Szukaj

Informacje o Alfa Romeo 156 I Sedan 2.5 i V6 24V 192KM 141kW 2001-2003

Lata produkcji: 2001 – 2003
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja modelu debiutowała w 1997 roku zastępując Alfę Romeo 155, z którą dzieliła kilka rozwiązań technicznych. Pod względem stylistycznym samochód okazał się przełomowy dla włoskiej marki. Jego sylwetkę – elegancką, a przy tym z charakterystycznym dla Alfy Romeo sportowym zacięciem zaprojektował Walter de’Silva. Model 156 szybko zdobył silną pozycję na rynku, a jej potwierdzeniem były liczne nagrody, m. in. tytuł Europejskiego Samochodu Roku 1998. W 2002 auto przeszło drobną modernizację, a rok później zostało wycofane z produkcji.
czytaj więcej
Produkowany od 2001 do 2003 roku
Pojemność skokowa 2492 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 192 KM (141 kW) przy 6300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 218 Nm przy 5000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 88 x 68,3 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(57%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Ergonomia

Wady

- Układ jezdny - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)
Średnie spalanie dla Alfa Romeo 156 I Sedan 2.5 i V6 24V 192KM 141kW 2001-2003
13,3
l/100 km
15,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

15,3
Alfa Romeo 156 I
Sedan 2.5 i V6 24V 192KM 141kW
Z racji pojemności silnika będą podwyższone (więcej paliwa, oleju itp.). Generalnie jak to w grupie Fiata-a ceny części dość niskie w porównaniu do Niemców, aczkolwiek ceny robocizny podwyższone ze względu na małą ilość miejsca pod maską (to nie prawda, że do wymiany rozrządu trzeba wyjmować silnik ;) ).
16,3
Alfa Romeo 156 I
Sedan 2.5 i V6 24V 192KM 141kW
Tu jest źle. Poza kosztami paliwa, które są naprawdę wysokie, spore koszty generują wszelkie naprawy. Również ze względu na skomplikowaną konstrukcję. Przykład: padł alternator, używany kupiłem za 100zł a za wymianę zapłaciłem 400 bo trzeba było zdjąć całe przednie zawieszenie żeby się do niego dostać. Jeżeli masz garaż i sam ogarniesz naprawy to koszt samych części nie jest bardzo wysoki. Ale co się narobisz to Twoje :) Ja nie lubię się brudzić więc płaciłem...
10,1
Alfa Romeo 156 I
Sedan 2.5 i V6 24V 192KM 141kW
podchwytliwe pytanie bo nie wiem jak pisac...dam doskonale co dla mnie oznacza że pali tyle ile powinna przy tej pojemności 9-11 l w cyklu mieszanym.czyli w tygodniu praca a w weekent trasa. dam ocene zle co może oznaczac ze za dużo pali...ale to nie fiat punto z litrowym silnikiem,więc nie mam prawa zle się wypowiadac na ten temat. jest taj jak powinno

Usterki Alfa Romeo 156 I

Liczba wpisów: 63
Cieknący olej z pod pokrywy zaworów
  • Alfa Romeo 156 I Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW 1997-2000
  • silnik
Cieknący olej z pod pokrywy zaworów, zabrudza silnik i nie przyjemnie wygląda Brak szczelności pomiędzy głowicą a pokrywą zaworów - Twarda uszczelka Bardzo prosta czynność. Należy zdjąć plastikową obudowę silnika i odkręcić 6 śrub mocujących pokrywę. Potem trzeba zdjąć wąż odmy i poluzować osłonę paska rozrządu by pokrywa nam wyszła. Ściągamy węża odmy i podnosimy delikatnie pokrywę. Starą uszczelkę wyrzucamy. Dokładnie odtłuszczamy brzegi głowicy oraz pokrywy zaworów (zalecam umycie - najlepiej w benzynie - całej pokrywy by pozbyć się brudu i nagaru. Do pokrywy przykładamy nową uszczelkę - można osadzić ją na sylikonie dla lepszej szczelności. Spód uszczelki również możemy delikatnie nasylikonować - oczywiście sylikonem wysokotemperaturowym!!! Przykładamy pokrywę do głowicy i dokręcamy śrubami. Zakładamy węża odmy a następnie dokręcamy osłonę rozrządu. I po robocie.
Oczekuje na rozwiązanie
Piszczące hamulce z tyłu
  • Alfa Romeo 156 I Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW 1997-2000
  • układ hamulcowy
Jadąc dłuższych kilka kilometrów z tylnych kół zaczyna dobiegać regularne piszczenie. Znika w czasie hamowania i pojawia się znów po chwili Brud w cylinderku zacisku lub pęknięta guma osłonowa Rozbieramy koło, wyjmujemy zacisk. Należy wyjąć tłoczek, sprawdzić czy elementy gumowe nie są uszkodzone - jeśli są trzeba wymienić na nowe. Dokładnie czyścimy cylinderek oraz tłoczek. Potem składamy z powrotem, pamiętając o delikatnym wciskaniu tłoczka na miejsce, kręcąc nim zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
traci moc
  • Alfa Romeo 156 I Sedan 1.6 16V T.S. 120KM 88kW 1997-2003
  • silnik
witam odebralem alfe od mechanika, wymieniali mi wahacze itd, rozrzad, swiece, filtry wszystkie, olej. przed tym zabiegiem alfa sprawowala sie dobrze a teraz z niewiadomych przyczyn traci moc. podczas jazdy zdarza sie czasami ale coraz czesciej ze obroty spadają, telepie silnikiem, strzela z wydechu i przewaznie gasnie. po ponownym odpaleniu jest wszystko ok ale za jakis czas znowu to samo. co to moze byc? czy to moze byc wina swiec? wczesniej byly platynowe a teraz kupilem zwykle ale firmowe NGK made in Japan.?
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Alfa Romeo 156 I Sedan