Szukaj

Informacje o Alfa Romeo 147 Hatchback 1.9 16V JTD 140KM 103kW 2003-2005

Lata produkcji: 2003 – 2005
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do niższej klasy średniej (segment C, w jego obrębie zaliczany do klasy premium dla bardziej luksusowych i sportowych kompaktów) produkowany od 2000 roku jako następca Alfy Romeo 145 i 146. Samochód wyróżniający się nienaganną, stylową, sportową sylwetką zaprojektowaną przez Waltera de´Silvę i Wolfganga Eggera. Zdobywca nagrody dla Europejskiego Samochodu Roku w 2001 roku. W 2004 roku model przeszedł face-lifting, po którym m. in. zmieniły się przednie i tylne lampy, a także poprawiono zawieszenie.
czytaj więcej
Powagosław
147 nie jest największym osiągnięciem designerskim włoskiej marki, tym bardziej po faceliftingu, który udowodnił, że poprawianie na siłę nie ma sensu. Ładniejsze jak widać jest wrogiem ładnego. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzę na 147 i widzę Seata Ibizę. Zamykam oczy, widzę Ibizę, tą prawdziwą z tabunem dziewcząt w bikini (lub bez, to częściej). Otwieram oczy i znów widzę Ibizę, Seata Ibizę. Nie wiem, czy o to chodziło Alfie Romeo, bo większa tu przyjemność z wyobrażania niż z oglądania. ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1910 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 305 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 90,4 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(95%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Wyciszenie - Widoczność - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,9
~I
Alfa Romeo 147
Hatchback 1.9 16V JTD 140KM 103kW
Jestem użytkownikiem tej maszyny od 2018 roku, jest to mój pierwszy samochód. Zrobiłem tą bestią ok. 100 000 km. Alfa Romeo 147 1.9 JTDm ze 140km silnikiem to świetna alternatywa dla np. golifka, ale przejdę do tego co wszystkich interesuje najbardziej, czyli wad tego wozidła. Zawieszenie na naszych polskich drogach to ku*wa tragedia, strzela, puka, jęczy, nawala, czuć dosłownie każdy kamyczek, samochody z grupy VAG to po prostu Mercedes S-klasa przy alfie, ale za to przez pierwsze dwa tygodnie po rutynowej, corocznej naprawie zawieszenia samochód prowadzi się świetnie. Co prawda czuć masę na przodzie pojazdu, a samochód jest podsterowna w zakrętach, ale przez pierwsze dwa tygodnie po naprawie żaden VAG nie ma z alfą szans na wyścigu po krętych drogach. Kolejnym tragicznym elementem to korozja podwozia, ale czego tu się spodziewać po 20 letnim samochodzie. Dodatkowo minusem jest elektronika, która działa albo nie działa - w moim egzemplarzu tragedii nie ma, bo przez cały okres użytkowania zepsuły się wyłącznie wycieraczki oraz prawa szyba pasażera, a otwieranie centralne z kluczyka nie działało od momentu zakupu i nie działa po dziś dzień. Jeżeli chodzi o skrzynie biegów - po wymianie sprzęgła, które ma bardzo twardą charakterystykę jeździ jak należy, ale w mieście jest zdecydowanie bardziej męczące niż konkurencja, natomiast w trasie ze względu na 6-biegów jest świetna. 6 bieg, na autostradzie przy 130 km/h ma około 2250 rpm. Na samo koniec przejdę do zalet, których jest chyba mniej niż wad, ale za to mają zdecydowanie większą wagę niż wszystkie wymienione do tej poru wady. Silnik to najlepszy element tego samochodu, nigdy mnie nie zwiódł, jest dynamiczny, w miarę oszczędny i ma bardzo fajną kulturę pracy. Przez te 100 000 km jedyną awarią, która wprowadziła samochód w tryb awaryjny odcinając przy okazji moc było zabrudzenie czujnika spalin, poza tym samochód nigdy mnie nie zawiódł. Jeżeli chodzi o spalanie, które dokładnie liczę. W trasie przy 130 km/h wynosi 6 l/100km, w mieście niezależnie od stylu jazdy jest to 8l/100km. Zastanawiałem się, jak chciałbym podsumować ten włoski pocisk. Jest to samochód, który gdybym miał możliwość zmienić to zmieniłbym od razu, ale problemem jest to, że żeby mieć wóz, który będzie tak samo dobry jak ta alfa za 6k zł to musiałbym wydać co najmniej z 60-70k zł. W tym budżecie nie ma nic co powoduje tyle mieszanych uczuć, ale jednocześnie jest na tyle intersujące, że po prostu przyjemnie i pewnie się tym jeździ. Jak to z alfami trzeba je kochać, żeby nimi jeździć. PS. Alfa zmotywowała mnie do napisania tej opinii, bo skorodowało mi lusterko, które podczas wycierania odpadło i zostało mi w rękach xd
4,1
~Marcin
Alfa Romeo 147
Hatchback 1.9 16V JTD 140KM 103kW
Ma swoje mankamenty ale nie miałbym oporów kupić drugi raz to samo auto. Daje dużo frajdy z jazdy, dość mocny i przy tym ekonomiczny (spalanie w okolicach 7 max 8 litrów głównie po mieście i krótkie trasy, na autostradzie spokojnie można zejść do 6). Zawieszenie jest jej największą bolączką. Hamuje bardzo dobrze.
4,2
~jarek1986
Alfa Romeo 147
Hatchback 1.9 16V JTD 140KM 103kW
Dobrze daję z powodu udanego i dynamicznego silnika oraz znakomitego wyglądu wnętrza i karoserii. Zawieszenie jak dla mnie nie spójne ,mam nadzieje że w wersji po liftingu nieco je ucywilizowano. Ogólnie pewnie gdybym jeździł alfką trasy powiedzmy ponad 200 km po tylko dobrych drogach pewnie ocena była by wyższa. Bo auto daję radość z jazdy ale użytkując ją na złych nawierzchniach tej radości nie daje.
Średnie spalanie dla Alfa Romeo 147 Hatchback 1.9 16V JTD 140KM 103kW 2003-2005
6,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,4
Alfa Romeo 147
Hatchback 1.9 16V JTD 140KM 103kW
Moja alfa jest z 03 roku zatem ma 17 lat. Uzytkuje ja od dwuch lat. Egzemplarz dobrze wyposazony i nie zniszczony. Bezowa skora na siedzeniach nadal pieknie sie prezentuje a na kierownicy nie mam zadnego sladu zuzycia. Spalanie 4.5 l osiagniete w jezdzie na dystansie 500km z predkoscia 120km/h. Wynik 6,3 l to miejska jazda po Krakowie zgodnie z ruchem. Mozna mniej ale ja tak wolno nie potrafie. Smigajac na autostradzie stylem agresywnie wscieklym spalnie ucieknie powyzej 8 litrow lub nawet w okolice 10 l gdy bedziemy caly czas opierac pedal gazu o podloge. Niestety ustawiczne rozpedzanie do Vmax i zawalnianie kosztuje. Przy plynnej jezdzie w okolicy 160km/h trzyma sie ponizej 7 litrow. Uwazam ja za bardzo ekonomiczny samochod, to co oferuje przy takim zuzyciu paliwa to naprawde swietny wynik. Nie wiem dlaczego ludzie narzekaja na awaryjnosc tej marki, znam kilka Alf i zadna nie nastreczala problemow. Moja tez tu nie jest wyjatkiem. Najlepszy dowod to fakt ze zawieszenie nadal mam orginalne, a udalo mi sie zaliczyc dwukrotnie mega wyrwe w asfalcie. Cos na miare otwrtej studzienki :) i nic. Nawet orginalna 17stka "TI" obuta w opone 215/45 nie wykazala najmniejszego uszczerpku. Tu niemieccy konkurenci moge sie schowac. Ten samochod mnie urzeka jakoscia uzytych materialow, wzornictwem (zegary w przedlifcie sa mega) i przyjemnoscia prowadzenia. Jest sztywna ale sprezysty genialnie wyprofilowany fotel lagodzi doznania. Bardzo fajne uczucie po przesiadce od czolowych niemieckich producentow. Aerodynamika- w sensie ze mozemy otworzyc dach i wszystkie szyby i przechadzac sie do 120km/h i nie bedziemy mieli wrazenia ze siedzimy w srodku cyklonu. Auto zastepuje kabriolet ;). Wiele osob pisze ze do alfy nie pasuje diesel lecz kultura jak i dziwiek tego JTDeka zasluguje na pochwale. Super woz z kilkoma minusami tj. - radio nawet z nawigacja pozostawia niedosyt doznan. Po dolozeniu soobwofera i zmianie radia na produkt Kenwooda jest kosmos nawet z fabrycznymi glosnikami; -przelozenie ukladu kierowniczego jest zbyt doslowne, trzeba sie przyzwyczaic. Niestety nie pojedziemy dwie paczki trzymajac kiere jedna reka. Alfa wymaga uwagi kierowcy przy wyzszych predkosciach. Jezeli lubimy gokardowa nature prowadzenia to pokonywanie zakretow bedzie sprawiac duza frajde. Nastepne minusy musicie znalesc sami .....
4,8
Alfa Romeo 147
Hatchback 1.9 16V JTD 140KM 103kW
Wszystko zależy od tego w jakim stanie go kupiliśmy oraz w jaki sposób nim jeździmy i jak go ekploatujemy. Jeżeli jesteśmy nie doświadczeni, nie jesteśmy cierpliwi względem diesla i jeździmy nim jak młody szatan z BMW to od razu oddaj na żyletki bo przekroczysz trzy krotnie cenę samochodu. Jak dbasz tak masz, ja się starałem ale nie miałem wybitnego doświadczenia więc na początku wylewałem pieniądze z portfela i myślałem, że ta rzeka nie ma końca. Dopiero po jakimś czasie kiedy wczułem się w ten samochód i stałem się z nim jednością zmienił się w niezniszczalny i nie do zajechania wóz.
5,5
Alfa Romeo 147
Hatchback 1.9 16V JTD 140KM 103kW
Jeżdżę gównie w tzw. cyklu mieszanym do pracy 10km przez miasto (Kraków) potem 10km autostrada. Spalanie na podstawie 3tys km gdzie nie jezdzilem nigdzie indziej 5,7l/100km a czasem lubie sobie przycisnac (zreszta kto by nie lubial w takim aucie z takim silnikiem). Jak testowalem pare razy na trasie okolo 200km glownie droga ekspresowa przy delikatnej jezdzie (max 160km/h) to spalanie na poziomie 4,9l/100km. Jestem mile zaskoczony spalaniem przy tak mocnym, dynamicznym silniku, tu nie trzeba redukowac, wystarczy wcisnac gaz i idzie jak "rakieta"
Alfa Romeo 147 Hatchback