Szukaj

Informacje o Volvo XC40 Crossover Facelifting 2.0 B3 163KM 120kW od 2022

Lata produkcji: 2022 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Kompaktowy luksusowy crossover SUV (segment I, grupa premium), produkowany od 2017 roku. Najmniejsze auto Volvo w tej klasie, pozycjonowane poniżej większego XC60. Koncepcyjnym pierwowzorem modelu był prototyp o nazwie Concept 40.1 zaprezentowany w 2016 roku. Jego projektantami są Ian Kettle oraz Thomas Ingenlath. XC40 jest pierwszym zbudowanym na nowej płycie podłogowej Compact Modular Architecture (CMA) Platform, opracowaną wspólnie przez Volvo i chińską firmę Geely (należy do niej marka Volvo). XC40 będzie ją dzielić także z autami chińskiej marki Lynk & Co.

czytaj więcej
Powagosław

Volvo kontynuuje swój triumfalny marsz z designem, który odświeżył jego renomę i zbudował pozycję na lata. XC40 ma też w sobie sporo projektowego szaleństwa zawartego w prototypie 40.1 i niezmąconego dyktatem księgowych.

~Powagosław
Luzacjusz

Chińczycy dali Szwedom mniej więcej tyle, ile Szwedzi dali młodym polskim małżeństwom urządzającym swoje pierwsze mieszkanie. A propos – Volvo ma dziś najlepiej, najbardziej gustownie umeblowaną gamę w segmencie premium.

~Luzacjusz
Produkowany od 2022 roku
Pojemność skokowa 1969 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 163 KM (120 kW) przy 4750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 265 Nm przy 6000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 12,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 93,2 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 17% / przeciw: 83%

Zalety

+ Karoseria + Bezawaryjność (poważne usterki) + Ergonomia

Wady

- Całokształt - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,6
~Wojtek
Volvo XC40
Crossover Facelifting 2.0 B3 163KM 120kW
Ogólna ocena po 2 latach jazdy od nowości jest wysoka. Auto bardzo komfortowe do jazdy w mieście jak i w trasie. Przy wyższych prędkościach ok. 140-150 km/h ciche w kabinie za to spalanie sięga już 9 litrów na 100 km. Świetnie pracujący automat. Duży minus za jakość materiałów użytych wewnątrz. Po 2-3 miesiącach samoistnie pojawiające się plamy na fotelach, których z biegiem czasu tylko przybywa. Do dziś nie udało się ich usunąć. Jeszcze nie spotkałem się z taką tandetą w żadnej marce a to niby premium! Serwis volvo odrzuca reklamację zgadzając się na próbę prania tapicerki na wiosnę. Kieszenie w bocznych drzwiach wykonane z plastiku rysującego się od delikatnego dotyku buta. Podsufitka, materiał na słupkach czy półka bagażnika wykonane z taniego i nieprzyjemnego w dotyku materiału. Totalna tandeta i wstyd dla marki
3,1
~Łukasz
Volvo XC40
Crossover Facelifting 2.0 B3 163KM 120kW
To nasze 3 Volvo i po ostatnim modelu XC60 w silniku 2,4 D5 zdecydowaliśmy się ( 90% przebiegu robi żona) na mniejszy XC40 ( decyzja podyktowana głównie dostępnością od ręki oraz samą ofertą cenową). To zdecydowanie najgorszy samochód tej marki jakim jeździliśmy. Samochód ma 4 miesiące i już 3 raz w serwisie na naprawę gwarancyjną - tragedia. W poprzednich modelach tylko olej i filtry wymienialiśmy. Pierwsza naprawa dotyczyła spryskiwaczy i kierownicy , druga to główny ekran, który się zacinał, trzecia naprawa to akcja serwisowa Volvo ( jakiś ring w silniku) i dodatkowo doszła usterka związana z klimatyzacją - pomimo ustawienia temperatury na LO leci ciepłe powietrze... Trochę tego za dużo jak na nowy samochód za prawie 200k zł. Po wielu latach raczej nie wrócimy już do tej marki - żal patrzeć na obecną jakość tych samochodów.
4,1
~Agata
Volvo XC40
Crossover Facelifting 2.0 B3 163KM 120kW
po 3 tys trudno o większe wnioski ;-) samochód przyjemny, aczkolwiek porównując do X1 czy Q3, to siedzi trochę jak na stołku , zbyt wysoko . siedzenie może i wygodne, ale trzymanie boczne słabiutkie. z przodu również chyba najmniej miejsca na nogi/stopy w porownaniu do innych. do zgloszenia do serwisu : szeleszczaca kierownica przy obrocie, jakby w środku coś ocierało, i drugie, to piszczace/skrzypiace klamki zewnętrzne drzwi ( wszystkie 4) , co ciekawe po jeżdzie w deszczu nie ma tego nie ma) . spalanie po 3 tys komputer wskazuje 8.3 , wiec chyba nie najgorzej. mapy google, zdarza sie ze nie łapią zasiegu , reset nic nie daje, nie łapie i tyle. po czym następnego dnia wszystko działa. denerwuje mnie tez zwłoka w dzialaniu sytemu, klikam przelaczenie na odtwarzac, czy mapy, i czasem zanim sie przelaczy mija 2-3 sekundy. dziwne to jest. wyglada tak, jakby procesor nie wyrabiał i musiał to przemielić najpierw zanim przełaczy ;-) prawie wogole brak opcji konfiguracji wyświetlacza, albo mapa , albo czarne pole ;-) no i jeszcze okienko ze średnimi przebiegami. to jest bardzo na minus, ze nic nie mozna w zegarach zmienić , ot choćby ustawić odtwarzacz audio czy radio. i ostatnia rzecz, to porównując do innych samochodów, kierownica sama sałabo wraca manerwujac na niskich predkosciach. czasem trzeba siłą ja kontrować zeby w garazu nie walnac w ścianę ;-) u konkurencji jest na odwrót , kierownicę trzeba przytrzymywać zeby za szybko nie wróciła :-) to moze kwestia przyzwyczajeń, ale tak to widzę. pomijam juz ze skory chyba w obszyciu nie ma, tylko jakies tworzywo ktore volvo reklamuje jako super, ale moze ja mam inne spojrzenie, bo wg mnie to od razu pierwsze dotknięcie czuc ze plaścior , ot ekologia.

Usterki Volvo XC40

Liczba wpisów: 12
Stuki pod deską rozdzielczą
  • Volvo XC40 Crossover 2.0 D3 150KM 110kW 2018-2020
  • nadwozie
  • 12 tys. km
Po osiągnięciu prędkości powyżej 65 km na godzinę pojawiają się dźwięki, jakby grzechotanie. Nie są one regularne, tak jakby coś poruszającego się pod wpływem pędu powietrza stukało o coś twardego. Dźwięki dochodzą z okolic prawego nawiewu w okolicy lusterka, jakby z wnętrza tunelu nawiewowego. Włączanie i wyłączanie nadmuchu nic nie zmienia. Zmiana kierunku na szybę, nogi, twarz nie powoduje zmian. Jest to ewidentnie chyba powiązane z pędem powietrza poruszającego się pojazdu. Może jakiś plastik wibruje i stuka, ale ja nic więcej nie mogę wykryć, bo takie podejrzane o stukanie plastiki w okolicy wycieraczki pousztywnialem, chociaż nie wiem czy pod wpływem pędu powietrza nie "telepią". Dźwięk jest irytujący, choć dość delikatny i cichy, ale jak o nim wiesz, to nie słyszysz nic innego. Ma ktoś jakiś pomysł co to może być? Myślę czy mogło coś się dostać nad nadkole i się tam tłuc?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Branie oleju
  • Volvo XC40 Crossover Facelifting 2.0 B3 163KM 120kW od 2022
  • silnik
  • 39 tys. km
silnik od nowości bierze olej ;-( na początku było to 1L na 9 tys , teraz jest 1L na 7 tys km. wg ASO to jest w ok. nie ma co naprawiać bo producent nie zwróci za naprawę gwarancyjną . limit producenta to pobór 1L na 5 tys. km,.
Oczekuje na rozwiązanie
Problem z odpalaniem przy minusowej tempetraturze
  • Volvo XC40 Crossover 1.5 T3 163KM 120kW 2018-2021
  • instalacja elektryczna
  • 99 tys. km
Przy minusowej temperaturze nie odpala od razu, wyświetla się komunikat: wciśnij pedał hamulca aby odpalić" mimo wciśniętego hamulca. Po kilku, kilkunastu razach odpala. Przy dodatnich temperaturach jest ok.
Oczekuje na rozwiązanie
Volvo XC40 Crossover Facelifting