Szukaj

Informacje o Toyota Yaris III Hatchback 5d Facelifting Hybrid 100KM 74kW 2014-2017

Lata produkcji: 2014 – 2017
Segment: Auta małe
Toyota Yaris III wprowadzona została na rynek w roku 2011. Pierwowzorem koncepcyjnym auta był, przedstawiony wiosną 2011 roku, prototyp noszący nazwę Yaris HSD Concept. Model zarówno powiększył swoje wymiary względem poprzednika, jak również został odmieniony pod względem stylistycznym, zgodnie z designerskimi rozwiązaniami użytymi uprzednio w modelach Auris oraz iQ. Toyota Yaris trzeciej generacji została zbudowana na zmodyfikowanej platformie podłogowej swojego poprzednika (XP Platform). Samochód oferowany jest w wariantach 3- oraz 5-drzwiowym.
czytaj więcej
Powagosław

Ładne, dynamicznie zaprojektowane miejskie auto. Więcej charakteru i życia niż w Yarisie II. To może nie przełom, ale przyjemnie się patrzy.

~Powagosław
Luzacjusz

Poprzedni Yaris nawet nie udawał, że nie jest nudny i brzydki. Ten trochę udaje ciekawszego niż jest. Postęp? O tak. Zachwyt? Innym razem.

~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2017 roku
Pojemność skokowa 1497 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 4800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 111 Nm przy 3600-4400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 13,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 84,7 mm
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Ergonomia - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,3
~awas4
Toyota Yaris III
Hatchback 5d Facelifting Hybrid 100KM 74kW
Dobre auto, ale ma 2 minusy - ubogie wyposażenie i spore (jak na hybrydę) spalanie. Przebieg jest na razie niewielki więc nic nie stuka i nie puka, zawieszenie dość twarde, ale nierówności wybiera ładnie. Koszty użytkowania niemal nie istnieją, bo poza benzyną i oponami niczego nie zmieniam. Rozrząd na łańcuchu, silnik nie wyżyłowany, klocki hamulcowe zużywają się powoli (bo to hybryda). Wiadomo - za tę cenę kupi się starsze auto z segmentu C lub D znacznie lepiej wyposażone, bo w yarisach tylne szyby w prądzie to już luksus. Ja mam bogatszą wersję ale i tak podgrzewana jest tylko tylna szyba, fotele reguluje się manualnie, a wykończenie to najczęściej blacha i plastik. Moim zdaniem warto dopłacić nieco więcej i mieć kilka przydatnych bajerów niż przyoszczędzić kilka tys. i wozić się golasem bez kamerki cofania, podłokietnika i z szybami w korbie. Nie warto ,o ile nie planuje się jeździć wyłącznie po mieście, dopłacać do hybrydy. Te 3,5 litra podawane przez toyotę czy 4l podawane przez youtuberów można włożyć między bajki. Dojeżdżam yarisem do pracy 30km dziennie (po 15 w jedną stronę). Połowa trasy podmiejska (70-90km/h) i połowa w mieście (rano 50-60km/h, po południu lekkie korki). Nie wiem czy to wina tego, że korków za mało, czy tego, że trasa krótka i na zimnym silniku pali więcej, ale średnie spalanie na tej trasie (spokojna jazda w trybie eco, bez przekraczania 100km/h) wychodzi 5.5l/100km. Jest to drugi samochód na krótkie trasy, bo jazda tym po S-ce czy autostradzie to katorga. Spalanie wychodzi kwotowo drożej niż w moim zagazowanym 2.5 V6, a max rozsądna prędkość to 110km/h, bo później robi się głośno (z bezstopniową skrzynią brzmi to jak piła spalinowa pod maską) i drastycznie wzrasta spalanie. Vmax uzyskane na liczniku to 170km/h ale nie wyobrażam sobie jazdy kilkuset kilometrów z taką prędkością. Krótko mówiąc fajne auto do miasta i pod miasto, ale nie na dłuższe dojazdy. Da się wyprzedzić tira czy dziadka w matizie, nie oczekujcie jednak wyjątkowych wrażeń z jazdy. Słabo też ogrzewa. Jeszcze przy ok. 4 stopniach na plusie jedzie się komfortowo, poniżej tego jest chłodno, a przy mrozach można zapomnieć o nagrzanej kabinie (przynajmniej na tych moich 15km, tymczasem w zwykłym, niehybrydowym samochodzie po 6km jest już ciepło). Ponadto przy mrozach silnik spalinowy chodzi niemal non-stop i spalanie wzrasta do 6l/100km. Jeśli czyta to ktoś, kto zastanawia się nad zakupem takiego auta, to niech się nie przestraszy tym krytycznym opisem- to mimo wszystko fajne, ekonomiczne auto, ale lepiej chyba dołożyć do yarisa IV (większa moc przy mniejszym spalaniu) lub wziąć starszego priusa - cena podobna, spalanie podobne a wyposażenie bogatsze i więcej miejsca w środku.
4,1
~awas4
Toyota Yaris III
Hatchback 5d Facelifting Hybrid 100KM 74kW
Dobre auto, ale ma 2 minusy - ubogie wyposażenie i spore (jak na hybrydę) spalanie. Przebieg jest na razie niewielki więc nic nie stuka i nie puka, zawieszenie dość twarde, ale nierówności wybiera ładnie. Koszty użytkowania niemal nie istnieją, bo poza benzyną i oponami niczego nie zmieniam. Rozrząd na łańcuchu, silnik nie wyżyłowany, klocki hamulcowe zużywają się powoli (bo to hybryda). Wiadomo - za tę cenę kupi się starsze auto z segmentu C lub D znacznie lepiej wyposażone, bo w yarisach tylne szyby w prądzie to już luksus. Ja mam bogatszą wersję ale i tak podgrzewana jest tylko tylna szyba, fotele reguluje się manualnie, a wykończenie to najczęściej blacha i plastik. Moim zdaniem warto dopłacić nieco więcej i mieć kilka przydatnych bajerów niż przyoszczędzić kilka tys. i wozić się golasem bez kamerki cofania, podłokietnika i z szybami w korbie. Nie warto ,o ile nie planuje się jeździć wyłącznie po mieście, dopłacać do hybrydy. Te 3,5 litra podawane przez toyotę czy 4l podawane przez youtuberów można włożyć między bajki. Dojeżdżam yarisem do pracy 30km dziennie (po 15 w jedną stronę). Połowa trasy podmiejska (70-90km/h) i połowa w mieście (rano 50-60km/h, po południu lekkie korki). Nie wiem czy to wina tego, że korków za mało, czy tego, że trasa krótka i na zimnym silniku pali więcej, ale średnie spalanie na tej trasie (spokojna jazda w trybie eco, bez przekraczania 100km/h) wychodzi 5.5l/100km. Jest to drugi samochód na krótkie trasy, bo jazda tym po S-ce czy autostradzie to katorga. Spalanie wychodzi kwotowo drożej niż w moim zagazowanym 2.5 V6, a max rozsądna prędkość to 110km/h, bo później robi się głośno (z bezstopniową skrzynią brzmi to jak piła spalinowa pod maską) i drastycznie wzrasta spalanie. Vmax uzyskane na liczniku to 170km/h ale nie wyobrażam sobie jazdy kilkuset kilometrów z taką prędkością. Krótko mówiąc fajne auto do miasta i pod miasto, ale nie na dłuższe dojazdy. Da się wyprzedzić tira czy dziadka w matizie, nie oczekujcie jednak wyjątkowych wrażeń z jazdy. Jeśli czyta to ktoś, kto zastanawia się nad zakupem takiego auta, to niech się nie przestraszy tym krytycznym opisem- to mimo wszystko fajne, ekonomiczne auto, ale lepiej chyba dołożyć do yarisa IV (większa moc przy mniejszym spalaniu) lub wziąć starszego priusa - cena podobna, spalanie podobne a wyposażenie bogatsze i więcej miejsca w środku.
3,4
~yasieq
Toyota Yaris III
Hatchback 5d Facelifting Hybrid 100KM 74kW
Dla jasności piszę nie jako właściciel ale użytkownik służbowego. Sam napęd hybrydowy jest zwłaszcza w nowym aucie bardzo fajny, sprawnie rusza przyspiesza dobrze działa jest wystarczająco dynamiczny do miasta. Jednak jeżdżąc mniej więcej równo z resztą samochodów na ulicach Warszawy pali mi to cudo ponad 6 litrów zazwyczaj 6.1. Mając prywatną 2 litrową 13 letnią hondę 156 koni na LPG nie umiem poza tym ,że yaris ma automat żadnych innych zalet nawet koszty paliwa są wyższe niż w dużo większym aucie z LPG. Jeżeli chodzi o prowadzenie to porównując z 13 letnią hondą jest przepaść może dlatego, że klasa aut jest inna może z innych powodów nie wiem ale jak to trafnie określił mój przyjaciel prowadzenie yarisa jest jak płynięcie na pontonie po górskiej rzece..Zakręt w starej hondzie to zabawa, w yarisie niekoniecznie..Do tego brak możliwości wymiany fabrycznego radia na radio z androidem 2 din takie jak mam w starym aucie. Więc zamiast włączyć sobie ulubioną stację z USA albo YT jestem skazany na tutejszy badziew typu RMF..
Średnie spalanie dla Toyota Yaris III Hatchback 5d Facelifting Hybrid 100KM 74kW 2014-2017
4,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,4
Toyota Yaris III
Hatchback 5d Facelifting Hybrid 100KM 74kW
Generalnie narazie rewelacji nie ma przejechałem 3000 km wszystko po mieście w krakowie. Najlepsze spalanie którymi się udało osiągnąć to 4,7 i to jeszcze nie w krakowie tylko jadąc sześdziesiąt kilometrów na godzinę z Balic do krakowa. Osiągnięcie spalania poniżej 5 l graniczy z cudem. Oczywiście na krótkich odcinkach ja dząc tylko na baterii może koło 4,5 l pokazuje ale jak włącza się silnik spalinowy który praktycznie cały czas jest zimny to spalanie wzrasta drastycznie. Przy 70 km/h stałej prędkości włącza się już silnik spalinowy wtedy spalanie jest na poziomie pięć i pół do 6 l zależy czy się jedzie z Górki czy nie. jeżeli komuś się uda osiągnąć w mieście poniżej 5 l to proszę o kontak: skilahcim@gmail.com, chętnie dowiem się jak to zrobić:)
4,4
Toyota Yaris III
Hatchback 5d Facelifting Hybrid 100KM 74kW
Auto idealne do miasta. Jeździ nim moja żona do pracy, na odległość ok.7-8km. Latem zużycie paliwa spokojnie ok. 4,3 l na 100km., zimą troszkę więcej ale nie przekracza 5,0 l. Na trasie nie oszczędzając samochodu, ok. 100-120km/h spala max 5,0l. Toyota jest super.
4,5
Toyota Yaris III
Hatchback 5d Facelifting Hybrid 100KM 74kW
I tu najlepsze :) to auto firmowe więc jakie by nie było jest rewelacyjne :) Jeździłem wieloma autami służbowo wiele, wiele kilometrów - fabią, focusem, astrą i przejściowo innymi, jednak ta toyota, choć mniejsza od niektórych aut, bije je na głowe! mocno rozważam zakup takiej wersji prywatine, tylko, że Aurisa :) większy. Tak więc, jeżdząc zblożone trasy oszczędność ok. 2x tyle na paliwie to mówi samo za siebie.

Usterki Toyota Yaris III

Liczba wpisów: 18
Wadliwa poduszka powietrzna
  • Toyota Yaris III Hatchback 5d Facelifting 1.33 Dual VVT-i 99KM 73kW 2014-2017
  • wnętrze
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 2
W zimie b.r dowiedziałem się że mój yaris(rok 2016) ma wadliwą poduszkę powietrzną kierowcy i w razie wypadku możliwe że nie otworzyłaby się. Ale na szczęście zostałem wezwany na akcję serwisową i mi poduszkę wymienili więc teraz nie powinno już być żadnych problemów z tym. No ale jednak to jest usterka dość poważna. Co by było gdyby był jakiś wypadek i poduszka by się nie otworzyla? Kierowca mógłby się mocno poturbować albo nawet zginąć! Może ja bym w nic nie wjechał(choć nigdy tego nie wiadomo) za to mój Ojciec-owszem. W końcu rozwalił swoją pandę aż 5 razy! Planowałem tą toyotę sprzedać mu w kwietniu 2020 ale dobrze że tego nie zrobiłem. Miejmy nadzieje że w innych egzemplarzach już tą niebezpieczną usterkę naprawiono(myślę że poprawili, w końcu była duża akcja serwisowa). Pozdrawiam wszystkich serdecznie.
Zacinające się blendy reflektorów
  • Toyota Yaris III Hatchback 5d Hybrid 100 74KM 54kW 2012-2014
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Problem dotyczy soczewkowych reflektorów z LED-ami do jazdy dziennej, z lat 2012-2014. Zmiana świateł mijania drogowe jest realizowana przez elektromagnetycznie sterowane blendy. Po włączeniu długich blendy podnoszą się odsłaniając cały układ optyczny reflektora. Niestety, po przełączeniu z długich na krótkie blenda nie zawsze opada i pozostajemy z jednym światłem mijania i jednym drogowym, ku zgryzocie jadących z przeciwka. Wada dotyka zwykle prawego reflektora i na razie występuje okazjonalnie. Powiedzmy, że 2-3 razy na 100 przełączeń.
po 3 dniach stania w garażu auto bez ,,odpalenia na kable,,nie ruszy
  • Toyota Yaris III Hatchback 5d Facelifting 2017 1.5 Hybrid 100KM 74kW 2017-2020
  • układ napędowy
  • 13 tys. km
Wystarczy,że auto postoi 3 dni i jest nie do ruszenia.Asistans przyjeżdża i odpala na kable.Serwis w Bytomiu twierdzi,że test akumulatora jest super,auto za długo stoi{3 dni !}.Jestem bezradna.Auto ma dwa lata i muszę go sprzedać.Odradzam kupowanie w CzajceBytom ,bo sprzedają dziadostwo,a z klijenta robią idiotę.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Toyota Yaris III Hatchback 5d Facelifting