Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B2 Kombi 1.6 TD 70KM 51kW 1982-1988

Lata produkcji: 1982 – 1988
Segment: Klasa średnia
Wprowadzona na rynek pod koniec roku 1980, druga generacja Volkswagena Passata (symbol: B2) względem swego poprzednika była wyraźnie większa, a zmiany stylistyczne rzucały się w oczy, zwłaszcza po uwypuklającej je modernizacji, która miała miejsce w roku 1985. W 1982 r. do oferty dołączył bazujący na Passacie B2 sedan o nazwie Santana. Tak jak model pierwszej generacji, tak też Passat II stał się olbrzymim sukcesem niemieckiej marki. Mimo że produkcja Passata B2 zakończyła się w roku 1987, był on do niedawna jeszcze oferowany w Chinach pod nazwą Santana. Na rynku północnoamerykańskim sprzedawany był także jako Volkswagen Quantum, w Meksyku natomiast pod szyldem Volkswagen Corsar.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Produkowany od 1982 do 1988 roku
Pojemność skokowa 1588 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 70 KM (51 kW) przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 133 Nm przy 2600 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 23,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 80 mm
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Tre91
Volkswagen Passat B2
Kombi 1.6 TD 70KM 51kW
Auto mimo swoich lat może się podobać, a i nie jedna dziewczyna zwraca uwagę na Passata B2.Większość ludzi nie wie co to jest, a swoim wyglądem ma zadatki na amerykańca.Trwałe, tanie w utrzymaniu, niskie opłaty, nieduże spalanie.Trzeba jedynie znaleźć egzemlarz w dobrym stanie, i dbać o blacharkę zanim zacznie gnić.Robić zaprawki, najlepiej porządnie dobranym lakierem w sprayu i będzie wyglądać dobrze.Autko bardzo wdzięczne i na pewno przeżyje nie jeden nowszy wynalazek.Co do przebiegu, który podałem.Jest on liczony, od kapitalki silnika, która odbyła się w ASO VW jeszcze w Niemczech, co zresztą jest wpisane w książce serwisowej dołaczonej do niego :)
2,6
~VW wiem co mam
Volkswagen Passat B2
Kombi 1.6 TD 70KM 51kW
VW PASSAT ´84 - SAMOCHOD DOSC DROGI (CENY WACHAJA SIE : 3000-4500).SILNIK DIESLA BYL OSZCZEDNY KIEDY BYLA DUZA ROZNICA W CENIE MIEDZY ROP A BANZYNA,TERAZ PALI CO PRZECIETNA BENZYNOWKA.JESLI CHODZI O RDZE TO MOJ PASSAT JUZ MIAL WYMIANIANE : PROGI,BLOTNIKI,DRZWI JEDYNIE ZOSTALA MASKA I INNE PIERDOLY,SAMOCHOD DOSC AWARYJNY.PASSATA MOZNA POLECIC TYLKO KIEDY JEST NOWY,LUB Z NOWSZYCH,STARE JUZ SIE KONCZA.SILNIK JEST OD BIEDY BLACHA ZDECYDOWANIE GORZEJ CZESCI KAROSERYJNE DOSC DROGIE TAK JA KSAMOCHOD,WOLALBYM JUZ KUPIC MALUCHA NIZ TEN ZLOM.WIEM CO MAM,WIEM ZE TO JEST GOWNO.
4,4
Volkswagen Passat B2
Kombi 1.6 TD 70KM 51kW
Ogólnie uważam auto za wygodne, pakowne, ekonomiczne, naprawy nie rujnują kieszeni. Bolączki jakieś tam swoje ma ale nowe auta też je mają... Doczekał się kilku żargopnowych nazw: szczypak, szczurek, śledź... to świadczy o \\\\\\\"wgryzieniu\\\\\\\" się w historię :-) No i swój klimat ma!
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B2 Kombi 1.6 TD 70KM 51kW 1982-1988
5,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,2
Volkswagen Passat B2
Kombi 1.6 TD 70KM 51kW
Zużycie paliwa, jak na kombi o tak dużej przestrzeni bagażowej, jak i przedziału pasażerskiego jest wprost śmiesznie niskie, zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, że to ropniak z lat 80.Ceny są bardzo niskie, przykładowo: Poduszki silnika-9 zł Uszczelka miski olejowej-7,5 zł Kompletny rozrząd-70zł Łożysko koła tylnego-17 zl. Naprawy z kolei, można w większości wypadków dokonać samemu, o ile posiada się coś lepszego niż dwie lewe ręce.Świetny dostęp do wymienianych elementów a także prostota i pomysłowość niemieckich inżynieró, tylko w tym pomagają.
5,6
Volkswagen Passat B2
Kombi 1.6 TD 70KM 51kW
Znajomy, posiadacz nowiutkiej corolli pochwalił mi się że w trasie mu spala 4.9... Mnie tym robawił ale ja go zaskoczyłem słowami: mój 20 letni grzechotnik bez elektroniki i zaawansowanej kombinarotyki w trasie spala nie więcej niż 5... Wara mu trochę pacnęła o podłogę a mnie serce rosło ;-) przykład 1: wyjazd z kempingiem 700 kg nad morze - poniżej 8 litrów przykład 2: wyjazd na słowację, razem 1300 km z czego 400 po tatrach - 5,5 litra... a górki połykał dzięki turbo - jak się kręci to nie ma zadyszki :-)
5,8
Volkswagen Passat B2
Kombi 1.6 TD 70KM 51kW
Miasto (kraków) 6-7 litrów, trasa około 5. Maksymalne spalanie uzyskałem w zimie jeżdżąc na krótkich odcinkach ok 5km do szkoły. przyspieszenie ~14s do 100, prędkość maksymalna ponad 170km/h wiec chyba nie jest źle
Volkswagen Passat B2 Kombi