Szukaj

Najnowsze raporty Renault Clio

6,5
Renault Clio II
Hatchback 1.6 16V 110KM 81kW
1.6 16V pali w zależności od stylu jazdy. W mieście i korkach bez szaleństw pije 8.5 litra, natomiast przy bardzo oszczędnej jeździe w terenie wiejsko-leśnym da się zejść nawet nieco poniżej 6 (rekord 5.5), jednak to wymaga oszczędzania każdej kropli, wykorzystywania wzniesień i unikania gazu oraz hamowania. Przy normalnej eksploatacji spali 6.5 -7, nawet przy korzystaniu z całej jego zrywności. Niestety kiepskie przełożenia na skrzyni biegów sprawiają że jazda powyżej 130-150 km/h to wycie silnika, i spalanie sięgające kilkunastu litrów.
4,5
Renault Clio III
Hatchback 5d Phase II 1.5 dCi 75KM 55kW
Przejechałem nim 110tys km. Obecny przebieg 260tys. Gdy paliwo było tańsze, średnio w cyklu mieszanym wychodziło 4.7-4.9 Obecnie, gdy paliwo drogie od ponad 40tys km zmieniłem styl jazdy i spalanie średnie w cyklu mieszanym wychodzi 4.2-4.3 rekord to 3.93l. na trasie do Pragi (2 dorosłych, 3 dzieci i bagaże) przy średniej prędkości 130-150 wyszło 5,13l. Autko potrafi spalić dużo gdy zbyt szybko zmienia się biegi. Ja staram się utrzymywać auto na obrotach, 4 bieg najszybciej wrzucam przy 60km/h delikatnie operując gazem. Jak się chce to się da. Jak go pożyczyłem teściowej to spalił blisko 6l generalnie fajne auto 260tys i oryginalne sprzęgło, wtryski, dpf, turbo itp. jedyne co się zepsuło to już 3 razy manetka kierunkowskazów
5,7
Renault Clio IV
Hatchback 5d Facelifting 0.9 Energy TCe 90KM 66kW
Autkiem przejechałem około 1550 km. Średnie zużycie paliwa wskazywane przez komputer wyniosło 6,3 l/100km. Jazda 70 % miasto(Warszawa) 30 % jazda podmiejska. Jeździłem z dezaktywowanym start-stop. Auto miało 108 tyś km przebiegu i podczas wyłączania i ponownego uruchamiania silnik mocno się telepał, było to niezbyt przyjemne :-) Jadąc z prędkością około 70 km/h spalanie wynosiło około 3.5-4 l/100km. Jadąc z prędkością około 90 km/h spalanie wynosiło około 4.5-5l /100km . Jadąc z prędkością około 120 km/h spalanie wynosiło około 6.5-7 l/100km . Jazda z wyższymi prędkościami nie jest żywiołem tego autka. Ogólnie do użytku miejsko/podmiejskiego jest to na prawdę fajny wybór.
7,0
Renault Clio V
Hatchback 5d Facelifting 1.0 TCe 100 LPG 100KM 74kW
Śmiem twierdzić, że to auto pali śmieszne ilości paliwa. Przez pierwsze 2500km jeździło tylko na benzynie, średnie z całego okresu to 5.6l/100km liczone z dystrybutora. Teraz odważyłem się nim wyjechać na majówkę do Chorwacji (3 os+ bagaż na 9 dni różnej pogody- nie wiem jak to możliwe ale zostało jeszcze miejsce w bagażniku mimo, że naprawdę dużo zabraliśmy). Średnie z dystrybutora po odcinku w PL i całych Czechach przy 130km/h na tempomacie 7.8/100 LPG. Roboty, korki, ograniczenia do 100-110 plus obwodnica Wiednia 6.4/100... To wręcz nierealne... auta nie oszczędzałem, tylko jak się dało to dynamiczne przyspieszanie i jazda zgodna z ograniczeniem (130). Słowenia trochę po stolicy i korki (przez deszcz) na autostradzie potem Chorwacja również 6.4 z dystrybutora. Komputer zawyża spalanie i to dość losowo, bo od 0.1 do nawet 0.9/100. Autko ekonomiczne i nawet dynamika bez wstydu, choć 6 to typowy nadbieg to powyżej 140 zaskakująca dynamika. Musi faktycznie mieć spory gratis na gazie, tak jak wychodzi w testach polskich (np Patryk Mikiciuk), czy zagranicznych (+-120KM na hamownii). Autko komfortowe na równych drogach i super zwinne/stabilne w zakrętach. Niestety na Chorwackich dziurach bardzo nerwowe i nieprzyjemne (aż człowieka boli, bo ma się wrażenie że mu to szkodzi), w takich warunkach brakuje mi mojego kombi klasy D, ale poza jestem w ciężkim szoku, że tak dobre auto udało mi się kupić żonie.
4,4
Renault Clio III
Hatchback 5d Phase II 1.5 dCi 75KM 55kW
Przejechałem nim 100tys km (obecny przebieg 233tys km) Średnią podaję z tankowań nie z komputera. Przy dynamicznej jeździe 4.8. ale odkąd paliwo zdrożało jeżdżę spokojniej i obniżyłem spalanie do ok 4.2 (max udało mi się zejść do 3.9) najważniejsza zasada delikatnie operować gazem 4 nie wrzucam poniżej 60 ale przeważnie później a piąty bieg przy minimum 90. Powyżej 100km/h to pali duuuuuuzo więcej. Na trasie do Warszawy trasa 300km przy prędkości 120-130 spalił 5.5. Auto trochę za słabe na piąty bieg więc go unikam (zamierzam zrobić chipa). Auto poza manetka migaczy nigdy się mi nie zepsuło. Turbo, dpf (wypala się co 1100-1200km), sprzęgło i wtryski fabryczne!
5,6
Renault Clio IV
Hatchback 5d ENERGY TCe 99g 90KM 66kW
Generalnie autko jest bardzo oszczędne, moim jeżdżę już od 2 lat, średnie spalanie trasa/miasto przy lekkiej nodze to 5,9L, najlepsze spalanie jak do tej pory to powrót z wakacji z nad morza na południe Polski,autostrada A1 na tempomacie 130 km/h i spaliło 4,26 L/100km. Generalnie polecam jazdę na tempomacie, dobrze dobiera prędkość i dawkę paliwa co przekłada się na bardzo ekonomiczne spalanie. Jak do tej pory od prawie 2,5 roku używania auta nie miałem, żadnej awarii silnika czy układu jezdnego, jedynie na mrozie pękła tylka klamka drzwi, trzeba było wymienić na nową.
5,4
Renault Clio IV
Hatchback 5d Facelifting 0.9 Energy TCe 90KM 66kW
Jazda mieszana na zbiorniku 800km, autostrada tempomat 105 km/h 1050km. Przez 5 lat użytkowania od nowości mogę powiedzieć, że jest to dość oszczędne auto tylko trzeba w miarę lekko operować gazem. Deptanie odrazu widać na wskaźniku.
5,0
Renault Clio V
Hatchback 5d Hybrid 1.6 E-TECH 140KM 103kW
Zima - opony wielosezonowe Michelin, spalanie średnie 5.6-5.8 miasto plus trasa między miastami Latem na oponach letnich spalanie ok. 4.8 Powyższe wyniki bez specjalnego obchodzenia się z pedalem gazu
6,9
Renault Clio II
Hatchback 1.2 i 16V 75KM 55kW
Przebieg około 165 tys.km. Użytkowany głównie w małym mieście z dużymi korkami, przebiegi do 3 km. Zimą 9,6, lato około 7 z klimą. Drogi krajowe do 100km/h średnio około 5,8. Autostrady nie widział. Zużycie paliwa wg mnie prawidłowe, Jako miejskie toczydełko sprawdza się nieźle, zwrotne z dobra widocznością.
6,5
Renault Clio III
Hatchback 5d 1.2 16V eco2 75KM 55kW
Mój to rok 2007, ale się nie da wybrać z listy. Najwyższe spalanie średnie miał zimą - 7.2. Po naprawie elementu klimy wchodzi max na 6.6. Nawet mimo niezbyt ekonomicznego traktowania bo mało jeżdżony, w mieście zwykle krótkie trasy 4-6 km, więc silnik raczej nie ma czasu osiągnąć optymalnej temperatury. Na autostradzie przy 120-130 km/h średnie zeszło do 5.9.
Renault Clio