Szukaj

Informacje o Volkswagen Polo V

Lata produkcji: 2009 – 2017
Segment: Auta małe
Piąta generacja Volkswagena Polo produkowana była w latach 2009-2017. Pod względem stylistycznym model ten został przeprojektowany według filozofii zastosowanej wcześniej w modelach Scirocco oraz Golf. Polo V zostało zaprojektowane przez Waltera de Slivę. Model powstał na platformie podłogowej Volkswagen A5 (PQ25), tak jak m.in. Audi A1, Skoda Fabia trzeciej generacji oraz Seat Ibiza czwartej generacji. Oferowany w wariantach trzy- i pięciodrzwiowego hatchbacka oraz czterodrzwiowego sedana. Auto poddano faceliftingowi w roku 2014. Volkswagen Polo V zdobył tytuł Europejskiego Samochodu Roku 2010 (Car of the Year 2010) oraz Światowego Samochodu Roku (World Car of the Year 2010).


 

czytaj więcej
Powagosław

Tak kategoryczne sądy zawsze obarczone są ryzykiem przesady, ale tu przesadzanie zostawmy ogrodnikom. Przed nami najładniejsze Polo w historii tego modelu. Pierwsze stworzone bez kompleksów wobec większego Golfa. I pierwsze, które swoją konkurencyjność na rynku nie będzie zawdzięczać wyłącznie solidności.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak, to Scirocco od początku mi się podobało. Ymh… to Polo? W takim razie właśnie wypowiedziałem najlepszy komplement związany z tym (Polo) autem. Swoją drogą, w końcu jest co komplementować, bo Volkswagenowi udało się zrobić coś lepszego od smętnego pudełka dla właścicielki warzywniaka.

~Luzacjusz

Oceny Volkswagen Polo V

Liczba ocen: 123
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Skrzynia biegów

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Silnik - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,1
~pinka
Volkswagen Polo V
Hatchback 5d Facelifting 1.2 TSI BlueMotion Technology 90KM 66kW
Auto mam od nowości (5 lat). Przesiadłem się z Golfa V 1.6 102 KM. Zalet: całkiem dobry silnik 1.2 16V 90KM TSI, Dwie osoby, zapakowany samochód plus dwa rowery na haku i płynna jazda, bezproblemowe wyprzedzanie przy prędkościach autostradowych. Dobrze zestopniowana skrzynia biegów, przy prędkości 140 km/h na 5 biegu jest 3000 - 3200 obr., duży moment obrotowy już od 1500 obr. można dynamicznie przyspieszać. Na zakrętach prowadzi się pewnie, ale nie jest to poziom np. Golfa. Łatwy do parkowania i manewrowania. Wnętrze wykonanie przyzwoicie, nie trzeszczy czy stuka. Cześć plastików jest miękka (wersja Comforline). Na razie nic się nie wyciera czy rysuje. Co do wad: krótkie siedzisko kierowcy i pasażera męczy przy długich trasach. Autko jest dosyć ciasne wewnątrz, miejsca nie za wiele zwłaszcza dla pasażerów na tylnej kanapie. Odgłos opon i szum wiatru dają się we znaki powyżej 120 km/godz. (warto mieć ciche opony).
4,6
~Piotr
Volkswagen Polo V
Hatchback 3d 1.2 TDI-CR DPF 75KM 55kW
Jest bardzo niepozorne auto, które potrafi niezwykle zaskoczyć w pozytywny sposób. Ma ono swoje wady, ale zdecydowanie więcej w nim plusów niz minusów :) Mimo np. dosyć małej przedniej szyby auto jest bardzo przestrzenne jak na swój rozmiar, mimo swojej klasy auto wygląda na znacznie droższe i nowsze niż jest w rzeczywistości auto prezentuje się naprawdę bardzo dobrze, mimo że jest dosyć plastikowe w środku jest bardzo wygodne.. i tak by można jeszcze długo wymieniać. Jest to auto stworzone z głową, wszystko jest przemyślane i nastawione na wygodę (wiadomo z pewnymi kompromisami..), sprawdzi się do jazdy do pracy, na zakupy czy nawet na dalszy wyjazd w max 4 osoby. Polecam!
3,6
~Sebastian
Volkswagen Polo V
Hatchback 5d 1.6 TDI-CR DPF 90KM 66kW
Samochód jest ładny, zgrabny i praktyczny. Dobrze się prezentuje, przyjemnie się nim jeździ, nic nie skrzeczy, nic nie piszczy, ale mój egzemplarz przynajmniej ma sporo usterek. Zacznijmy od drobnej usterki - kable idące do klapy bagażnika i do trzeciego światła stopu potrafią się przetrzeć od otwierania bagażnika, przez co trzecie światło może przestać świecić, a klapa przestać otwierać. Z poważniejszych rzeczy, a ich jest więcej, to przede wszystkim EGR i wtryskiwacze. Po przejechaniu 110k km musiałem wymienić EGR (koszt około 1500 zł), bo padła w nim elektronika. Do tego największy problem, jakim są prawdopodobnie wtryskiwacze. Samochód zdecydowanie za dużo spala jak na swoje gabaryty i "oszczędny" silnik. Bardzo wrażliwe wtryskiwacze, które nawet nie wiadomo od czego potrafią się uszkodzić. Tankuję paliwo na jedynie dobrych stacjach a i tak mam podejrzenie tego, że się uszkodziły. Wszystkie objawy takie jak wysokie spalanie, głośny klekot i nierówna praca silnika się u mnie pojawiły i są typowe dla uszkodzonych wtryskiwaczy. Regeneracja kosztuje około 600 zł od jednego wtryskiwacza, a jest ich 4. Nawet jak bym to naprawił, to nie wiem czy problem nie powróci. Części do tego samochodu są w średnich cenach, nie są ani przesadnie drogie ani tanie. Poza usterkami, to autem jeździ się dobrze. Prezentuje się też dobrze. Bagażnik nie jest zbyt duży, auto jest ogólnie idealne dla singla lub pary bez dzieci. Gdyby nie problemy z wtryskiwaczami, EGR itd to te auto byłoby naprawdę dobrym samochodem na co dzień i na trasę. Nie polecam tego samochodu z tą jednostką silnika.

Usterki Volkswagen Polo V

Liczba wpisów: 19
Rosnąca temp. wody
  • Volkswagen Polo V Hatchback 5d Facelifting 1.4 TDI BlueMotion Technology 90KM 66kW 2014-2017
  • układ chłodzenia
  • 116 tys. km
Podczas szybszej jazdy (po ok. 40 km trasy) zaczyna rosnąć temperatura wody. Zawsze powyżej 3 tyś. obrotów. W momencie ściągnięcia nogi z gazu, temperatura w ułamku sekundy spada. W serwisie, po wymianie pompy wody i zrobieniu rozrządu, ze względu na brak poprawy zaproponowano wymianę chłodnic i zasugerowano, że chłodnice nie spełniają swojej roli ze względu na to, że jeżdżę po kamienisto-polnych drogach (???). Żaden mechanik w okolicy również nie potrafi znaleźć przyczyny, na komputerze żadnych błędów.
Oczekuje na rozwiązanie
Łańcuch Rozrządu
  • Volkswagen Polo V Hatchback 3d 1.2 70KM 51kW 2009-2014
  • silnik
  • 45 tys. km
Auto szarpało i brakowało mocy po podłączeniu komputera diagnostycznego pokazało błąd czujnika położenia wałka rozrządu . Wymiana czujnika nic nie dała auto nadal bez mocy . Po dalszej diagnostyce okazało się że jest rozciągnięty łańcuch rozrządu .
Problem rozwiązany
2 komentarze
POMPA PLYNU CHLODZACEGO ,SKRZYNIA BIEGÓW ,ELEKTRONIKA SILNIKA
  • Volkswagen Polo V Hatchback 5d 1.6 TDI-CR DPF 90KM 66kW 2009-2014
  • układ chłodzenia
  • 1000 tys. km
Przy przejechaniu 48 tyś poszła skrzynia biegów jego koszyczek dodatkowo wymieniony , dodatkowo klocki przód i tył przy przebiegu po 45 tyś 89 tyś poszła pompa wody wycieki plynu chlodzacego wymieniony rozrzad swiece zaplonowe Auto bardzo dość żwinne niestety spalanie duże jak na taki segment auto małe lusterka bardzo usterkowe Aby obniżyć koszty założony został LPG do tej wersji Co dalej wielką zagadką Przebieg auta 91000 tyś km
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Volkswagen Polo V