Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B8 Variant

Lata produkcji: 2014 – 2019
Segment: Klasa średnia
Ósma generacja Volkswagena Passata oficjalnie zadebiutowała w lipcu 2014 r. w Poczdamie, a szerszej publiczności został pokazany podczas jesiennej wystawy w Paryżu w tym samym roku. Stylistycznie, zgodnie z tradycją, Passat jest kontynuacją rozwiązań znanych z modelu poprzedniej generacji. Jest od niego nieco krótszy (o 18 mm) oraz o 73 kg lżejszy. Volkswagen Passat B8 powstał na przedłużonej platformie podłogowej VW Group MQB Platform (podobnie jak m.in. Volkswagen Golf). Samochód został zaprojektowany przez Waltera de Silvę. Oferowany także w wariancie kombi (Passat Variant). Model, po raz pierwszy w historii, zdobył tytuł Europejskiego Samochodu Roku 2015.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,7 m
Promień skrętu 5,85 m
Długość 4767 mm
Długość z hakiem holowniczym 4882 mm
Szerokość 1832 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2083 mm
Szerokość przy otwartych drzwiach z przodu 3798 mm
Szerokość przy otwartych drzwiach z tyłu 3594 mm
Wysokość 1477 mm
Wysokość przy otwartej klapie bagażnika 2047 mm
Wysokość przy otwartej pokrywie silnika 1782 mm
Rozstaw osi 2791 mm
Rozstaw kół - przód 1584 mm
Rozstaw kół - tył 1568 mm
Prześwit 145 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 1045 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 985 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 973 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 1007 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1506 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1506 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1780 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 650 l
Wysokość bagażnika 529 mm
Szerokość bagażnika 1000 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1172 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 2018 mm
Kąt natarcia 13,4 stopnie
Kąt rampowy 10,5 stopnie
Kąt zejścia 12,3 stopnie
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(66%)

Zalety

+ Ergonomia + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

3,9
~Damian
Volkswagen Passat B8
Variant 2.0 TDI BlueMotion SCR 150KM 110kW
Samochód przestronny, może się podobać. Materiały wykończeniowe na pierwszy rzut oka na dobrym poziomie, jednak spasowanie pozostawia sporo do życzenia bo na nierównościach wszytsko skrzypi. Samochód jest z polskiego salonu, bezwypadkowy i bezkolizyjny na bieżąco serwisowany w ASO więc tym bardziej dziwią mnie skrzypienia z deski rozdzielczej czy boczków drzwi. Zawieszenie to największa porażka. Jeździłem wieloma samochodami różnej klasy ale z czymś takim pierwszym raz się spotykam. Tuleje wahaczy tak skrzypią że ma się wrażenie jakby jeździło się jakimś starym gratem. Problem jest znany wystarczy wpisać w you tube ,, Passat B8 skrzypiące zawieszenie'' Ogólnie jestem rozczarowany i raczej nie kupiłbym ponownie. Niestety usterki które występują w tym aucie potwierdzają mechanicy którzy specjalizują się w naprawach VW oraz ASO VW. Mniej usterkowe są modele po 2019 r (lifting)
2,5
~VW B8
Volkswagen Passat B8
Variant 2.0 TDI BlueMotion SCR 190KM 140kW
Na wstępie posiadam cztery szt. Passata B8 190TDI Co mnie spotkało podczas czteroletniego okresu . Skrzynia usterka mechatroniki ( w jednym aucie DSG do wymiany ) , Sprzęgło ( w jednym przy 47 w drugim przy 77 tyś km wymienione ) Utleniające się chromowania ( wszystkie auta i to kilkukrotnie ) . Discovery Media zawieszają ( wszystkie auta } Dcc wali ( jedno auto ma z nim ) na nierównościach ( wymienione przy przebiegu zaledwie 52 tyś km Skrzypienie zawieszenia jak w starym aucie ( wszystkie auta ) Akumulator ( od 2,5 do 3 lat wymieniony w wszystkich szt. ) Sporo wycieków z silnika ( wszystkie auta ) Kierownica po 60 -70 tyś wygląda ja g.... ( wszystkie szt ) Lampy mają parę w środku tył ( pierwsze objawy po trzech latach teraz trzy szt. tak mają ) Korodujące tarcze norma , jak i nadmiernie zużywające się klocki i tarcze ( wszystkie auta } Ubytki płynu chłodzącego norma ( wszystkie auta ) TDI zawsze potrzebuje dolewek oleju i trzeba tego pilnować ( wszystkie auta ). Często źle spasowane uszczelki potrafią zetrzeć lakier w wnękach do podkładu ( w trzech autach ) Pękające roczki od drzwi ( w dwóch autach ). DSG z Tdi posiada laga , miasto opóźnienie reakcji wynosi minimalnie 1,5s do nawet 3,1s a to koszmar ( wszystkie auta ) Wyciszenie raczej w skali od 1 -10 to słabe 5 Zatem jaki jest naprawdę Passat B8 sami ocenicie ja nigdy więcej nie kupie Passata jak i nie polecę tego auta nikomu ( nie tyczy się całego Vaga )
4,5
~Marcin
Volkswagen Passat B8
Variant 2.0 TDI BlueMotion SCR 190KM 140kW
Moja ocena to czwórka z dużym plusem. Auto kupione z symbolicznym przebiegiem a już niestety ma trochę nalatane. Z uwagi na to, że szukam teraz nowego auta - moja opinia będzie bardzo obiektywna. Zacznę od tego, że jak go zobaczyłem to nie byłem zbytnio zachwycony...po prostu zakup zdroworozsądkowy. Zresztą Passat w tdi ehhh. moje pierwsze wrażenie bardzo szybko minęło. Przede wszystkim wyposażenie: Highline, komfort jazdy (siedzenia boskie!!!!! i nikt mi nie powie że jest inaczej), śmieszne ilości paliwa, asystenci (chyba wszyscy dostępni) na prawdę rewelacyjnie działają i realnie pomagają. Auto przetestowane na długich trasach, zero awarii...no może poza oryginalnymi hamulcami, które od razu wyrzuciłem. Skrzynię biegów mam manualną...tak na wszelki wypadek :)Rozrząd kompletny z serwisem olejowym, paskiem osprzętu i filtrami- 1900 zł. Po moich kilkutygodniowych wizytach w różnych salonach, dziesiątkach jazd próbnych......przepraszam ale za pieniądze rzędu do 170 tys ja nic godniejszego nie znalazłem. I jestem w kropce. Samochód jest świetny. Naprawdę żal go będzie sprzedawać.
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B8 Variant
6,4 – 10,0
l/100 km
5,1 – 7,9
l/100 km
8,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,6
Volkswagen Passat B8
Variant 2.0 TSI BlueMotion Technology 220KM 162kW
10l/100km 80% miasto, 20% trasa (trasa też w mieście ale eSka). Głównie krótkie odcinki 3-5km parę razy dziennie. Warszawa przejazd północ-południe z normalnym ruchem ale prawie bez korków 8-9l. 5,7l/100 minimalne spalanie na trasie 40km (eSka tempomat 80km/h i wsie tempomat 50km/h), ciepły dzień, tryb eko. Ale to ewenement, bo tak normalnie się nie jeździ. Całościowe spalanie auta na przestrzeni 30kkm to 10l/100km. Trasa (eSka tempomat 145km/h) 8-9l, miasto 10-11l. Tryb normal, włączony stop-start. Spalanie zgodne z moimi założeniami sprzed kupna. Auto ma bdb dynamikę i fajny odgłos z wydechu. Warto? Warto :-)
5,9
Volkswagen Passat B8
Variant 2.0 TDI BlueMotion SCR 190KM 140kW
190PS, manual 6- biegowy, kombi, napęd na przód, ad blue. Przebieg 108tys km. Średnia Po roku użytkowania 6.22l - przewaga tras i jakieś 10 litrów ad blue; nie korzystam z start&stop. Trasa poniżej 5l jeśli nie przekracza się 110km/h, przy szybszej jeździe 5.5-6.0l, miasto 7.0-7.5l. Generalnie jestem w szoku, wcześniej jeździłem sedanem B7 177ps z dsg i 4x4 - średnia 8.3 po 3 latach jeżdżenia. I B6 sedan 170ps dsg, 7.1l tez po 3/4 latach jazdy (wymiany oleju w dsg co 60tys i oleju w silniku co 12tys) . Manual trochę doskwiera, ale auto pali około 1l mniej i odchodzi niepewność związana z kołem dwumasowych
6,7
Volkswagen Passat B8
Variant 1.4 TSI BlueMotion Technology 125KM 92kW
Nie spodziewałem się tak oszczędnego silnika w tak dużym aucie jakim jest Passat B8. Tylko 1.4 i 125 koni, a turbina sprawia, że autem jeździ się dość dynamicznie, nawet na autostradach. Spalanie wychodzi naprawdę znikome i nie mówię, że jeżdżę jak dziadzio. Trasa na odcinku 200km z czterema osobami na pokładzie z prędkością 120-130km/h średnio 6 litrów benzyny. Na odcinku 100km na trasie z przepisową prędkością do 100 km/h głównie operujac 5 i 6 biegiem wyszło 5 litrów benzyny. Zatłoczone miasto i korki, przy zimnym silniku na krótkich dystansach, wyszło 8 - 8.5 litrów benzyny. To naprawdę super palność.
awaria skrzyni DSG
  • Volkswagen Passat B8 Limousine 2.0 TDI BlueMotion SCR 190KM 140kW 2015-2019
  • silnik
  • 109 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 8
Nie 5
podczas jazdy pojawia się komunikat "skrzynia biegów w trybie awaryjnym. brak biegu wstecznego", można kontynuować jazdę ale działają tylko biegi nieparzyste. Po zatrzymaniu silnika i wyłączeniu silnika po ponownym uruchomieniu komunikat znika, skrzynia działa prawidłowo ale po różnym upływie czasu - kilka minut, kilka godzin, kilka dni - pojawia się ponownie. W ASO stwierdzono uszkodzenie mechatroniki, koszt wymiany modułu ok 3 tys złotych. Przebieg auta 109 tys km, auto regularnie serwisowane w ASO
1 komentarz
Niepokojące odgłosy z okolicy kół.
  • Volkswagen Passat B8 Variant 2.0 TDI BlueMotion SCR 150KM 110kW 2015-2019
  • układ hamulcowy
  • 35 tys. km
Witam Podczas jazdy drogami typu kocie łby czy wyłożonymi płytami drogowymi słychać hałas z okolicy przednich kół. Hałas ustępuje w momencie lekkiego naciśnięcia na pedał hamulca. Myślę że hałasują zaciski hamulcowe, które wchodzą w drgania. Jest on na tyle głośny, że ludzie idący chodnikiem obracają się za mną. Jako że auto jest na gwarancji pojechałem z tym problemem do serwisu vw plichta Gdynia ( 2 razy). Po sprawdzeniu auta powiedziano mi, że owy hałas pochodzi z tulei wahacza, które należy przesmarować i będzie ok :)))) Fakt jest taki, że po wyjechaniu z serwisu miesiąc jest ok po czym problem powraca. Wg mnie panowie w serwisie dla niepoznaki posmarowali mi wahacze smarem tak bym się nie czepiał hamulców. A w rzeczywistości ponaginali blaszki przy klockach itp. Zrobili zaciski bardziej sztywne/napięte. Uważam, że nie tak powinna wyglądać naprawa w autoryzowanym serwisie volkswagena. Jeśli macie jakiś sposób co zrobić by problem już nie wracał to proszę o informację. Pozdrawiam Marcin
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Przy odpaleniu niskie obroty
  • Volkswagen Passat B8 Variant 1.8 TSI BlueMotion Technology 180KM 132kW 2014-2018
  • silnik
  • 135 tys. km
Witam. Samochód przy odpalaniu przydusza go na 400/600 obrotów ( lekkie drgania ) po 3 sekundach wchodzi na normalne obroty. Brak jakichkolwiek błędów. Dzieje się tak raz na 5 rozruchów Proszę o pomoc bo nie wiem czego szukać
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Volkswagen Passat B8 Variant