Szukaj

Informacje o Alfa Romeo Giulietta Nuova II Hatchback 5d 1.6 JTD 16v 105KM 77kW 2010-2013

Lata produkcji: 2010 – 2013
Segment: Niższa klasa średnia
Aż chce się to powiedzieć – kunszt technologii. Kiedyś Alfa błyszczała produkując nietypowe motory typu Bokser, a teraz idzie za modą i z małych jednostek wyciska ostatnie poty. Benzynowe 1.4l ma tylko 120KM, ale dzięki doładowaniu moment obrotowy wynosi ponad 200Nm i po prostu go czuć – setka w 9.4s zupełnie wystarczy. Mało? Wariant 170-konny zejdzie poniżej 8 sekund! To zabawne ale flagowy motor ma… 1.8l. Moc? 235KM! Genialnie wchodzi na obroty i w fotel wciska tak, że aż się robi niedobrze – a to „tylko” wóz kompaktowy. Diesle brzmią nieco skromniej – 1.6l ma 105KM i jest najnudniejszą jednostką w gamie. Mimo to spokojnym kierowcom na co dzień powinien się spodobać. Większy motor ma już 2.0l i 170KM – jego elastyczność jest świetna, a 320Nm momentu obrotowego sprawia takie wrażenie, jakby auto nic nie ważyło. Niestety – nie brzmi jak motor benzynowy.
czytaj więcej
Powagosław
Giulietta ma na tyle wdzięku, że nie trzeba nawet Umy Thurman, by przekonać o tym świat. Miło ogląda się samochody, które oddają ducha marki, jeśli oczywiście taki istnieje. Giulietta tak właśnie emanuje duchem Alfy Romeo. ~Powagosław
Luzacjusz
Jak zapewne powiedziałby pewien słynny szwagier: predator, piękny, it's beautiful, forfiter. Giulietta bardziej od krokodyla przypomina żabę, ale jej nie trzeba całować, żeby ujrzeć królewski urok. ~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 1500 obr/min
Doładowanie turbosprężarka ze zmienną geometrią i z intercoolerem
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 80,5 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje Multijet 2: bezpośredni wtrysk paliwa 1600 bar
Rozrząd: Pasek zębaty z hydraulicznymi popychaczami
System Start&Stop Standard
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Widoczność - Wentylacja i ogrzewanie - Bezawaryjność (poważne usterki)
Średnie spalanie dla Alfa Romeo Giulietta Nuova II Hatchback 5d 1.6 JTD 16v 105KM 77kW 2010-2013
5,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,5
Alfa Romeo Giulietta Nuova II
Hatchback 5d 1.6 JTD 16v 105KM 77kW
silnik jeśli chodzi o dynamikę super, jeszcze lepiej w drybie Dynamic, który rzeczywiście daje troche wiecej frajdy. Spalanie: zima miasto 6,5; lato miasto 5.8 Trasa spokojna jazda w sobote rano ( bielsko - dąbrowa góranicza) - 4.6 Trasa troche korków i chwilowo do 160km/h przy wyprzydzenia 5.3-5.5 Silnik bardzo głośny szczególnie na zimnym , ale duzo frajdy daje. (Układ jezdny)
5,7
Alfa Romeo Giulietta Nuova II
Hatchback 5d 1.6 JTD 16v 105KM 77kW
Rocznik 2014, moc 105km. Byłem na hamowni w celu sprawdzenia i ew wgrania programu i - 3 pomiary i wartości po 115-113-114km. Rewelka. Auto oszczędne, Wynik 4,7 jest zupełnie realny do osiągniecia na trasie. Droga Katowice - Łódź ( włączając 50km odcinkowgo pomiaru prędkości ) 4,7l. Miasto zima krótkie trasy trochę " zabawy" - 7l. (Układ jezdny)
5,3
Alfa Romeo Giulietta Nuova II
Hatchback 5d 1.6 JTD 16v 105KM 77kW
Auto spala 5-6 l/100 km. Bardzo dobry wynik udało się uzyskać w trasie, głównie autostrada, prędkość 110-140 km/h, spalanie 4,5 l / 100 km. Samochód bardzo tani w eksploatacji. Zastrzeżenia mam do kultury pracy silnika, wewnątrz jest w miarę cicho, na zewnątrz głośno klekoce. Poza tym same plusy. (Układ jezdny)
Często haczy 1 bieg, czasami 2 oraz zgrzyta przy redukcji z 5 na 4
  • Alfa Romeo Giulietta Nuova II
  • inne
Często haczy 1 bieg i trochę czasami 2, ale przy przełączaniu z 1 na 2 (przy redukcji z np.3 lub 4 - 2 bieg wchodzi b. dobrze, a do tego zdarzyło się kilka razy, że przy redukcji z 5 na 4 nastąpił zgrzyt w skrzyni biegów, jakby koła zębate przytarły o siebie (zmiana normalna nie za szybka). Jak zrobię redukcję powoli, z odstępem ok. 1,5 s, to jest O.K. Inne biegi wchodzą całkiem w porządku. W serwisie Alfy usłyszałem, że skrzynia z tych pierwszych roczników była felerna i niedopracowana, ale żadnej akcji naprawczej nie robią, mogą jedynie wymienić elementy 1 i 2 biegu na mój koszt (ok.3000zł) lub sam olej w skrzyni, ale nie dają żadnej gwarancji, że to coś pomoże. Proszę o poradę co z tym fantem można zrobić, a może ktoś ma podobny problem? Co ciekawe, jak kupowałem używany pojazd 5 letni z przebiegiem 80tys., skrzynia chodziła całkiem dobrze, ale po przejechaniu dosłownie ok. 1-2 tys., po miesiącu używania zaczęła wychodzić w/w usterka.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
MultiAir
  • Alfa Romeo Giulietta Nuova II Hatchback 5d 1.4 TB 16v Mair 170KM 125kW 2010-2013
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 10
Dwa razy uszkodzony moduł MultiAir. Pierwszy z błędem konstrukcyjnym, drugi tzw. pozmianowy. Moduł kosztuje ponad 3000 + drobne części, oleje i robocizna. Całość ponad 4000. To moja pierwsza i ostatnia alfa. Super przygoda, zakończona rozczarowaniem.
Utrata Mocy 1.4 tjet 120 km
  • Alfa Romeo Giulietta Nuova II Hatchback 5d Facelifting 2016
  • silnik
  • 12 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 3
Przy przebiegu 10tys km auto straciło moc i zapalila sie kontrolka silnika w serwisie sie okazalo ze pękł wąż od turbiny
Alfa Romeo Giulietta Nuova II Hatchback 5d