Szukaj

Informacje o Alfa Romeo Tonale SUV 1.5 T4 160KM 118kW od 2022

Lata produkcji: 2022 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od 2022 roku
Pojemność skokowa 1469 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 160 KM (118 kW) przy 5750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 12,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 71,2 x 92,2 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Widoczność - Stosunek jakość/cena - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,8
~Konrad
Alfa Romeo Tonale
SUV 1.5 T4 160KM 118kW
Samochód z zewnątrz jak i wewnątrz dopracowany stylistycznie. Bardzo dobre jak na ten segment prowadzenie, co szczególnie widać na krętych drogach. ma niestety swoje grzechy, takie jak wyczuwalne przez kierowcę "szarpnięcie" przy zmianie napędu z elektrycznego na spalinowy, ale tylko przy bardzo niskiej prędkości kilku kilometrów na godzinę. Gdy samochód jedzie już z prędkością 20-30 km godzinę, przełączenia napędu już nie czuć. No i reakcja skrzyni biegów na nagłe wciśnięcie pedału gazu - jest opóźnienie niestety, tak około 0,5-1 sekundy. Widać, że to wina softu, może później będzie warto pogrzebać w oprogramowaniu, żeby skrzynia reagowała "w punkt" :) Niemniej jednak plusy tego samochodu niwelują w mojej ocenie te dwa "smaczki"
4,7
~maciek
Alfa Romeo Tonale
SUV 1.5 T4 160KM 118kW
Zwarte,czuły układ kierowniczy,nowoczesne multimedia i takież sterowanie.Przyjemne materiały w środku,wszystko przemyślane i solidnie zmontowane.Bardzo wygodne fotele ,ma się wrażenie premium pełną gembą.....Warto ja wziąc na kręte drogi bo prowadzenie to duża duża przyjemnosć.....,Świetny sprzęt grający ,jakość ekranów i reflektory matrycowe - bajka.Acha -WARTO DOPLACIĆ do hamulców BREMBO - obłęd,mam w zyciu pare aut za sobą i to jedno z najlepszych jakimi jeżdziłłem.Minusy - głósna wentylacja foteli,przycinajacy sie radar aktywnego tempomatu.
4,8
~marek
Alfa Romeo Tonale
SUV 1.5 T4 160KM 118kW
Całokształt auta na 5,niewątpliwa uroda auta ale poza nią kawał solidnego samochodu.Minął nam rok ,auto dla żony chciaz ja nią z przyjemnością jeżdze.Tym autem da sie jeżdzić tzn mozna nim kierowac - z przyjemnością - a nie byc dowożonym.Poprzednie auto żony Honda CRV 2012 cóż.....nie ta półka poczawszy od jakości materiałów (spasowanie i tu i tu b.dobre) czy właściwosci jezdnych in plus dla Tonale.Po prostu inne planety....Na codzień jeżdzę Mercem GLC300 i pomimo różnicy w mocy czy po prostu w cenie równie chętnie biorę alfe jak mogę.Śmiesza mnie uwagi co do przeszłosci marki,lawet etc etc czy narzekania na mały silnik bo to Alfa....Inni ładują w swoje wyroby eko gó...na 1,0 1,2 turbo i pasuje? Nasza pierwsza Alfa w zyciu i po niej rośnie apetyt -w moim przypadku - na Stelwio.Zobaczymy.sama Tonale ładna i z czasem uzytkowania to sie pogłebia tzn cały czas auto sie podoba.Materiały wewnatrz b.dobrej jakości chociaż miekki gumowaty plastik,obszyte słupki czy materiał na drzwiach w upalne drzwi "łapie" ślady rąk.Bardzo dobra jakośc ekranów i dobry pomysł z "lotniczymi" klawiszami podstawowej obsługi auta.Tryby jazdy zmieniaja charakter samochodu.W zimie ,wiadomo 4matic bezkonkurencyjny ale okazało sie ze tryb eco skrzyni pozbawia ją troche momentu i auto ma "jakby" tryb zimowy.Nie przepadam za tym ale jest.Na codzień wystarcza tryb normal ,auto wystarczająco absorbuje,tryb sportowy wymaga skupienia.......Bardzo przyjemnie sie tym autem jeżdzi,nie wiem jaki ma rozkład mas ale jeżdzi ponadprzecietnie dobrze.Prowokuje do coraz szybszej jazdy - tak to określił syn i cos w tym jest.Zawieszenie genialne,przy felgach 20" nie ma tłuczenia i nie wypadają dyski z kręgosłupa.Pamietam 20 lat temu swojego Forda 220ST gdzie zmieniałem 18tki na 16tki bo nie dało się jeżdzić,auto łupało na każdej dziurce...nie za bardzo rozumiem narzekania na brak mocy - nikomu nie powinno jej brakować a tryb sport na tyle wyostrza charakterystyke ze daje złudzenie sportowego auta ,czym ta Alfa nie jest.Dobry sprzet Harman/Kardon jak to w tej firmie nacisk na basy i selektywnosć dżwieku.Bose np na scene muzyczną.Nikt nie powinien żałowąc dopłaty.Mam prawie 2 metry z przodu swobodnie jade z tyłu również (wole przód) ,bagaznik spoko po prostu duży,otwierany z "z nogi" co lubię.Auto ma wszystko co ma miec premium ale.....Żeby nie było tak słodko.Czasami Tonale nie wie czy ma jechac na prądzie czy na benzynie - nie jest to irytujace ale zauważalne,wentylatory foteli działąją zauwazalnie głośno,często przytyka się kamera czy czujnik aktywnego tempomatu,wyłaczanie natarczyweg asystenta pasa ruchu niestety nie dezaktywuje go na amen.Co uruchomienie auta trzeba to robić ponownie,a działa natarczywie....Jezeli komus to przeszkadza to auto nie dla niego :) Pierwsza Alfa w zyciu,kupowana troche podejrzliwie a okazuje sie ze może będzie większy brat.Auto bez rozczarowań,ma wszystko co trzeba i....... ciuchutko moge pwiedziec ze chyba w srdoku ciut ciut lepiej wykonana niż mój GLC ? albo moze to kwestia różnicy paru lat?
Alfa Romeo Tonale SUV