Szukaj

Informacje o Audi 80 B4 Sedan 2.0 90KM 66kW 1991-1994

Lata produkcji: 1991 – 1994
Segment: Klasa średnia
Czwarta i ostatnia zarazem generacja Audi 80 (symbol 8C, auto potocznie nazywano B4) została zaprezentowana w 1992 roku. Wraz z jej debiutem, zaprzestano stosowania nazwy Audi 90 dla lepiej wyposażonych wersji 80-tki. B4 był pierwszym modelem w historii Audi 80 dostępnym w odmianie kombi (Avant) oraz Cabriolet. W 1993 roku na rynku pojawiły się topowe wersje modelu 80 – S2 sedan i S2 Avant. Choć rok później gotowy był już jego następca - model A4, produkcja 80-tki trwała w sumie do 1996 roku (wersje Avant i Coupe), zaś Cabriolet wycofano ze sprzedaży dopiero w roku 2000.
czytaj więcej
Produkowany od 1991 do 1994 roku
Pojemność skokowa 1984 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 5400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 148 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82,5 x 92,8 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Karoseria + Skrzynia biegów + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Układ jezdny - Silnik - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,2
~Kacper
Audi 80 B4
Sedan 2.0 90KM 66kW
Jeden z lepszych jak nie najlepszy wybór na pierwszy samochód, części można dorwać na prawie każdym szrocie za koszt paczki kilku paczek papierosów lub na allegro, do naprawy potrzebny jest komplet kluczy oczkowych ewentualnie grzechotki, śrubokręty i może kombinerki. Jeżeli ktoś posiada jeszcze chęci, garaż oraz czas może wymienić sam połowę części silnika. W internecie jest dużo poradników więc z tym problemu nie będzie. Niestety z uwagi na bezawaryjność ludzie często traktowali ten samochód jak wołu roboczego więc trzeba uważać przy zakupie. Jak włoży się w niego troszkę pieniążków to odwdzięczy się bezawaryjnością. Silnik jest dobry lecz mi zdarzyły się dwa remonty silnika. Pierwszy po zakupie ponieważ poprzedni właściciel był starszym panem który jeździł do miasta i z powrotem. Wizualnie dbał o samochód ale niestety nie zwrócił uwagi na stan silnika. Drugi remont był robiony w tym roku z uwagi na wysokie spalanie (12L/100 minimum) lecz ten remont spowodowany był wcześniejszym wypadkiem. Do tej pory jestem w szoku że z takim stanem części w silniku nie dawał żadnych więcej oznak. Po przewrotce na prawy bok wymienione zostały szyby, lusterko i poduszki pod silnikiem przez co samochód został nazwany przeze mnie czołgiem. Jeżeli chodzi o wygląd to jest ładny i brzydki jednocześnie ale to już zależy od gustu. Samochód w wersji bieda czyli korbotronik, nawiew, ustawianie lusterek manualne, bez szyberdachu, wspomagania i bez AC/BC (Auto check/Board computer). 28 lat i w planach jest żeby pojeździł jeszcze kolejne 20 lat.
4,5
~wonda
Audi 80 B4
Sedan 2.0 90KM 66kW
posiadam audi 11 lat i tyle samo w gazie zrobiłem 130tyś km może niewiele, ale przez ten czas 2x zepsuł się czujnik temperatury który jest w chłodnicy auto trochę się przegrzało (zawsze była letnia pora)ale jakoś to negatywnie nie w płynęło na prace silnika, drążek stabilizatora wyleciała główka jeździłem tak około 4 m-cy nie było czasu by to zrobić audi trzymało się drogi jak przyklejone i zaczął hałasować przegub z mojej winy wjechałem zimą w jakąś zmarzlinę i uszkodziłem gumową osłone jeździłem też z tym około 5m-cy nie było czasu by to zrobić to tyle usterek przez 11 lat podajcie inne takie auto z tyloma usterkami B4 to jest czołg a i jeszcze największa wada tego modelu pękają przewody w osłonie co idą pod klapą bagażnika ale w sumie to drobiazg. Auto ciche w środku, spasowane żadnych trzasków nic, tylko trochę mułowate do 100 jest ok ale powyżej 110 wyprzedzanie daje do myślenia ale w końcu to tylko 90km, spalanie mogło by być mniejsze ,czy bym kupił jeszcze raz na pewno tak jakiś zadbany egzemplarz to na pewno bo moja jest już przyniszczona
4,8
~Zadowolony driver
Audi 80 B4
Sedan 2.0 90KM 66kW
Miałem wychwalane A4, ale wielowachacz... Wróciłem do 80... Jeżdżę automatem. Auto pancerne nie do zajechania, automat działa ok, 4 z lekkim opóźnieniem, ale mi to nie przeszkadza. Ceny części to poprostu żart... Przecieram oczy a osłona siłownika wspomagania 8zł, rozrząd 200zł, to niemożliwe... A jednnak. Warto jedynym słabym punltem tego auta to nagłośnienie. 2głośniczki w desce i tyle. Trzeba bedie dorzucic tubę do bagażnika. Rezac boczków nie bede... Jeździ sie zadziwiająco komfortowo jak na tak proste zawieszenie z wyjatkiem poprzecznych przeszkód. Dużo miejsca na nogi. Mam wersję be klimy ale da sie przeżyć. Jeśli zmienie to auto to tylko na cos bardziej komfortowego. Polecam.
Średnie spalanie dla Audi 80 B4 Sedan 2.0 90KM 66kW 1991-1994
9,6
l/100 km
10,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,5
Audi 80 B4
Sedan 2.0 90KM 66kW
Na pełnej butli(a wchodzi około 43 litry), zrobię 550km w jeździe mieszanej - 70% trasa 30% miasto i "krążenie" od domu do domu, z prędkościami 50-60 km/h w mieście i podczas krążenia i prędkościami około 100-110km/h na trasie(przez jakieś 60km na autostradzie był piłowany 140-160km/h). Co daje nam bardzo niskie spalanie 7,8l. Do tego trzeba liczyć się z dolewkami paliwa, bo jednak na paliwa odpala się za bez lekkiego dociśnięcia gazu, ale to już uwzględnione od długości tras no i kierowcy(czasem lepiej żeby pochodził na gazie niż odpalać na nowo). Nie ukrywając te 10 litrów na 1000km(z krótkimi trasami co przekłada się na częstsze odpalanie) trzeba dolać i nie ma rady. Auto jest wiekowe w końcu '92 rok, przebieg 252tyś. ale kto tam wie czy nie było coś grzebane - jestem 4 właścicielem. Auto zakupione za śmieszne pieniądze, także co wybrzydzać. No i przyśpieszenie, piszą że nominalnie wynosi ono 13sekund, no i u mnie tyle ono wyniesie, ale na gazie. Na benzynie potrafię pobiec od setki w 8 sekund, niestety nie wiem do jakich obrotów kręcę bo nie mam obrotomierza(wersja zegarkowa), ale zmiana biegów 30-60-80-100 no i dalej już piąteczką do 120-140, powyżej wskazówka wlecze się mozolnie. Kupować i jeździć. Tanie pod wieloma względami. No i sedan...Duże komfortowe auto.
10,2
Audi 80 B4
Sedan 2.0 90KM 66kW
Na trasie 300 km udało mi się zejść do 8.6/100 km w tym jazda po poznaniu w godzinach szczytu około 30 km. Na odcinkach 15 km pali od 10.5 do 11.5. odpalam z gazu nawet przy dużych mrozach niestety benzyny nie opłaca mi się testować :P mam auto dwa miesiące kupiłem je za niska cenę z pewnymi usterkami które kosztowały mnie 120 zł robiłem sam wiec koszty naprawy mniejsze i piwo wujowi za spawanie tłumika:P auto tanie i jak na ten silnik i wagę kabiny dobrze się zbiera:) przesiadłem się z poloneza wiec może dlatego doceniam to auto :) auto super się prowadzi i nie "łamie się" jak to inne pojazdy z tego rocznika:)
10,9
Audi 80 B4
Sedan 2.0 90KM 66kW
Moja B4 kupiłem ponad rok temu z przebiegiem 218tyś km. Obecnie 260tyś km. W trasie jadąc na "emeryta" nie udało mi sie zejść poniżej 8l LPG/100km. Średnio jadąc 70% trasa 30% miasto wychodzi mi 10l LPG/100km od tankowania do tankowania. Jeżdżąc na krótkich trasach w miescie spalanie dochodzi do 14l LPG/100km. Raz zatankowałem do pełna przy wjeździe na autostradę A4 i jadąc non stop 140km/h przez ponad 250km na następnej stacji wyszło mi 11L LPG/100km. Z autem jak dotąd żadnych poważnych problemów poza normalna obsługą (olej, klocki, tłumik, zarówka). Jedyny mankament że ok. 0,5l oleju/1000km juz pozera ale ponoć to jest jeszcze w normie dla tego silnika. Naprawdę świetny i wygodny samochód za małe pieniądze.

Usterki Audi 80 B4

Liczba wpisów: 54
Spadek mocy itd
  • Audi 80 B4 Cabrio 2.3 E 133KM 98kW 1991-2000
  • silnik
WITAM. MAM PROBLEM ZE SWYM AUDI SILNIK 2.3E, DOTYCZY ON DUZEGO SPADKU MOCY, WACHANIA OBROTOW NA BIEGU JAŁOWYM, DROBNYCH WYSTRZAŁOW PODCZAS DOJEŻDŻANIA DO SKRZYZOWANIA NA BIEGU, NAGŁY ZRYW NA TRASIE PO CZYM AUTO ZWALNIA. DODATKOWY PROBLEM WYSTĘPUJE PODCZAS RUSZANIA NA ZIMNYM SILNIKU. SAMOCHÓD NIE REAGUJE NA PEDAŁ GAZU I PRZYSPIESZA JEDYNIE PODCZAS PODBIJANIA BIEGU. WITAM. MAM PROBLEM ZE SWYM AUDI SILNIK 2.3E, DOTYCZY ON DUZEGO SPADKU MOCY, WACHANIA OBROTOW NA BIEGU JAŁOWYM, DROBNYCH WYSTRZAŁOW PODCZAS DOJEŻDŻANIA DO SKRZYZOWANIA NA BIEGU, NAGŁY ZRYW NA TRASIE PO CZYM AUTO ZWALNIA. DODATKOWY PROBLEM WYSTĘPUJE PODCZAS RUSZANIA NA ZIMNYM SILNIKU. SAMOCHÓD NIE REAGUJE NA PEDAŁ GAZU I PRZYSPIESZA JEDYNIE PODCZAS PODBIJANIA BIEGU.
Problem rozwiązany
3 komentarze
zamulanie, osłabienie mocy, brak ssania, złe odpalanie, warjacje z obrotami na luzie
  • Audi 80 B4 Sedan 2.3 E 133KM 98kW 1991-1994
  • układ wtryskowy
Auto nie posiadało obrotów na biegi jałowym, co zaczęło się pogłębiać(na początku jakoś sobie radził i miał)po tych silnych mrozach jednak całkowicie nie chciał "współpracować". Brak ssania i nieprzewidywalność obrotów na biegu jałowym trapiła go od pół roku po założeniu gazu, gdzie wcześniej był ideał. Przyczyn usterki było wiele. Wymiana czujników temp. swego czasu choć nie wiem czy potrzebna,główny problem to układ dolotowy podciśnień powietrza, został uszczelniony i sprawdzony gdzie następnie został wyregulowany układ wtryskowy. W tej chwili jest wszystko tak jak sprzed założenia gazu. Naprawę rozpoczęto od zdjęcia kolektora dolotowego pod którym znajduje się listwa trzymająca ringi w których osadzone są wtryski. Ringi zostały wymienione, wszystkie wężyki posprawdzane i pozaciskane na klemy. uszczelniony został również mikser gazu. Po tym wszystkim samochód odstał całą noc w servisie po czym na podstawie analizatora spalin został wyregulowany układ wtryskowy.
Oczekuje na rozwiązanie
Brak ssania, błędne wskazanie temperatury
  • Audi 80 B4 Sedan 2.0 90KM 66kW 1991-1994
  • silnik
Jak w temacie - brak ssania. Przyczyną może być błąd związany z temperaturą na wyświetlaczu. Wskażnik wychyla się do III kreski (tak 1/3 skali) i utrzymuje się na tym poziomie - czasem wychyli się o 2 milimetry, ale wtedy włącza się już wentylator. Który czujnik odpowiada za ssanie i wyświetlanie temperatury płynu chłodzącego?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 16
5,0
Audi 80 B4
Sedan 2.0 90KM 66kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 90 tys. km
To auto jest stworzone do gazu ! Pali więcej niż auta z sekwencyjną instalacją ale to monowtrysk i nie da rady nic innego tu zamontować. Za to odwdzięcza się kompletnie bezawaryjną, równą pracą. Żona ma ciężką nogę i na obwodnicy trójmiejskiej lata po 190. Odpalam na benzynie, przełączam na gaz jak ma min 50 st. C, na gazie odpalam tylko gdy silnik jest ciepły. Pilnuję...
4,3
Audi 80 B4
Sedan 2.0 90KM 66kW
homologacja: WYDZIAŁ TRANSPORTU POLITECHNIKI ŚLĄSKIEJ
instalacja: AC STAG 300
przebieg: 100 tys. km
użytkowana przez: 100 tys. km
Audi 80 z silnikiem 2.0 ABT z gazem spisuje się bardzo dobrze. Na gazie tym autem jeżdżę już ponad 5 lat i nie było żadnych najmniejszych kłopotów z instalacją. Jedynym dodatkowym wydatkiem eksploatacyjnym jest wymiana filtra gazu za kilkanaście złotych co kilkadziesiąt tys KM. Po trzech latach eksploatacji wymieniłem membrany w reduktorze za 50 zł (w sumie nie było to...
5,0
Audi 80 B4
Sedan 2.0 90KM 66kW
homologacja: ELPIGAZ Sp. z o.o
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 140 tys. km
Od czasu założenia instalacji gazowej co mialo miejsce w 2001 r zużyłem ok 180 l ET (wg notatek)wożę paliwo w zbiorniku bo tak trzeba. Palę na gazie zimą i latem. w 2007 r wymieniłem membranę i uszczelnienia bo traciła obroty. Zbliżam się do 270 tys km, motor pracuje jak zegarek, zużywa od 9.5 do 12.5 litra LPG na 100 km i spala od 1,5 do 2,5 l oleju Mobil S na 15 tys km od...
Audi 80 B4 Sedan