Szukaj

Informacje o Alfa Romeo 156 II Crosswagon Q4 1.9 16V JTD M-Jet 150KM 110kW 2004-2006

Lata produkcji: 2004 – 2006
Segment: Klasa średnia
Druga generacja modelu pojawiła się na rynku w 2003 roku. W porównaniu do poprzednika, zmieniony został tył i przód samochodu. Za nowe oblicze Alfy Romeo 156 odpowiadał Giorgetto Giugiaro. Pod jego kierunkiem auto nabrało nieco bardziej agresywnego i drapieżnego wyglądu. Druga generacja modelu ugruntowała jego silną pozycję na rynku. Jego produkcja zakończyła się w 2006 roku. Przez dziewięć lat powstało ponad 700 tysięcy egzemplarzy 156. Jego następcą jest model 159.
Produkowany od 2004 do 2006 roku
Pojemność skokowa 1910 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 305 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 90,4 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Skrzynia biegów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,6
~jaras
Alfa Romeo 156 II
Crosswagon Q4 1.9 16V JTD M-Jet 150KM 110kW
Tak jak pisałem wcześniej dzielę się spostrzeżeniami autka po roku użytkowania.. Cross z racji swojej rzadkości zwraca uwagę innych użytkowników ruchu jak i mechaników ;) Jest to samochód, który mogę polecić tylko i wyłącznie osobą zdającym sobie sprawę zarówno z zalet jak i wad tego modelu. Jeśli miałbym ocenić po roku używania i przejechania ponad 15 tys km crossa dałbym mu mocną 4. Nie jest to auto dla każdego. I niech Was nie skusi atrakcyjna cena! Cross jest stosunkowo wymagający i delikatny..jeśli zdajemy sobie z tego wszystkiego sprawę to jest to auto dla nas;)
4,2
~Adi
Alfa Romeo 156 II
Crosswagon Q4 1.9 16V JTD M-Jet 150KM 110kW
Bardzo fajne auto, przyjemne w prowadzeniu i wygodne, trzeba się trochę przyzwyczaić do pozycji za kierownicą bo fotel kierowcy nie opuszcza się tak jak w innych autach, ale ogólnie auto bardzo fajne. Trzymanie się drogi jest nie do opisania, nawet w zimie na oblodzonej jezdni napęd w połączeniu z esp prowadzi to auto jak po sznurku nawet samemu próbując go wyprowadzić z równowagi jest to praktycznie nie do osiągnięcia, a w lecie, czy przy mokrej nawierzchni jest to prawie niemożliwe, ale to trzeba spróbować...
4,2
~Olo
Alfa Romeo 156 II
Crosswagon Q4 1.9 16V JTD M-Jet 150KM 110kW
Świetny samochód dający kierowcy dużo przyjemności z jazdy. Poza tym, chyba trudno o ładniejsze kombi - w wersji crosswagon jeszcze bardziej przyciąga wzrok niż standardowa 156 zwłaszcza, że na bardzo rzadko można go spotkać na drodze. Ergonomia stoi na w miarę wysokim poziomie, samochód jest dobrze wyposażony i komfortowy (należy zaznaczyć, poziom komfortu jazdy w dużej mierze zależy od jakości nawierzchni, po której się poruszamy, ze względu na twarde zawieszenie). Wbrew stereotypom nie doświadczyłem jakichś poważnych awarii - co prawda bez paru napraw się nie obyło, ale przy tym przebiegu pewne rzeczy po prostu się zużywają. Mogę jedynie zgodzić się, że zawieszenie faktycznie zużywa się w przyśpieszonym tempie.
Średnie spalanie dla Alfa Romeo 156 II Crosswagon Q4 1.9 16V JTD M-Jet 150KM 110kW 2004-2006
6,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Alfa Romeo 156 II
Crosswagon Q4 1.9 16V JTD M-Jet 150KM 110kW
Jak już wspominałem Crosswagon nie jest dla osób, które chcą jak najniższym kosztem użytkować auto poruszając się z punktu a do punktu b. Zawieszenie może zaskoczyć trudnością w zakupie części jak i ceną niektórych elementów, które nie pasują od zwykłej 156. Są to np.sprężyny, czy amortyzatory. Układ przeniesienia napędu,itp. Ja na przestrzeni roku nie miałem akurat żadnych problemów z omawianymi powyżej kwestiami, ale nie oszukujmy się.. Użytkuję tą Alfę niemal codziennie na dojazdy do pracy i mam świadomość, że przyjdzie taki czas, że i mnie spotka problem z zawieszeniem wału, amorkami, itd...Jednak na wszystko są sposoby omówione na odpowiednich forach;)
5,4
Alfa Romeo 156 II
Crosswagon Q4 1.9 16V JTD M-Jet 150KM 110kW
Auto bardzo ekonomiczne jak na moc i napęd którym dysponuje. Aktualnie po wgraniu nowej mapy na 210 koni mechanicznych auto pali średnio 2 setki oleju napędowego więcej przy czym na trasie przy prędkościach 160 - 180 km/h średnie spalanie wynosi 7 l ropy. Tyle paliła moja skoda felicia przy 120 km/h. Co do przyspieszeń są niesamowite. Do setki auto na tej mapie rozpędza się w 7.5 sekundy, natomiast prędkość maksymalna pozostała praktycznie bez zmian (GPS pokazał 225 km/h). Jedyny dla mnie widoczny mankament to mały zbiornik paliwa, brak osłony silnika od spodu oraz cholernie słabe przednie zawieszenie. Czas zainwestować w poliuretan. Tak czy siak polecam jak najbardziej. Mój model 2004 rok full opcja bez nawigacji i automatu (nie wiem czy były skrzynie automatyczne) kupiłem od pierwszego własciciela z przebiegiem 145 tys. km za 13 tysięcy złotych. Nie ma szans żebym kupił inne auto z tym napędem, wyposażeniem i silnikiem za tą cene co kupie za 13 tysi ? Grande Punto ? Albo zajechaną a4 b5 ? ale ta to już bez napędu. Bo audi allroad kosztuje srednio trzy razy więcej. Także zdecydowanie polecam. Pozdrawiam Wszystkich Alfistów :)
7,8
Alfa Romeo 156 II
Crosswagon Q4 1.9 16V JTD M-Jet 150KM 110kW
Spalanie jak na auto z napędem na cztery koła nie jest złe. U mnie głównie się jeździ po mieście na krótkich odcinkach około 6-8km w jedną stronę i jest dlatego takie spalanie w mieście, (to najwyższe to spalanie zimowe, mam odpięty egr dlatego tez auto się dłużej nagrzewa) ale jadąc trasa do 120km/h bardzo ładnie spada. Spalanie mierzone jest przeze mnie przy każdym tankowaniu, ponieważ zawsze tankuje do pełna i kasuje licznik kilometrów. Denerwuje trochę zasięg bo auto ma zmniejszony zbiornik paliwa do wersji standardowej 156. Za każdym razem jak tankuję wchodzi lekko ponad 40 litrów, także można sobie łatwo policzyć ile robi się na zbiorniku w mieście.

Usterki Alfa Romeo 156 II

Liczba wpisów: 8
Silnik - dławi się, żeby ruszyć np. spod świateł muszę przygazować
  • Alfa Romeo 156 II Sedan 1.6 i 16V T.Spark 120KM 88kW 2003-2006
  • instalacja elektryczna
Podczas ruszania z miejsca silnik się dławi. Dzieje się tak również przy redukcji biegów z 3/2 i 2/1. Na wysokich obrotach działa prawidłowo, na autostradzie jazda jest płynna, bez problemów. Auto jest zagazowane, pierwsze objawy występowały właśnie na gazie, ale później pojawiły się na benzynie, chociaż mniej dokuczliwie. Mechanik sprawdził przewody wysokiego napięcia, są ok, wskazał, że auto gubi zapłon na drugim cylindrze. Zamieniłem cewkę i nic. Kompresja prawidłowa. Dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Jak usunąć problem z wyświetlaniem spalania?
  • Alfa Romeo 156 II Kombi 1.9 16V JTD 140KM 103kW 2003-2006
OPIS PROBLEMU: [AR 156 2003 1,9 JTD 140KM] W komputerze zamiast bieżącego/średniego spalania, przebiegów itp. mam same gwiazdki. Co może być przyczyną? Dodam, że wcześniej działało. Zrobiłem w komputerze \"przywrócenie ustawień domyślnych\" czyli \"reset to default\" a następnie zresetowałem sobie TRIP poprzez dłuższe (chyba) przytrzymanie przycisku \"set\" i od tamtej pory wyświetlają mi się same gwiazdki we wszystkich pozycjach (i przebiegi i spalanie) dodatkowo po ustawieniu daty i godziny po wyjęciu kluczyka ze stacyjki data i czas się resetuje na 01/01/2001 (ten objaw już był wcześniej - przed resetem). Co dziwne, co jakiś czas działa i pokazuje spalanie oraz datę i godzinę. Ostatnio zadziałało przy -25 stopniach mrozu. ROZWIĄZANIE: Kolega z forum.alfaholicy org rozwiązał podobny problem i odpowiedział na mój wpis. Oto jego opis: CYTAT: "Po długim półtorarocznym brakiem wskazań średniego spalania, poziomu oleju, resetu daty które spowodowały nieprzespane noce w moim życiorysie, a odbiły jeżdżeniem po "znachorach", rozbieraniem połowy deski rozdzielczej (nie raz), oraz "dzwonieniem" wiązki elektrycznej udało mi się dzisiaj rozwiązać problem... pół roku szukałem licznika od europejczyka do mojej alicji, bez pewności że to w nim tkwi problem. Będąc od półtora miesiąca w delegacji moja żona codziennie sprawdzała czy jakiś licznik pojawił się na allegro. W środę kupiłem w ciemno(żona zadzwoniła do mnie że taki jest), żeby czasem ktoś nie kupił przede mną. Dzisiaj godzinę temu założony - jest wszystko: spalanie, poziom oleju, data... po tym wszystkim mogę stwierdzić jedno: w liczniku coś klękło, albo powstały jakieś zimne luty... może sposobem mogłoby być wygrzanie całej płytki licznika... ale w każdym razie na 100% problem tkwi w tym. Nawet nie wiecie jaki jestem szczęśliwy że w mojej Alicji znowu wszystko działa jak trzeba... pozdrawiam i powodzenia Paweł" KONIEC CYTATU
Problem rozwiązany
gwiazdki zamiast spalania
  • Alfa Romeo 156 II Kombi 1.9 16V JTD 140KM 103kW 2003-2006
  • instalacja elektryczna
[AR 156 2003 1,9 JTD 140KM] W komputerze zamiast bieżącego/średniego spalania, przebiegów itp. mam same gwiazdki. Co może być przyczyną? Dodam, że wcześniej działało. Zrobiłem w komputerze \"przywrócenie ustawień domyślnych\" czyli \"reset to default\" a następnie zresetowałem sobie TRIP poprzez dłuższe (chyba) przytrzymanie przycisku \"set\" i od tamtej pory wyświetlają mi się same gwiazdki we wszystkich pozycjach (i przebiegi i spalanie) dodatkowo po ustawieniu daty i godziny po wyjęciu kluczyka ze stacyjki data i czas sie resetuje na 01/01/2001 (ten objaw już był wcześniej - przed resetem). Co dziwne, co jakiś czas działa i pokazuje spalanie oraz datę i godzinę. Ostatnio zadziałało przy -25 stopniach mrozu. Nie wiem. Jakiś czas temu dodałem taki wpis i na innym portalu otrzymałem na niego odpowiedź. PROBLEM ROZWIĄZANY Kolega z forum.alfaholicy org rozwiązał podobny problem i odpowiedział na mój wpis. Oto jego opis: CYTAT: "Po długim półtorarocznym brakiem wskazań średniego spalania, poziomu oleju, resetu daty które spowodowały nieprzespane noce w moim życiorysie, a odbiły jeżdżeniem po "znachorach", rozbieraniem połowy deski rozdzielczej (nie raz), oraz "dzwonieniem" wiązki elektrycznej udało mi się dzisiaj rozwiązać problem... pół roku szukałem licznika od europejczyka do mojej alicji, bez pewności że to w nim tkwi problem. Będąc od półtora miesiąca w delegacji moja żona codziennie sprawdzała czy jakiś licznik pojawił się na allegro. W środę kupiłem w ciemno(żona zadzwoniła do mnie że taki jest), żeby czasem ktoś nie kupił przede mną. Dzisiaj godzinę temu założony - jest wszystko: spalanie, poziom oleju, data... po tym wszystkim mogę stwierdzić jedno: w liczniku coś klękło, albo powstały jakieś zimne luty... może sposobem mogłoby być wygrzanie całej płytki licznika... ale w każdym razie na 100% problem tkwi w tym. Nawet nie wiecie jaki jestem szczęśliwy że w mojej Alicji znowu wszystko działa jak trzeba... pozdrawiam i powodzenia Paweł" KONIEC CYTATU
Oczekuje na rozwiązanie
Alfa Romeo 156 II Crosswagon Q4