Szukaj

Informacje o Alfa Romeo 166 I 2.0 i 16V T.Spark 155KM 114kW 1998-2001

Lata produkcji: 1998 – 2001
Segment: Wyższa klasa średnia
Produkowany od 1998 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1970 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 155 KM (114 kW) przy 6400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 187 Nm przy 2800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 91 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Wyciszenie + Skrzynia biegów + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,9
~Jakub
Alfa Romeo 166 I
Sedan 2.0 i 16V T.Spark 155KM 114kW
Ogółem oceniam auto dobrze. Jest to auto, które zdecydowanie wyróżnia się spośród tłumu, gdzie dominują niemieckie auta. Silnik 2.0 TS ma na prawdę dobrą dynamikę i akceptowalne spalanie. Tak jak w dniu debiutu - jednostka ta jest bardzo nowoczesna i posiada masę nowatorskich rozwiązań, które potrafią przyprawić o ból głowy - podwójne świece oraz wariator zmiennych faz rozrządu, który tani nie jest w wymianie. Dodatkowo bardzo ważną rzeczą jest wymiana oleju na czas (ok 8-11 tys km). Jeśli chodzi o sam komfort podróżowania to oceniam go bardzo wysoko. Korozja w okolicy progów z tyłu auta i podłogi (uroki naszego wilgotnego klimatu). Przestrzegam jednak - jeżeli Twój budżet nie jest zbyt wysoki nie kupuj tego samochodu za wszystko co masz, zawsze znajdzie się coś do zrobienia.
4,7
~Alfisti
Alfa Romeo 166 I
Sedan 2.0 i 16V T.Spark 155KM 114kW
Kupiłem właściwie przypadkiem i jednym słowem - rewelacja! Akurat sprzedałem swoje poprzednie i dosłownie w ten sam dzień wspomnianym przypadkiem wpadłem na swoją AR w komisie. Zawsze podobało mi się to auto, ale nigdy jakoś nie myślałem o jego zakupie. Pewnie m.in. mając na uwadze opinie wszystkich "ekspertów". Mimo to w ten dzień, nie zastanawiając się długo, kupiłem swoją pierwszą Alfę w życiu. Wcześniej miałem sporo samochodów, z bardzo różnych segmentów, zarówno nowych jak i kilku a nawet kilkunastoletnich. Powiem krótko - bez wątpienia jest to chyba najlepszy samochód w swojej klasie pod względem przede wszystkim...niezawodności - właśnie TAK! Wbrew wszystkim pseudo ekspertom, którzy szerzą opinie o tej włoskiej marce najczęściej nie mając zielonego pojęcia, o czym mówią gdyż nigdy wcześniej nawet nie siedzieli w AR, nie mówiąc o jej posiadaniu. Jeżdżę od ponad roku i teraz dopiero piszę tę opinię, więc wiem co mówię. Stylistyka jedyna w swoim rodzaju. Komfort jazdy na bardzo dobrym poziomie. Wnętrze indywidualne i niepowtarzalne - nieporównywalne do żadnego mondeo, vectry, passata czy reszty wynalazków dla ludu. Jest to 11-letni samochód, który w swojej klasie i przedziale cenowym, zaparkowany we wspomnianym wcześniej towarzystwie pasków, cytryn i wieśwagenów, bije całą tą ekipę na głowę. Oczywiście, by to wszystko o czym mówię miało swoje poparcie w rzeczywistości, jest jeden warunek - O TO AUTO TRZEBA DBAĆ. Mówię to do tych, którzy kupili w swoim życiu jakiś zaniedbany, zapuszczony szrot spodziewając się nie wiadomo jakich cudów, a później zdziwieni faktem, że non stop się psuje, chodzą teraz głosząc wszem i wobec, jaka to ta Alfa bądź to inna marka awaryjna. Niestety, co jak co, ale AR nie toleruje prowizorki - jak dbasz tak masz. Więc żeby zakup miał sens, trzeba znaleźć naprawdę zadbany egzemplarz. Części do najtańszych nie należą, a jeśli napraw wymaganych "na już" jest sporo, świadczy to tylko o niedbalstwie poprzedniego właściciela, a od takich jak najdalej! Inna rzecz, że mechanicy nie lubią Alfy. Nie lubią bo tu ciasno, tam nie ma się jak dostać, trzeba rozebrać to i owo żeby wymienić to i tamto, itd. I albo im się nie chce tego robić, albo po prostu nie wiedzą jak się do tego zabrać. Zakładając zatem, że znajdziemy egzemplarz godny uwagi, sprawdzony, zadbany i że nie przeznaczamy na zakup ostatniej złotówki, jest to samochód na pewno godny polecenia, indywidualny, z rodzaju tych, co mają duszę... a takich coraz mniej. Samochód, który jak się o niego dba, potrafi się odwdzięczyć dając niesamowitą frajdę z jazdy i posiadania czegoś innego, niż wszyscy.
2,8
~alfa 166 kupiona w Polskim salonie
Alfa Romeo 166 I
Sedan 2.0 i 16V T.Spark 155KM 114kW
auto z grupy wyższej w dobrej cenie stosunkowo wygodne jednak dosci awaryjne dosci drogie czesci brak zamieników
Średnie spalanie dla Alfa Romeo 166 I 2.0 i 16V T.Spark 155KM 114kW 1998-2001
10,5
l/100 km
12,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

15,3
Alfa Romeo 166 I
Sedan 2.0 i 16V T.Spark 155KM 114kW
Alfa Romeo 166, flagowiec z włoch, piękna limuzyna dopracowana bardziej niż 147/156, spalanie w dużym miescie pełnym korków z klimatyzacja i tym własnie silnikiem sięga 20l , da się zejść niżej ale gdyby nie te zakorkowane ulice przez ciągłe remonty (spalanie w mieście powyżej pół miliona mieszkańców) W trasie auto jest oszczędne potrafi spalic i 8l lecz na autostradzie trzeba liczyć jednak te 12l przy 140kmh Wszystkie wyniki są podawane na paliwie lpg
12,0
Alfa Romeo 166 I
Sedan 2.0 i 16V T.Spark 155KM 114kW
No niestety, koszty utrzymania takiego samochodu są spore. Z pewnością czynnikiem decydującym jest wiek tegoż samochodu. Z racji tego, że auto posiada wymieniony wariator, skomplikowane zawieszenie oraz sprzęgło dwumasowe, podwójne świece - kumulacja problemów może przynieść wydatek rzędu 3-4 krotności wartości samochodu.
12,0
Alfa Romeo 166 I
Sedan 2.0 i 16V T.Spark 155KM 114kW
Spalanie na gazie, jak najbardziej do zaakceptowania. Po założeniu nowych wtrysków - Baracuda ze sterownikiem Staga wychodziło średnio 11.3-11.6l/100km. W tym oczywiście było dość często wyprzedzanie na 3 biegu. Spalanie mieszane - 30%miasta - 70% trasy.
Alfa Romeo 166 I