Szukaj

Informacje o Citroen C5 Aircross

Lata produkcji: 2018 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Pełnowymiarowy SUV (segment I), nowy flagowy model Citroena na rynku europejskim, produkowany od 2017 roku. W ofercie francuskiej marki C5 Aircross zastąpił model C5. To rewolucyjna zmiana w katalogu Citroena – obecnie bowiem jego flagowcem będzie nie tradycyjna limuzyna, a SUV klasy średniej. Koncepcyjnym pierwowzorem modelu był prototyp C-Aircross Concept. Samochód w wersji produkcyjnej zbudowano na płycie podłogowej PSA EMP2 Platform, którą dzieli m.in. z Citroenem C6 II (model tylko na rynku chińskim) oraz Peugeotem 5008. Z tym ostatnim C5 Aircross jest blisko spokrewniony pod względem konstrukcyjnym.

Samochód zbudowano na modułowej platformie EMP2 koncernu PSA. Jego wymiary to: 4,50 m długości, 1,84 m szerokości i 1,67 m wysokości, rozstaw osi 2,73 m. Pojemność bagażnika wynosi 482 l.

czytaj więcej
Powagosław

Jedna rzecz to futurystyczna stylizacja, o której już można powiedzieć, że się Citroenowi udała. Druga to być może kolejny krok w ewolucji prywatnego transportu. SUV-y zamiast sedanów? A może to po prostu ucieczka do przodu, biorąc pod uwagę że tradycyjny C5 spektakularnym sukcesem jednak się nie okazał?

~Powagosław
Luzacjusz

Chyba w Citroenie namiętnie ostatnio czytają Jacka Trouta (to ten guru od reklamy). A szczególnie jego jedną książkę: „Wyróżnij się albo zgiń!”. Za 10 lat na projektantów C5 Aircross będziemy patrzeć jak na geniuszy albo ustawimy ich w jednym rzędzie z twórcami wczesnych SsangYongów.

~Luzacjusz

Citroen C5 Aircross – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(96%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Całokształt + Skrzynia biegów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Ergonomia - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,9
~Krzysztof Przybylski
Citroen C5 Aircross
SUV 2.0 BlueHDI 178KM 131kW
Fajne pytanie : "czy kupiłbyś to auto ponownie ..." , otóż ja to zrobiłem. Po ponad roku kupiłem to samo auto , nawet rocznik i kolorystyka ta sama :C5 2.0 bluhadi 178 KM 2019 r, acha spytacie dlaczego , po co kupiłem 2ge auto?, ano dlatego, że niecałe 2 tygodnie temu miałem z mojej winy kolizję drogową, ja i żona OK (jedynie żona "odduszona" przez pasy) , auto totalnie zmielone jedynie normalnie wygląda od tyłu, przód ... strach patrzeć i uruchamiać wyobraźnie, auto już całkowicie skasowane , z AC już wypłacone, ja i żona - co najważniejsze - OK, zatem ..... trzeba kupić auto, a jakie ???, ano takie które nas uratowało , oczywiście Citroena A5 aircross 2.0 , a na dodatek w opinii żony to autko się tak ładnie do niej śmieje (ha, ha) i ma takie ładne czerwone wstawki do białego auta. Spytacie : finanse ???, ano trochę zabolało, bo takich aut z silnikiem 2.0 178 KM jest b. mało !!!!, ponoć PSA nie dostarcza tych silników do producentów europejskich , dziwne , ale fakt , faktem , że aut z tym silnikiem jest b. mało , a jak już, to ..... no właśnie kasa za nie jest nieco większa, Jednak ja wiem co kupuję , to świadomy wybór i łatwa realizacja , bo kupiłem przez AAA Auta i wiem co mam , polecam. Co mnie najbardziej "boli"? otóż w automacie ( 8 biegów) , przy ich zmianie wg mnie auto o ułamek sekundy za długo "myśli", ponoć to normalne, ale ???? Pozdrawiam , szerokości ;-) .
5,0
~Kuba
Citroen C5 Aircross
SUV 1.6 PureTech 181KM 133kW
Pierwsze moje auto które uwielbiam.Do tej pory w portfolio :honda, bmw,mazda, volvo 2x toyota i dawno temu skoda.Żona ma c3 i to małe autko zainspirowało mnie do Aircrossa. Komfort jest niesamowity, lekkość prowadzenia i ogólna przytulność daje codzienna przyjemność w prowadzeniu. Dla tej gabloty zmieniłem styl jazdy by czerpać satysfakcje i spokój na drodzej. Myślę że to auto jest mocno niedocenione na rynku.Szkoda że nie można mieć takiego nowego z salonu z normalnym silnikiem.Mimo paru lat na karku dalej wygląda fajnie szczególnie dla tych co lubią oryginalne furmanki.Liftingiem trochę popsuli to auto choć dalej jest urocze.
4,9
~Dariusz
Citroen C5 Aircross
SUV Facelifting 1.5 BlueHDi 131KM 96kW
Niezwykle wygodny i komfortowy samochód. Jest troszkę "rozbujany", ale mi to akurat odpowiada. Bardzo komfortowe zawieszenie. Coś za coś. Wewnątrz jest cicho i przytulnie. Zużycie paliwa od początku, czyli po 8 tys. km to 5,2 l/100km. Miałem obawy, że silnik 1.5 HDI będzie za słaby do masy pojazdu. Okazuje się, że całkiem dobrze daje radę tym bardziej, że najczęściej jeżdżę sam lub z 1 pasażerem. Dopiero przy pełnym bagażniku i 4 dorosłych osobach na pokładzie odczułem, że nieco się męczy. Skrzynie automatyczna - japońska, bardzo ładnie przerzuca biegi. Wady - zestaw audio mógłby nieco lepiej brzmieć. W nadwoziu jest sporo miejsc, w których gromadzi się bród - szczególnie z tyłu. Ale za wygląd trzeba płacić pewnymi niewygodami. Jestem wysoki więc osoba na tylnym siedzeniu ma trochę mało miejsca. Ale to szczegół. Przeważnie tylna kanapa jest pusta.
Średnie spalanie dla Citroen C5 Aircross
4,4 – 7,7
l/100 km
5,3 – 6,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,6
Citroen C5 Aircross
SUV Plug-In Facelifting 1.6 PureTech Plug-In 225KM 165kW
Jeśli chodzi o spalaniu na trasie około 800km z pusta bateria w trybie hybrydowym to wynik 6l/ 100km jest bardzo zadowalający, minusem jest bak 42l. Przy naładowanym akumulatorze w trybie tylko elektrycznym maksymalnie udalo się osiągnąć 50km pod warunkiem dobrej temperatury na dworze około 20 stopni Celsjusza, jeśli temperatura jest w okolicy 10 stopni to max 20km. Przy jeździe w trybie hybrydowym na trasie 300km z pełnym akumulatorem udało się osiągnąć 3l/100km. Jestem bardzo zadowolny z komfortu i jakość citroena oraz spalania jak na samochód ważący 1,7 tony.
6,9
Citroen C5 Aircross
SUV 1.6 PureTech 181KM 133kW
Zawsze przy kupnie samochodu posiłkowałem się danymi z autocentrum. Były zawsze wiarygodne, więc czas się zrewanżować. Rok temu w sierpniu pod uwagę brałem Mazdę CX5, Mitsubishi eclipse cross, Jeep compass, Hyundai tucson, ... Kie i Opla. Poczytałem, głównie o spalaniu i .... Kupiłem C5 Aircrossa z silnikiem 1,6. Po roku czasu i po przejechaniu 15000 km jest BAAAJECZKA. Średnia komputerowa - 7,1 l/100km. Średnia realna (lanie pod korek - liczy excel) - 7,25. A to przecież181KM !!!!. Średnio przekłamuje o 0,15 do 0,2 l/100km. Jazda mieszana Gdańsk/okolice. Dla porównania poprzedni Jeep renegade 1,4 przekłamywał dokładnie 0,5 l/100km (komputer 7,9; real 8,4). Jazda z Gdańska do Sanoka - płatną do Łodzi pod wiatr :), tempomat 150 km/h - 8,8. od łodzi dalej 90/100 km/h - 6,3. I jeszcze jednio - jeszcze nie włączyłem ECO. Teraz to zrobię po rocznym przeglądzie. Szkoda ,że te silniki już tylko w hybrydzie są. O komforcie jazdy wspominać już nie będę. Pozdrawiam.
7,7
Citroen C5 Aircross
SUV 1.6 PureTech 181KM 133kW
Spokojna jazda na trasie 100 km/h -spalanie bajka 6.0. Do 120 da się przeżyć 7 -7.5, ale przy tym aucie wiatr zaczyna mieć znaczenie. Wawa Wrocław Wawa przy silnym wietrze miałem różnicę 7 do 10 l/100km przy 130 km/h zależnie od kierunku jazdy. Do 150 spalanie podchodzi pod 10 ale komputer dzielnie się broni i trzyma 8 bieg redukując spalanie. Tylko zdecydowane wciśnięcie gazu zmusza do redukcji. Napęd uniwersalny od żółwia do katapulty, zależy od ustawień i buta. Potrafi naprawdę dynamicznie startować. Jeździłem dieslem do tej pory. Ale jednak benzyna i turbo wymiata!
Citroen C5 Aircross