Szukaj

Informacje o Alfa Romeo Giulietta Nuova II Hatchback 5d 1750 TBi 16v 235KM 173kW 2010-2013

Lata produkcji: 2010 – 2013
Segment: Niższa klasa średnia
Aż chce siÄ™ to powiedzieć – kunszt technologii. KiedyÅ› Alfa bÅ‚yszczaÅ‚a produkujÄ…c nietypowe motory typu Bokser, a teraz idzie za modÄ… i z maÅ‚ych jednostek wyciska ostatnie poty. Benzynowe 1.4l ma tylko 120KM, ale dziÄ™ki doÅ‚adowaniu moment obrotowy wynosi ponad 200Nm i po prostu go czuć – setka w 9.4s zupeÅ‚nie wystarczy. MaÅ‚o? Wariant 170-konny zejdzie poniżej 8 sekund! To zabawne ale flagowy motor ma… 1.8l. Moc? 235KM! Genialnie wchodzi na obroty i w fotel wciska tak, że aż siÄ™ robi niedobrze – a to „tylko” wóz kompaktowy. Diesle brzmiÄ… nieco skromniej – 1.6l ma 105KM i jest najnudniejszÄ… jednostkÄ… w gamie. Mimo to spokojnym kierowcom na co dzieÅ„ powinien siÄ™ spodobać. WiÄ™kszy motor ma już 2.0l i 170KM – jego elastyczność jest Å›wietna, a 320Nm momentu obrotowego sprawia takie wrażenie, jakby auto nic nie ważyÅ‚o. Niestety – nie brzmi jak motor benzynowy.
czytaj więcej
Powagosław
Giulietta ma na tyle wdzięku, że nie trzeba nawet Umy Thurman, by przekonać o tym świat. Miło ogląda się samochody, które oddają ducha marki, jeśli oczywiście taki istnieje. Giulietta tak właśnie emanuje duchem Alfy Romeo. ~Powagosław
Luzacjusz
Jak zapewne powiedziałby pewien słynny szwagier: predator, piękny, it's beautiful, forfiter. Giulietta bardziej od krokodyla przypomina żabę, ale jej nie trzeba całować, żeby ujrzeć królewski urok. ~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1742 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 235 KM (173 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 4500 obr/min
Doładowanie intercooler
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni
Dodatkowe informacje Rozrząd: Dwa wariatory faz i pasek zębaty z hydraulicznymi popychaczami
System Start&Stop Standard
System przepłukiwania cylindrów
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Stosunek jakość/cena

Wady

- Ergonomia - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~Marcin
Alfa Romeo Giulietta Nuova II
Hatchback 5d 1750 TBi 16v 235KM 173kW
Jestem wielbicielem aut japońskich, mam Toyotę Avensis (01'), Hondę CRV (07'), od niedawna Lexusa RX (19'). Alfa była kaprysem, kupowałem auto od kolegi przed 6 laty, nie boję się przyznać z niepokojem spowodowanym opowieściami o nadzwyczajnej awaryjności tej marki (o tym modelu nic nie wiedziałem). Jednak na pytanie co się w niej popsuło przez 5 lat użytkowania, kolega odpowiedział" nawet zasr...na żarówka się nie spaliła". O dziwo, po moich 6 latach użytkowania powtórzę to samo- nic się nie popsuło. Wersja QF. Auto nie jest idealne, jednak nigdy mnie nie zawiodło. Wady są akceptowalne i nie zaniżają ogólnej oceny. Dbam o samochód, a on odwzajemnia się bezawaryjnością i daje frajdę z jazdy.
3,6
~app
Alfa Romeo Giulietta Nuova II
Hatchback 5d 1750 TBi 16v 235KM 173kW
Auto genialnie się prowadzi, daje mega fun z jazdy, mocy jak na swoją masę ma pełno. Minusy za: spasowanie, wycierającą się gałkę lewarka zmiany biegów (w każdym egzemplarzu), sporadyczne i niezbyt poważne, acz upierdliwe problemy z elektroniką. Największy minus za spalanie, w mieście nawet przy bardzo spokojnej jeździe, nie zejdzie się poniżej 10, stojąc często w korkach 12 niewyjęte. W trasie najniżej zszedłem do 6.9, ale to dosłownie była jazda na 6. biegu, 90km/h przez wiochy, jak robię trasę na tempomacie 140km/h, to średnio wychodzi 8.5-8.9. Uważam, że jak na tę moc, napęd tylko na przód i masę auta, spalanie jest po przynajmniej 2 litry za duże. Tyle dobrego, że jak się zap****la, to spalanie jakoś mocno nie rośnie. Skrzynia jest powiedzmy średnia, czasem jedynka ciężej wchodzi albo nie trafia się w 3, co jest cechą tego modelu, z tego jak rozmawiałem z innymi właścicielami.
4,2
~bananmac
Alfa Romeo Giulietta Nuova II
Hatchback 5d 1750 TBi 16v 235KM 173kW
Gdybym nie musiał to bym jej nigdy nie sprzedał bo strasznie mi się podoba, świetnie brzmi, przyspiesza i jeździ. Trzeba pogodzić się z pewnymi wadami żeby później nie narzekać. Ja byłem świadom wszystkich zalet i wad przed zakupem i dlatego kocham Giuliettę mimo, że czasami mnie wk**wia :D To auto naprawdę budzi emocje i zawsze się zanim oglądam po zaparkowaniu. Na prawdę ciężko bedzie się z nią rozstać, jak z dziewczyną która jest idealna poza tym że nie chce mieć z Tobą dzieci. Niestety ta Giuliettka nie pozwala na komfortowe życie jak już rodzina się powiększy. Smutek :( Wszystkim innym gorąco polecam!
Często haczy 1 bieg, czasami 2 oraz zgrzyta przy redukcji z 5 na 4
  • Alfa Romeo Giulietta Nuova II
  • inne
Często haczy 1 bieg i trochę czasami 2, ale przy przełączaniu z 1 na 2 (przy redukcji z np.3 lub 4 - 2 bieg wchodzi b. dobrze, a do tego zdarzyło się kilka razy, że przy redukcji z 5 na 4 nastąpił zgrzyt w skrzyni biegów, jakby koła zębate przytarły o siebie (zmiana normalna nie za szybka). Jak zrobię redukcję powoli, z odstępem ok. 1,5 s, to jest O.K. Inne biegi wchodzą całkiem w porządku. W serwisie Alfy usłyszałem, że skrzynia z tych pierwszych roczników była felerna i niedopracowana, ale żadnej akcji naprawczej nie robią, mogą jedynie wymienić elementy 1 i 2 biegu na mój koszt (ok.3000zł) lub sam olej w skrzyni, ale nie dają żadnej gwarancji, że to coś pomoże. Proszę o poradę co z tym fantem można zrobić, a może ktoś ma podobny problem? Co ciekawe, jak kupowałem używany pojazd 5 letni z przebiegiem 80tys., skrzynia chodziła całkiem dobrze, ale po przejechaniu dosłownie ok. 1-2 tys., po miesiącu używania zaczęła wychodzić w/w usterka.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
MultiAir
  • Alfa Romeo Giulietta Nuova II Hatchback 5d 1.4 TB 16v Mair 170KM 125kW 2010-2013
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 10
Dwa razy uszkodzony moduł MultiAir. Pierwszy z błędem konstrukcyjnym, drugi tzw. pozmianowy. Moduł kosztuje ponad 3000 + drobne części, oleje i robocizna. Całość ponad 4000. To moja pierwsza i ostatnia alfa. Super przygoda, zakończona rozczarowaniem.
Utrata Mocy 1.4 tjet 120 km
  • Alfa Romeo Giulietta Nuova II Hatchback 5d Facelifting 2016
  • silnik
  • 12 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 3
Przy przebiegu 10tys km auto straciło moc i zapalila sie kontrolka silnika w serwisie sie okazalo ze pękł wąż od turbiny
Alfa Romeo Giulietta Nuova II Hatchback 5d