Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B8 Variant 2.0 TDI BlueMotion SCR 150KM 110kW 2015-2019

Lata produkcji: 2015 – 2019
Segment: Klasa średnia

Popularne są diesle, choć lepiej omijać motor 1.6 TDI. Nie dlatego, że jest nieudany, ale w tym aucie męczy się pod maską. Ma sens głównie we flotach – do użytku prywatnego lepiej wybrać żwawszy 2.0 TDI. Najsłabszy oferuje 150KM, a najmocniejszy bagatela 240. Już ta pierwsza propozycja jest wystarczająca. Wśród motorów benzynowych optymalny jest 1.4 TSI 150KM. Pracuje subtelnie, jest cichy, kulturalny, elastyczny i oszczędny pod warunkiem płynnego operowania prawą stopą.

czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2019 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 340 Nm przy 1750-3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Całokształt - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

3,9
~Damian
Volkswagen Passat B8
Variant 2.0 TDI BlueMotion SCR 150KM 110kW
Samochód przestronny, może się podobać. Materiały wykończeniowe na pierwszy rzut oka na dobrym poziomie, jednak spasowanie pozostawia sporo do życzenia bo na nierównościach wszytsko skrzypi. Samochód jest z polskiego salonu, bezwypadkowy i bezkolizyjny na bieżąco serwisowany w ASO więc tym bardziej dziwią mnie skrzypienia z deski rozdzielczej czy boczków drzwi. Zawieszenie to największa porażka. Jeździłem wieloma samochodami różnej klasy ale z czymś takim pierwszym raz się spotykam. Tuleje wahaczy tak skrzypią że ma się wrażenie jakby jeździło się jakimś starym gratem. Problem jest znany wystarczy wpisać w you tube ,, Passat B8 skrzypiące zawieszenie'' Ogólnie jestem rozczarowany i raczej nie kupiłbym ponownie. Niestety usterki które występują w tym aucie potwierdzają mechanicy którzy specjalizują się w naprawach VW oraz ASO VW. Mniej usterkowe są modele po 2019 r (lifting)
2,6
~Robert
Volkswagen Passat B8
Variant 2.0 TDI BlueMotion SCR 150KM 110kW
Niestety nie pochwale tu Volkswagena Passata. Auto jakie posiadam to dizel 2.0 o mocy 150 koni. Niby silnik jest w porządku, a po zakupie od osoby serwisującego tego VW tylko w ASO wymieniłem na początku turbinę oraz wąż od intercoolera. Powiedziałem sobie to pewnie będzie na tyle skoro mój Pasek był serwisowany jak przestało zgodnie z planem serwisowym. Ale nie. Po miesiącu użytkowania zaczęła o sobie dawać znać słynna skrzynia DSG. Najpierw było poszarpywanie przy porannym ruszaniu. Później kiedy auto było rozgrzane biegi zaczęły zmieniać się z oporem. Pojechałem do speca od skrzyń dsg. Na wstępie po jeździe próbnej i podłączeniu do komputera wyszło, że padnięta jest już praktycznie dwumasa oraz elektrozawory są do wymiany. Olej, który mógł być zmieniany w ASO był czarny jak smoła. Skrzynia się poddała i nie wytrzymała próby czasu. Diagnoza - naprawa w granicach 6000zł. Ale się kur..a ucieszyłem. Nawet nie dojechałem do 200000km a juz taki wydatek. Zresztą u tego mechanika stał taki sam Passat z silnikiem 1.6 tdi ze skrzynią dsg. Wyrok u niego - skrzynia do wymiany, a miał przejechane zaledwie 120000km. MASAKRA. Po naprawie i władowaniu tylu złociszonów w to ustrojstwo na komputerze po podpięciu wychodzi że jeden wtrysk już "leje" i to zwiastuje jego koniec. No to pięknie. I tak bujam się ze sprzedażą tego auta od kilku tygodni. Może jakiś frajer się znajdzie. A trzeba było kupić benzne ze zwykłą skrzynią taką jaką ma w firmie mój ojciec i nie narzeka.
3,9
~drex
Volkswagen Passat B8
Variant 2.0 TDI BlueMotion SCR 150KM 110kW
Posiadam ten pojazd jako firmowy od 1.5 roku, od nowości i moim zdaniem ma znakomity napęd - 2.0tdi z dsg działa ekstra. Dynamika i spalanie nieosiągalne dla konkurencji. Bardzo dobre światła led, ale dzisiaj już raczej standard. Cała reszta to natomiast siermiężny żart, cokolwiek z konkurencji jest lepiej zmontowane, ma wygodniejsze fotele i lepszy wygląd. Po 23kkm całe wnętrze dzwoni trzeszczy stuka puka, urwała się linka od składania oparcia (użyta 2 razy), zawiesza się system multimedialny, nawigacja każe skręcać pod prąd. No ale darowanemu koniowi... nie sądziłem, że kiedykolwiek to powiem, ale Insignia jakkolwiek fatalna, to zmontowana była znacznie lepiej. Po 150kkm nie grała jak tamburyn.
Åšrednie spalanie dla Volkswagen Passat B8 Variant 2.0 TDI BlueMotion SCR 150KM 110kW 2015-2019
5,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Volkswagen Passat B8
Variant 2.0 TDI BlueMotion SCR 150KM 110kW
Auto nowe, używane 1 m-c. Służbowe, z napędem 4x4. Na liczniku 5300 km i jak dotąd 6x tankowałem na stacji benzynowej. Bardzo oszczędne. 4,9 otrzymane jadąc jak emeryt za TIR-em na dystansie 60 km. Na autostradzie każdy wynik z dystansu ok 150 km. 120-140 km/h: 6,2-6,5 l. Dla 160 km/h: 7,2. Z pedałem w podłodze 200-220 km/h 11,4. W mieście dla zimnego silnika 7 km dojazd do pracy w mega korkach ok 30 min (zima) 7,5-9,0 l. Dla ciepłego silnika 10-20 km 6,5-7,8 l Średnia z komputera 7,4 l/100 km przy średniej prędkości 54 km/h. 50% miasto 50% trasa, dla bardzo mało oszczędnej jazdy.
4,7
Volkswagen Passat B8
Variant 2.0 TDI BlueMotion SCR 150KM 110kW
Jeżeli ktoś szuka pojemnego auta z wmiare dynamicznym silnikiem polecam !!! Auto baaaardzo oszczędne w trasie , ost. jazda 450km , tempomat ustawiony 120km/h i 4,8L z tankowania. Miasto 6-7L , trasa 90km/h 3,8L , 100km/h 4,2L , 120km/h 4,8-5L , 130km/h 5,4L . POLECAM.
4,1
Volkswagen Passat B8
Variant 2.0 TDI BlueMotion SCR 150KM 110kW
Jak sie chce potrafi byc obrzydliwie ekonomiczny z punktu widzenia zapotrzebowania na paliwo

Usterki Volkswagen Passat B8

Liczba wpisów: 25
awaria skrzyni DSG
  • Volkswagen Passat B8 Limousine 2.0 TDI BlueMotion SCR 190KM 140kW 2015-2019
  • silnik
  • 109 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 8
Nie 3
podczas jazdy pojawia się komunikat "skrzynia biegów w trybie awaryjnym. brak biegu wstecznego", można kontynuować jazdę ale działają tylko biegi nieparzyste. Po zatrzymaniu silnika i wyłączeniu silnika po ponownym uruchomieniu komunikat znika, skrzynia działa prawidłowo ale po różnym upływie czasu - kilka minut, kilka godzin, kilka dni - pojawia się ponownie. W ASO stwierdzono uszkodzenie mechatroniki, koszt wymiany modułu ok 3 tys złotych. Przebieg auta 109 tys km, auto regularnie serwisowane w ASO
1 komentarz
Niepokojące odgłosy z okolicy kół.
  • Volkswagen Passat B8 Variant 2.0 TDI BlueMotion SCR 150KM 110kW 2015-2019
  • ukÅ‚ad hamulcowy
  • 35 tys. km
Witam Podczas jazdy drogami typu kocie łby czy wyłożonymi płytami drogowymi słychać hałas z okolicy przednich kół. Hałas ustępuje w momencie lekkiego naciśnięcia na pedał hamulca. Myślę że hałasują zaciski hamulcowe, które wchodzą w drgania. Jest on na tyle głośny, że ludzie idący chodnikiem obracają się za mną. Jako że auto jest na gwarancji pojechałem z tym problemem do serwisu vw plichta Gdynia ( 2 razy). Po sprawdzeniu auta powiedziano mi, że owy hałas pochodzi z tulei wahacza, które należy przesmarować i będzie ok :)))) Fakt jest taki, że po wyjechaniu z serwisu miesiąc jest ok po czym problem powraca. Wg mnie panowie w serwisie dla niepoznaki posmarowali mi wahacze smarem tak bym się nie czepiał hamulców. A w rzeczywistości ponaginali blaszki przy klockach itp. Zrobili zaciski bardziej sztywne/napięte. Uważam, że nie tak powinna wyglądać naprawa w autoryzowanym serwisie volkswagena. Jeśli macie jakiś sposób co zrobić by problem już nie wracał to proszę o informację. Pozdrawiam Marcin
Problem rozwiÄ…zany
5 komentarzy
Przy odpaleniu niskie obroty
  • Volkswagen Passat B8 Variant 1.8 TSI BlueMotion Technology 180KM 132kW 2014-2018
  • silnik
  • 135 tys. km
Witam. Samochód przy odpalaniu przydusza go na 400/600 obrotów ( lekkie drgania ) po 3 sekundach wchodzi na normalne obroty. Brak jakichkolwiek błędów. Dzieje się tak raz na 5 rozruchów Proszę o pomoc bo nie wiem czego szukać
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Volkswagen Passat B8 Variant