Szukaj

Informacje o Mazda 323 V F 2.0 i V6 24V 144KM 106kW 1994-1998

Lata produkcji: 1994 – 1998
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od 1994 do 1998 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 144 KM (106 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 180 Nm
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 4
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(95%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Stosunek jakość/cena

Wady

- Widoczność - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,1
~Kacper98
Mazda 323 V
F 2.0 i V6 24V 144KM 106kW
Samochód z kategorii "kiedyś to robili samochody". Nie wyobrażam sobie teraz nowego auta tej klasy z takim silnikiem. Mazda 323F z silnikiem 2.0 V6 KF 24V 144KM to istny dorogowy gokart. Silnik ochoczo już od niskich partii obrotowych ciągnie tę małą podgnitą mazdę do przodu. W odróżnieniu od R4 Jest bardzo dynamiczny w niemal całym zakresie obrotów. Świetnie zestrolojny układ jezdny i subiektywne uczucie prędkości potęguje wrażenia z jazdy. Niestety z gokarta Mazda w części odziedziczyła wyciszenie. Powyżej 100kmh jest głośno. Tradycyjnie dla mazdy korozja "zjada" tylne nadkola i progi. Autko jest tanie w utrzymaniu dzięki instalacji LPG i mimo dość skomplkowanemu silnikowi po latach nadal niezawodne. Polecam każdemu który podczas spokojnego dojazdu do pracy lubi udowodnić Panu w BMW czy Audi 2.0 diesel że ze starą śmieszną mazdą nie ma żartów.
4,8
~MVB
Mazda 323 V
F 2.0 i V6 24V 144KM 106kW
Auto jak dla mnie na \"5\".Ostatnia MAZDA z \"dusza\". Napewno nie jest to rewelacja ale ma juz swoje lata. Jezdze autem juz prawie rok i jak narazie wymienilem tylko tylne amortyzatory (przy zakupie wiedzialem o tym). Polecam dla osob ktore lubia troszke sie pobawic,odradzam osobom ktore pilnuja wskaznika paliwa.
4,7
~metha1@o2.pl
Mazda 323 V
F 2.0 i V6 24V 144KM 106kW
Świetne autko dla małej rodzinki i tatusia, który lubi dynamiczną jazdę ;) Polecił bym każdemu to autko lecz przed zakupem pilnie sprawdzić kilka newralgicznych punktów, które może ukryć kiepski kierowca(sprzedawca), który nie zna się na eksploatacji.
Średnie spalanie dla Mazda 323 V F 2.0 i V6 24V 144KM 106kW 1994-1998
10,0
l/100 km
9,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,7
Mazda 323 V
F 2.0 i V6 24V 144KM 106kW
Moze cos na temat spalania.Czytam rozne komentarze na ten temat i az nie wierze.Moja mazda323F 2.0(144KW)w cyklu miejskim spali bez wariacji z mojej strony ok 13L.Skad sie biora te cudowne wyniki spalania?..ONA potzrebuje paliwa jak kazdy wody i jedzenia.Mam mazde od 3 m-cy(mieszkam w Anglii) i tutaj drogi sa tez-pozal sie Boze,dlatego caly czas jezdze w miescie i nie wezmie mniej jak 12-13L.Jestem zadowolony z tego samochodu bardzo i mam jak najlepsza opinie.Nie chce juz zadnych francuskich,niemieckich aut.Japoniec sie naprawde sprawdzil i z czystym sercem powiem ze ma klase.Troche twarda-ale to auto sportowe-.Pozdrawiam wszystkich MAZDOWICZOW.Darek
12,5
Mazda 323 V
F 2.0 i V6 24V 144KM 106kW
Ludzie co Wy piszecie, że vałka spala Wam po 9-11l/100. Śmiech na sali. Mi przy jeździe 100% miasto oraz przy średnim stylu jazdy spala ponad 13l, a co by było jak bym się chciał pobawić i polatać do odciny...:)
12,5
Mazda 323 V
F 2.0 i V6 24V 144KM 106kW
Ludzie co Wy piszecie, że vałka spala Wam po 9-11l/100. Śmiech na sali. Mi przy jeździe 100% miasto oraz przy średnim stylu jazdy spala ponad 13l, a co by było jak bym się chciał pobawić i polatać do odciny...:)

Usterki Mazda 323 V

Liczba wpisów: 27
brak mocy przy obrotach od 2000-3500,duże zużycie paliwa,biało-siwy dym z układu wydechowego,szarpanie silnikiem.
  • Mazda 323 V F 2.0 i V6 24V 144KM 106kW 1994-1998
  • układ wtryskowy
Opis jak wyżej.Totalny brak mocy z takiej jednostki napędowej. Przestrzegam przed niepotrzebnymi wydatkami!!!!.W moim przypadku wydałem 2300zł za zbędne części.Przyczyną okazał się defekt cewki zapłonowej.Koszt ok.200zł. Naprawa i oczyszczenie kopułki rozdzielacza zapłonu(brak styku do palca rozdzielacza).Wymieniłem i nic.Potencjometr przepustnicy radzę sprawdzić u zaufanego fachowca(koszt nowego to 1200zł) ponieważ też może być przyczyną.Trochę zaufania do wskazań kodów błyskowych komputera pozwoli na zmniejszenie kosztów naprawy.Z rozpędu wymieniłem uszczelki pod głowicą(nie były dobrze dokręcone po ostatniej naprawie) i zniknęło kopcenie.Po wymianie cewki zapłonowej autko nabrało wigoru i mocy.Polecam moje doświadczenia z naprawy i pozdrawiam użytkowników Madzi.
Oczekuje na rozwiązanie
Niskie obroty biegu jałowego
  • Mazda 323 V F 1.5 i 16V 88KM 65kW 1994-1998
  • silnik
  • 290 tys. km
Witam do tej pory mialem obroty ustawione na 900 silnik pracował ruwno i cicho od paru dni obroty po rozgrzaniu śię silnika spadaja na 700 i tak stoja a po właczeniu swiateł i wentylaci jeszcze sie opuszczają niżej powiem odrazu ze kompresie mam powyrzej 13 swiece nowe i przewody co dziwne to to ze obroty nie faluja wskazówka sie nierusza przepływka czysta i sprawna niewiem jusz czego może byc wina prosil bym o pomoc
Oczekuje na rozwiązanie
Światło cofania - ciągle świeci
  • Mazda 323 V C 1.5 i 16V 88KM 65kW 1994-1998
  • instalacja elektryczna
Usterka polega na tym że światło cofania ciągle świeci - nie ważne czy jedziemy do przodu czy stoimy na luzie. Czujnik/przełącznik montowany do skrzyni biegów został wymieniony a cały zabieg pomógł na ok. 2 miesiące po tym czasie światło ponownie ciągle świeci. Podejrzewam że bolec który wystaje z czujnika został zablokowany/wbity jak w jego poprzedniku co może być tego przyczyną? Dodam tylko że część która została zamontowana była nowa i dedykowana do tego pojazdu.
Oczekuje na rozwiązanie
Mazda 323 V F