Szukaj

Zużycie paliwa to obszerny serwis tworzony od 2002 roku przez samych kierowców.

Zawiera tysiące raportów zużycia paliwa wszystkich samochodów jeżdżących po naszych drogach. Zebrane raporty zużycia paliwa tworzą statystyczny obraz zużycia paliwa danego samochodu.

Liczba raportów: 253 215

Raporty spalania samochodów – wybierz markę

Najnowsze raporty

6,0
Opel Grandland/Grandland X
SUV 1.2 Turbo 130KM 96kW
Trasa 740km blisko połowa z prędkościami autostradowymi średnia 120-130 km/h, połowa w pełnym ograniczeń, zatrzymań i korków ruchu dróg krajowych o uzyskanej średniej prędkości około 60 km/h, w tym przejazdy ok. 70 km w Gdańsku - średnie spalanie na poziomie 6,90l/100 km (obliczone z ilości paliwa wlanego do zbiornika). Trasa podzielona na kilka odcinków. Przejazd dwie osoby dorosłe i dwójka dzieci plus bagaż, maj 2024 - warunki pogodowe umiarkowane o znikomym wpływie. Włączone systemy bezpieczeństwa i klimatyzacja, opony całoroczne. W zasięgu pozostało jeszcze około 10-15 km.
307
Volvo EX-30
Crossover 69kWh Extended Range 272KM 200kW
Zużycie prądu średnio na poziomie 17 kWh. Jestem miło zaskoczony mimo że auto bardzo dynamiczne i w każdej chwili można wyprzedzić zawalidrogę bez mrugnięcia okiem. Moim zdaniem nawet za dużo mocy - mogło by być 200 KM i trochę większy zasięg.
12,7
Porsche Cayman 718
Coupe 2.0 300KM 221kW
Auto pali tyle ile się depnie. - droga wojewódzka przy 90: 6 - S-ki spokojnie przy 120: 7 - Autostrada przy 140 spokojnie 8 - Autostrada w Niemczech 11-13 - miasto bez korków 13-16 - miasto w korkach 20-26.9 (na tylu się kończy miernik w porannych korkach w Warszawie) Średnia z 20kkm, 70% trasy: 10-11 w trybie mieszanym
11,6
GAZ 24 II
Sedan 2.4 i 105KM 77kW
Jak kupiłem miała 85 tys a spalanie na 100 km wcisnęło w fotel , jak się okazało gaźnik był okradziony , kopiłem nowy na Ukrainie po zamontowaniu i komputerowym wyregulowaniu dało się jeździć jazda na trasie tak 100-120 to 9,2 dużo w stosunku do Poloneza komfort jazdy to cała przyjemność jazdy Wołgo , gdy założyłem LPG to na trasie max 16 tak do 120 choć nie raz 140 praktycznie każdy dymek wąchał to były czasy
12,0
Ford Mondeo IV
Kombi 2.5 Turbo Duratec 220KM 162kW
Trasa Nowy Sącz przed Słowację Austrię do Niemiec Rosenheim koło Monachium. Prędkość 140 około 13 l. 130 około 12 l. 120 około 11 l na sto km. Mam dwa zbiorniki na LPG jeden 90 drugi chyba 55. Całość mieści 110-118 l LPG. Przy prędkości 140 km / h zrobię około 950 do 1000 km. 130 około 1050 a 1100. A 120 1100 1200 km
6,0
Mercedes CLA C117
Shooting Brake 2.1 220 CDI 177KM 130kW
Podróżowanie tym autem należy naprawdę do przyjemności, a wystarczająca moc zachęca do szybszej jazy;) oczywiście zgodnie z przepisami
17,8
Opel Insignia I
Sports Tourer OPC 2.8 V6 Turbo ECOTEC 325KM 239kW
Normalna jazda, 70/30 trasa/miasto, średnio 18.6 LPG. Typowo trasa, 90km/h 15.5LPG. Automat, masa własna 2050kg
6,9
Ford Galaxy IV
Van Facelifting 2.0 EcoBlue 190KM 140kW
znakomite spalania jak na 200 koni - 7 litrów średnio wychodzi , naprawde polecam to auto
5,8
Volkswagen Golf VII
Hatchback 5d Facelifting 1.6 TDI-CR DPF BMT 90KM 66kW
W MIEŚCIE ZALEŻY OD KORKÓW I PORY ROKU OD 6 DO 8,5, TRASA DO 120 DO 5,5 MAX , 140-150 OK6-6,5. ZROBIONY CHIP TUNING NA 141 KM CZUĆ RÓŻNICE
9,6
Kia Sportage IV
SUV Facelifting 1.6 T-GDI 177KM 130kW
Dużo oczywiście zależy od stylu jazdy, na wiejskich drogach z prędkościami do 90km/h jest przyzwoicie - poniżej 8l, po zatłoczonym mieście - nawet 13l - jak stary dobry polonez ;)

Zużycie paliwa

Jakie jest realne spalanie danego auta z konkretnym silnikiem? Jakie będzie zużycie paliwa podczas ekonomicznej lub dynamicznej jazdy po mieście, a ile samochód spali w trasie? Odpowiedź znajdziecie w serwisie „Zużycie paliwa”, tworzonym od 2002 roku przez czytelników AutoCentrum.

Producenci aut podają zużycie paliwa uzyskane w ramach pomiaru w cyklu NEDC (New European Driving Cycle). Czy jednak deklarowane przez nich spalanie samochodu nie jest dalekie od zużycia paliwa w codziennym użytkowaniu? Niestety, fabryczne dane, uzyskiwane w laboratoriach, niejednokrotnie mijają się z rzeczywistością. Dlaczego? Wykonywane są bowiem w optymalnych warunkach, m.in. na hamowni auto nie przekracza 120 km/h, klimatyzacja jest wyłączona, system start&stop tylko czeka na wyłączenie silnika, temperatura powietrza jest na tyle wysoka, że silnik szybko się rozgrzewa, a na dodatek producent użył energooszczędnego oleju silnikowego i opon o niskich oporach toczenia. Oczywiście nie można tego nazywać oszustwem, bo reguły cyklu testowego są znane, a producentom wolno dostosować do niego swoje auta. Oszustwem byłoby natomiast twierdzenie, że to jest rzeczywiste spalanie.

Co wpływa na zużycie paliwa?

A jaka jest rzeczywistość? Wpływ na zużycie paliwa mają m.in. zmieniające się warunki pogodowe. W zimie wielokrotnie przychodzi nam uruchamiać auto przy temperaturze kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu stopni poniżej zera. Z kolei latem niemal codziennie jeździmy z włączoną klimatyzacją. Do tego dochodzi fizyka – przykładowo wyższy samochód to automatycznie większe opory powietrza, a tym samym w konsekwencji wyższe spalanie. Nie zapominajmy też o ilości pasażerów na pokładzie i bagażach – im auto będzie bardziej dociążone, tym oczywiście zużyje więcej paliwa. Na koniec warto podkreślić, jak ważny jest nasz styl jazdy – jeśli jeździmy, dokładnie planując każdy manewr, w odpowiednim momencie zmieniamy biegi, staramy się hamować silnikiem, to na pewno w naszym przypadku wyniki spalania będą niższe niż w sytuacji, kiedy nie przestrzegalibyśmy zasad ekonomicznej jazdy.

Czy jednak kupujący zawsze są tego świadomi? Zachęceni niskim spalaniem, deklarowanym przez producenta, kupują samochód z nadzieją, że na przysłowiowej „kropelce” przejadą dziesiątki kilometrów. Tymczasem może się okazać, że ich auto spali nawet kilka litrów więcej.

Jakie jest zatem realne zużycie paliwa danego samochodu? Codzienna jazda to nie pomiar testowy, a czynników mających wpływ na spalanie jest naprawdę wiele. Dlatego właśnie powstał ten serwis – by odpowiedzieć na pytanie, jaki jest prawdziwy apetyt na paliwo danego samochodu i w czytelny sposób przedstawić raporty zużycia paliwa poszczególnych aut.

Raporty spalania tworzone przez użytkowników

„Zużycie paliwa” to obszerny serwis, tworzony od 2002 roku przez samych kierowców. Zawiera tysiące raportów zużycia paliwa wszystkich aut jeżdżących po naszych drogach. Zebrane w ten sposób dane tworzą statystyczny obraz zużycia paliwa danego samochodu.

Aby sprawdzić, jakie spalanie ma interesujący nas pojazd, wybieramy markę, model, rodzaj nadwozia i silnik, a następnie otrzymujemy raporty spalania, które dodali wcześniej użytkownicy. By jeszcze szybciej dotrzeć do konkretnego pojazdu, wyniki możemy sortować według rodzaju silnika. Przykładowo, wybierając markę Alfa Romeo, od razu możemy zaznaczyć, jaki silnik nas interesuje – benzynowy, benzynowy i LPG lub silnik Diesla. Oczywiście może się okazać, że dla któregoś modelu nie ma raportu zużycia paliwa. Wynika to z faktu, że serwis tworzony jest przez samych użytkowników, którzy wpisują realne spalanie swoich samochodów. Jeśli zatem wśród użytkowników nie ma osoby, która jeździ np. Alfą Romeo Spider z 2015 roku, to nie będzie też raportu spalania dla tego auta. Jeśli masz takie auto w garażu – zachęcamy do podzielenia się wiedzą!

Czytaj więcej