Szukaj

Informacje o Ford Escort VII

Lata produkcji: 1995 – 2000
Segment: Niższa klasa średnia
Siódma i ostatnia generacja modelu trafiła na rynek w 1995 roku. Pod względem stylistycznym auto było największym przełomem od czasu Escorta III z 1980 roku. Co prawda linia samochodu przywodziła na myśl jego poprzednika, jednak różnic pomiędzy oboma modelami było sporo: bardziej zaokrąglone kształty nadwozia, nowe reflektory, zderzaki, lusterka i klamki. Produkcja Escorta V zakończyła się w 2000 roku (choć jeszcze do 2004 roku produkowano go w Argentynie), a w ofercie Forda zastąpił go model Focus.
czytaj więcej

Ford Escort VII – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Ford Escort VII

Liczba ocen: 1 178
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(65%)

Zalety

+ Widoczność + Stosunek jakość/cena + Skrzynia biegów

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,1
~hubibubi.4
Ford Escort VII
Hatchback 1.6 i 16V 90KM 66kW
auto miałem parę dni, marzyłem o nim od dzieciaka kiedy to ojciec mial 1.8. Auto było takie jakie zapamiętałem (mimo że kupiłem 1.6) zwinne, dynamiczne, zawieszenie mięciutkie a w moim odczuciu też bardo ładny. Auto jak na tani egzemplarz przystało miało wiele niedociągnięć - wgniotki, pęknięcia, walnięty silniczek krokowy, jakaś dziurka w wydechu i jakość nadwozia z których escorty niechlubnie słyną. Jednak, jeśli miałbym go kupić jeszcze raz to zrobiłbym to - nazwijcie mnie fanatykiem, graciarzem cokolwiek, ale początkowo kupiłem to auto z sentymentu a po samej drodze powrotnej po zakupie zakochałem się w nim. Mimo tego że jestem dość świeżym kierowcą a z mechaniką za dużo wspólnego nie miałem (to też dlatego go kupiłem) autko cudowne. 4 gwiazdki tylko i wyłącznie za stan mojego egzemplarza i ekonomię która jak na kompakta - nie oszukujmy się - nie powala.
4,1
~Grzegorz
Ford Escort VII
Hatchback 1.6 i 16V 90KM 66kW
To mój pierwszy samochód. Pozostał dalej w rodzinie. Kupiony z salonu przejeździł 20 lat bez problemu (jedyne poważne usterki oprócz elementów eksploatacyjnych to przepustnica i regenerowana maglownica). Mam do auta sentyment, bo w czasach Polonezów i innych Ład (w większości) oraz braku hamulców w głowie na trasie brałem wszystko co się rusza - tak przynajmniej to pamiętam. Zawieszenie świetne jak na klasę (nowa Kia ceed gorzej się trzyma nawierzchni) auta - trochę zbyt często wymieniane łączniki stabilizatorów. Żadne auto, nawet 240 konne Mondeo nie daje mi takiej frajdy, jak mój Eskotcik 20 lat temu.
4,4
~Kamill
Ford Escort VII
Hatchback 1.6 i 16V 90KM 66kW
Posiadałem Samochód 2 lata,Był to mój pierwszy samochód.Zrobiłem nim 30 tys.km. Bez problemu,Normalny wkład finansowy typu:amortyzatory,rozrząd,oleje,filtry,łożyska kół,czujnik temperatury czy też swiece zapłonowe.Małym problemem był też VIN pojazdu.Ostatnie 3 cyfry zakryła rdza.Ale 450zł i problem z głowy.Nowy VIN nabity Na kielichu pod maską.Najgorsze w tym aucie było spalanie,Czułem jak bym jeżdził V6.Spalanie na poziomie 11-13l denerwowało,jednak autko się nie psuło.Trudne pytanie na koniec.Czy Kupiłbym to auto jeszcze raz? Odpowiem,Raczej TAK !

Raporty spalania Ford Escort VII

Liczba raportów: 1 046
Średnie spalanie dla Ford Escort VII
7,1 – 10,1
l/100 km
5,7 – 6,7
l/100 km
6,3 – 12,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,2
Ford Escort VII
Hatchback 1.6 i 16V 90KM 66kW
Samochod naprawde potrafi byc oszczedny. na trasie 140km 3 osoby na pokladzie srednia spalania obliczylismy na 5.3. na krotkich trasach 50km, dynamiczna jazda spalanie wychodzilo okolo 6-6.5L a noge mam ciezka i wszystko wyprzedzam. srednia predkosc 80-140. w miescie krecac do 2.5tys obrotow mozna spalic spokojnie 7.5L. jak na 90KM oceniam spalanie za SWIETNE. Auto uzywalem 2 lata i zrobilem nim 20tys km. nie naprawialem nic oprocz wymiany plynow i filtrow. silnik pracowal rowno i zawsze odpalal. nigdy mnie nie zawiodl. swietne zawieszenie i prowadzenie. Moj samochod byl 3-drzwiowu na felgach 15/195/50 i swietnie sie trzymal drogi. W zakrety wchodzikl zdecydowanie lepiej niz Bravo czy Passat b5
5,7
Ford Escort VII
Kombi 1.8 TD 70KM 51kW
Spalanie w codziennej jeździe po mieście i na krótkich odcinkach, przy dość dynamicznej jeździe i z włączoną klimatyzacją, osiągało maksymalnie 6,5 litra. Przy bardziej rozważnej jeździe i ciut dłuższych odcinkach spada do 5,5 litra/100 km. Spalanie w trasie przy dużym obciążeniu, na autostradach czy w górach potrafiło wynosić również 5,5 litra, jedna przy spokojnej jeździe wystarczy 5 litrów ON na każde 100 km. Ostatnie tankowanie 17 litrów zużyte na dystansie 330 km. Pod względem awaryjności prawie ideał. Przez ostatnie 6 lat trafiły się 3 awarie, które wyłączyły auto z użytku na dłużej niż 1 dzień. Praktycznie wszystkie naprawy zamykają się w przedziale 20-100zł.
6,2
Ford Escort VII
Kombi 1.8 TD 90KM 66kW
Ze spalania swojego Escorta jestem bardzo zadowolony - przy dynamicznej jeździe po mieście w okresie od wiosny do jesieni pali max 6 litrów, a na trasie 5,2 litra. Zimą natomiast trzeba liczyć 7 litrów (silnik dłużej się zagrzewa), chyba, że odpalamy i od razu jedziemy to wtedy na krótkich odcinkach pali 8 litrów (choć takie odpalanie i jazda bez zagrzania silnika to katowanie). Samochód w zasadzie bezawaryjny - jeżeli wymieniasz oleje, filtry, rozrząd itp. na czas, to auto odwdzięcza się bezawaryjną jazdą. Przyśpieszenie też wystarczające :) Jedyną i chyba najpoważniejszą "wadą" Forda Escorta jest tylko i wyłącznie rdza. Jak kupowałem go, miał przebieg prawdopodobnie 190 tyś teraz ma 252 tys. Pozdrawiam

Usterki Ford Escort VII

Liczba wpisów: 62
Brak ładowania, nie działający obrotomierz
  • Ford Escort VII Kombi 1.8 D 60KM 44kW 1995-2000
  • instalacja elektryczna
Podczas jazdy zapalała się kontrolka braku ładowania akumulatora, gasła przy około 2tys. obrotów silnika, czasem nawet i większych. Obrotomierz nie wskazywał obrotów biegu jałowego, zaczyna działać tylko po dodaniu gazu. Pasek piszczy zaraz po zapaleniu. wyeksploatowany alternator - szczotki, komutator, u mnie był Magneti Marelli, słaby naciąg paska. Na początek wyjęcie akumulatora,(najpierw odłączamy kleme ujemną) i doładowanie go prostownikiem. Zaopatrzyć sie w klucze 13nastki, nasadowe, grzechodke, zwykły płaski, oczko, i opcjonalnie WD-40 do odręcania lub inny preparat. Za alternator najlepiej dobrać sie od dołu, jeśli nie ma sie do dyspozycji tunelu, podnieść samochód i zostawić np. drewnianych klockach. Wykręcamy gumową osłonke rozrządu, kolejno śruby mocujące alternator. Aby go wyjać najlepiej jest obrócić go w środku, i wysunać delikatnie, wypiać kable(zaznaczyć który do czego, ale są 3 więc nie powinno być problemu:) Alternator rozkręcić i sprawdzić stan szczotek, wymienić je, pierścienia. Przy okazji można tez wymienić łożysko. Regeneracja alternatorów wymaga nieco specialistycznej wiedzy, jeśli nie mamy pojęcia o tym warto oddać go mechanika. można je kupić nowe za ok 400zł, lub używane regenerowane za połowe tej kwoty. Montując z powrotem alternator należy doręcić śruby z taką siłą aby dało się naciągnać pasek napinaczem, ugiencie paska powinno wynośić w przypadku używanego max 2mm. skręcać, na samym końcu zamontować akumulator (polecam też konserwacje blachy pod nim, jakaś farbą prosto na rdze etc. :)
Oczekuje na rozwiązanie
CIEKNĄCA POMPA VACUM
  • Ford Escort VII Kombi 1.8 TD 90KM 66kW 1995-2000
  • silnik
LECI OLEJ NA SKRZYNIĘ BIEGÓW I SILNIK. ROSZCZELNIONA POMPA CHOLERA Z KĄD LECI OLEJ NA SKRZYNIĘ I SILNIK .USZCZELKI OK .WKŁADAM PRZEZ PRZYPADEK ŁAPSKO POD POMPĘ VACUM A TU OLEJ NA DŁONI. CHOLERA CO ROBIĆ . PRZY WŁĄCZONYM SILNIKU TRZEBA SIĘ DOKŁADNIE PRZYJŻEĆ ,ŻE DEKIELEK DOLNY POMPY DELIKATNIE SIĘ PORUSZA I SĄCZY SIĘ OLEJ .POMPA W SERWISIE FORD KOSZT OK 1000 ZŁ NIE MA ZAMIENNIKÓW.RANY ZA SAMOCHUD DAŁEM W 2008 ROKU 5000 ZŁ.NO TO DO GARAŻU WYJOŁEM POMPĘ I JĄ NAPRAWIŁEM SAM. JAK - TO WAM OPOWIEM.ZABIERAŁEM SIĘ DO TEGO JAK PIES DO JEŻA .KSIĄŻKA SAM NAPRAWIAM TROCHĘ POMOGŁA ,ALE NIC WIĘCEJ.STARY MECHANIOR POWIEDZIAŁ MI ŻE MOŻNA PRZENITOWAĆ .NO TO TAKŻEM ZROBIŁ.JAK SPIEPRZĘ ROBOTĘ TO TRUDNO ,NIE DAM TYLE KASY ZA NOWĄ POMPĘ. PARE PIERDÓŁ MUSIAŁEM ZDEMONTOWAĆ I KLUCZYKIEM 10 ODKRĘCIŁEM POMPĘ OD KADŁUBA GŁOWICY - NAJPIERW GÓRĘ POTEM DÓŁ ,SĄ TYLKO DWIE ŚRUBY. .DO POMPY WCHODZI PALEC Z GŁOWICY I TRZEBA NA BIEGU LECIUTKO AUTO RUSZYĆ ŻEBY TEN PALEC SCHOWAŁ SIĘ DO GŁOWICY BĘCIE TO POMOCNE PRZY MONTARZY POMPY PO REMONCIE. JEŚLI MAMY POMPĘ W RĘCACH POSTĘPUJEMY NASTĘPUJĄCO.WIERTARKA ,WIERTŁO FI 5 I ROZWIERCAMY STARE NITY POMPY PO PRZEKĄTNEJ ( ROZWIERCAMY STARY NIT I ZAKŁADAMY NOWY FI 6,JEŚLI NOWY NIT NIE WCHODZI DELIKATNIE ROZWIERCAMY BEZ PRZESADY ŻEBY LUZ ZA DUŻY NIE BYŁ I ZACISKAMY .I TYM SPOSOBEM ROBIMY RESZTĘ ROZWIERCAMY -ZAKŁADAMY I td DO OSTATNIEGO . TYLKO BARDZO DELIKATNIE ŻEBY NIE POŁAMAĆ POMPY. W ŻADNYM WYPADKU NIE ROZWIERCAMY NITÓW WSZYSTKICH NA RAZ .DLACZEGO ? PONIEWAŻ NIE ZŁOŻYCIE JEJ BEZ SPECJALNEJ PRASKI( W POMPIE JEST SPRĘŻYNA)PRZY MONTARZU PO NITOWANIU NIE ZAPOMNIJCIE ZAŁOŻYĆ NOWEGO GUMOWEGO ORINGU .ZAŁOŻYCIE STARY I BĘDZIE SIĘ SĄCZYĆ OLEJ NA STYKU POMPA-GŁOWICA SILNIKA. PO PARU GODZINACH PRACY MAM W KIESZENI 970 ZŁ.30 ZŁ KOSZTOWAŁY MNIE NITY I ORING.CO MOŻECIE ZRÓBCIE SAMI.POMPA DZAŁA JAK NÓWKA . SILNICZEK I SKRZYNIA BIEGÓW CZYŚCIUTKIE. POZDRAWIAM.
Oczekuje na rozwiązanie
Słabe chłodzenie - przegrzewający się silnik.
  • Ford Escort VII
  • układ chłodzenia
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 16
Po 100 000 przejechanych kilometrów pojawiły się problemy z chłodzeniem. Pomimo wymiany czujników i innych napraw, silnik w okresie letnim bardzo szybko się przegrzewa. Wystarczy drobny korek, poszukiwanie miejsca na niskim biegu na parkingu, a wskaźnik temperatury błyskawicznie zbliża się do czerwonego pola. Wybawieniem jest okres zimowy - wtedy wskaźnik siedzi spokojnie i nie dryfuje niebezpiecznie na "czerwone manowce". Jednak niech no tylko słońce przygrzeje. Robi się cieplutko i spod maski silnika zaczyna dochodzić smrodek spalenizny. Sytuacja jest mocno dyskomfortowa i stresująca.
13 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 22
3,0
Ford Escort VII
Kombi 1.6 i 16V 90KM 66kW
instalacja: LANDIRENZO
przebieg: 220 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Od poczatku z tym zakladem byl problem. Jedyny plus to to ze tanio, ale w efekcie i tak wyszlo dwa razy drozej. Gdy odebralem auto po zainstalowaniu LPG wydawalo sie wszystko dobrze. Na przegladzie pan poprosil mnie o homologacje, okazalo sie ze nie mam. W ogole mi jej nie dali, znowu musialem do nich dwa razy jechac i po tygodniu w koncu dostalem ta homologacje. Po jakims...
5,0
Ford Escort VII
Hatchback 1.6 i 16V 4X4 90KM 66kW
homologacja: P.H.U. MIMAR, MICHAŁ MARCHELA
instalacja: LANDIRENZO
przebieg: 90 tys. km
użytkowana przez: 80 tys. km
Moim pierwszym autem na gaz był duży fiat w latach 90.Była to taxówka która na gazie zrobiła prawie 500000tyś km 5 razy robiłem silnik ale ogólnie jak na fiata było ok gaz kosztował nie całą złotówkę.Wszyscy wtedy straszyli że wprowadzą jakąś dużą opłatę i wstawianie gazu jest bez sensu.Myślę że takie informacje wprowadzają koncerny paliwowe.Ale wracając do rzeczy każdy...
5,0
Ford Escort VII
Hatchback 1.3 i 60KM 44kW
instalacja: AC STAG 2L
przebieg: 100 tys. km
użytkowana przez: 70 tys. km
Moje poprzednie auto bylo na gazniku i tam z przelaczeniem sie na gaz jest problem (potem sie łapie praktyke), ale od kiedy przesiadlem sie do auta z silnikiem na wtrysku to jazda przestala sprawiac mi jakiegokolwiek problemu. Taka rada dla kupujacych uzywany samochód zasilany gazem by kupowali auto na wtrysku z instalacja przynajmniej drugiej generacji dla monowtrysku i...
Ford Escort VII