Szukaj

Informacje o Alfa Romeo Giulietta Nuova II Hatchback 5d 1.4 TB 16v 120KM 88kW 2010-2013

Lata produkcji: 2010 – 2013
Segment: Niższa klasa średnia
Aż chce siÄ™ to powiedzieć – kunszt technologii. KiedyÅ› Alfa bÅ‚yszczaÅ‚a produkujÄ…c nietypowe motory typu Bokser, a teraz idzie za modÄ… i z maÅ‚ych jednostek wyciska ostatnie poty. Benzynowe 1.4l ma tylko 120KM, ale dziÄ™ki doÅ‚adowaniu moment obrotowy wynosi ponad 200Nm i po prostu go czuć – setka w 9.4s zupeÅ‚nie wystarczy. MaÅ‚o? Wariant 170-konny zejdzie poniżej 8 sekund! To zabawne ale flagowy motor ma… 1.8l. Moc? 235KM! Genialnie wchodzi na obroty i w fotel wciska tak, że aż siÄ™ robi niedobrze – a to „tylko” wóz kompaktowy. Diesle brzmiÄ… nieco skromniej – 1.6l ma 105KM i jest najnudniejszÄ… jednostkÄ… w gamie. Mimo to spokojnym kierowcom na co dzieÅ„ powinien siÄ™ spodobać. WiÄ™kszy motor ma już 2.0l i 170KM – jego elastyczność jest Å›wietna, a 320Nm momentu obrotowego sprawia takie wrażenie, jakby auto nic nie ważyÅ‚o. Niestety – nie brzmi jak motor benzynowy.
czytaj więcej
Powagosław
Giulietta ma na tyle wdzięku, że nie trzeba nawet Umy Thurman, by przekonać o tym świat. Miło ogląda się samochody, które oddają ducha marki, jeśli oczywiście taki istnieje. Giulietta tak właśnie emanuje duchem Alfy Romeo. ~Powagosław
Luzacjusz
Jak zapewne powiedziałby pewien słynny szwagier: predator, piękny, it's beautiful, forfiter. Giulietta bardziej od krokodyla przypomina żabę, ale jej nie trzeba całować, żeby ujrzeć królewski urok. ~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1368 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 206 Nm przy 1750 obr/min
Doładowanie intercooler
Liczba cylindrów 4
Typ wtrysku wielopunktowy (MPFI)
Dodatkowe informacje Rozrząd: Pasek zębaty z hydraulicznymi popychaczami
System Start&Stop: Standard
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Ergonomia - Karoseria - Widoczność

Wybrane oceny

3,5
~Michał
Alfa Romeo Giulietta Nuova II
Hatchback 5d 1.4 TB 16v 120KM 88kW
Obiektywnie - to auto jest we wszystkim gorsze od konkurentów, a jednak aż się chce zrobić jeszcze jedno kółko w drodze do domu. Swoim dźwiękiem, zwinnością, ślicznym wnętrzem zatrzymuje kierowcę na jeszcze jeden, i jeden, i jeden kilometr. Po 159 SW szukałem małego kompaktu w benzynie. wybór padł na Giuliettę - miałem na świeżo ergonomię Alfy i poczułem się jak w domu. Sylwetka ładna, półskórzane fotele wygodne, wnętrze śliczne (oprócz kierownicy), bagażnik średni z wysokim progiem, bardzo niewygodne wsiadanie na tylną kanapę (opadający dach) twarde zawieszenie z lekko tańczącym tyłem np. przy przecinaniu szyn tramwajowych, hamulce w wersji 120 raczej słabe (po brembo w Alfie 159 wszystko jest słabe), dopiero podmiana na hamulce z 1.4 MA odczuwalnie poprawiła działanie, bardzo tanie części i łatwa naprawa, jednak ilość drobiazgów... mam wrażenie, że jakościowo po 159 to krok w tył
4,8
~affa
Alfa Romeo Giulietta Nuova II
Hatchback 5d 1.4 TB 16v 120KM 88kW
Jeżdżę obecnie Giuliettą rocznik 2014 po liftingu. To już druga moja Giulietta - 3 lata temu przez rok użytkowałam 1.4 170 KM (auto służbowe). Opinia zdecydowanie na tak i dlatego kupiłam nową dla siebie. To moje główne auto, użytkowane codziennie (jeżeli mam wybór i brak dużych przedmiotów do przewożenia to Jeep stoi w garażu). W Giuliettcie sprzed poprawek jedyną rzeczą wywołującą u mnie negatywne uczucia był system START&STOP - trzeba było pamiętać, aby go wyłączyć przy każdym uruchomieniu silnika. Czas od naciśnięcia sprzęgła do uruchomienia silnika to ok 1 -1.5 sek. co należało brać po uwagę próbując włączyć się do ruchu - zapomnienie o wyłączeniu = przykra niespodzianka przy próbie szybkiego włączenia się w ciąg aut. Dodam, że autko jest doskonale wyciszone i pracującego silnika prawie nie słychać. Obecnie w nowszej wersji ulepszono: 1. system START&STOP - można go wyłączyć na stałe przyciskiem umieszczonym obok dźwigni skrzyni biegów 2. umiejscowienie USG - na panelu pomiędzy kierowcą a pasażerem (poprzednio w schowku przed pasażerem) 3. podłokietnik kierowcy - można go odchylić do tyłu i nie przeszkadza 4. poprawiona/bardziej czytelna deska - w poprzedniej 5 przycisków było bardzo stylowych, ale sprawiających wrażenie kruchych, łatwo można było je niekontrolowanie nacisnąć. Na duży plus obecnie zasługuje kolorowy dotykowy wyświetlacz obsługujący system multimedialny. 5 - przeprojektowane koło kierownicy - detal, ale bardzo przyjemny dla oka. Auto, które zauroczyło mnie 3 lata temu i to uczucie nadal trwa. Przyjazne dla kobiety, pięknie wykonane w środku, szybkie, o rozsądnym spalaniu w trybie miejskim. Samochód absolutnie godny polecenia.
4,4
~Pewel_
Alfa Romeo Giulietta Nuova II
Hatchback 5d 1.4 TB 16v 120KM 88kW
Bardzo dobry samochód, w każdej kwestii jestem z niego zadowolony i z pewnością kupiłbym go raz jeszcze. Ma bardzo wiele zalet ale zdecydowanie największe w nich to: 1. Napęd (absolutnie idealny silnik i dobra skrzynia biegów). 2. Prowadzenie (świetne zawieszenie i układ kierowniczy). 3. Elektronika (rewelacyjny system DNA - w trybie Dynamic auto jeździ jak rasowy sportowiec, w Normal - jest przyjemnie i spokojnie a w trybie All Weather daje niesamowite poczucie bezpieczeństwa trzymając ostro w ryzach auto w każdych warunkach). 4. Design - to oczywiście rzecz gustu, na zdjęciach nie podobała mi się aż tak bardzo, ale gdy ujrzałem na żywo... przepiękny samochód.
Åšrednie spalanie dla Alfa Romeo Giulietta Nuova II Hatchback 5d 1.4 TB 16v 120KM 88kW 2010-2013
8,0
l/100 km
7,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Alfa Romeo Giulietta Nuova II
Hatchback 5d 1.4 TB 16v 120KM 88kW
Tutaj bardzo duży plus. Po pierwsze ekonomika jazdy jak już pisałem w opisie silnika pali on naprawdę bardzo mało, średnie spalanie benzyny na poziomie 6,0 - 6,5 L/100 km przy normalnej jeździe w aucie tej klasy to świetny wynik. Na na LPG nigdy nie udało mi się przekroczyć 8,5 L/100 km a średnio utrzymuję się między 7,5 a 8 L/100 km co przy cenie 2,5 zł/L daje niecałe 20 zł/100 km. Takiego wyniku nie osiągają żadne diesle. Doskonale również wypadają kwestie przeglądów. Pierwszy raz do ASO na przegląd jedziemy po 30000 km lub 24 miesiącach a sam przegląd kosztuje 800 zł wraz z ceną wymienianych elementów (oleju, filtrów i świec).
8,2
Alfa Romeo Giulietta Nuova II
Hatchback 5d 1.4 TB 16v 120KM 88kW
Seria była 105 ps obecnie jest 214 zrobił tak 40 tys km , sam samochód ma obecnie 90 tys. Z napraw to rzeczy eksploatacyjne plus piasta tylnego kola , z usterek to pęknięty klawisz od opuszczania szyb i tylna wycieraczka wyłącza się kiedy chce . Po założeniu sprężyn -30 i rozpórki kielichów samochód prowadzi się dużo lepiej . Polecam zwłaszcza po modach na 200+
7,7
Alfa Romeo Giulietta Nuova II
Hatchback 5d 1.4 TB 16v 120KM 88kW
Niewielki silnik - niewielkie koszty, spalanie mogłoby być niższe o litr ale ja nie przywiązuje do tego szczególnej wagi. Części w grupie FIAT nie są drogie, wszystko jest tutaj w normie. Ceny przeglądów jak to w ASO wysokie ale na pocieszenie dodam, że u konkurencji płacimy więcej.
Często haczy 1 bieg, czasami 2 oraz zgrzyta przy redukcji z 5 na 4
  • Alfa Romeo Giulietta Nuova II
  • inne
Często haczy 1 bieg i trochę czasami 2, ale przy przełączaniu z 1 na 2 (przy redukcji z np.3 lub 4 - 2 bieg wchodzi b. dobrze, a do tego zdarzyło się kilka razy, że przy redukcji z 5 na 4 nastąpił zgrzyt w skrzyni biegów, jakby koła zębate przytarły o siebie (zmiana normalna nie za szybka). Jak zrobię redukcję powoli, z odstępem ok. 1,5 s, to jest O.K. Inne biegi wchodzą całkiem w porządku. W serwisie Alfy usłyszałem, że skrzynia z tych pierwszych roczników była felerna i niedopracowana, ale żadnej akcji naprawczej nie robią, mogą jedynie wymienić elementy 1 i 2 biegu na mój koszt (ok.3000zł) lub sam olej w skrzyni, ale nie dają żadnej gwarancji, że to coś pomoże. Proszę o poradę co z tym fantem można zrobić, a może ktoś ma podobny problem? Co ciekawe, jak kupowałem używany pojazd 5 letni z przebiegiem 80tys., skrzynia chodziła całkiem dobrze, ale po przejechaniu dosłownie ok. 1-2 tys., po miesiącu używania zaczęła wychodzić w/w usterka.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
MultiAir
  • Alfa Romeo Giulietta Nuova II Hatchback 5d 1.4 TB 16v Mair 170KM 125kW 2010-2013
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 10
Dwa razy uszkodzony moduł MultiAir. Pierwszy z błędem konstrukcyjnym, drugi tzw. pozmianowy. Moduł kosztuje ponad 3000 + drobne części, oleje i robocizna. Całość ponad 4000. To moja pierwsza i ostatnia alfa. Super przygoda, zakończona rozczarowaniem.
Utrata Mocy 1.4 tjet 120 km
  • Alfa Romeo Giulietta Nuova II Hatchback 5d Facelifting 2016
  • silnik
  • 12 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 3
Przy przebiegu 10tys km auto straciło moc i zapalila sie kontrolka silnika w serwisie sie okazalo ze pękł wąż od turbiny
Alfa Romeo Giulietta Nuova II Hatchback 5d