Szukaj

Informacje o Alfa Romeo 156 I Sedan

Lata produkcji: 1997 – 2003
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja modelu debiutowała w 1997 roku zastępując Alfę Romeo 155, z którą dzieliła kilka rozwiązań technicznych. Pod względem stylistycznym samochód okazał się przełomowy dla włoskiej marki. Jego sylwetkę – elegancką, a przy tym z charakterystycznym dla Alfy Romeo sportowym zacięciem zaprojektował Walter de’Silva. Model 156 szybko zdobył silną pozycję na rynku, a jej potwierdzeniem były liczne nagrody, m. in. tytuł Europejskiego Samochodu Roku 1998. W 2002 auto przeszło drobną modernizację, a rok później zostało wycofane z produkcji.
czytaj więcej
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Długość 4430 mm
Szerokość 1745 mm
Wysokość 1415 mm
Rozstaw osi 2595 mm
Rozstaw kół - przód 1511 mm
Rozstaw kół - tył 1498 mm
Zwis przedni 950 mm
Zwis tylny 885 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 378 l
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,3
~Alfisti
Alfa Romeo 156 I
Sedan 2.5 i V6 24V 190KM 140kW
Postaram się przybliżyć wszystkie wady i zalety bo znam to auto jak własną kieszeń posiadając je od blisko 10 ciu lat (80tys km u mnie , przebiegu nie weryfikowalem , wydaje się być prawdziwy) i postaram sie obalić różne powstałe mity na jego temat a wskazać prawdziwe wady . Ogólnie auto dla kogoś kto kocha sie w nietuzinkowej motoryzacji , którego cieszą detale i różnego rodzaju smaczki . Nie jest to typowe wozidło , które ma nie generować dodatkowych kosztów . Będzie generować bo już samego oleju trzeba będzie dolewać co jakis czas ;) a i pod maskę nieraz zajrzeć żeby przepolerować sobie chronowane barany albo spryskać skrzypiące wahacze sprayem do gumy ;) . W zasadzie to nie polecam bo potrafi uzależnić jak najgorszy nałóg ;) . Prawdziwe jej wady to nie zawieszenie czy elektronika (najgorsza bzdura jaka slyszalem) , wadą fabryczna po latach okazuje się być podłoga albo raczej niekiedy już jej brak ;) dalej progi , fartuchy podłużnic , wneka kola zapasowego są to miejsca newralgiczne dla tego nadwozia gdzie występuje korozja w większym lub mniejszym stadium . Dlatego jest to pierwsze od czego trzeba zacząć przy oglądaniu takiego auta . Z wierzchu próżno szukać rdzy na aucie bo jest to ocynk , lakiery też trzymają się super , nie płowieją , ładnie błyszczą nawet po latach . Awaryjna elektronika to największa brednia jaką słyszałem bo przez 8 lat nie miałem absolutnie żadnych problemów z nią .raz zrobiłem sam zwarcie grzebiąc i skonczyło się na wymianie bezpiecznika więc zabezpieczone wszystko jak należy . Zawieszenie , wahacze mało wytrzymałe . Amortyzatory za to bardzo (u mnie seryjne sportpack , przednie wytrzymały 21 lat i o dziwo nadal są sztywne i sprawne , spręzyny miały już dosyć eibach czarny seryjny 98" jedna była pęknięta) Ogólnie polecam dla kogoś kto kocha motoryzacje. Za sam rozrząd z olejami przygotuj na dzień dobry ok 1500. Zadbany egzemplarz ze zdrową podłogą polecam , najlepiej szukać tam gdzie nie ma zim i soli na drogach . Zawieszeniem w ogóle się nie przejmować można wymienić , jedynie zwrócić uwagę na przedni stabilizator bo jest bardzo problematyczny do naprawy ze względów konstrukcyjnych , żeby to zrobić zgodnie ze sztuką trzeba opuszczać sanki bo jest mega niewygodnie a przy V6 jeszcze gorzej . Seryjne hamulce na pewno są za słabe do V6 i żadna tarcza czy klocek nie zrobi tutaj roboty jak należy , tylko zmiana na tarczę 310-330 z dużym zaciskiem brembo ma sens. Jeżeli ktoś jeździ wolno to hamulec na pewno wystarczy Jeżeli poszukujesz alfy ze względu na niskie ceny i łudzisz się ,że będzie fajnie kupując gruza za 4-5 k to odpuść sobie temat bo Cię to przerośnie i będzie kosztować dużo pieniędzy do doprowadzenia takiego auta do sensownego stanu .
3,9
~Falcor
Alfa Romeo 156 I
Sedan 2.0 i 16V T.Spark 155KM 114kW
Na pewno nie jest to samochód dla każdego. Nie jest idealny, ma swoje wady i nie wygra w konkursie na najbardziej praktyczne auto. Za to ma w sobie to coś specjalnego, którego innym autom brakuje. Pod względem urody jest dopracowany w każdym szczególe (jaki jeszcze wóz oferuje takie zegary?) i potrafi dać sporą przyjemność z jazdy. Zadbany egzemplarz nawet po latach wygląda lepiej, niż nowe samochody o urodzie pudełek po butach. Samochodu o którym piszę, już nie posiadam, ale zastąpiła go kolejna 156-tka :)
4,2
~Tomasz
Alfa Romeo 156 I
Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW
dla gościa, który wie, czego chce jest okej. silnik dizla 1.9 105KM jest okej, tylko wiadomo, nie poszaleje się za bardzo (choć i tak nie polecam, wymiana dwumasu zabije). dla kupujących - patrzcie na stan podłogi, ja w swoim egzemplarzu zmiotłem ją na szufelkę. ponoć w wersji silnika 105km dwumas bardzo trwały, muszę to potwierdzić, 160 tys i nic się nie dzieje. turbina tak samo. auto jak na swoje lata potrafi z piątki spokojnie wyprzedzić niejedno auto przy prędkości około 100km/h, więc jestem zadowolony.
Średnie spalanie dla Alfa Romeo 156 I Sedan
8,0 – 14,6
l/100 km
6,3 – 7,2
l/100 km
5,4 – 15,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,9
Alfa Romeo 156 I
Sedan 2.5 i V6 24V 190KM 140kW
Nie posiadam komputera podkładowego więc ciężko ocenić dokładne wartości. Moja średnia z 5000km to 11,9L (mniej więcej miasto 35%/trasa 65%). Po samym mieście (Warszawa) wychodzi około 14,6L a to raptem 30% wyższy od średniej. Z moich dotychczasowych doświadczeń wynika, styl jazdy nie ma ogromnego wpływu na spalanie, zamulając na trasie cięzko zejść poniżej 10L, z kolei dynamiczna jazda to zazwyczaj 12-14L. A charakterystyka pracy silnika mocno zachęca do kręcenia wysoko :) Nie jest to więc rewelacyjny wynik ale trzeba mieć na uwadze sportową charakterystykę silnika (duży tłok przy krótkim skoku, co za tym idzie duże zawory oraz duże kanały dolotowe i wydechowe - typowa wysokoobrotówka). Ponadto to dość leciwa konstrukcja - produkcja pierwszej iteracji ruszyła w 1978 roku (Alfa 6) i przez te 20 lat zmieniono w sumie głównie głowicę na 24V (zamiast 12V).
10,3
Alfa Romeo 156 I
Sedan 1.6 16V T.S. 120KM 88kW
Gaz AG Centrum świetnie komponuje się z alfą, mimo że 1.6 to daje radę. Da się czasem depnąć, to spalanie skoczy do 12-14l gazu, a przy oszczędnej jeździe z 9-10l. Alfa cudowny samochód, ale i tak zaraz przyjdzie Janusz z Paseratti albo Gulfiarz jeżdżący w TDI i powie że "alfa się psuje bo tak". Jeśli się dba, to się nie psuje- a jeśli się jest cebulakiem zbierającym części do gulfa z pobliskiego szrotu Bogdan Piździoch&Syn , to może warto zostać przy golfie, jak 40% społeczeństwa...
7,0
Alfa Romeo 156 I
Sedan 1.9 JTD 115KM 85kW
Auto rocznik 2002. Minimalne spalanie jakie udało się zanotować to 6,2 l w trasie jazda zgodna z przepisami czyli max 140 km/h jadąc autostradą przy dynamicznych wyprzedzaniach, jeśli chodzi o max spalanie to 8l/100 w mieście głownie pokonując odcinki 4-5 km. na spalanie poniżej 5 litrów nie ma co liczyć a i z 6 cięzko moim zdaniem zejść no chyba że ktoś patrzy i ufa wskazaniom komputera. ja swoje obserwacje mam na podstawie 7 krotnego tankowania na zasadzie zapala się rezerwa i leje pod korek więc dane w 100% wiarygodne.

Usterki Alfa Romeo 156 I

Liczba wpisów: 63
Cieknący olej z pod pokrywy zaworów
  • Alfa Romeo 156 I Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW 1997-2000
  • silnik
Cieknący olej z pod pokrywy zaworów, zabrudza silnik i nie przyjemnie wygląda Brak szczelności pomiędzy głowicą a pokrywą zaworów - Twarda uszczelka Bardzo prosta czynność. Należy zdjąć plastikową obudowę silnika i odkręcić 6 śrub mocujących pokrywę. Potem trzeba zdjąć wąż odmy i poluzować osłonę paska rozrządu by pokrywa nam wyszła. Ściągamy węża odmy i podnosimy delikatnie pokrywę. Starą uszczelkę wyrzucamy. Dokładnie odtłuszczamy brzegi głowicy oraz pokrywy zaworów (zalecam umycie - najlepiej w benzynie - całej pokrywy by pozbyć się brudu i nagaru. Do pokrywy przykładamy nową uszczelkę - można osadzić ją na sylikonie dla lepszej szczelności. Spód uszczelki również możemy delikatnie nasylikonować - oczywiście sylikonem wysokotemperaturowym!!! Przykładamy pokrywę do głowicy i dokręcamy śrubami. Zakładamy węża odmy a następnie dokręcamy osłonę rozrządu. I po robocie.
Oczekuje na rozwiązanie
Piszczące hamulce z tyłu
  • Alfa Romeo 156 I Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW 1997-2000
  • układ hamulcowy
Jadąc dłuższych kilka kilometrów z tylnych kół zaczyna dobiegać regularne piszczenie. Znika w czasie hamowania i pojawia się znów po chwili Brud w cylinderku zacisku lub pęknięta guma osłonowa Rozbieramy koło, wyjmujemy zacisk. Należy wyjąć tłoczek, sprawdzić czy elementy gumowe nie są uszkodzone - jeśli są trzeba wymienić na nowe. Dokładnie czyścimy cylinderek oraz tłoczek. Potem składamy z powrotem, pamiętając o delikatnym wciskaniu tłoczka na miejsce, kręcąc nim zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
traci moc
  • Alfa Romeo 156 I Sedan 1.6 16V T.S. 120KM 88kW 1997-2003
  • silnik
witam odebralem alfe od mechanika, wymieniali mi wahacze itd, rozrzad, swiece, filtry wszystkie, olej. przed tym zabiegiem alfa sprawowala sie dobrze a teraz z niewiadomych przyczyn traci moc. podczas jazdy zdarza sie czasami ale coraz czesciej ze obroty spadają, telepie silnikiem, strzela z wydechu i przewaznie gasnie. po ponownym odpaleniu jest wszystko ok ale za jakis czas znowu to samo. co to moze byc? czy to moze byc wina swiec? wczesniej byly platynowe a teraz kupilem zwykle ale firmowe NGK made in Japan.?
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 24
3,8
Alfa Romeo 156 I
Sedan 2.0 JTS 165KM 121kW
homologacja: L.T.A. POLONIA, IMPORT-EKSPORT MONIKA WOJTAŁA
instalacja: AC STAG 300 - plus
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 0 tys. km
Bylo troche problemów typu : świece i przewody oraz reduktorem LPG po wizycie u fachowca wymienione zostały elementy instalacji lpg na : -wtryski HANA 2000 z króćcem do osobnego montażu -reduktor Scorpion GT/KME Gold -wielozawór Tomasetto Super -miedz fi8 -butla Bo tej operacji auto działa poprawnie , jeżdze już 20 tys.km i puki co jest ok, no ale zobaczymy jak długo się...
4,5
Alfa Romeo 156 I
Sedan 2.0 i 16V T.Spark 155KM 114kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 97 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
W Alfie mam zamontowaną instalację BRC Sequent 24. Przyznam, że instalacja daje radę i bardzo dobrze się sprawuje. Wielu myśli, że gaz jeszcze do Alfy to strzał w kolano ale z własnego doświadczenia mogę na swoim przykładzie śmiało powiedzieć, że są to dobre silniki które bardzo dobrze znoszą gaz.
5,0
Alfa Romeo 156 I
Sedan 1.8 16V T.S. 144KM 106kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LOVATO
przebieg: 145 tys. km
użytkowana przez: 35 tys. km
Alfa jest niesamowita jeśli chodzi o stylistykę jednak silniki fiata lubią czasem grymasić , samochód jest bardzo dobrze utrzymywany a jednak mimo to zdarzają się drobne usterki , nie jest to spowodowane instalacją gazową poprostu jakością niektórych materiałów , sama instalacja bardzo dobrze działa raz na rok podjadę sprawdzić i wymienić filtry.
Alfa Romeo 156 I Sedan