Szukaj

Informacje o Audi 100 C4 Sedan 2.8 E V6 174KM 128kW 1990-1994

Lata produkcji: 1990 – 1994
Segment: Wyższa klasa średnia
Czwarta, ostatnia generacja Audi 100 oznaczona symbolem C4 została zaprezentowana w 1990 roku. Samochód został gruntownie odmieniony pod względem stylistycznym i otrzymał zupełnie nowe, dynamiczne nadwozie. Model C4 różnił się również od swojego poprzednikami większymi rozmiarami. W 1994 roku Audi 100 zostało wycofane z produkcji. Rok później niemiecka marka przemianowała je na Audi A6, które początkowo było zmodernizowaną wersją „100-tki”.
Produkowany od 1990 do 1994 roku
Pojemność skokowa 2771 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 174 KM (128 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

2,0
~111
Audi 100 C4
Sedan 2.8 E V6 174KM 128kW
Bardzo awaryjne auto , ktos tam pisał ze jest w podwójnym ocynku...totalna bzdura , owszem jest ocynk ale nie wszystkich elementów , klapa bagażnika i progi lubia rdzewieć i takie bajki wymysla typowy fan audi... A szkoda bo daje sie naciąć na to wiele ludzi a potem żałują , kolejna sprawa to koszty eksploatacji , audto drogie w serwisowaniu , części tanie nie są (komplet amortyzzatorów w serwisie 1780zł) , spalanie jest spore , bez problemu przy ostrej jezdzie spali 16-17 l , W środku troche tandeta , plastiki bardzo słabej jakośći , znajomy ma bmw 7 i to niema porównania nawet do tego audi i tylko debile to porównują. Ogólnie stary i drogi w utrzymaniu a nie wyróżniajacy sie niczym od innych aut tej klasy i z podobnymi silnikami.Niepolecam
4,7
~hunter
Audi 100 C4
Sedan 2.8 E V6 174KM 128kW
Autko przeszło moje najśmielsze oczekiwania: napęd quattro (to juz mój drugi - wcześnie audi 90 2,3 5cyl.), 174 konie i motor V6 to jest to! Kompromis komfortu, bezpieczeństwa i najwyższej jakości z ceną. Samochód ma już swoje lata ale niewiele fabrycznie nowych "plastików" może się z nim równać jakością wykończeń, wyciszeniem i elastycznością nie wspominając już o prestiżu marki AUDI. Blachy w podwójnym ocynku (standard Audi) co gwarantuje zero rdzy! Pojemnośc może odstarszać ale samochód pali średnio 11 litrów - dla porównania opel astra 95´ 1,4 lpg spala około 9-10l . Jesli ktoś szuka bezawaryjnego auta rodzinnego albo limuzyny o sportowym zacięciu to własnie to!
4,6
~Tomasz
Audi 100 C4
Sedan 2.8 E V6 174KM 128kW
Bardzo fajne autko. Mam go już ponad 3 lata, więc mogę napisać opinię. Zamieniłem Opla Omege na tą Audi, choć Omega była ładniej utrzymana. "Setka" była bardzo zaniedbana ale za cały ten okres wyłądowała na lawecie tylko raz - pękła nagrzewnica, była to tania podróbka, więc nie ma co się dziwić. W autku nic się nie psuje, tylko się zużywa, wymiany, naprawy są proste, można samemu grzebać, naprawiać i wymieniać.
Średnie spalanie dla Audi 100 C4 Sedan 2.8 E V6 174KM 128kW 1990-1994
11,9
l/100 km
14,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,8
Audi 100 C4
Sedan 2.8 E V6 174KM 128kW
Witam. niektórzy straszne brednie piszą na temat spalania - albo mają coś NIETAK ze swoją niunią. Moja po mieście - sporadycznie wyjazd w okolice miasta - łyka średnio 16-17 litrów gazu przy bardzo energicznej jeździe(w końcu po to się kupuje auto które ma 174 kuce), instalacja 1 generacji. Niunia zagazowana jest od 230 000 km i nadal jeździ, Na liczniku 360 000 i śmiga codziennie:] Trasa nad balaton średnio 10,4 gazu przy prędkościach 80-160km/h. Gorąco polecam ten model, niestety ciężko trafić w dobrym stanie. Pozdr
12,2
Audi 100 C4
Sedan 2.8 E V6 174KM 128kW
Auto z przebiegiem ~123 000 km, instalacja 3 generacji stag 300- wtrysku fazy lotnej - popularna sekwencja na wtryskach valteca czyli niska półka. Na butli zatankowanej do 48 litrów przejazd 360-370 km nie stanowi problemu, jazda delikatna, do 2500 obr/min, spalanie z trasy (10,1) przy predkosci 100-110 km/h płynna, płaska droga, 3 osoby na pokladzie. Maksymalne średnie spalanie 14,8 przy JEŹDZIE a nie pałowaniu co światła. Jak kreci sie silniczkem żwawo pod odcięcie to etylinki potrafi wciągnąć w okolice 20 litrów (średnie wg. komputera na odcinku ~20km z kilkoma sygnalizacjami, od swiatel do świateł rura 23,7l)
15,8
Audi 100 C4
Sedan 2.8 E V6 174KM 128kW
Spalanie dla LPG 2 generacji (wiem, że niewypał), ale kupiłem z taką instalacją. Aktualny przebieg ponad 415000 km. Instalacja trudna (praktycznie nienadająca się) do poprawnej regulacji. Awaryjność przy tym przebiegu dość wysoka, ale SOLIDNA naprawa i zakup DOBRYCH części załatwia sprawę. Pozdrawiam.

Usterki Audi 100 C4

Liczba wpisów: 31
Utrata mocy podczas jazdy ze stałą prędkością ( sprzęgło rozwiązuje )
  • Audi 100 C4 Sedan 2.5 TDI 115KM 85kW 1991-1994
  • silnik
  • 434 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Witam. Od niedawna Dumnie przemierzam ulice w świetnie utrzymanym 33 latku z 2.5 TDI. Ogólnie auto świetne. Dziś inżynierowie nawet nie dopuszczają do siebie myśli o produkcji tak solidnych aut. Jednak jak wiadomo, że niema ideałów, tak i mój egz. ma kilka nazwijmy to "humorków". Zasadniczo miałem na myśli dwie sprawy ale jedną wyjaśniło mi wasze centrum ( temat o klimatyzacji ) za co serdecznie dziękuję. Może pomożecie i z drugim tematem. Do rzeczy auto potrafi stracić moc, ale tylko w określonym przypadku tj. podczas jazdy ze stałą prędkością np. jadę za kimś kilkaset m. 70km/h i gdy chce przyspieszyć auto jest bardzo przygaszone ( zaraz usłyszę, że pewnie turbo ale nie to nie to) . Ogólnie auto jest bardzo dynamiczne i do puki przyspieszam lub nie dam mu jechać ze stałą prędkością np. odpuszczam czasem gaz to jest ok, ale czasem nawet mały dystans ze stałą prędkością potrafi wywołać problem chodź nie zawsze. Co najciekawsze, wystarczy wtedy wcisnąć sprzęgło i dać obrotom zejść do poziomu jałowego. Po takim zabiegu auto odzyskuje pełną moc. Problem potrafi wystąpić na każdym biegu i przy każdej prędkości. Może ktoś się spotkał z takim przypadkiem. Będę wdzięczny za każdą pomocą odpowiedź. Pozdrawiam Kudyś
hałas z przedniego koła
  • Audi 100 C4
  • zawieszenie
W czasie mjazdy słychać wyrażnie hałas dobiegający z przedniego koła uszkodzone łożysko Podnosimy samochód na podnośniku luzując przed tym śruby koła i półosi,następnie zdejmujemy koło,odkręcamy zacisk hamulcowy,zdejmujemy go podwieszając w taki sposób by przewód doprowadzający płyn pozostał lużny. Zdejmujemy tarczę hamulcową i odkręcamy całkowicie śróbę półosi.Następnie odkręcamy drążek kierowniczy ,śrubę zaciskającą sworzeń wachacza i trzy śruby łączące kolumnę z andwoziem.W kolejnym etapie rozłączamy kolumnę resorującą od wachacza,wyciągamy ją na zewnątrz.Łożysko wymieniamy na prasie i montujemy wszystko w odwrotnej kolejności.
Oczekuje na rozwiązanie
Pompa wspomagania.
  • Audi 100 C4
  • układ kierowniczy
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Wiele aut modelu 100, z silnikiem 2,8 V6 w quattro, maja problem ze slabymi pompami silnikowymi. Producent zaleca teoretycznie trzymac sie oryginalnego plynu do wspomagania od AUDI, i szczerze? - warto w niego zainwestowac co nie jest i tak zbyt drogie. Z wlasnego doswiadczenia po uzyciu innego plynu, siadla mi pompa, i jako ze jestem w kanadzie to koszt przekroczyl 600 $. ( 4000 $ wartosc auta ). Dlugotrwale maksymalne skrecanie kierownicy ( az odbije ) nadmiernie przeciaza pompe prowadzac do nieszczelnosci, do naprawy ktorych trzeba troche cierpliwosci i wiedzy.
Audi 100 C4 Sedan