Szukaj

Informacje o Mazda 323 IV BG

Lata produkcji: 1989 – 1994
Segment: Niższa klasa średnia

Mazda 323 IV BG – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Długość 4215 mm
Szerokość 1675 mm
Wysokość 1375 mm
Rozstaw osi 2500 mm
Rozstaw kół - przód 1430 mm
Rozstaw kół - tył 1435 mm

Oceny Mazda 323 IV BG

Liczba ocen: 132
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Stosunek jakość/cena + Silnik

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,5
~Komorek
Mazda 323 IV
BG 1.6 16V 88KM 65kW
Autko rewelacyjne, moje pierwsze, super się prowadziło, silnik 1.6 16v dynamiczny i jak dla mnie wystarczający jak na tego sedana, żadnych usterek. Przez 7lat użytkowania tylko naprawy eksploatacyjne, w dodatku zaznaczam TANIE, czasami aż śmiesznie tanie:) Madzia była powodem dla którego zacząłem stawiać japończyki na pierwszym miejscu, obecnie jeżdżę nowszym modelem, lecz jednak to nie jest to samo. Poprzednia to było coś, mała zwinna i według mnie miała duszę i niejednokrotnie wywoływała uśmiech na mojej twarzy:)))
4,5
~Konrad Z.
Mazda 323 IV
BG 1.3 16V 73KM 54kW
Ogólnie autko oceniam Idealne ! Jest to autko stosunkowo tanie , za 2500zł można mieć autko porównywalne z samochodami dużo droższymi . Silniczek cichutki , miejsca jest bardzo dużo , w bagażniku - Jest dużo miejsca - Sam przewoziłem w nim sporo rzeczy , a po złożeniu tylnej kanapy wchodziły meble ! Co najważniejsze , w srodku nie ma żadnych skrzeczeń plastików , trzeszczenia foteli itp. Widoczność jest rewelacyjna - Jest to moje 1 autko i nigdy nie mialem zadnej stuczki , przez wlasnie wysmienitą widoczność ! Jest to samochód Bezawaryjny ! - Jest to zaleta Japończyków . W zime -25stopni , odpala na dotyk ! Uważam , że jest to autko nawet za tanie na jego mozliwości i pomimo rocznika (1991r.) żadnej rdzy , blacha ocynk . W tej cenie dostaniemy Golfa II , Astre , i inne wynalazki które nawet w najmniejszym stopniu nie dorównują Maździe ! Środek w tych Mazdach jest bardzo ładny, kokpit - 0 plastiku , materiały bardzo dobrej jakości ! Aha i co najważniejsze samochód wyróżnia sie na drodze . Nigdy nie widzialem takiego autka jak moje ! Ludzie czasami pytają sie mnie na ulicy / Kierowcy na swiatłach co to za model ? Aż jestem zaskoczony . Nigdy tego samochodu nie sprzedam ! Gdyż poprostu sie nie opłaca , a nawet droższe samochody (rzędu 5000-8000zł) mogą być porównywalne do tego samochodu ! Z całego serca Serdecznie Wszystkim Polecam ! Pozdrawiam !
4,9
~Zuzanka
Mazda 323 IV
BG 1.8 16V 103KM 76kW
Szukałam niedrogiego, dobrego samochodu, z odrobiną powera, bo lubię docisnąć ;) Przypadkiem trafiłam na Madzię, wsiadłam za kółko i... to musi być miłość! :) Jeździłam już różnymi samochodami, ale z Mazdą mam autentyczną więź emocjonalną :) Od dwóch lat zrobiłam 50tys.km, byłyśmy z Madzią wszędzie, codziennie służy mi w pracy. Usterki? Jeden raz wyskoczyła mi świeca - zakup nowej za jakieś 13 zł. Poza tym jest NIEZAWODNA, z nią zawsze wiem, że dojadę do celu. Mój mechanik twierdzi, że rzadko trafiają się młodsze samochody w tak dobrym stanie. Wiem, że przede mną i moją Madzią jeszcze wiele wspólnych podróży. Poza tym ma śliczne wnętrze - limitowana wersja ;) Przyciąga wzrok, na drodze weźmie każdego - goście w alfach mogą wąchać moje spaliny ;) Polecam Madzię każdemu, jeżeli była w dobrych rękach i jest zadbana, będzie służyć całe lata i dostarczy wielu cudownych wrażeń.
Średnie spalanie dla Mazda 323 IV BG
7,4 – 9,4
l/100 km
5,5
l/100 km
8,1 – 11,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Mazda 323 IV
BG 1.3 67KM 49kW
Zużycie paliwa waha się nie znacznie, jak dobrze się jeździ. Jednak dobra wiadomosć dla początkujących - łatwo bardzo łatwo wyczuć ;) najgorzej oprzeć się wyścigowym startom na światłach - przy tej masie pojazdu lecimy aż miło:D Przeglądy i naprawy - w takim aucie nie używa się oryginalnych części. Tutaj wchodzą w grę tylko zamienniki. Nie są one drogie. Wiadome, mogą być ciut kosztowniejsze niż w autach zza zachodniej granicy, jednak nie jest to nic bardzo szargającego kieszeń. Dostępność części jednak czasem boli.
7,5
Mazda 323 IV
BG 1.3 16V 73KM 54kW
jak na japonca przystało moze palic malo, niestety nie wszyscy chca aby palil mało:) spokojna jazda w trasie 5,5 l przy bardzo dynamicznej od 8 w góre. w miescie spokojna jazda od 6,5 l w góre a górna granica chyba nie istnieje. jezdze dynamicznie i srednie spalanie w zimie ( temp nawet -15 ) w cyklu miesszanym z przewaga duzego miasta to 9l. Przyspieszenia calkiem przyzwoite, zawieszenie ok, malo awaryjny ( przejechane do tej pory 10k km- brak problemow) przed zakupem nalezy zapoznac sie z typowymi problemami wersji BG - przerdzewiała rura wlewu paliwa - koszt oki 1000zl nowa uzywka prakrycznie niemozliwa do dostania w dobrym stanie, przegnite podluznice. Polecam samochodzik niestety nalezy dokladnie posprawdzac samochód przed zakuppem.
9,7
Mazda 323 IV
BG 1.6 16V 88KM 65kW
Jeśli chodzi o zużycie paliwa to.... no cóż. Na początku paliła pięknie- w 8-9 literkach gazu zawsze się mieściła. Aż tu nagle zrobiło się 12! Wtedy przestałyśmy się lubić... Niskie ceny części- in plus oczywiście!

Usterki Mazda 323 IV

Liczba wpisów: 18
Niesprawność.
  • Mazda 323 IV BG 1.3 16V 73KM 54kW 1991-1994
  • inne
Mam prawdziwy klopot. Jestem z Wrocka i nikt nie moze mi pomoc naprawic moje malenstwo. Nie mam kasy na szalone remonty, a potrzebuje niemalze na "gwalt" kogos kto bedzie chcial pomoc zdiagnozowac co jest nie tak i naprawic razem ze mna moje malenstwo :(. Jesli jest ktos taki w okolicy kto sie zna, bardzo prosze o pomoc i ratunek. Spie w samochodzie i nie moge nigdzie odjechac, a znajomi nie potrafia zdjagnozowac co jest nie tak. PILNE jak Diabli ! podaje moj numer komory 724665682 Radi
Oczekuje na rozwiązanie
nierówne obroty na ciepłym silniku
  • Mazda 323 IV F 1.6 16V 88KM 65kW 1991-1994
  • silnik
Pomóżcie bo już nie mam siły. Miesiąc temu wymieniłem rozrząd od tamtego czasu mam taki problem, a mianowicie auto na zimnym silniku chodzi super dopóki się nie rozgrzeje i nie wyłączy się ssanie...nie trzyma mi wolnych obrotów problem powtarza się gdy np. zatrzymuje auto na czerwonym, wrzucam na luz obroty spadają lub nierówno chodzą, silnik dygocze, w końcu gaśnie.Wymieniłem -świece -czujnik temperatury silnika -byłem na stacji diagnostycznej(nic nie wykazało) podnieśli mi tylko obroty -wymieniłem sondę lambdę -przeczyścili silnik krokowy Czy przyczyną może być jeszcze fakt że na górze w chłodnicy mam małą dziurkę? lub mogę mieć słabe ładowanie akumulatora?? Pomocy!
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Podniesione wolne obrot.y
  • Mazda 323 IV BG 1.8 16V 103KM 76kW 1991-1994
  • silnik
Wolne obroty podnoszące się nieregularnie na ok 1500, brak kłopotów z zapłonem po zgaszeniu silnika w takim stanie. Wersja druga: wolne obroty nie schodzą po zdjęciu nogi z gazu, czekają jakiś czas na ok 1200. Uszkodzony zawór elektryczny dodatkowego powietrza. Przerwa w jego obwodzie elektrycznym pojawiająca się nieregularnie po nagrzaniu się silnika. Wersja druga: zaworek się zacina mechanicznie. Należy "złapać" moment podniesionych obrotów i zmierzyć oporność między stykami. Jeśli jest przerwa w obwodzie, to właśnie to. Zaworek kupiłem ze szrotu razem z przepustnicą (90zl) Należy zdjąć gumy kanałów powietrza przepustnicy, zdjąć przewody płynu chłodzącego z zaworka (bo ma dodatkowe podgrzewanie). Odkręcić przepustnicę, zmienić zaworek. Mnie oberwała się uszczelka między blokiem i przepustnicą przy zdejmowaniu, więc założyłem dopasowując kawałki starej cieniutko (!) smarując silikonem wysokotemperaturowym. (uwaga jest jeszcze jeden zawór dodatkowego powietrza - termiczny, ale ten nie powodowałby raptownego podniesienia się obrotów, ale też go rozkręciłem i badałem w zamrażarce)
Oczekuje na rozwiązanie
Mazda 323 IV BG