Szukaj

Informacje o Alfa Romeo Giulietta Nuova II Hatchback 5d Facelifting 1.4 TB 16v Mair 170KM 125kW od 2013

Lata produkcji: 2013 – 2016
Segment: Niższa klasa średnia
Aż chce się to powiedzieć – kunszt technologii. Kiedyś Alfa błyszczała produkując nietypowe motory typu Bokser, a teraz idzie za modą i z małych jednostek wyciska ostatnie poty. Benzynowe 1.4l ma tylko 120KM, ale dzięki doładowaniu moment obrotowy wynosi ponad 200Nm i po prostu go czuć – setka w 9.4s zupełnie wystarczy. Mało? Wariant 170-konny zejdzie poniżej 8 sekund! To zabawne ale flagowy motor ma… 1.8l. Moc? 235KM! Genialnie wchodzi na obroty i w fotel wciska tak, że aż się robi niedobrze – a to „tylko” wóz kompaktowy. Diesle brzmią nieco skromniej – 1.6l ma 105KM i jest najnudniejszą jednostką w gamie. Mimo to spokojnym kierowcom na co dzień powinien się spodobać. Większy motor ma już 2.0l i 170KM – jego elastyczność jest świetna, a 320Nm momentu obrotowego sprawia takie wrażenie, jakby auto nic nie ważyło. Niestety – nie brzmi jak motor benzynowy.
czytaj więcej
Powagosław
Giulietta ma na tyle wdzięku, że nie trzeba nawet Umy Thurman, by przekonać o tym świat. Miło ogląda się samochody, które oddają ducha marki, jeśli oczywiście taki istnieje. Giulietta tak właśnie emanuje duchem Alfy Romeo. ~Powagosław
Luzacjusz
Jak zapewne powiedziałby pewien słynny szwagier: predator, piękny, it's beautiful, forfiter. Giulietta bardziej od krokodyla przypomina żabę, ale jej nie trzeba całować, żeby ujrzeć królewski urok. ~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2016 roku
Pojemność skokowa 1368 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 2250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie intercooler
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku wielopunktowy (MPFI)
Dodatkowe informacje Rozrząd: Pasek zębaty z hydraulicznymi popychaczami i systemem MultiAir
System Start&Stop Standard
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Układ jezdny + Bezawaryjność (poważne usterki) + Całokształt

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~Artur
Alfa Romeo Giulietta Nuova II
Hatchback 5d Facelifting 1.4 TB 16v Mair 170KM 125kW
Swietne auto, szybkie stabilne na drodze i bardzo ladne. Mimo, ze to autko jest juz na rynku od 5 lat nadal atrakcyjne. Nadal budzi zainteresowanie ponadczasowa stylistyka. Byc moze jest kilka innych alternatyw ale AR Giulietta ma w sobie cos unikalnego, co powoduje ze jeszcze nigdy nie dbalem tak o ten samochod jak o poprzednikow - a dbam :) o kazdy. To co zwraca uwage kierowcy to dosc slaba widocznosc do tylu, plastiki powinny byc lepszej jakosci choc nie jest zle - sa trwarde. Polecam skorzana tapicerke. Silnik fajnie pracuje, ma ladne slyszalne brzmienie/pomruk. Giulietta powinna byc lepiej wyciszona - docierajacy do wnetrza dzwiek w duzej mierze zalezy od nawierzchn i zastosowanych opon. W moim poprzednim aucie FL2 wyciszenie bylo rewelacyjne, moze sie odzwyczailem od aut segmentu C :)
4,1
~Piotr
Alfa Romeo Giulietta Nuova II
Hatchback 5d Facelifting 1.4 TB 16v Mair 170KM 125kW
Ogólnie dobre auto. Bezawaryjne i dynamiczne w swoim segmencie. świetnie się prowadzi. Z minusów to poskrzypujące zawieszenie od nowości - ponoć zbyt ciasne gumy w zawieszeniu oraz uszczelka przedniej szyby która odpadła przy 200 km/h. Na gwarancji wymieniono całą przednią szybę wraz z uszczelką. ponoć to wada tego modelu. Poza tym auto nigdy nie odmówiło posłuszeństwa. Dobra relacja komfortu do dynamiki na felgach 16". Na 17" za twardo
4,6
~TeBeK
Alfa Romeo Giulietta Nuova II
Hatchback 5d Facelifting 1.4 TB 16v Mair 170KM 125kW
Samochód wyróżniający się stylistyką, dobrze trzymające się drogi i dzięki dynamice dające frajdę z jazdy.
Często haczy 1 bieg, czasami 2 oraz zgrzyta przy redukcji z 5 na 4
  • Alfa Romeo Giulietta Nuova II
  • inne
Często haczy 1 bieg i trochę czasami 2, ale przy przełączaniu z 1 na 2 (przy redukcji z np.3 lub 4 - 2 bieg wchodzi b. dobrze, a do tego zdarzyło się kilka razy, że przy redukcji z 5 na 4 nastąpił zgrzyt w skrzyni biegów, jakby koła zębate przytarły o siebie (zmiana normalna nie za szybka). Jak zrobię redukcję powoli, z odstępem ok. 1,5 s, to jest O.K. Inne biegi wchodzą całkiem w porządku. W serwisie Alfy usłyszałem, że skrzynia z tych pierwszych roczników była felerna i niedopracowana, ale żadnej akcji naprawczej nie robią, mogą jedynie wymienić elementy 1 i 2 biegu na mój koszt (ok.3000zł) lub sam olej w skrzyni, ale nie dają żadnej gwarancji, że to coś pomoże. Proszę o poradę co z tym fantem można zrobić, a może ktoś ma podobny problem? Co ciekawe, jak kupowałem używany pojazd 5 letni z przebiegiem 80tys., skrzynia chodziła całkiem dobrze, ale po przejechaniu dosłownie ok. 1-2 tys., po miesiącu używania zaczęła wychodzić w/w usterka.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
MultiAir
  • Alfa Romeo Giulietta Nuova II Hatchback 5d 1.4 TB 16v Mair 170KM 125kW 2010-2013
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 10
Dwa razy uszkodzony moduł MultiAir. Pierwszy z błędem konstrukcyjnym, drugi tzw. pozmianowy. Moduł kosztuje ponad 3000 + drobne części, oleje i robocizna. Całość ponad 4000. To moja pierwsza i ostatnia alfa. Super przygoda, zakończona rozczarowaniem.
Utrata Mocy 1.4 tjet 120 km
  • Alfa Romeo Giulietta Nuova II Hatchback 5d Facelifting 2016
  • silnik
  • 12 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 3
Przy przebiegu 10tys km auto straciło moc i zapalila sie kontrolka silnika w serwisie sie okazalo ze pękł wąż od turbiny
Alfa Romeo Giulietta Nuova II Hatchback 5d Facelifting