Szukaj

Informacje o Audi 100 C4 Avant 2.5 TDI 115KM 85kW 1991-1994

Lata produkcji: 1991 – 1994
Segment: Wyższa klasa średnia
Czwarta, ostatnia generacja Audi 100 oznaczona symbolem C4 została zaprezentowana w 1990 roku. Samochód został gruntownie odmieniony pod względem stylistycznym i otrzymał zupełnie nowe, dynamiczne nadwozie. Model C4 różnił się również od swojego poprzednikami większymi rozmiarami. W 1994 roku Audi 100 zostało wycofane z produkcji. Rok później niemiecka marka przemianowała je na Audi A6, które początkowo było zmodernizowaną wersją „100-tki”.
Produkowany od 1991 do 1994 roku
Pojemność skokowa 2460 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 265 Nm przy 2250 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 5
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 10
Stopień sprężania 21,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Całokształt + Silnik

Wady

- Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Audi 100 C4 Avant 2.5 TDI 115KM 85kW 1991-1994
7,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,1
Audi 100 C4
Avant 2.5 TDI 115KM 85kW
auto ze sprawnymi filtrami i układem paliwowym, skrzynia auomatyczna, i jazda dość dość dynamiczna ale płynna, jedynie automat w jeździe miejskiej trzeba dokarmiać ale to jest wina mojej prawej stopy, którj na mięscie używam tak jak w swoim mniejszym aucie. na niemieckich autostradach auto z dwiema osobami i załadowane bagażami o masie około 200kg spala przy prędkościach 140-170km/h 6,5-7l/100km mi średnia z podróży do Luxemburga i z powrotem wyszła 6,8l jesli ktoś nie potrafi hamować silnikiem i z góry zjeżdża na luzie niech nie dziwi się że mu tyle pali, najpierw niech doprowadzi auto do porządku a potem nauczy sie jeździć, mam dwa auta z tym sinlikiem jedno A100 C4 i drugie Audi Coupe B3 do którego osobiście włożyłem taki sam sinlik, i tam spalanie zaczyna sie od 4.5l/100 a w miescie narazie najwyższe spalanie odnotowałem na poziomie 8l, ale trzeba się starać. dwa auta z takimi samymi sinlikami powtwierdzają fakt że to jest ekonomiczne auto. pali Ci dużo? jedź do DOBREGO MECHANIKA który wie co to VAG, i nie boi sie zaglądaćw razie potrzeby samemu do pompy wtryskowej, podstawa to dobrze ustawiony rozrząd a nie na flamastry, bo potem będzie płacz jak się koło na wale korbowym odkręci. jak sprzedam coupe, będzie drugie C4 do kompletu :)
6,7
Audi 100 C4
Avant 2.5 TDI 115KM 85kW
Auto nie do zajechania przy normalnym użytkowaniu.Kultura pracy silnika oraz osiągi mimo upływu lat na bardzo zadawalającym poziomie.Zużycie jest super mimo wagi 1475 kg.Moje Audi ma już 612 tys. przebiegu i chodzi jak " brzytwa".Nie produkuje się już takich aut. Szkoda.
7,1
Audi 100 C4
Avant 2.5 TDI 115KM 85kW
Moje auto ma 17 lat i nie można oczekiwać spalania na poziomie współczesnych diesli, ale w porównaniu do innych samochodów z tamtych czasów apetyt ma umiarkowany. około 8 litrów w mieście a na trasie przy ekonomicznej jeździe 120-130km/h wyszło mi 5,8 litra

Usterki Audi 100 C4

Liczba wpisów: 31
Utrata mocy podczas jazdy ze stałą prędkością ( sprzęgło rozwiązuje )
  • Audi 100 C4 Sedan 2.5 TDI 115KM 85kW 1991-1994
  • silnik
  • 434 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Witam. Od niedawna Dumnie przemierzam ulice w świetnie utrzymanym 33 latku z 2.5 TDI. Ogólnie auto świetne. Dziś inżynierowie nawet nie dopuszczają do siebie myśli o produkcji tak solidnych aut. Jednak jak wiadomo, że niema ideałów, tak i mój egz. ma kilka nazwijmy to "humorków". Zasadniczo miałem na myśli dwie sprawy ale jedną wyjaśniło mi wasze centrum ( temat o klimatyzacji ) za co serdecznie dziękuję. Może pomożecie i z drugim tematem. Do rzeczy auto potrafi stracić moc, ale tylko w określonym przypadku tj. podczas jazdy ze stałą prędkością np. jadę za kimś kilkaset m. 70km/h i gdy chce przyspieszyć auto jest bardzo przygaszone ( zaraz usłyszę, że pewnie turbo ale nie to nie to) . Ogólnie auto jest bardzo dynamiczne i do puki przyspieszam lub nie dam mu jechać ze stałą prędkością np. odpuszczam czasem gaz to jest ok, ale czasem nawet mały dystans ze stałą prędkością potrafi wywołać problem chodź nie zawsze. Co najciekawsze, wystarczy wtedy wcisnąć sprzęgło i dać obrotom zejść do poziomu jałowego. Po takim zabiegu auto odzyskuje pełną moc. Problem potrafi wystąpić na każdym biegu i przy każdej prędkości. Może ktoś się spotkał z takim przypadkiem. Będę wdzięczny za każdą pomocą odpowiedź. Pozdrawiam Kudyś
hałas z przedniego koła
  • Audi 100 C4
  • zawieszenie
W czasie mjazdy słychać wyrażnie hałas dobiegający z przedniego koła uszkodzone łożysko Podnosimy samochód na podnośniku luzując przed tym śruby koła i półosi,następnie zdejmujemy koło,odkręcamy zacisk hamulcowy,zdejmujemy go podwieszając w taki sposób by przewód doprowadzający płyn pozostał lużny. Zdejmujemy tarczę hamulcową i odkręcamy całkowicie śróbę półosi.Następnie odkręcamy drążek kierowniczy ,śrubę zaciskającą sworzeń wachacza i trzy śruby łączące kolumnę z andwoziem.W kolejnym etapie rozłączamy kolumnę resorującą od wachacza,wyciągamy ją na zewnątrz.Łożysko wymieniamy na prasie i montujemy wszystko w odwrotnej kolejności.
Oczekuje na rozwiązanie
Pompa wspomagania.
  • Audi 100 C4
  • układ kierowniczy
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Wiele aut modelu 100, z silnikiem 2,8 V6 w quattro, maja problem ze slabymi pompami silnikowymi. Producent zaleca teoretycznie trzymac sie oryginalnego plynu do wspomagania od AUDI, i szczerze? - warto w niego zainwestowac co nie jest i tak zbyt drogie. Z wlasnego doswiadczenia po uzyciu innego plynu, siadla mi pompa, i jako ze jestem w kanadzie to koszt przekroczyl 600 $. ( 4000 $ wartosc auta ). Dlugotrwale maksymalne skrecanie kierownicy ( az odbije ) nadmiernie przeciaza pompe prowadzac do nieszczelnosci, do naprawy ktorych trzeba troche cierpliwosci i wiedzy.
Audi 100 C4 Avant