Szukaj

Informacje o Alfa Romeo 156 I Kombi 2.0 i 16V T.Spark 155KM 114kW 2000

Lata produkcji: 2000 – 2000
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja modelu debiutowała w 1997 roku zastępując Alfę Romeo 155, z którą dzieliła kilka rozwiązań technicznych. Pod względem stylistycznym samochód okazał się przełomowy dla włoskiej marki. Jego sylwetkę – elegancką, a przy tym z charakterystycznym dla Alfy Romeo sportowym zacięciem zaprojektował Walter de’Silva. Model 156 szybko zdobył silną pozycję na rynku, a jej potwierdzeniem były liczne nagrody, m. in. tytuł Europejskiego Samochodu Roku 1998. W 2002 auto przeszło drobną modernizację, a rok później zostało wycofane z produkcji.
czytaj więcej
Produkowany od 2000 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1970 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 155 KM (114 kW) przy 6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 187 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 91 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Karoseria + Stosunek jakość/cena + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,4
~Michał Wójcik
Alfa Romeo 156 I
Kombi 2.0 i 16V T.Spark 155KM 114kW
Posiadam kilka lat Alfe 156 Sport Wagon 2.0TS. Zakup byl spontaniczny. W sumie Alfe albo się kocha albo nienawidzi. Przejechałem za 3 lata 51 tys km w tym na gazie przez ostatni rok 41 tysięcy km. Do instalacji Landi Renzo nie mam zastrzeżeń. W mojej Alfie zmieniłem silnik przy 197 000 km. Silnik 2.0 ts od wersji 150 koni z 2001 roku. Leję olej 10w60 I systematycznie kontroluję co tydzień bo może ubywać. Ale po zmianie na pompę olejową z JTS 2.0 o ciśnieniu max 6 barów bierze jakby mniej oleju i nie dolewam już tak często. Wrażenia z jazdy dobre, cicho w środku i dobrze trzyma się drogi. Zawieszenie pozwala na dobrych drogach jechać szybciej o nawet 20 km/h niż wskazują znaki w zakrętach. Kilka razy układ kierowniczy i hamulce uratowały mi skórę. Na autostradzie super 140- 160 a nawet więcej lekko... Zawieszenie twarde bardzo wolno trzeba jechać (30,40 kmh) po nierównych nawierzchniach i złych drogach. Nie podoba mi się słaby moment obrotowy poniżej 3000 obr/min. Mimo tego że auto ma 18 lat jeszcze nie gnije, garażowany. Z wad, raz na rok brudzi się przepustnica i wariuja obroty. Reset i adaptacja przepustnicy zazwyczaj pomaga. Chłodnica po 18 latach wymieniona na nową aluminiową. Ale jak wybieramy 156 lub 147 to najlepiej w Dieslu JTD. JTD-M 16V jeszcze lepszy (150 KM) Ale bardziej skomplikowany w obsłudze. Skrzynia biegów tylko manual. Z opcji fajnie jak jest skóra. Należy zwrócić uwagę na korozję progów i podłogi! Zawieszenie przednie powinno chodzić cicho bez żadnego skrzypienia przy jeździe próbnej. Chłodnica też lubi się posypać. Sprzęgło w TS też dużo nie wytrzymuje. Dobre jest to że części do Alfy jest pełno na zlomie i szrotach za grosze. W TS trzeba pilnować poziomu oleju i stosować najlepiej 10w60. Trzeba mieć oczy otwarte by nie wpaść na zajezdzony egzemplarz lub po wypadku...
3,5
~Wojciech Świątek
Alfa Romeo 156 I
Kombi 2.0 i 16V T.Spark 155KM 114kW
Kupiłem ten samochód bo było to jedyne kombi podobające się zarówno żonie jak i mnie. Silniczek całkiem żwawy, ponadczasowa sylwetka, całkiem niezłe właściwości jezdne, mało miejsca na bagaż. Czy kupił bym ponownie? Tak, ale tym razem bym dokładniej szukał. Widziałem starsze egzemplarze w dużo lepszym stanie, ale też nowsze na które bym się nie zamienił. Wniosek jest tylko jeden jak dbasz, tak masz. Ogólnie warto jednak obejrzeć więcej niż 5 szt., może nawet i 20 ale kupić coś czym warto jeździć i nie narzekać. Bogatszy o kolejne doświadczenia radziłbym szukać jednak wersji po 2003 roku po FL, zdecydowanie trwalsze silniki i zawieszenie.
3,9
~Leonidas
Alfa Romeo 156 I
Kombi 2.0 i 16V T.Spark 155KM 114kW
Z alfą jak z kobietą żyć Ciężko zabić szkoda :D Teraz tak na powaznie super auto dla ludzi lubiacych nietuzinkowość, komfort i szybkie przemieszczanie się z punktu a do punktu b. Nie jest to auto typu UAZ, duży fiat czy żuk które można naprawić młotkiem, drutem i śrubokrętem. Czasy się zmieniły więc dziwi mnie że ludzie tego oczekują od obecnych samochodów
Średnie spalanie dla Alfa Romeo 156 I Kombi 2.0 i 16V T.Spark 155KM 114kW 2000
10,7
l/100 km
11,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,1
Alfa Romeo 156 I
Kombi 2.0 i 16V T.Spark 155KM 114kW
Cóż ... 2 litry, więc palić musi . Pije ok 12 litrów w mieście, ale umiem go utrzymać na ok 10 litrach, gdy nie przekraczam 3 tys obr . Na trasie 7 l to dobry wynik a ponoć można mniej ... Naprawy.. ciężki temat ... ludzie nie chcą robić alfy więc trzeba mieć znajomości.. a jak coś to grzebac samemu - można, bo alfa mimo wszystko nie jest przeładowana elektroniką i wymiana wahaczy we własnym garażu, rozebranie deski by zmienić podświetlenie i takie tam... to nie wyczyn :) Ceny części nie są tragiczne - na 100% niższe niż do niemców i francuzów a psuje się to samo ... wahacze, co jest piętą achillesową 156 kosztują ok 230zł dolny za sztukę i górny ok 140zł ( dobry i pewny zamiennik ) ... starczą na dość długo ... nie jest źle !
11,7
Alfa Romeo 156 I
Kombi 2.0 i 16V T.Spark 155KM 114kW
Miasto krótkie trasy . Raz w tygodniu 30km w jedną stronę 13.3 należy dodać że wcisnąć lubię . Trasa gaz do dechy non stop 11.9 zimą - 15 mrozu w lato zobaczę i dam znać poprzedni właściciel znajomy twierdzi że przy spokojnej jeździe dojechał na zbiorniku 30 l do Zakopanego 300 km . Polecam przyspieszenie i dynamika wynagradza spalanie
11,2
Alfa Romeo 156 I
Kombi 2.0 i 16V T.Spark 155KM 114kW
Bardzo pozytywnie zaskoczyło mnie spalanie tego autka. 2l pojemności i 155 konii robi swoje. Poza miastem, dynamicznie jeżdząc spalanie wynosi ok. 11.5 litra, do 13 :D Nie jest źle, tylko nie montujcie butli o pojemności 33litrów, bo jest to męczące :D Pozdrawiam alfistów

Usterki Alfa Romeo 156 I

Liczba wpisów: 63
Cieknący olej z pod pokrywy zaworów
  • Alfa Romeo 156 I Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW 1997-2000
  • silnik
Cieknący olej z pod pokrywy zaworów, zabrudza silnik i nie przyjemnie wygląda Brak szczelności pomiędzy głowicą a pokrywą zaworów - Twarda uszczelka Bardzo prosta czynność. Należy zdjąć plastikową obudowę silnika i odkręcić 6 śrub mocujących pokrywę. Potem trzeba zdjąć wąż odmy i poluzować osłonę paska rozrządu by pokrywa nam wyszła. Ściągamy węża odmy i podnosimy delikatnie pokrywę. Starą uszczelkę wyrzucamy. Dokładnie odtłuszczamy brzegi głowicy oraz pokrywy zaworów (zalecam umycie - najlepiej w benzynie - całej pokrywy by pozbyć się brudu i nagaru. Do pokrywy przykładamy nową uszczelkę - można osadzić ją na sylikonie dla lepszej szczelności. Spód uszczelki również możemy delikatnie nasylikonować - oczywiście sylikonem wysokotemperaturowym!!! Przykładamy pokrywę do głowicy i dokręcamy śrubami. Zakładamy węża odmy a następnie dokręcamy osłonę rozrządu. I po robocie.
Oczekuje na rozwiązanie
Piszczące hamulce z tyłu
  • Alfa Romeo 156 I Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW 1997-2000
  • układ hamulcowy
Jadąc dłuższych kilka kilometrów z tylnych kół zaczyna dobiegać regularne piszczenie. Znika w czasie hamowania i pojawia się znów po chwili Brud w cylinderku zacisku lub pęknięta guma osłonowa Rozbieramy koło, wyjmujemy zacisk. Należy wyjąć tłoczek, sprawdzić czy elementy gumowe nie są uszkodzone - jeśli są trzeba wymienić na nowe. Dokładnie czyścimy cylinderek oraz tłoczek. Potem składamy z powrotem, pamiętając o delikatnym wciskaniu tłoczka na miejsce, kręcąc nim zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
traci moc
  • Alfa Romeo 156 I Sedan 1.6 16V T.S. 120KM 88kW 1997-2003
  • silnik
witam odebralem alfe od mechanika, wymieniali mi wahacze itd, rozrzad, swiece, filtry wszystkie, olej. przed tym zabiegiem alfa sprawowala sie dobrze a teraz z niewiadomych przyczyn traci moc. podczas jazdy zdarza sie czasami ale coraz czesciej ze obroty spadają, telepie silnikiem, strzela z wydechu i przewaznie gasnie. po ponownym odpaleniu jest wszystko ok ale za jakis czas znowu to samo. co to moze byc? czy to moze byc wina swiec? wczesniej byly platynowe a teraz kupilem zwykle ale firmowe NGK made in Japan.?
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Alfa Romeo 156 I Kombi