Szukaj

Informacje o Volvo S80

Lata produkcji: 1998 – 2016
Segment: Wyższa klasa średnia
Model klasy wyższej (segment E) i flagowy model Volvo produkowany od 1998 roku. Następca Volvo S90. Jeden z pionierów nowej stylistki stosowanej w autach szwedzkiej marki. Niedostępny w wersji kombi, powiązany z nim Volvo V70 jest de facto osobnym modelem spokrewnionym również z modelami S60 i S70. Mimo swojej elitarności, S80 od początku dobrze się sprzedaje. Od 1998 roku auto znalazło ponad 500 tysięcy nabywców. Obecnie na rynku dostępna jest druga generacja modelu.
Powagosław
S80 nie olśniewa fajerwerkami stylistycznymi, ale nie sposób nie doceniać jego dyskretnej elegancji. Zamiast efekciarstwa jest efektywność. A efektowny S80 jest na tyle, na ile powinien być samochód w tej klasie. ~Powagosław
Luzacjusz
Klasycznie piękny i wysmakowany niczym butelka Hennessy. Pasuje do drogiego garnituru i faceta, który odróżnia Rubika od Rubinsteina. ~Luzacjusz

Volvo S80 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Volvo S80

Liczba ocen: 358
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~mako4
Volvo S80 II
Sedan Facelifting 2.0 D4 DRIVE-E 181KM 133kW
Auto w wersji 2.0 D4 181km zdecydowanie do spokojnej jazdy. Co prawda osiągi jakie daje ten silnik są całkiem wystarczające, to jednak zawieszenie zdecydowanie zmusza do wolniejszej jazdy. W swoim segmencie (BMW 5, Audi A6, Mercedes E) S80tka jest chyba najbardziej ekonomicznym wyborem - koszty utrzymania przyzwoite np. typowy zestaw serwisowy (olej 0w20 6L; oryginalne "volvo" filtry oleju, powietrza, paliwa i kabinowy) koszt ~700 PLN. Samochód wg. mnie jest takim golfem wśród segmentu E - w żadnej kategorii nie jest "najgorszy/najlepszy" ale w każdej równo punktuje i jako całokształt wypada całkiem nieźle.
4,3
~Konrad
Volvo S80 II
Sedan Facelifting 2.0 D4 DRIVE-E 181KM 133kW
Jest to mój drugi komentarz, tym razem po 5 latach i 100 tys km. Nadal uważam, że auto jest wygodne i sprawia wrażenie bezpiecznego, chociaż nie sprawdzałem. Moc w zasadzie wystarczająca, szczególnie jak włączy się tryb sport, skrzynia biegów szybka. Samochód mało pali. I na tym kończą się plusy. Z minusów to zawieszenie nie jest przystosowane do szybkiego pokonywania ostrych zakrętów, hamulce też nie zachwycają. Samochód wolno nagrzewa się zimą chociaż ma niby coś co nazywa się układem szybkiego nagrzewania (chyba silnika, bo z pewnością nie wnętrza), a kierownica ma ogromną akumulację zimna (niestety nie mam podgrzewanej). Problemy z zaworem EGR u mnie zaczęły objawiać się po ok. 60 tys, a po 95 tys wymieniłem na nowy i wreszcie przestał szarpać przy małych obciążeniach silnika. Po 90 tys wymiana pokrywy zaworów (odkształcenie) i rury turbo (sparciała), a nie są to tanie rzeczy. Po nagrzaniu wnętrza latem na słońcu plastiki dość mocno trzeszczą podczas schładzania klimatyzacją. Jednak mimo wszystko jest to niezły samochód, dość ekonomiczny w codziennej eksploatacji i chyba bezpieczny, co jest jednak najważniejsze.
4,7
~LukaszK
Volvo S80 I
Sedan 2.4 20V 140KM 103kW
Przesiadłem się do S80 z nowszej Zafiry B (2007). Po perypetiach z dieslem i wsadzonych tysiącach, postanowiłem poszukać czegoś sprawiającego mało problemów. Za licznymi opiniami użytkowników wybór padł właśnie na S80. Co prawda myślałem o wersji mocniejszej (przynajmniej wolnossące 170KM, a najlepiej któryś silnik z turbo), ale ostatecznie z racji, że i tak jeżdżę 90% po mieście stwierdziłem, że wersję 140KM też mogę przygarnąć. No i tak trafiłem na mój egzemplarz, u handlarza sprowadzającego auta ze Szwecji, 160km od mojego miejsca zamieszkania. Oczywiście jak to do handlarza, pojechałem tam z dość luźnym nastawieniem, wcześniej zapoznawszy się z wiedzą, na co szczególnie zwracać w tym modelu uwagę. Na jakiejś szwedzkiej stronie udało mi się zweryfikować przebieg i wyglądało, że jest autentyczny (wtedy 290 000km). Była to wersja "bieda" tego modelu, zwykła materiałowa tapicerka, brak czujników parkowania, itp., jednak ja nie mam wysokich wymagań co do wyposażenia, bo w zasadzie wystarcza mi klimatyzacja i elektryka szyb i lusterek. Reszta rzeczy, takich jak czujniki parkowania można zawsze dołożyć we własnym zakresie (co z resztą uczyniłem). Skórzanej tapicerki nigdy nie chciałem, w zimie mrozi po gaciach, a w lecie siedzi się jak na patelni. Samochód miał kilka mankamentów, poza padniętym akumulatorem, głównie wizualnych, takich jak jeden odprysk na lakierze na drzwiach (jakby ktoś przywalił drzwiami z auta obok), kilkucentymetrowe rozdarcie na fotelu kierowcy (puścił szew), czy zmęczona już przebiegiem kierownica i poszycie lewarka zmiany biegów. Mechanicznie było bez zastrzeżeń, poza jakimś stukotem dobiegającym z tyłu, co potem okazało się pierdołą (tłukł się element tapicerki w bagażniku) oraz lekkim biciem tarcz hamulcowych. Po zakupie oczywiście zrobiony został pakiet startowy (wymiana płynów ustrojowych, filtrów, itp), wleciał nowy akumulator, nowe klocki i tarcze hamulcowe. Od tej pory oprócz paliwa, nie mam żadnych innych wkładów finansowych w ten samochód, co spełnia moje oczekiwania odnośnie bezproblemowej eksploatacji. Gdybym miał kupić znowu samochód to wybór padłby na ten sam model, może bym się zastanawiał nad mocniejszym silnikiem, ale jedynie brałbym to jako opcję. Ogólnie polecam każdemu :)

Raporty spalania Volvo S80

Liczba raportów: 459
Średnie spalanie dla Volvo S80
7,8 – 13,5
l/100 km
5,5 – 7,9
l/100 km
10,5 – 16,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,2
Volvo S80 II
Sedan 2.4 D5 215KM 158kW
Auto, jeśli zadbane, jest rewelacyjne. Średnio spala mi 7,2l (z klimą 8l) ale sporo krótkich tras. Raz w miesiącu lecę 1h autostradą i zero problemów z DPF. Na 18" felgach z S90 o profilu 40 auto nieco twardsze niż zamierzył producent, ale prowadzi się za to bardzo dobrze i niemal klei do asfaltu. Skrzynia nieco leniwa w trybie auto, choć przy tej mocy i momencie to zaleta dla pasażerów z chorobą lokomocyjną. Esencję motoru 2.4D usłyszymy dopiero po przełączeniu na tryb S/manual (a czas reakcji skrzyni na pedał przyspieszenia maleje na oko dziesięciokrotnie). infotainment (wersja z wbudowanym wyświetlaczem) w porządku, choć upgrade do carplay wymaga retrofitu, który w ASO kosztuje sporą sumkę. Dbać, zakładać dobre gumy, wymieniać olej, klocki, tarcze, robić wycieki i nie katować automatu a będzie jeździć dłuuuugo.
14,5
Volvo S80 II
Sedan 3.2 243KM 179kW
Autem zrobiłem ok 2500km i szczerze mówiąc, wg internetowych opinii, przed zakupem spodziewałem się że spalanie będzie nieco mniejsze. Minimalne - 12.7 - wg zbiornika, to była spokojna trasa 60km x2 podczas tych dużych śniegów max 80kph + troche kręcenia się wokół komina. Maksymalnie udało mi sie osiągnąć 20.9 - dosłownie piłowanie od świateł ze świateł po Warszawie + troche spokojniejszej jazdy na dystansie może 30-40km :D Średnie spalanie od zakupu, wg aplikacji Fuelio to 15.4 l/100km. Jazda mieszana, choć z przewagą miejską, tu podjechać, tam podjechać + jakaś traska 70-80km w jedną stronę, z czego 20 w korkach :D Nie przetestowałem auta w długiej jednostajnej trasie, ani nie sprawadzałem spalania na benzynie.
15,2
Volvo S80 II
Sedan 3.0 T6 304KM 224kW
Jak na auto o tej masie i pojemności silnika przystało w jeździe na codzień swoje pali ale na trasie pozytywnie zaskakuje, przy tempomacie ustawionym na 130-140 bez problemu da się wyciągnąć z trasy 11-12 litrów gazu więc za kilometr wychodzi taniej niż większość nowoczesnych, dużo droższych w zakupie diesli o benzynach bez gazu nie wspominając

Usterki Volvo S80

Liczba wpisów: 25
Ustawienie rozrządu.
  • Volvo S80 I 2.4 i 20V 170KM 125kW 1999-2006
  • silnik
Podczas wymiany rozrządu i uszczelek na wałkach rozrządu, mechanik przestawił koło zębate zmiennych faz rozrządu ponieważ musiał je zdjąć do wymiany uszczelki i teraz nie ma pojęcia jak to z powrotem ustawić, pasek nie jest ustawiony równo na kole tylko wystaje z prawej strony koła patrząc od przodu około 2mm wałek podczas uruchamiania silnika przesunie się lekko w prawo potem w lewo i w takiej pozycji pozostaje cały czas, potrzebna jest pomoc dla tego pana jak to wszystko z powrotem ustawić po wymianie paska i uszczelek, nie ma żadnych błędów na wyświetlaczu troszeczkę ciężej odpala niż przed wymianą i więcej spala paliwa, mechanik mówi że można tak jeździć ale to chyba nie do końca prawda, bardzo proszę o pomoc z góry dziękuje
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Problem z uruchomieniem silnika.
  • Volvo S80 I 2.4 TDi 163KM 120kW 2001-2006
  • silnik
Problem objawiał się utrudnionym rozruchem ciepłego silnika, a po kilku miesiącach również zimnego. Niezbędna wymiana głównej jednostki sterującej z uwagi na fakt nie czytania (lub błędnego przetwarzania) sygnału z RPM-a. Wymiana ECM (główny komputer sterujący) wraz ze zmianą softu (wczytany soft ze starego kompa). Całkowite koszty to: 1. Drugi ECM (używka) 300 Pln 2. Koszt usługi 300 Pln 3. Diagnoza Euroservic-u 420 Pln Wymiana i przeprogramowanie wykonane poza ASO.Firma CTA z Warszawy
Oczekuje na rozwiązanie
Chłodnica intercoolera.
  • Volvo S80 I
  • układ chłodzenia
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 4
W samochodach przed 2003 bardzo często ulega uszkodzeniu chłodnica intercoolera, co objawia się spadkiem mocy i bardzo intensywnym dymieniem (czarny kolor dymu) z wydechu. Nowe chłodnice, podobno produkowane przez jednego z polskich producentów, są już bezproblemowe i bardzo trwałe. Dodatkowo przewód łączący dolot powietrza z filtra do turbiny właśnie w tym modelu ulega szybkiej degradacji (guma), ale po wymianie na nowy (tylko autoryzowany serwis) w cenie 300pln z wymianą problem znika. Słyszałem też o problemie, którym jest uszkodzenia modułu jednostki centralnej komputera odpowiedzialnego za odbiór sygnału z czujnika RPM, co wiąże się z trudnym uruchamianiem (w szczególności ciepłego) silnika.

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 25
4,5
Volvo S80 II
Sedan 3.0 T6 304KM 224kW
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: AC STAG 300
przebieg: 1000 tys. km
użytkowana przez: 1000 tys. km
TO JEST MASAKRA Instalacja w topowej wersji VOLVO S80 AWD T6 ponad 300KM. Auto za ok. 100 tys. złotych. Panowie zamontowali mi Parownik w podszybiu, w komorze z której powietrze bezpośrednio czerpane jest do systemu wentylacji wnętrza samochodu. Do parownika jak wiadomo doprowadzana jest instalacja gorącego płynu do podgrzewania parownika. Efekt był taki że nawet podczas...
4,3
Volvo S80 I
Sedan 2.5 i 20V 210KM 154kW
instalacja: LOVATO
przebieg: 170 tys. km
użytkowana przez: 0 tys. km
10 stycznia 2014 gazowali mi volvo s80 2.5 turbo,cena instalacji dobra jak na szanujacego sie montera,obsługa,jakosc wykonania,kontakt-wzorowy.telefony odbiera mily starszy pan,posiada ogromna wiedze i widac ze nie nabija ludzi w butelke.konkretny facet.jestem z człuchowa,gazowalem juz u nich kiedys auto ktore do tej pory jezdzi.wyskoczyla mi kontrolka "check...
5,0
Volvo S80 II
Sedan 3.2 243KM 179kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 56
przebieg: 50 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Polecam, instalacja pracuje doskonale ( trochę się obawiałem przed montażem- różne opinie na stronach ) żadnych problemów, przełączenie z benzyny następuje po ok.1-2min. od uruchomienia na zimno, na ciepło dużo szybciej, w sposób niewyczuwalny, jedyny moment kiedy przełączanie można wyczuć to postój na biegu jałowym, podczas jazdy jest idealnie. Jedynym mankamentem to mały...
Volvo S80