Szukaj

Informacje o Alfa Romeo 164 2.0 T.S. 146KM 107kW 1992-1997

Lata produkcji: 1992 – 1997
Segment: Wyższa klasa średnia
Model należący do klasy wyższej (segment E) produkowany w latach 1987-1997, następca Alfy Romeo 90. Samochód jest wynikiem współpracy Alfy Romeo z Fiatem (Croma), Lancią (Thema) i Saabem (9000). Inżynierowie wspólnie stworzyli płytę podłogową, na bazie której powstały poszczególne modele wymienionych marek. Nadwozie AR 164 zaprojektował Sergio Pininfarina. W 1993 auto przeszło face-lifting. W 1998 roku zostało zastąpione przez model 166. W Azji model 164 sprzedawano jako 168, gdyż liczba 164 kojarzy się w tamtejszej kulturze ze śmiercią.
czytaj więcej
Produkowany od 1992 do 1997 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 146 KM (107 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 189 Nm przy 5000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 88,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

5,0
~Seraf164
Alfa Romeo 164
Sedan 2.0 T.S. 146KM 107kW
Auto obecnie można traktować jako świetny youngtimer do jazdy na co dzień. Karoseria jest w ocynku i w zasadzie jeśli auto nie miało przygód to nie koroduje. Silnik jest to sprawdzona konstrukcja produkowana przez wiele dziesięcioleci i w modelu 164 zakończyła swój żywot. Rozrząd jest na łańcuchu rozrządu i spokojnie wytrzymuje przebiegi rzędu 500-600 tyś. km. Ja autem zrobiłem w 2 lata 50 tyś. km pokonane bezawaryjnie. Silnik świetnie współpracuje z sekwencyjną instalacją LPG. Z częściami nie ma większych problemów. Na grupach Facebook-owych bez problemu można znaleźć każdą część i zaczerpnąć wiedzy na temat tego modelu ( polecam grupę AR 164 Owners & Lovers). Materiały eksploatacyjne są dostępne od ręki. W dodatku z tym silnikiem pod maską auto prowadzi się dużo lepiej w zakrętach niż z V6. W dodatku przez to że w Polsce włoskie auta są bardzo tanie można kupić okazyjnie ciekawy egzemplarz.
4,5
~ZewKrwi
Alfa Romeo 164
Sedan 2.0 T.S. 146KM 107kW
Wspaniale się prowadzi zwłaszcza w zakrętach, silnik lubi wysokie obroty, zawieszenie twarde ale jak na Alfę bardzo konfortowe, blachy ocynkowane, aerodynamika 1 klasa czego można chcieć więcej??? Nadodatek właścicieli BMek można powkużać LOL
4,4
~kriskul@vp.pl
Alfa Romeo 164
Sedan 2.0 T.S. 146KM 107kW
Zajefajny samochód za takie pieniądze ,miałem kiedys bmw 5,mercedesa 124 i pod względem trakcyjnym i przyspieszenia wymiękają.
Alfa Romeo 164