Szukaj

Informacje o Volvo XC70 I 2.4 D5 AWD 185KM 136kW 2005-2007

Lata produkcji: 2005 – 2007
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Model typu crossover o nadwoziu kombi (segment I), uterenowiona wersja Volvo V70. Jego produkcja rozpoczęła się w 1997 roku. Początkowo XC70, podobnie jak bazowy model, korzystał z rozwiązań Volvo 850. Zupełnie nową konstrukcją była druga generacja auta, której debiut przypadł na rok 2000. Od 2007 roku oferowany jest XC70 trzeciej generacji zbudowany na pycie podłogowej Y20 Forda, którą dzieli m.in. z Fordem Mondeo i Land Roverem Freelanderem. XC to zmodyfikowany skrót od Cross Country (co w jęz. angielskim oznacza mniej więcej tyle samo, co off-road).
czytaj więcej
Powagosław
Niekrzykliwe auto dla mężczyzny, który nie musi obnosić się swoją ekstrawagancją, by zwrócić na siebie uwagę. XC70 jest stonowane i nie próbuje prowokować jak prześcigające się w designerskich pstrokaciznach SUV-y. Za to warto lubić ten model. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie jestem fanem kombi (może jestem uprzedzony przez zespół, który się tak nazywa), a kombi terenowe to już zbrodnia na sylwetce każdego, nawet najbrzydszego samochodu. XC70 wygląda właśnie tak groteskowo – jak sweter Jasia Fasoli z łatami na łokciach. Zdaje się, że to dobrze. Ups… ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2007 roku
Pojemność skokowa 2401 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 185 KM (136 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 5
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Widoczność + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Układ jezdny - Wyciszenie - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,6
~drabek
Volvo XC70 I
Kombi 2.4 D5 AWD 185KM 136kW
Ogolnie bardzo ladne auto. Wiem , ze to kwestia gustu ale jak dla mnie idealny. NIe chce SUV bo wydaje mi sie, ze to za duze auto na miasto. Podoba mi sie wyzsze zawieszenie, naped prtzenoszony w razie koniecznosci na wszystkie kola. Bardzo wygodne i dobrze wyposazone w porownaniu do konkurencji. Przed zakupem przygladalem sie A6 Allroad ale w tej samej cenie byly na ogol slabiej wyposazone. Dodatkowo koszt serwisu i utrzymania wskazywal ze w przypadku Audi bedzie wiekszy. I cale szczescie ze kupilem Volvo bo tego modelu jest malo na drogach i jest to jakby auto dla wybranych. Owszem ma swoje wady i humory ale ktore auto ich nie nie ma? Serwis jest drogi ale tez nie najdrozszy wiec nic takiego sie nie dzieje gdy raz w roku zaprowadze na serwis i przeglad. Z niecierpliwoscia czekalem na nowszy model ale poza ladniejszym wnetrzem nie ma nic co by mnie zachwycilo wiec zostaje przy swoim.
4,7
~Sweet Charlie
Volvo XC70 I
Kombi 2.4 D5 AWD 185KM 136kW
Mhm, zawsze podobały mi się Szwedki, a teraz dodatkowo pokochałem Szwedów, ale tylko tych, co byli konstruktorami tego samochodu, samochodu który uznaję za prawie idealny. Prawie, bo PEŁNEJ IDEALNOŚCI, po dołożeniu na własną rękę Xenonów i i instalacji na gaz (sekwencyjna) mu brakuje: - 2 poduszek bocznych tylnych (na "tylko" przednie, boczne i kurtyny) - odczytu MP3 i wyświetlania RDS w radio (ale to można zupgradeować akurat) - podgrzewana przednia szyba i druga tylna (jest tylko podgrzewana tylnia szybka od strony kierowcy, pewnie dlatego że tej jednej szyby nikomu w kombi się nie chce akurat odmiatać ze śniegu ??? ;-))) ) - nie tylko podgrzewane, ale i wentylowane fotele skórzane, jednak przy wysokiej temperaturze skóra musi mieć wentylację, aby plecy się tak nie pociły... - Navigacji i telefonu ??? (telefon mam, navi mam w urzadzeniu, wiec zartowalem ;-))) ) Podsumowując: płacisz 60K, a masz samochdów wyglądający na wóz za grubo ponad 100K. Opłaca się więc chyba, prawda ??? Jeśli oczywiście stać Cię na paliwo do tego "małego" czołgo-bolidu semi-terenowego i na jego ubezpieczenie :->>> No cóż, za podatek od dóbr luksusowych trzeba płacić, jak się luxusy chce mieć na własność...
3,9
~Grzegorz
Volvo XC70 I
Kombi 2.4 D5 AWD 185KM 136kW
Auto ładne ale prowadzenie to porażka można wylecieć z zakrętu- skacze na dziurach. Pakowne, wygodne w trasie, bezpieczne. Auto z duszą, ma w sobie to coś. Salon Polska, 100% przebieg 293000km i jeździ bez problemu.
Średnie spalanie dla Volvo XC70 I 2.4 D5 AWD 185KM 136kW 2005-2007
9,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,5
Volvo XC70 I
Kombi 2.4 D5 AWD 185KM 136kW
I tu był największy problem z oceną. Bo z jednej strony - samochód max nieekonomiczny, a przynajmniej do czasu założenia instalacji gazowej sekwencyjnej i nie wyszukaniu alternatywnych do sieci autoryzowanych warsztatow specjalistycznych warsztatow Volvo. Części są już w zastępnikach i to niezłych firm, ceny są wyższe niż dla VW czy innych spowszedniałych marek, ale.. nie jest źle. Innymi słowy - gdyby nie spalanie gazu przy pełnym wykorzystaniu 200KM na poziomie 18-20 litrow w miescie i 13litrow na trasie przy prekosci 160-190km/h, to orzeklbym to za idealne auto. Tak po prawdzie, jak na ta klase, to auto i tak jest dosc tanie w eksploatacji, ceny w BMW czy Audi sa moim zdaniem i tak wyzsze w totalnych kosztach utrzymania...
9,7
Volvo XC70 I
Kombi 2.4 D5 AWD 185KM 136kW
Pełen zbiornik wystarcza na około 700 km. Przebieg 205000km. Opony i felgi seria. Dźwięk świstu blow-off i wygodna jazda rekompensują każde spalanie. Ze świateł z mokrej jak i ośnieżonej nawierzchni rusza bardzo szybko zostawiając zwykłe napędy w tyle. Skrzynia biegów(automatyczna) troche rozczarowywuje, ale uwielbiam to auto i nie prędko się go pozbęde.
7,6
Volvo XC70 I
Kombi 2.4 D5 AWD 185KM 136kW
Jeżeli chodzi o spalanie, to jest bardzo dobrze, pali mało. Gorzej, jeśli chodzi o serwis i usterki - od 2006 roku naprawy kosztowały mnie ponad 10 tys zł, nie licząc przeglądów. Wtedy, kiedy wszystko działa-auto super.
Volvo XC70 I