Szukaj

Informacje o Audi 80 B4 Cabrio 2.8 E 174KM 128kW 1991-2000

Lata produkcji: 1991 – 2000
Segment: Klasa średnia
Czwarta i ostatnia zarazem generacja Audi 80 (symbol 8C, auto potocznie nazywano B4) została zaprezentowana w 1992 roku. Wraz z jej debiutem, zaprzestano stosowania nazwy Audi 90 dla lepiej wyposażonych wersji 80-tki. B4 był pierwszym modelem w historii Audi 80 dostępnym w odmianie kombi (Avant) oraz Cabriolet. W 1993 roku na rynku pojawiły się topowe wersje modelu 80 – S2 sedan i S2 Avant. Choć rok później gotowy był już jego następca - model A4, produkcja 80-tki trwała w sumie do 1996 roku (wersje Avant i Coupe), zaś Cabriolet wycofano ze sprzedaży dopiero w roku 2000.
czytaj więcej
Produkowany od 1991 do 2000 roku
Pojemność skokowa 2771 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 174 KM (128 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
3,7 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia + Stosunek jakość/cena

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Audi 80 B4 Cabrio 2.8 E 174KM 128kW 1991-2000
11,8
l/100 km
10,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,6
Audi 80 B4
Cabrio 2.8 E 174KM 128kW
Auto jak na pojemność 2.8 pali bardzo mało. Na trasie przy oszczędnej jeździe (prędkość do 110 km/h) udało mi się zejść do 7,7 litra na 100 km (dane z tankowania do pełna, nie z komputera pokładowego). Przy oszczędnej jeździe w cyklu mieszanym około 8,5 do 9 litrów. W mieście jest około 10 litrów, a jak się ostro jeździ to spali i ponad 15 - ale to jest samochód do lansu nie do palenia gumy ze świateł. Tak czy inaczej auto przy ekonomicznej jeździe potrafi spalić poniżej 8 litrów na 100 km/ Jak na pojemność 2.8 - rewelacja.
10,8
Audi 80 B4
Cabrio 2.8 E 174KM 128kW
Znowu srednia ocena bo: zuzycie paliwa oceniam na 5+ bo przeciez mam LPG troche inaczejby bylo jakby nikt gazoliny nie wymyslil. Gaz uklad Lovato, chyba 5 generacja oczywiscie pelen wtrysk, nie ma praktycznie roznicy dol obrotow lekko slabszy tak do 1800obr. pozniej identycznie benzynka gaz male przykichniecie przy pokonywaniu 4200obr (standard V6 audi) i od 6000obr wiecej mocy niz seria. Spalanie gazolina: trasa - 100-110km/h max - 9 litrow 120-140km/h max - 11 litrow jak trasa w ciagu dnia to litr trzeba dodac. miasto wroclaw lato srednio 14-15 litrow wroclaw zima srednio 18-22 zamosc mozna 2 litry odjac przy trybie "lansowozu" ;) Tyle plusow teraz minusy, wiec ceny napraw tragedia zero zamiennikow tylko oryginaly utrzymanie cabrio 80 jest drozsze niz A4 zwyklej. przykladowe ceny: -amortyzator bilstein B5 550zl sztuka, -lampa przod jedna 600zl uzywka, -przegub wenwetrzny 350zl -klocki 180zl -nadkole tylnie w ASO 3500zl -zderzak przod 900zl uzywka drobne dlubanie jak robota przy okablowaniu, wymiana czegos zawsze sa komplikacje bo cabrio to nie normalna 80 wiecej je dzieli niz laczy.
14,0
Audi 80 B4
Cabrio 2.8 E 174KM 128kW
po miescie 15l na 100, na trasie okolo 10 litrow na 10, gumka trzymajaca koncowy tlumik 2.50zl to narazie caly moj wydatek( nie liczac zakupu) jesli chodzi o ten samochod

Usterki Audi 80 B4

Liczba wpisów: 54
Spadek mocy itd
  • Audi 80 B4 Cabrio 2.3 E 133KM 98kW 1991-2000
  • silnik
WITAM. MAM PROBLEM ZE SWYM AUDI SILNIK 2.3E, DOTYCZY ON DUZEGO SPADKU MOCY, WACHANIA OBROTOW NA BIEGU JAŁOWYM, DROBNYCH WYSTRZAŁOW PODCZAS DOJEŻDŻANIA DO SKRZYZOWANIA NA BIEGU, NAGŁY ZRYW NA TRASIE PO CZYM AUTO ZWALNIA. DODATKOWY PROBLEM WYSTĘPUJE PODCZAS RUSZANIA NA ZIMNYM SILNIKU. SAMOCHÓD NIE REAGUJE NA PEDAŁ GAZU I PRZYSPIESZA JEDYNIE PODCZAS PODBIJANIA BIEGU. WITAM. MAM PROBLEM ZE SWYM AUDI SILNIK 2.3E, DOTYCZY ON DUZEGO SPADKU MOCY, WACHANIA OBROTOW NA BIEGU JAŁOWYM, DROBNYCH WYSTRZAŁOW PODCZAS DOJEŻDŻANIA DO SKRZYZOWANIA NA BIEGU, NAGŁY ZRYW NA TRASIE PO CZYM AUTO ZWALNIA. DODATKOWY PROBLEM WYSTĘPUJE PODCZAS RUSZANIA NA ZIMNYM SILNIKU. SAMOCHÓD NIE REAGUJE NA PEDAŁ GAZU I PRZYSPIESZA JEDYNIE PODCZAS PODBIJANIA BIEGU.
Problem rozwiązany
3 komentarze
zamulanie, osłabienie mocy, brak ssania, złe odpalanie, warjacje z obrotami na luzie
  • Audi 80 B4 Sedan 2.3 E 133KM 98kW 1991-1994
  • układ wtryskowy
Auto nie posiadało obrotów na biegi jałowym, co zaczęło się pogłębiać(na początku jakoś sobie radził i miał)po tych silnych mrozach jednak całkowicie nie chciał "współpracować". Brak ssania i nieprzewidywalność obrotów na biegu jałowym trapiła go od pół roku po założeniu gazu, gdzie wcześniej był ideał. Przyczyn usterki było wiele. Wymiana czujników temp. swego czasu choć nie wiem czy potrzebna,główny problem to układ dolotowy podciśnień powietrza, został uszczelniony i sprawdzony gdzie następnie został wyregulowany układ wtryskowy. W tej chwili jest wszystko tak jak sprzed założenia gazu. Naprawę rozpoczęto od zdjęcia kolektora dolotowego pod którym znajduje się listwa trzymająca ringi w których osadzone są wtryski. Ringi zostały wymienione, wszystkie wężyki posprawdzane i pozaciskane na klemy. uszczelniony został również mikser gazu. Po tym wszystkim samochód odstał całą noc w servisie po czym na podstawie analizatora spalin został wyregulowany układ wtryskowy.
Oczekuje na rozwiązanie
Brak ssania, błędne wskazanie temperatury
  • Audi 80 B4 Sedan 2.0 90KM 66kW 1991-1994
  • silnik
Jak w temacie - brak ssania. Przyczyną może być błąd związany z temperaturą na wyświetlaczu. Wskażnik wychyla się do III kreski (tak 1/3 skali) i utrzymuje się na tym poziomie - czasem wychyli się o 2 milimetry, ale wtedy włącza się już wentylator. Który czujnik odpowiada za ssanie i wyświetlanie temperatury płynu chłodzącego?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Audi 80 B4 Cabrio