Szukaj

Informacje o Alfa Romeo 147 Hatchback 2.0 i 16V T.Spark 150KM 110kW 2000-2010

Lata produkcji: 2000 – 2010
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do niższej klasy średniej (segment C, w jego obrębie zaliczany do klasy premium dla bardziej luksusowych i sportowych kompaktów) produkowany od 2000 roku jako następca Alfy Romeo 145 i 146. Samochód wyróżniający się nienaganną, stylową, sportową sylwetką zaprojektowaną przez Waltera de´Silvę i Wolfganga Eggera. Zdobywca nagrody dla Europejskiego Samochodu Roku w 2001 roku. W 2004 roku model przeszedł face-lifting, po którym m. in. zmieniły się przednie i tylne lampy, a także poprawiono zawieszenie.
czytaj więcej
Powagosław
147 nie jest największym osiągnięciem designerskim włoskiej marki, tym bardziej po faceliftingu, który udowodnił, że poprawianie na siłę nie ma sensu. Ładniejsze jak widać jest wrogiem ładnego. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzę na 147 i widzę Seata Ibizę. Zamykam oczy, widzę Ibizę, tą prawdziwą z tabunem dziewcząt w bikini (lub bez, to częściej). Otwieram oczy i znów widzę Ibizę, Seata Ibizę. Nie wiem, czy o to chodziło Alfie Romeo, bo większa tu przyjemność z wyobrażania niż z oglądania. ~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1970 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 6300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 181 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 91 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Silnik

Wady

- Widoczność - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~Kuba
Alfa Romeo 147
Hatchback 2.0 i 16V T.Spark 150KM 110kW
Długo się zastanawiałem nad oceną, właściwie to dałbym 4,5 jeśli byłaby taka możliwość. Jeździłem tym autem przez ponad 3,5 roku i w tym czasie pokonałem dystans prawie 40000 km. Wielu "znawców" motoryzacji powtarza mity o zawodności Alf Romeo, wśród użytkowników Alf pokutuje przekonanie, że silnik 2.0 TS nie jest zbyt udaną konstrukcją, a mimo to, przez cały ten czas auto było unieruchomione tylko raz. Spowodowane to było rozładowaniem się akumulatora, później już nic mnie nie zatrzymało na drodze. Do minusów auta można zaliczyć duże zużycie oleju na trasach, przekraczające nawet 1l/1000km. W mieście, z racji na mniejsze prędkości obrotowe zużycie spadało. Poza zużyciem oleju nie musiałem się martwić o auto, ponieważ nie występowały żadne usterki i martwiłem się jedynie o wymiany eksploatacyjne.
4,1
~Michał Romański
Alfa Romeo 147
Hatchback 2.0 i 16V T.Spark 150KM 110kW
Swoją Alfą Romeo zdążyłem przejechać już niespełna 10 tys. km. Do tej pory obyło się bez poważniejszych napraw (jedyny problem, jaki występował to pojawiający się błąd w układzie Selespeed). Podsumowując, jeśli ktoś chce kupić auto, które przyniesie mu mnóstwo satysfakcji i komfortu z jazdy, dodatkowo ściągając zazdrosne spojrzenia przechodniów, to auto jest dla niego! Warunek jest jeden - nie warto żałować pieniędzy na zakup tego auta (wszelkie OKAZJE trzeba omijać szerokim łukiem!). Tylko sprawdzone egzemplarze gwarantują (choć nigdy nie w 100%) zadowolenie. Alfa Romeo to inna filozofia tworzenia aut. Przesiadając się z mojego poprzedniego auta (Opel Vectra) poczułem ogromną różnicę. Nietuzinkowy wygląd, piękne wnętrze, wielka przyjemność z prowadzenia. Alfa to auto z duszą!
4,6
~Alfisti
Alfa Romeo 147
Hatchback 2.0 i 16V T.Spark 150KM 110kW
To już druga Alfa w moim garażu. Stosunkowo niedawno opisywałem swoją pierwszą bellę 166. Nie bez powodu więc, po doświadczeniach ze starszą o dwa lata siostrą, zdecydowałem się na zakup 147. Silnik ten sam, lecz w tym przypadku to zupełnie inna bajka. W połączeniu z przekładnią Selespeed, to auto to rodzynek w klasie hatchback'ów. Wciąż świeżo wyglądający design wyróżnia go spośród nudnych, szarych wozidełek mijających nas na drodze każdego dnia. Doskonale zaprojektowane wnętrze, skórzane fotele, wygląd kokpitu i kolor deski rozdzielczej, dwustrefowy klimatronik oraz perfekcyjny system nagłośnienia BOSE ze sterowaniem w kierownicy czyni ten samochód niepowtarzalnym, jedynym w swoim rodzaju dziełem sztuki włoskich konstruktorów, z którego po prostu nie chcesz wysiadać. Oczywiście, jak już pisałem w przypadku 166 tak i tu, aby uniknąć przykrych niespodzianek i nie głosić później złych opinii wylewając żale na forach internetowych lub tutaj, każdy kupowany samochód, a Alfa w szczególności, musi być zadbana i na czas serwisowana. Nie od dusigrosza, blacharza amatora, mechanika samouka tudzież wyjęta spod prasy gdzieś na belgijskim szrocie. Takie okazje bowiem to najczęściej niekończąca się opowieść w postaci komentarzy, jakich i tu nie brakuje. Chcesz mieć Alfę i przyjemność z jazdy? Sprawdź wszystko dokładnie i nie oszczędzaj przy zakupie, by uniknąć rozczarowań. Części do tanich nie należą. Ktoś najpierw kupuje wyeksploatowany egzemplarz po "okazyjnej" cenie oglądając tylko z zewnątrz, później naprawia korzystając najczęściej z używek bądź tanich zamienników, które po chwili są do wyrzucenia, jeździ w kółko po mechanikach, a na koniec żali się pisząc, że wydał na Alfę 5 tyś. przez pół roku i wciąż się psuje! Ludzie! Alfa to nie Media Markt i słynny żer dla skner! Nie masz kasy - kup inne, tańsze. Oszczędzisz nerwy i pieniądze, a i w dalszym ciągu będziesz marzył, by mieć kiedyś Alfę, bo "masz Alfę - masz duszę" - Jeremy Clarkson.
Średnie spalanie dla Alfa Romeo 147 Hatchback 2.0 i 16V T.Spark 150KM 110kW 2000-2010
10,1
l/100 km
9,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,2
Alfa Romeo 147
Hatchback 2.0 i 16V T.Spark 150KM 110kW
Jeżdżę Alfą od pół roku. Niedawno zmieniałem świece, wygląd ich sugerował że czas na wymianę. Idąc za ciosem robiłem też rozrząd, podczas wymiany okazało się że poprzednik ustawił fazy bez użycia blokad i wałki były przestawione o kilka stopni. Obecnie w trybie mieszanym płynna jazda jazda 40%/ 60% odpowiednio drogi podmiejskie/miasto (100.000 mieszkańców) średnie spalanie wychodzi 7,9l/100km - do pracy mam 20 km w jedną stronę. Wcześniej przed zrobieniem serwisu było to ok 9,2 l/100km - to przykład na to że należy dbać o samochód
9,8
Alfa Romeo 147
Hatchback 2.0 i 16V T.Spark 150KM 110kW
Ceny części są na bardzo przyzwoitym poziomie. Jedynym elementem, który niemiło zaskakuje ceną są świece. Jest ich 8 sztuk, przez co ich wymiana jest droższa w porównaniu do innych silników 4. cylindrowych. Spalanie pozytywnie mnie zaskoczyło, ponieważ w jeździe w 90% miejskiej, spalanie mieściło się w przedziale 11-12 litrów. W trasie z kompletem pasażerów i pełnym bagażnikiem spalanie oscylowało w granicach 8-9 litrów. Minimalne spalanie jakie udało mi się wycisnąć, to 6,5 przy emeryckiej jeździe 90-100 km/h. Przy bardzo agresywnej jeździe udało mi się uzyskać wynik 14 litrów w trasie
9,4
Alfa Romeo 147
Hatchback 2.0 i 16V T.Spark 150KM 110kW
...nawet spalanie 12l/100km jest warte swojej ceny! Wrażenia z jazdy bezcenne! Kupując Alfa Romeo nie kupuje się "auta" tylko styl życia i po przejechaniu 100km wiedziałem, że nie przepłaciłem ani grosza i jest warte wydawanych pieniędzy na tankowanie. Wyprzedzam wszystko i wszystkich bo przecież o to chodzi w alfach. Awaryjność Alfy to mity - na alfach przejeździłem ponad 200tyś.km i nic, pod warunkiem prawidłowej eksploatacji (wymiana płynów, olejów, filtrów, rozrządu itp.) Spalanie uwarunkowane jest w 90% od sprawnych sond lambda, które trzeba wymieniać co 80000km (bosch) inne co 50000km jak w każdym aucie więc nie dziwi mnie spalanie 15-18l. Pozdrawiam wszystkich użytkowników Alfy Romeo. Szerokości :)
Alfa Romeo 147 Hatchback