Szukaj

Informacje o Audi 80 B4 Avant 1.6 E 101KM 74kW 1993-1996

Lata produkcji: 1993 – 1996
Segment: Klasa średnia
Czwarta i ostatnia zarazem generacja Audi 80 (symbol 8C, auto potocznie nazywano B4) została zaprezentowana w 1992 roku. Wraz z jej debiutem, zaprzestano stosowania nazwy Audi 90 dla lepiej wyposażonych wersji 80-tki. B4 był pierwszym modelem w historii Audi 80 dostępnym w odmianie kombi (Avant) oraz Cabriolet. W 1993 roku na rynku pojawiły się topowe wersje modelu 80 – S2 sedan i S2 Avant. Choć rok później gotowy był już jego następca - model A4, produkcja 80-tki trwała w sumie do 1996 roku (wersje Avant i Coupe), zaś Cabriolet wycofano ze sprzedaży dopiero w roku 2000.
czytaj więcej
Produkowany od 1993 do 1996 roku
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 101 KM (74 kW)
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Widoczność + Stosunek jakość/cena

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

5,0
~AUDI-TYLKO-AUDI
Audi 80 B4
Avant 1.6 E 101KM 74kW
A80 pancerne niezniszczalne technologicznie wzorowo wykonane blachy prostota w mechanice samemu można dużo ogarnąć , jakby dalej wyglądała by tak produkcja to nie było by b5,b6,b7,b8...lepiej mieć audice jak np forda .od kupna wymieniłem wiadomo rozrząd ,termostat,klocki tył,amortyzatory tył i jeszcze tuleje met-gum na przednich wahaczach i śmigam i śmigam i nic. tylko lać benke i do przodu.A80 z motorem 1.6e ma króciutkie biegi podobnie jak w dieselkach zatem czuć moment obr. jedziesz np.20km na 3 i do przodu nie zadławi i nie parchnie a zatem na 4 jadąc 60 wciskam 3/4 gazu do dechy i idzie jak strzała moment ma stówkę, pali ok.9.9l/100 benki ale wybaczam tak zadbanym wnętrzem tym kultem bo teraz to robią szare plastiki lub czarne.pozdrawiam fanów AUDI.
3,4
~Daniel
Audi 80 B4
Avant 1.6 E 101KM 74kW
Przez 3 lata od założenia gazu było wszystko ok, teraz są same kłopoty, wszystko było sprawdzane i dopuki silnik nie stanie nikt nie jest w stanie nic stwierdzic, na pewno jest to cos z elektoniką lub zapłonem, silnik nagle przestaje pracowac, lub "kuleć" ale wystarczy tylko zgasic i odpalic i wszystko jest ok. Wymienilem swiece, przewody zapł, kopułkę aparatu, palec, cewkę zapł z modułem i nie ma żadnej poprawy (wszystko wielokrotnie było sprawdzane komputerem i pokazuje wszystko ok) - jeśli spotkał się ktoś z czymś podobnym proszę o kontakt diament_29@o2.pl
4,1
~Maciej
Audi 80 B4
Avant 1.6 E 101KM 74kW
Nie znam lepszego auta za taką cenę. Blachy ocynkowane - zero rdzy, silnik ok, komfort niezły. Można znaleźć fajną wersję z klimą i elektryką za dobrą cenę. Polecam, super autko, niezawodne i komfortowe.

Usterki Audi 80 B4

Liczba wpisów: 54
Spadek mocy itd
  • Audi 80 B4 Cabrio 2.3 E 133KM 98kW 1991-2000
  • silnik
WITAM. MAM PROBLEM ZE SWYM AUDI SILNIK 2.3E, DOTYCZY ON DUZEGO SPADKU MOCY, WACHANIA OBROTOW NA BIEGU JAŁOWYM, DROBNYCH WYSTRZAŁOW PODCZAS DOJEŻDŻANIA DO SKRZYZOWANIA NA BIEGU, NAGŁY ZRYW NA TRASIE PO CZYM AUTO ZWALNIA. DODATKOWY PROBLEM WYSTĘPUJE PODCZAS RUSZANIA NA ZIMNYM SILNIKU. SAMOCHÓD NIE REAGUJE NA PEDAŁ GAZU I PRZYSPIESZA JEDYNIE PODCZAS PODBIJANIA BIEGU. WITAM. MAM PROBLEM ZE SWYM AUDI SILNIK 2.3E, DOTYCZY ON DUZEGO SPADKU MOCY, WACHANIA OBROTOW NA BIEGU JAŁOWYM, DROBNYCH WYSTRZAŁOW PODCZAS DOJEŻDŻANIA DO SKRZYZOWANIA NA BIEGU, NAGŁY ZRYW NA TRASIE PO CZYM AUTO ZWALNIA. DODATKOWY PROBLEM WYSTĘPUJE PODCZAS RUSZANIA NA ZIMNYM SILNIKU. SAMOCHÓD NIE REAGUJE NA PEDAŁ GAZU I PRZYSPIESZA JEDYNIE PODCZAS PODBIJANIA BIEGU.
Problem rozwiązany
3 komentarze
zamulanie, osłabienie mocy, brak ssania, złe odpalanie, warjacje z obrotami na luzie
  • Audi 80 B4 Sedan 2.3 E 133KM 98kW 1991-1994
  • układ wtryskowy
Auto nie posiadało obrotów na biegi jałowym, co zaczęło się pogłębiać(na początku jakoś sobie radził i miał)po tych silnych mrozach jednak całkowicie nie chciał "współpracować". Brak ssania i nieprzewidywalność obrotów na biegu jałowym trapiła go od pół roku po założeniu gazu, gdzie wcześniej był ideał. Przyczyn usterki było wiele. Wymiana czujników temp. swego czasu choć nie wiem czy potrzebna,główny problem to układ dolotowy podciśnień powietrza, został uszczelniony i sprawdzony gdzie następnie został wyregulowany układ wtryskowy. W tej chwili jest wszystko tak jak sprzed założenia gazu. Naprawę rozpoczęto od zdjęcia kolektora dolotowego pod którym znajduje się listwa trzymająca ringi w których osadzone są wtryski. Ringi zostały wymienione, wszystkie wężyki posprawdzane i pozaciskane na klemy. uszczelniony został również mikser gazu. Po tym wszystkim samochód odstał całą noc w servisie po czym na podstawie analizatora spalin został wyregulowany układ wtryskowy.
Oczekuje na rozwiązanie
Brak ssania, błędne wskazanie temperatury
  • Audi 80 B4 Sedan 2.0 90KM 66kW 1991-1994
  • silnik
Jak w temacie - brak ssania. Przyczyną może być błąd związany z temperaturą na wyświetlaczu. Wskażnik wychyla się do III kreski (tak 1/3 skali) i utrzymuje się na tym poziomie - czasem wychyli się o 2 milimetry, ale wtedy włącza się już wentylator. Który czujnik odpowiada za ssanie i wyświetlanie temperatury płynu chłodzącego?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Audi 80 B4 Avant