Szukaj

Informacje o Audi 80

Lata produkcji: 1972 – 2000
Segment: Klasa średnia
Model należący do segmentu D (klasa średnia) produkowany w latach 1972-1996. Poprzednikiem Audi 80 była tak zwana seria F103. Jeden z jej modeli opatrzono liczbą 80 (produkowany od 1966 do 1969 r.), który bywa błędnie uważany za pierwszą generację Audi 80. Od swojego właściwego debiutu w roku 1972 przez 24 kolejne lata auto było dużym sukcesem rynkowym, sprzedano je w liczbie blisko 5 milionów egzemplarzy. Powstały cztery generacje modelu. W 1973 roku Audi 80 B1 (1972-78) zdobyło nagrodę dla Europejskiego Samochodu Roku. W 1994 roku Audi 80 zostało zastąpione przez Audi A4.
czytaj więcej

Audi 80 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Audi 80

Liczba ocen: 1 882
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Karoseria + Skrzynia biegów + Całokształt

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,2
~Kacper
Audi 80 B4
Sedan 2.0 90KM 66kW
Jeden z lepszych jak nie najlepszy wybór na pierwszy samochód, części można dorwać na prawie każdym szrocie za koszt paczki kilku paczek papierosów lub na allegro, do naprawy potrzebny jest komplet kluczy oczkowych ewentualnie grzechotki, śrubokręty i może kombinerki. Jeżeli ktoś posiada jeszcze chęci, garaż oraz czas może wymienić sam połowę części silnika. W internecie jest dużo poradników więc z tym problemu nie będzie. Niestety z uwagi na bezawaryjność ludzie często traktowali ten samochód jak wołu roboczego więc trzeba uważać przy zakupie. Jak włoży się w niego troszkę pieniążków to odwdzięczy się bezawaryjnością. Silnik jest dobry lecz mi zdarzyły się dwa remonty silnika. Pierwszy po zakupie ponieważ poprzedni właściciel był starszym panem który jeździł do miasta i z powrotem. Wizualnie dbał o samochód ale niestety nie zwrócił uwagi na stan silnika. Drugi remont był robiony w tym roku z uwagi na wysokie spalanie (12L/100 minimum) lecz ten remont spowodowany był wcześniejszym wypadkiem. Do tej pory jestem w szoku że z takim stanem części w silniku nie dawał żadnych więcej oznak. Po przewrotce na prawy bok wymienione zostały szyby, lusterko i poduszki pod silnikiem przez co samochód został nazwany przeze mnie czołgiem. Jeżeli chodzi o wygląd to jest ładny i brzydki jednocześnie ale to już zależy od gustu. Samochód w wersji bieda czyli korbotronik, nawiew, ustawianie lusterek manualne, bez szyberdachu, wspomagania i bez AC/BC (Auto check/Board computer). 28 lat i w planach jest żeby pojeździł jeszcze kolejne 20 lat.
4,6
~Doman
Audi 80 B4
Sedan 1.9 TDI 90KM 66kW
Audi 80 B4 1992r 1.9 TDI (1z), zrobiony na 110KM z pompą Pierburg'a. Samochód posiadam od 6 lat i nie zamierzam się z nim rozstać. Średnia spalania z tych lat to 7.6L/100km. Silnik jest zdrowy, osprzęt jest zdrowy, jedyna rdza występuje punktowo na masce (odpryski od kamieni). Prędkość maksymalna 180km/h (wg. GPS 170km/h), przyśpieszenie ok 10-11 sekund do 100km/h. Spalanie maksymalne jakie udało mi się uzyskać to 8.7L/100km (mroźna zima i krótkie odcinki w Warszawie), spalanie minimalne to 5.5L/100km na trasie przy spokojnej jeździe (90-110km). Na autostradzie, przy prędkościach 130-150 (+wyprzedzanie) bierze ok 6.7L/100km (ogólnie auto czuje się dobrze do 130km/h), na ekspresówkach 6...6.5L/100km. Robię nim codziennie 22-26km w Warszawie. Wyjazdy wakacyjne... 2000km nie straszne. Przy szybkiej jeździe bierze olej, przy krótkich odcinkach też - jest to norma (przy wyjeździe 2000km i jeździe autostradami 300ml oleju weźmie). Tania eksploatacja. Typowe usterki to przednie zawieszenie nielubiące dużych dziur... i tyle. Wersja bez klimy (jedyny minus tego samochodu).
4,1
~Paweł Pietrzak
Audi 80 B4
Sedan 2.0 E 115KM 85kW
Takich samochodów już się nie produkuje-podwójny ocynk , wytrzymałe zawieszenie, niewysilony wolnossący benzyniak i to wnętrze...Samochód ma 26 lat a w środku wygląda jak kilkuletni, w ogóle nie widać zużycia. Samochód przyśpiesza bardzo sprawnie i znakomicie trzyma się drogi ( kupiłem lekko obniżoną). Moje auto to ,,golas'' , ale ma elektryczne szyby, obrotomierz, szyberdach, podłokietniki z przodu i z tyłu, lakier bordo metalic. daje 4 gwiazdki bo 5 gwiazdek na razie nie dałbym żadnemu autu. Kosztował w maju tego roku 8.200 zł -trochę drogo jak na wyposażenie i wersję, ale było warto z uwagi na stan kolekcjonerski i zero rdzy. Ten wygląd. Super . Spełniłem marzenie z dzieciństwa.

Raporty spalania Audi 80

Liczba raportów: 1 979
Średnie spalanie dla Audi 80
7,0 – 15,8
l/100 km
5,0 – 7,0
l/100 km
7,3 – 16,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,2
Audi 80 B4
Sedan 1.9 TDI 90KM 66kW
Aktualizacja. Audi 80 B4 1992r 1.9 TDI (1z) Sedan, przerobiony na 110KM (wirus + pompa Pierburg'a). Samochód posiadam od 8 lat. Średnia spalania to 7.63L/100km (statystyki z tankowań). Spalanie maksymalne jakie udało mi się uzyskać to 10L/100km (zima, ciężka noga i krótkie odcinki w Warszawie), minimalne na krajówkach to 4.5L/100km (70-90km/h). Na autostradzie, przy prędkościach 130-150 (+wyprzedzanie) bierze ok 6.7L/100km (ogólnie auto czuje się dobrze do 130km/h), a na ekspresówkach 6...6.5L/100km. Prędkość maksymalna ~180km/h (wg. GPS 170km/h), przyśpieszenie ok 11 sekund do 100km/h. Silnik jest zdrowy, osprzęt jest zdrowy, jedyna rdza występuje punktowo na masce (odpryski od kamieni). Samochód jest głównie używany w Warszawie (ocinki 11-22km). Wyjazdy wakacyjne... 2000km nie straszne. Przy szybkiej jeździe bierze olej, przy krótkich odcinkach też - jest to norma (przy wyjeździe 2000km i jeździe autostradami ~300ml oleju weźmie). Tania eksploatacja. Typowe usterki to przednie zawieszenie nielubiące dużych dziur... i tyle. Wersja bez klimy (jedyny minus tego samochodu). Podsumowując; praktycznie bezawaryjny i pancerny samochód, a jeśli ma się lekką nogę i nie mieszka w dużym mieście jest również bardzo oszczędny.
9,9
Audi 80 B4
Avant 2.6 V6 150KM 110kW
Spalanie; - dane fabryczne (książka serwisowa): do 90 km/h - 6,9 l/100 , do 120 km/h - 8,9l/100, miasto 12,3 l/100, - realne spalanie (od 2006 roku ): do 90km/h - 6,6-7,3 l/100 , do 120km/h - 8,6-9,2 l/100, miasto 10,6-12,5l /100, uzależnione od pory roku zima-lato i szer. opon 195/15 zimowe lub 205/16 letnie. Auto w stanie prawie kolekcjonerskim. Silnik: 2.6 ABC 12V, suchy, zużycie oleju (dolewka pomiędzy wymianą) 0,5-0,8l/15.000km, olej Vavoline 5W50, świece: bosh super 4 FR78X 0 242 232 502 (4 elektrody). Paliwo: 98 Pb. Wyposażenie: - klimatyzacja: climatronic (sprawna, chłodzi), - Audi Gamma Bose + zmieniarka (hi-tech '90lat ), 4 elektryczne szyby. Wnętrze - niepowycierane. Z zewnątrz - malowanie fabryczne, delikatne mikro-odpryski na tylnej klapie i lewym przednim błotniku. Ostatnie prawdziwe niemieckie Audi.
6,8
Audi 80 B4
Sedan 1.9 TDI 90KM 66kW
Audi 80 B4 1992r 1.9 TDI (1z), zrobiony na 110KM z pompą Pierburg'a. Samochód posiadam od 6 lat i nie zamierzam się z nim rozstać. Średnia spalania z tych lat to 7.6L/100km. Silnik jest zdrowy, osprzęt jest zdrowy, jedyna rdza występuje punktowo na masce (odpryski od kamieni). Prędkość maksymalna 180km/h (wg. GPS 170km/h), przyśpieszenie ok 10-11 sekund do 100km/h. Spalanie maksymalne jakie udało mi się uzyskać to 8.7L/100km (mroźna zima i krótkie odcinki w Warszawie), spalanie minimalne to 5.5L/100km na trasie przy spokojnej jeździe (90-110km). Na autostradzie, przy prędkościach 130-150 (+wyprzedzanie) bierze ok 6.7L/100km (ogólnie auto czuje się dobrze do 130km/h), na ekspresówkach 6...6.5L/100km. Robię nim codziennie 22-26km w Warszawie. Wyjazdy wakacyjne... 2000km nie straszne. Przy szybkiej jeździe bierze olej, przy krótkich odcinkach też - jest to norma (przy wyjeździe 2000km i jeździe autostradami 300ml oleju weźmie). Tania eksploatacja. Typowe usterki to przednie zawieszenie nielubiące dużych dziur... i tyle. Wersja bez klimy (jedyny minus tego samochodu).

Usterki Audi 80

Liczba wpisów: 87
Spadek mocy itd
  • Audi 80 B4 Cabrio 2.3 E 133KM 98kW 1991-2000
  • silnik
WITAM. MAM PROBLEM ZE SWYM AUDI SILNIK 2.3E, DOTYCZY ON DUZEGO SPADKU MOCY, WACHANIA OBROTOW NA BIEGU JAŁOWYM, DROBNYCH WYSTRZAŁOW PODCZAS DOJEŻDŻANIA DO SKRZYZOWANIA NA BIEGU, NAGŁY ZRYW NA TRASIE PO CZYM AUTO ZWALNIA. DODATKOWY PROBLEM WYSTĘPUJE PODCZAS RUSZANIA NA ZIMNYM SILNIKU. SAMOCHÓD NIE REAGUJE NA PEDAŁ GAZU I PRZYSPIESZA JEDYNIE PODCZAS PODBIJANIA BIEGU. WITAM. MAM PROBLEM ZE SWYM AUDI SILNIK 2.3E, DOTYCZY ON DUZEGO SPADKU MOCY, WACHANIA OBROTOW NA BIEGU JAŁOWYM, DROBNYCH WYSTRZAŁOW PODCZAS DOJEŻDŻANIA DO SKRZYZOWANIA NA BIEGU, NAGŁY ZRYW NA TRASIE PO CZYM AUTO ZWALNIA. DODATKOWY PROBLEM WYSTĘPUJE PODCZAS RUSZANIA NA ZIMNYM SILNIKU. SAMOCHÓD NIE REAGUJE NA PEDAŁ GAZU I PRZYSPIESZA JEDYNIE PODCZAS PODBIJANIA BIEGU.
Problem rozwiązany
3 komentarze
stracił moc
  • Audi 80 B3 Sedan 1.6 70KM 51kW 1987-1991
  • silnik
szarpanie brak mocy niema siły jechać tak jakby ni chodziły dwa cylindry samochód rakieta ponad miesiąca jesienią stał pod chmurką z pustym zbiornikiem po wlaniu paliwa i odpaleni zaczoł szarpać i przerywać wymiana filtra paliwa niewiele pomogło zachowywał sie tak jak by nie chodził cylinder po jakimś cZasie kolejny teraz przy odpaleniu przez chwilke pracuje po czym sie dusi i gaśnie nie wiem co robić słyszałem wiele porad na ten temat ale każda jest inna ni więc czy da się go wyleczyć czy zacząć sie rozglądać za nowym silnikiem ?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
brak mocy
  • Audi 80 B3 Sedan 2.0 112KM 82kW 1990-1991
  • silnik
witam.Mam do kupienia ładną b3 ,jeździłem nią ale coś jest nie tak, jak na silnik 2 litry to te autko powinno "latać" a tutaj jest mułowate,biegi wskakują ale tak chodzby 3 omijało,rozpędza się bardzo wolno,ja sam rozpędziłem się nim do 130,poprostu wiecej sie nie dało,gaz do konca a on nic,nawet gdy lekko go wciskałem,rowniez nic,nie wiem co sie dzieje,chce te autko kupic bo tanio,okazja i w gazie,ale nie mam pojecia co z tym,czy trzeba olej i filter wymienic,czy to sprzęgło,czy bóg wie co innego,nie znam się na automatach,wlasciciel w sumie nic o samochodzie nie wie,ma kilka aut,tym jezdzila jego zona,on sam nic nie wie,a jak to dla baby,czy popsute czy nie to jezdzi normalnie, moge dopisac ze autko stalo kilka miesiecy nie jezdzone,ogulem to znajomy w matizie mnie wyprzedził...;( tak wiec cos jest na prawde nie tak,proszę o pomoc.Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 56
5,0
Audi 80 B4
Sedan 2.0 90KM 66kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 90 tys. km
To auto jest stworzone do gazu ! Pali więcej niż auta z sekwencyjną instalacją ale to monowtrysk i nie da rady nic innego tu zamontować. Za to odwdzięcza się kompletnie bezawaryjną, równą pracą. Żona ma ciężką nogę i na obwodnicy trójmiejskiej lata po 190. Odpalam na benzynie, przełączam na gaz jak ma min 50 st. C, na gazie odpalam tylko gdy silnik jest ciepły. Pilnuję...
4,3
Audi 80 B4
Sedan 2.0 90KM 66kW
homologacja: WYDZIAŁ TRANSPORTU POLITECHNIKI ŚLĄSKIEJ
instalacja: AC STAG 300
przebieg: 100 tys. km
użytkowana przez: 100 tys. km
Audi 80 z silnikiem 2.0 ABT z gazem spisuje się bardzo dobrze. Na gazie tym autem jeżdżę już ponad 5 lat i nie było żadnych najmniejszych kłopotów z instalacją. Jedynym dodatkowym wydatkiem eksploatacyjnym jest wymiana filtra gazu za kilkanaście złotych co kilkadziesiąt tys KM. Po trzech latach eksploatacji wymieniłem membrany w reduktorze za 50 zł (w sumie nie było to...
5,0
Audi 80 B4
Sedan 2.0 E 115KM 85kW
instalacja: AC STAG 300
przebieg: 170 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Audi 80 B4 2.0E ABK 115KM, 1994 r. zagazowalem je w lipcu 2009 roku przy przebiegu 175 000km. Aktualnie przejechane mam 225 000km (kwiecien 2011). Instalacja STAG 300, wtryskiwacze MATRIX HD344, reduktor SCORPION MINI. Auto sprawuje sie idealnie, nie mialem zadnych problemow. Pali 10L/100km lato/zima nie ma roznicy co do pory roku. Jazda na gazie jest nieodczuwalna, zadnej...
Audi 80