Szukaj

Informacje o Alfa Romeo 156 I Kombi 2.0 T.S. 150KM 110kW 2001-2002

Lata produkcji: 2001 – 2002
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja modelu debiutowała w 1997 roku zastępując Alfę Romeo 155, z którą dzieliła kilka rozwiązań technicznych. Pod względem stylistycznym samochód okazał się przełomowy dla włoskiej marki. Jego sylwetkę – elegancką, a przy tym z charakterystycznym dla Alfy Romeo sportowym zacięciem zaprojektował Walter de’Silva. Model 156 szybko zdobył silną pozycję na rynku, a jej potwierdzeniem były liczne nagrody, m. in. tytuł Europejskiego Samochodu Roku 1998. W 2002 auto przeszło drobną modernizację, a rok później zostało wycofane z produkcji.
czytaj więcej
Produkowany od 2001 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1970 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 6300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 181 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 91 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
3,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Układ jezdny + Stosunek jakość/cena

Wady

- Silnik - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

1,5
~wkurwiony
Alfa Romeo 156 I
Kombi 2.0 T.S. 150KM 110kW
Sory ake jeśli ktos daje za samochód 15 tys zł to oczekuje dobrego samochodu i żeby conajmniej 6 miesięcy nic nie dokładac w auto !!!! A w moim przypadku po miesiącu już centralny zamek padł (koszt usuniecia tego 900zł ) i za chwile stuki w zawieszeniu i kolejne 500zł za pierdołki małe , i oczywiście uszczelka pod głowicą oraz uszczelniacze bo oleju zaczeło palic 1l na 1000km ( koszt 800zł ) no poprostu szlak człowieka trafia jak trzeba pakować co chwila w auto takie pieniądze , owszem jeśli ktos mieszka z rodzicami i zarabia tylko na siebie to ok,niech buli za naprawy ale jak ktos ma dwójke dzieci i żone to mam inne wydatki niż pakowanie w samochód miesięcznie ok.800zł bo tyle mnie to wynosi odkad kupiłem tą alfe , a użytkuje ją 3 miesiace !!!! Skandaliczne auto !!!!!!!!!!!!!
3,5
~Bartosz
Alfa Romeo 156 I
Kombi 2.0 T.S. 150KM 110kW
Auto bardzo drogie w utrzymaniu, ale nieprzeciętne. Nie jest to auto dla tatusia, żony, 2 dzieci i teściowej, gdyż jest w nim za mało miejsca. nie jest to też auto dla średniozarabiających. jak chcesz je odpowiednio servisować, to koszty są ogromne (ot, np. teraz wymieniłem klocki hamulcowe z przodu i z tyłu - koszt w ASO - 880 zł). Frajda z jazdy nieprzeciętna, ale w mieście nie prowadzi sie dobrze (głośna praca zawieszenia). Natomiast na trasie... rzadko się trafia ktoś tak zdeterminowany, aby podjął wyzwanie. Najczęściej wyprzedzają mnie jakieś zdezelowane BMW sprzed 10 lat z silnikami 200 km, ale wtedy trudno, na takich nie ma rady, lepiej zjechać z lewego pasa, bo jeszcze im coś odpadnie... Polecam szczerze, ale przestrzegam przed kosztami (bynajmneij nie chodzi o awaryjność, ale o koszty paliwa i eksploatacji oraz servisów w ASO). wbrew pozorom 156 nie cechuje nadmierny spadek wartości. jak się to porówna z innymi autami tej klasy, to jest ok.
4,6
~kamilsebzda
Alfa Romeo 156 I
Kombi 2.0 T.S. 150KM 110kW
To już moja druga Alfa 156. I po raz drugi nie jestem zawiedziony. Super auto dla osób ceniących oryginalność. Trzeba tylko pamiętać aby kupić auto z pewnej ręki z potwierdzonym przebiegiem a później systematycznie dokonywać zalecanych wymian a w szczególności pilnować oleju w silniku i nie dopuścić do przegrzania go. A będzie chodził jak zegarek;-) Teraz poluję na 156 po FL z jtsem;-)
Średnie spalanie dla Alfa Romeo 156 I Kombi 2.0 T.S. 150KM 110kW 2001-2002
9,7
l/100 km
10,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,7
Alfa Romeo 156 I
Kombi 2.0 T.S. 150KM 110kW
Trochę niejasne te określenia średnie min/max/oszczędne, no więc konkretnie: na benzynie najmniejsze spalanie jakie odnotowałem to 7 litrów, długa trasa i bardzo spokojna, przepisowa jazda drogą krajową, paru podjazdów, wyprzedzania może kilka. Trasa Kraków-Budapeszt, czyli drogi krajowe, górzyście, kilka przełęczy, 4 osoby i bagaże pod dach, przez zabudowany 50 a poza 100-120 i ogień na podjazdach - jakoś zawsze na 8 litrów wychodziło przy tankowaniu pod Budapesztem. Po mieście pare razy sprawdzałem(tankowanie pod korek po przejechanych łącznie ok 100km wyłącznie po mieście), po Krakowie krótkie 5-10km odcinki zimą z klasyką 0-70/80 a potem stoję na czerwonym... - ok 13 litrów. Autostrada przy 130 - 10l. Autostrada/4 osoby z bagażami/trzy rowery z tyłu - 11-12. Potem zainstalowałem gaz sekwencje i wychodziło na tych samych trasach kolejno: 8/9.5 i 15 po mieście autostrada 130 - 13l, 140-150 po A4 do Rzeszowa, to już 14 i coś, ale zdarzało się i 13. Generalnie średnia z całego roku i 35kkm, głównie trasy bez oszczędzania prawej stopy za bardzo, trasy A4 Kraków-Rzeszów, DK7/S7 do Warszawy, Kraków-Budapest-Belgrad, a po mieście w zasadzie tylko gdy musiałem(wolę rowerem niż samochodem stać w korku) - średnio 10 litrów gazu na 100. Generalnie samochód bardzo tani przy kupnie, w utrzymaniu tak średnio w moim przypadku bo duże przebiegi (a rozrząd co 6ok niestety za 1000zł (dwa paski, pompa, robocizna, wymiana oleju) Przednie zawieszenie nowy komplet za ok 700zł wytrzymuje tyle co rozrząd. I duuuużo oleju na dolewki w międzyczasie :D 0.5/1000 to była norma na początku (kupiłem z 200kkm przebiegu, autentyczny) przy 300kkm było 0.7 do 1 litr (po zainstalowaniu gazu tak jakby się zwiększyło) a przy 306 coś poszło na trzecim cylindrze (albo tłok albo pierścienie) i silnik do remontu (Nie sprzedam, będę robił ! ) Za tych 100km w 3 lata w sumie żadnych problemów, jeździć(lać olej) i obserwować ;) Selespeed mogę tylko pochwalić (oprócz może zbyt wolnej zmiany z 1 na 2) żadnych awarii do pod sam koniec, gdy jakoś wszystko na raz się rozsypało razem z tym cylindrem, więc padła tzn. gruszka, czyli akumulator ciśnienia hydraulicznego(300zł nowy, a trzeba wymieniać bo przez co chwile dopompowanie układy padnie pompa) oraz także z tym wszystkim wariator zaczął, jak to wariator - wariować ;) więc trzeba dać nowy 600-800zł A, i jedną cewkę wymieniłem bo padała, i komplet świec (tanie Bosch, nie tak trwałe ale 120zł komplet 8 sztuk, zamiast 400+ za NGK) Raz wyciek czynnika klimy (rurka gdzieś pękła, po naprawie okazało się że dekiel kompresora nie trzymał bo pod uszczelką alumelium oksydowało że nie było równej powierzchni (200zł za wszystko) Zaraz po kupnie łożysko koła przedniego, termostat, czujnik ABS. Niedawno nowe tarcze/klocki komplet, przednie amory, przeguby wewnętrzne, sonda lambda. Potem w gazie padł wtrysk (po 30k od nowości, na grawancji, Landirenzo, jprdl..) a paru tysi potem i jeden w drugiej parze, i chyba w kombinacji nie do końca sprawnych wtrysków od benzyny coś się pogorszyło na trzecim cylindrze. Ale nie sprzedam, będę robił, bo świetne auto! Kupiłem potem 159 2.4 JTDM, kompletnie inny samochód, wygodniejszy, wybajerowany, jedzie jak burza, ale kurcze.. 156 lepiej jeździ w zakrętach, na kierownicy czuć dokładnie co się dzieje z kołami, i Momo fotele dużo wygodniejsze niż standardowe w 159 (dla mnie) Jakoś mi nie pasuje auto i co zrobisz - trzeba sprzedać. 156 zajebiste auto, kiedyś to było, już takich nie robią. No chyba że Maserati.
8,4
Alfa Romeo 156 I
Kombi 2.0 T.S. 150KM 110kW
W trasie jadąc max 100km/h da się osiągnąć wynik rzędu 7.6L/100km, ale to musicie pedał gazu muskać. Zrobiłem tym autem 60tys km. przez 3 lata. Jeździłem max 110, czasem 120km/h. Na początku na litrze oleju robił 1200 kilometrów, pod koniec 200 i na złom. Jeżdżąc w 60% w trasie średnia wyszła mi 8L/100km z 3 lat. Samo miasto to 9.5-10 lekko.
10,3
Alfa Romeo 156 I
Kombi 2.0 T.S. 150KM 110kW
Generalnie przy dynamicznej jezdzie w miare normalne spalanie jak na ten silnik i ta frajde z jazdy jaka daje polautomatyczna skrzynia ( Selespeed ).Przy 200km/h na trasie potrafi i 16l łyknac...w kazdym badz razie polecam...mimo kilku minusow jakie ma to auto...

Usterki Alfa Romeo 156 I

Liczba wpisów: 63
Cieknący olej z pod pokrywy zaworów
  • Alfa Romeo 156 I Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW 1997-2000
  • silnik
Cieknący olej z pod pokrywy zaworów, zabrudza silnik i nie przyjemnie wygląda Brak szczelności pomiędzy głowicą a pokrywą zaworów - Twarda uszczelka Bardzo prosta czynność. Należy zdjąć plastikową obudowę silnika i odkręcić 6 śrub mocujących pokrywę. Potem trzeba zdjąć wąż odmy i poluzować osłonę paska rozrządu by pokrywa nam wyszła. Ściągamy węża odmy i podnosimy delikatnie pokrywę. Starą uszczelkę wyrzucamy. Dokładnie odtłuszczamy brzegi głowicy oraz pokrywy zaworów (zalecam umycie - najlepiej w benzynie - całej pokrywy by pozbyć się brudu i nagaru. Do pokrywy przykładamy nową uszczelkę - można osadzić ją na sylikonie dla lepszej szczelności. Spód uszczelki również możemy delikatnie nasylikonować - oczywiście sylikonem wysokotemperaturowym!!! Przykładamy pokrywę do głowicy i dokręcamy śrubami. Zakładamy węża odmy a następnie dokręcamy osłonę rozrządu. I po robocie.
Oczekuje na rozwiązanie
Piszczące hamulce z tyłu
  • Alfa Romeo 156 I Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW 1997-2000
  • układ hamulcowy
Jadąc dłuższych kilka kilometrów z tylnych kół zaczyna dobiegać regularne piszczenie. Znika w czasie hamowania i pojawia się znów po chwili Brud w cylinderku zacisku lub pęknięta guma osłonowa Rozbieramy koło, wyjmujemy zacisk. Należy wyjąć tłoczek, sprawdzić czy elementy gumowe nie są uszkodzone - jeśli są trzeba wymienić na nowe. Dokładnie czyścimy cylinderek oraz tłoczek. Potem składamy z powrotem, pamiętając o delikatnym wciskaniu tłoczka na miejsce, kręcąc nim zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
traci moc
  • Alfa Romeo 156 I Sedan 1.6 16V T.S. 120KM 88kW 1997-2003
  • silnik
witam odebralem alfe od mechanika, wymieniali mi wahacze itd, rozrzad, swiece, filtry wszystkie, olej. przed tym zabiegiem alfa sprawowala sie dobrze a teraz z niewiadomych przyczyn traci moc. podczas jazdy zdarza sie czasami ale coraz czesciej ze obroty spadają, telepie silnikiem, strzela z wydechu i przewaznie gasnie. po ponownym odpaleniu jest wszystko ok ale za jakis czas znowu to samo. co to moze byc? czy to moze byc wina swiec? wczesniej byly platynowe a teraz kupilem zwykle ale firmowe NGK made in Japan.?
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Alfa Romeo 156 I Kombi