Szukaj

Informacje o Audi 100 C4 Avant 2.8 E V6 quattro 174KM 128kW 1991-1994

Lata produkcji: 1991 – 1994
Segment: Wyższa klasa średnia
Czwarta, ostatnia generacja Audi 100 oznaczona symbolem C4 została zaprezentowana w 1990 roku. Samochód został gruntownie odmieniony pod względem stylistycznym i otrzymał zupełnie nowe, dynamiczne nadwozie. Model C4 różnił się również od swojego poprzednikami większymi rozmiarami. W 1994 roku Audi 100 zostało wycofane z produkcji. Rok później niemiecka marka przemianowała je na Audi A6, które początkowo było zmodernizowaną wersją „100-tki”.
Produkowany od 1991 do 1994 roku
Pojemność skokowa 2771 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 174 KM (128 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wentylacja i ogrzewanie
Średnie spalanie dla Audi 100 C4 Avant 2.8 E V6 quattro 174KM 128kW 1991-1994
11,5
l/100 km
13,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

14,3
Audi 100 C4
Avant 2.8 E V6 quattro 174KM 128kW
Witam. Moje jednostka z przebiegiem nie wiadomo jakim na liczniku 300 000 (puszcz dyma) instalacja najzwyklejsza tempa nie do ustawienia poprawnego która dusi silnik i nie pozwala mu rozwinąć skrzydeł (polecam tylko sekwencje) w quattro i automacie który także wpływa na spalanie pozwala uzyskać naprawdę przyzwoite wyniki. Autostrada Niemcy ,Francja full stan + bagaż od 180 do 220km/h= 18LTR\LPG Spokojny wypad z rodzinką na Węgry prędkość do 120km\h 11,5L bez klimy 10,5L. Średnio od 14-16L(zima do 20L przy dużych mrozach) w cyklu mieszanym. Spalanie na poziomie jakiegoś nędznego autka 1,3więc jest ok. a komfort jazdy nie porównywalny. Następny będzie a8/s8 4.2
9,8
Audi 100 C4
Avant 2.8 E V6 quattro 174KM 128kW
moja skrzynia jest automatyczna z napędem quattro, bardzo fajnie się prowadzi na węższych oponach spalanie było delikatnie niższe(195/65r15) teraz mam 205/55r16 i widzę że troszkę jakby wzrosło ogólnie rozmawiając z właścicielami tych aut na pełnym zbiorniku gazu butla 50 litrów możemy pokonać max 420 km, mój rekord w trasie to 400km a norma to jakieś 357 do 370 km na 50 litrach gazu (gaz jest po 1,8zł) z czystym sumieniem polecam to auto.
15,7
Audi 100 C4
Avant 2.8 E V6 quattro 174KM 128kW
Spalanie absolutnie adekwatne do pracy wykonywanej przez silnk. 174 KM muszą ciągnąć 1900 kg ( tyle waży c4 Avant quattro z instalacja gazową i kierowcą) i napędzac dwie osie. Srednie spalanie LPG na poziomie 15 ltr jest spalanie BDB. To koszt porównywalny do "suyperoszczędnych" TDI które śrdnia łykają 6,5 ltr ONu. W minimalne zuzycia na poziomie 11 ltr nie wierzę i nikt niech nie wierzy. Etylina owszem na trasie nawet ponieżej 9 ltr, w mieście 14. Pozdrawiam wszytkich fanów czterech kółek.

Usterki Audi 100 C4

Liczba wpisów: 31
Utrata mocy podczas jazdy ze stałą prędkością ( sprzęgło rozwiązuje )
  • Audi 100 C4 Sedan 2.5 TDI 115KM 85kW 1991-1994
  • silnik
  • 434 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Witam. Od niedawna Dumnie przemierzam ulice w świetnie utrzymanym 33 latku z 2.5 TDI. Ogólnie auto świetne. Dziś inżynierowie nawet nie dopuszczają do siebie myśli o produkcji tak solidnych aut. Jednak jak wiadomo, że niema ideałów, tak i mój egz. ma kilka nazwijmy to "humorków". Zasadniczo miałem na myśli dwie sprawy ale jedną wyjaśniło mi wasze centrum ( temat o klimatyzacji ) za co serdecznie dziękuję. Może pomożecie i z drugim tematem. Do rzeczy auto potrafi stracić moc, ale tylko w określonym przypadku tj. podczas jazdy ze stałą prędkością np. jadę za kimś kilkaset m. 70km/h i gdy chce przyspieszyć auto jest bardzo przygaszone ( zaraz usłyszę, że pewnie turbo ale nie to nie to) . Ogólnie auto jest bardzo dynamiczne i do puki przyspieszam lub nie dam mu jechać ze stałą prędkością np. odpuszczam czasem gaz to jest ok, ale czasem nawet mały dystans ze stałą prędkością potrafi wywołać problem chodź nie zawsze. Co najciekawsze, wystarczy wtedy wcisnąć sprzęgło i dać obrotom zejść do poziomu jałowego. Po takim zabiegu auto odzyskuje pełną moc. Problem potrafi wystąpić na każdym biegu i przy każdej prędkości. Może ktoś się spotkał z takim przypadkiem. Będę wdzięczny za każdą pomocą odpowiedź. Pozdrawiam Kudyś
hałas z przedniego koła
  • Audi 100 C4
  • zawieszenie
W czasie mjazdy słychać wyrażnie hałas dobiegający z przedniego koła uszkodzone łożysko Podnosimy samochód na podnośniku luzując przed tym śruby koła i półosi,następnie zdejmujemy koło,odkręcamy zacisk hamulcowy,zdejmujemy go podwieszając w taki sposób by przewód doprowadzający płyn pozostał lużny. Zdejmujemy tarczę hamulcową i odkręcamy całkowicie śróbę półosi.Następnie odkręcamy drążek kierowniczy ,śrubę zaciskającą sworzeń wachacza i trzy śruby łączące kolumnę z andwoziem.W kolejnym etapie rozłączamy kolumnę resorującą od wachacza,wyciągamy ją na zewnątrz.Łożysko wymieniamy na prasie i montujemy wszystko w odwrotnej kolejności.
Oczekuje na rozwiązanie
Pompa wspomagania.
  • Audi 100 C4
  • układ kierowniczy
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Wiele aut modelu 100, z silnikiem 2,8 V6 w quattro, maja problem ze slabymi pompami silnikowymi. Producent zaleca teoretycznie trzymac sie oryginalnego plynu do wspomagania od AUDI, i szczerze? - warto w niego zainwestowac co nie jest i tak zbyt drogie. Z wlasnego doswiadczenia po uzyciu innego plynu, siadla mi pompa, i jako ze jestem w kanadzie to koszt przekroczyl 600 $. ( 4000 $ wartosc auta ). Dlugotrwale maksymalne skrecanie kierownicy ( az odbije ) nadmiernie przeciaza pompe prowadzac do nieszczelnosci, do naprawy ktorych trzeba troche cierpliwosci i wiedzy.
Audi 100 C4 Avant