Szukaj

Informacje o Audi 100 C4 Avant 2.3 E 133KM 98kW 1991-1994

Lata produkcji: 1991 – 1994
Segment: Wyższa klasa średnia
Czwarta, ostatnia generacja Audi 100 oznaczona symbolem C4 została zaprezentowana w 1990 roku. Samochód został gruntownie odmieniony pod względem stylistycznym i otrzymał zupełnie nowe, dynamiczne nadwozie. Model C4 różnił się również od swojego poprzednikami większymi rozmiarami. W 1994 roku Audi 100 zostało wycofane z produkcji. Rok później niemiecka marka przemianowała je na Audi A6, które początkowo było zmodernizowaną wersją „100-tki”.
Produkowany od 1991 do 1994 roku
Pojemność skokowa 2309 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 133 KM (98 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 186 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 5
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 10
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Układ jezdny

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,7
~Michał
Audi 100 C4
Avant 2.3 E 133KM 98kW
No spójrzcie na c4 czy nie jest śliczne. A teraz popatrzcie ma MB, Omegi, bejce, scorpio´ny, camry i reszte z tamtych lat i co. Nie mają żadnych szans w porównani z c4 tak z zewnątrz jak i wewnątrz. Cena wprawdzie w wielu przypadkach wyższa ale i zalety ma niepodważalne. Silnik 2,3 jest najmniejszy godny polecenia (tem dźwięk 5 cylindrów), potem 2,8 6 cyl i 2,5 tdi. Reszta to male nieporozumienie. Jak coś to pytajcie na forum www.audiklub.pl Aha i jak Audi to z quattro najlepiej. Pozdrawiam, Michał
3,2
~Krzysio
Audi 100 C4
Avant 2.3 E 133KM 98kW
do 200 tkm spoko potem to skarbonka-dam jeden przykład a moge ich namnożyć.Jazda na gazie dobrze tylko potem siadły wtryski bo był za mało przejeżdżany na benzynie-efekt wymiana wtrysków koszt 1000 zł.potem zatkało układ wtryskowy nie do wyleczenia efekt-wymiana głowiczki w servisie BOSH sama część około 5000 zł(sł.pięć tys.zł.).ale tego już nie naprawiałem został tylko gaz.uważać na zaciski hamulcowe z tyłu zapiekają sie dobrze przy każym przeglądzie nasmarowadż prowadnice bo jak nie to tylko wymiana używany jeden około 300 zł.zaczeła lać chłodnica koszt 600 zł. it.itd Pozdrawiam. p.s.a kiedyś tu tak chwaliłem moją AUDICE OJ........
4,2
~dawidjey
Audi 100 C4
Avant 2.3 E 133KM 98kW
Ogolnie Audi 100 C4 to udany model.Wnętzre to dla mnie wzór,materiały wykończeniowe najwyższej jak na tamte czasy jakośći.Miejsca dużo dla kazdego,Jeśli gaz to dobry warsztat,jak zadbasz o nią to NA 100% nie pożałujesz !!!

Usterki Audi 100 C4

Liczba wpisów: 31
Utrata mocy podczas jazdy ze stałą prędkością ( sprzęgło rozwiązuje )
  • Audi 100 C4 Sedan 2.5 TDI 115KM 85kW 1991-1994
  • silnik
  • 434 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Witam. Od niedawna Dumnie przemierzam ulice w świetnie utrzymanym 33 latku z 2.5 TDI. Ogólnie auto świetne. Dziś inżynierowie nawet nie dopuszczają do siebie myśli o produkcji tak solidnych aut. Jednak jak wiadomo, że niema ideałów, tak i mój egz. ma kilka nazwijmy to "humorków". Zasadniczo miałem na myśli dwie sprawy ale jedną wyjaśniło mi wasze centrum ( temat o klimatyzacji ) za co serdecznie dziękuję. Może pomożecie i z drugim tematem. Do rzeczy auto potrafi stracić moc, ale tylko w określonym przypadku tj. podczas jazdy ze stałą prędkością np. jadę za kimś kilkaset m. 70km/h i gdy chce przyspieszyć auto jest bardzo przygaszone ( zaraz usłyszę, że pewnie turbo ale nie to nie to) . Ogólnie auto jest bardzo dynamiczne i do puki przyspieszam lub nie dam mu jechać ze stałą prędkością np. odpuszczam czasem gaz to jest ok, ale czasem nawet mały dystans ze stałą prędkością potrafi wywołać problem chodź nie zawsze. Co najciekawsze, wystarczy wtedy wcisnąć sprzęgło i dać obrotom zejść do poziomu jałowego. Po takim zabiegu auto odzyskuje pełną moc. Problem potrafi wystąpić na każdym biegu i przy każdej prędkości. Może ktoś się spotkał z takim przypadkiem. Będę wdzięczny za każdą pomocą odpowiedź. Pozdrawiam Kudyś
hałas z przedniego koła
  • Audi 100 C4
  • zawieszenie
W czasie mjazdy słychać wyrażnie hałas dobiegający z przedniego koła uszkodzone łożysko Podnosimy samochód na podnośniku luzując przed tym śruby koła i półosi,następnie zdejmujemy koło,odkręcamy zacisk hamulcowy,zdejmujemy go podwieszając w taki sposób by przewód doprowadzający płyn pozostał lużny. Zdejmujemy tarczę hamulcową i odkręcamy całkowicie śróbę półosi.Następnie odkręcamy drążek kierowniczy ,śrubę zaciskającą sworzeń wachacza i trzy śruby łączące kolumnę z andwoziem.W kolejnym etapie rozłączamy kolumnę resorującą od wachacza,wyciągamy ją na zewnątrz.Łożysko wymieniamy na prasie i montujemy wszystko w odwrotnej kolejności.
Oczekuje na rozwiązanie
Pompa wspomagania.
  • Audi 100 C4
  • układ kierowniczy
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Wiele aut modelu 100, z silnikiem 2,8 V6 w quattro, maja problem ze slabymi pompami silnikowymi. Producent zaleca teoretycznie trzymac sie oryginalnego plynu do wspomagania od AUDI, i szczerze? - warto w niego zainwestowac co nie jest i tak zbyt drogie. Z wlasnego doswiadczenia po uzyciu innego plynu, siadla mi pompa, i jako ze jestem w kanadzie to koszt przekroczyl 600 $. ( 4000 $ wartosc auta ). Dlugotrwale maksymalne skrecanie kierownicy ( az odbije ) nadmiernie przeciaza pompe prowadzac do nieszczelnosci, do naprawy ktorych trzeba troche cierpliwosci i wiedzy.
Audi 100 C4 Avant