Szukaj

Informacje o Audi 100 C4 Avant 2.6 V6 150KM 110kW 1992-1994

Lata produkcji: 1992 – 1994
Segment: Wyższa klasa średnia
Czwarta, ostatnia generacja Audi 100 oznaczona symbolem C4 została zaprezentowana w 1990 roku. Samochód został gruntownie odmieniony pod względem stylistycznym i otrzymał zupełnie nowe, dynamiczne nadwozie. Model C4 różnił się również od swojego poprzednikami większymi rozmiarami. W 1994 roku Audi 100 zostało wycofane z produkcji. Rok później niemiecka marka przemianowała je na Audi A6, które początkowo było zmodernizowaną wersją „100-tki”.
Produkowany od 1992 do 1994 roku
Pojemność skokowa 2598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 225 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~Kalasanty
Audi 100 C4
Avant 2.6 V6 150KM 110kW
Kupiłem za 3,6 tysiąca złotych. Wiadomo nie jest, brylantem wśród Audi ale jak za taką kwotę to genialny samochód. Komfort super, skrzynia automat też bajka, zmienia przełożenia płynnie, prawie tego nie czuć, gorzej z kickdownem, trochę potrzebuje czasu, ale jak wypali to iskry lecą. Spalanie średnio wysokie, nie jestem w stanie ocenić bo mi pływak nie działa i cały czas jest w granicach 80 na wskaźniku paliwa. Drobne usterki typu centralny kaprysi - czasem działa, czasem nie, kostka stacyjki do wymiany, nie odbija kluczyk z kręcenia rozrusznikiem. Pamiętajmy jednak, że jest to samochód 20-letni, z trzeciej ręki, swoje już przeszedł i na pewno te 280 kkm przebiegu trzeba pomnożyć co najmniej razy 1,5. Mimo to trzyma się dzielnie, miejsca ogrom, przynajmniej z przodu, tył też niezły, ale nie rzuca na kolana. Co ciekawe nie rdzewieje nawet po amatorskiej rzeźbie na nadkolach poprzednich właścicieli. Wyjdzie korozja to to zrobię, póki co nie ma sensu, a na perełkę póki co nie mam finansów żeby go przyszykować, a szkoda bo zasługuje!
4,8
~cherokee
Audi 100 C4
Avant 2.6 V6 150KM 110kW
stosuje zasade: jezeli wsiadam za kierownice samochodu i czuje sie jak w swoim pokoju (wiadomo maly balaganik, to co chce pod reka, mila atmosfera, fajny widok za oknem) - to to jest wlasnie ten samochod... W audi wszystko jest tam gdzie trzeba... jedna z niewielu marek do ktorych nie musialem sie przyzwyczajac.
4,5
~Taczo
Audi 100 C4
Avant 2.6 V6 150KM 110kW
W sumie niczym sobie wózek z przeznaczeniem raczej na trasy. Nie narzekam. Dobrze sie tym jeździ. Jak trzeba, to odejdzie. Polecam. Dobre auto za stosunkowo niewielkie pieniądze (z eksploatacją jest już troche gorzej - lepiej w gazie, ale na wtrysku) ;)
Średnie spalanie dla Audi 100 C4 Avant 2.6 V6 150KM 110kW 1992-1994
11,0
l/100 km
12,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

0,0
Audi 100 C4
Avant 2.6 V6 150KM 110kW
Jak na takie auto i komfort ceny są na dobrym poziomie. Filtry i inne ****rele w cenie takiej samej co przeciętne marki nie dające jednak takiego komfortu. Spalanie jak na 2.6 litra też w normie. Jak ktoś szuka ekonomicznego autka, no to mniejsze silniki go powinny zainteresować. Jest to V6 więc komplet rozrządu na dobrych częściach to około 500 złotych. Nie za tanio, ale też i nie są to niebotyczne kwoty. Jak padnie skrzynia to już wysupłamy więcej, bo sama skrzynia 1000 złotych, a jeszcze robocizna do tego.
13,3
Audi 100 C4
Avant 2.6 V6 150KM 110kW
Z pełną świadomością tankuję dobrej jakości paliwo, którego spalam dużo i jeżdżę bezproblemowym, komfortowym, mocnym i wygodnym autem. Jak słyszę o zagazowaniu takiego "klejnotu" to po prostu nie wiem co myśleć i szybko zmieniam temat. Automatyczna skrzynia działa świetnie, w środku przestronnie dla całej rodziny, cichutko, autko dopieszczone, pełen wypas, zawiozło mnie wszędzie, pali na dotyk w dosłownym tego słowa znaczeniu. Jak się ma dwie sprawne ręce i trochę rozumu to i można na nie zarobić. A jak nie, to można sobie kupić Lanosa i zagazować - nie, żebym miał coś do Lanosów, to przykład, nie mam nic do tego, nie mój wybór, nie mój komfort, nie moja sprawa.
14,3
Audi 100 C4
Avant 2.6 V6 150KM 110kW
Autko jest w moim posiadaniu już od kilku ładnych lat, sprawuje się świetnie, regularne wymiany płynów, olejów itp. instalacja gazowa od dwóch lat spisuje się świetnie, spalanie jak na ten silnik jest zadowalające a podkreślam, że nie mam lekkiej nogi ;) jeśli chodzi o moc zdecydowanie 150 koników to jest za mało ;/

Usterki Audi 100 C4

Liczba wpisów: 31
Utrata mocy podczas jazdy ze stałą prędkością ( sprzęgło rozwiązuje )
  • Audi 100 C4 Sedan 2.5 TDI 115KM 85kW 1991-1994
  • silnik
  • 434 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Witam. Od niedawna Dumnie przemierzam ulice w świetnie utrzymanym 33 latku z 2.5 TDI. Ogólnie auto świetne. Dziś inżynierowie nawet nie dopuszczają do siebie myśli o produkcji tak solidnych aut. Jednak jak wiadomo, że niema ideałów, tak i mój egz. ma kilka nazwijmy to "humorków". Zasadniczo miałem na myśli dwie sprawy ale jedną wyjaśniło mi wasze centrum ( temat o klimatyzacji ) za co serdecznie dziękuję. Może pomożecie i z drugim tematem. Do rzeczy auto potrafi stracić moc, ale tylko w określonym przypadku tj. podczas jazdy ze stałą prędkością np. jadę za kimś kilkaset m. 70km/h i gdy chce przyspieszyć auto jest bardzo przygaszone ( zaraz usłyszę, że pewnie turbo ale nie to nie to) . Ogólnie auto jest bardzo dynamiczne i do puki przyspieszam lub nie dam mu jechać ze stałą prędkością np. odpuszczam czasem gaz to jest ok, ale czasem nawet mały dystans ze stałą prędkością potrafi wywołać problem chodź nie zawsze. Co najciekawsze, wystarczy wtedy wcisnąć sprzęgło i dać obrotom zejść do poziomu jałowego. Po takim zabiegu auto odzyskuje pełną moc. Problem potrafi wystąpić na każdym biegu i przy każdej prędkości. Może ktoś się spotkał z takim przypadkiem. Będę wdzięczny za każdą pomocą odpowiedź. Pozdrawiam Kudyś
hałas z przedniego koła
  • Audi 100 C4
  • zawieszenie
W czasie mjazdy słychać wyrażnie hałas dobiegający z przedniego koła uszkodzone łożysko Podnosimy samochód na podnośniku luzując przed tym śruby koła i półosi,następnie zdejmujemy koło,odkręcamy zacisk hamulcowy,zdejmujemy go podwieszając w taki sposób by przewód doprowadzający płyn pozostał lużny. Zdejmujemy tarczę hamulcową i odkręcamy całkowicie śróbę półosi.Następnie odkręcamy drążek kierowniczy ,śrubę zaciskającą sworzeń wachacza i trzy śruby łączące kolumnę z andwoziem.W kolejnym etapie rozłączamy kolumnę resorującą od wachacza,wyciągamy ją na zewnątrz.Łożysko wymieniamy na prasie i montujemy wszystko w odwrotnej kolejności.
Oczekuje na rozwiązanie
Pompa wspomagania.
  • Audi 100 C4
  • układ kierowniczy
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Wiele aut modelu 100, z silnikiem 2,8 V6 w quattro, maja problem ze slabymi pompami silnikowymi. Producent zaleca teoretycznie trzymac sie oryginalnego plynu do wspomagania od AUDI, i szczerze? - warto w niego zainwestowac co nie jest i tak zbyt drogie. Z wlasnego doswiadczenia po uzyciu innego plynu, siadla mi pompa, i jako ze jestem w kanadzie to koszt przekroczyl 600 $. ( 4000 $ wartosc auta ). Dlugotrwale maksymalne skrecanie kierownicy ( az odbije ) nadmiernie przeciaza pompe prowadzac do nieszczelnosci, do naprawy ktorych trzeba troche cierpliwosci i wiedzy.
Audi 100 C4 Avant