Szukaj

Informacje o Skoda Superb II Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW od 2013

Lata produkcji: 2013 – 2015
Segment: Wyższa klasa średnia
W ogromnym aucie mały, benzynowy motor 1.4l? Tak! Bo ma doładowanie i wyciąga ponad 120KM. Fakt, trochę mało, ale w praktyce jest znośny. Do tego spójrzcie na cenę – po prostu się opłaca. Jeśli wolicie coś mocniejszego, to już następny w kolejce 1.8l 160KM powinien okazać się odpowiedni. Niecałe 9 sekund do 100km/h to dobry wynik, a do tego przyjemnie się zbiera i nabiera obrotów. Na szczycie – widlaste 3.6l o sześciu cylindrach i 260KM. Naprawdę boska jednostka. Wśród diesli najmniejszy 1.9TDI 105KM można polecić flotom i spokojnym ludziom. Wszystkim pozostałym zdecydowanie bardziej spodoba się 2.0TDI o mocach 140 i 170KM. Po chwili namysłu na początku obrotomierza dostaje zastrzyk mocy i zgrabnie ciągnie auto w stronę horyzontu – już ten słabszy wariant osiąga „setkę” w nieco ponad 10 sekund. W sam raz dla pożeraczy kilometrów.
czytaj więcej
Powagosław
Już prototyp VisionC zwiastował kierunek, który obrał nowy Superb. Nie jest to przełom w klasie i pewnie nigdy nie będzie (bo jest przecież VW), ale można mówić o dużym kroku naprzód w ewolucji tego konkretnego modelu. Dziś to naprawdę elegancka, dobrze wystylizowana limuzyna bez kompleksu Passata. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie rozumiem, dlaczego Czesi mieliby robić nudne samochody – mają przecież ładne kobiety, mają poczucie humoru i luźny stosunek do świata. U Niemców natomiast jest dokładnie odwrotnie. Tym niemniej z tego niemiecko-czeskiego małżeństwa wychodzą czasem zaskakująco sympatyczne dzieci. Taki Superb na przykład. ~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny Green Tec
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny Green Tec
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Wentylacja i ogrzewanie + Całokształt

Wady

- Widoczność - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,6
~Mateusz
Skoda Superb II
Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW
Jestem mega pozytywnie zaskoczony. Pierwszy raz w swoim życiu przesiadłem się z wysokoobrotowego Japończyka na grupę VW i jak kilka lat temu kijem przez gazetę bym nie dotknął to dziś ten samochód polecę każdemu kto ma rodzinę, potrzebuje się zapakować i chciałby wygody prowadząc samochód. Oczywiście trzeba było pójść na kompromis bo wyścigówka to nie jest i nie jedzie w zakrętach jak po sznurku (przyzwyczajenie z Hondy) ale robi kawał dobrej roboty. Jakość wykończenie spoko jak za tą cenę, mam najbogatszą wersję więc gdyby nie ten znaczek to po mrużąc oczy można powiedzieć że nie wiele odbiega od Audi.
3,9
~Malik
Skoda Superb II
Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW
Posiadając Octavię II obiecywałem sobie, że nigdy więcej Skody. Złożył a się na to duża liczba drobnych usterek (np rdza - auto kupione w salonie), tragiczna jakość ASO oraz podejście do klienta przez Skoda Polska w przypadku spornych kwestii z ASO. Następna miała być Avensis lub Mazda 6. Niestety po obejrzeniu aut wewnątrz (tragiczne wykończenie i jakość plastików) odpadły w przedbiegach. Po kilku jazdach próbnych innymi markami i rozmowach z salonami oraz prześledzeniu for samochodowych znowu postanowiłem dać szansę Skodzie. Generalnie pojazd jest dobry, odnajdujący się w długich trasach.
4,8
~sławek
Skoda Superb II
Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW
Bardzo komfortowe auto, niezwykle pojemne, dynamiczne i jednocześnie oszczędne. Do tego cena zakupu nowego samochodu była w porównaniu do konkurencyjnuch marek niewygórowana. Ford Mondeo, którym jeździłem przez ostatnie 4 lata był badzo fajnym samochodem, jednak Skoda przewyższa go niemalże w każdym aspekcie... może poza wyglądem, bowiem o ile Modeo jest moim zdaniem wizualnie bardzo atrakcyjnym samochodem, o tyle Superb jest dosyć brzydki.
Średnie spalanie dla Skoda Superb II Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW od 2013
6,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,1
Skoda Superb II
Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW
Zaznaczę, że spalanie to mój konik i bardzo zwracam na niego uwagę. Tak jak wiele osób pisze komputer przekłamuje (zaniża o ok 0,5 l/100km) jak w większości samochodów niestety. (z ciekawości dodam, że jedyny samochod jakim jeździłem i mówił prawdę to Octavia RS 2018 rok silnik 2.0 245 KM. Sprawdzane na około 10 pełnych bakach różnica nigdy nie była większa jak 0,1 l/100 km, megane żony 1,9 dci 0,2 - 0,3 l/100km) Podane spalanie, które zamieściłem jest rzeczywiste nie z komputera. Mój rekord to trasa ok 350 km B-B - Warszawa jazda za tirami gdzie spalanie wyszło 4,6 litra co uważam za świetny wynik dla tak dużego auta kombi z DSG I napędem 4X4. Druga skrajność to zaspanie o 2 godz na komunię i pogoń 500 km aby zdarzyć, na szczęście puste drogi i niemiecka autostrada dały szanse. Wynik to 10,1 litra przy średniej prędkości 153km/h uważam, że też jest mocno akceptowalny. Na codzień samochód spala mi w cyklu mieszanym w zależności od proporcji ile miasta ile poza oraz akuratnie od mojego stylu jazdy w granicach 6,5 - 8,5 litra (zaznaczę, że jeżdżę mądrze dynamicznie bo nie myśląc o spalaniu można przy bardzo podobnych prędkościach w cyklu mieszanym mieć wyniki spalania na poziomie 1 litra większe niż można zrobić włączając myślenie)
6,9
Skoda Superb II
Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW
Mnie z 15 tys. Km wychodzi srednia realna z baku 7.35 (a komputer na kazdym tankowaniu pokazuje 0,5 l mniej niz to co na dystrybutorze-mozna w komputerze skorygowac jak ktos chce zrównać realne z tym co pokazuje producent). Moja jazda to male miasto krotkie trasy + raz, dwa razy w tyg. Trasa 100 km z predkosciami 100-120. Przy 90-100 potrafi zejść do 5 litrow realnego spalania (komp 4.5). Przy normalnej jezdzie w trasie do 120 trzeba sie przygotowac na 6 litrow. W miescie-ile kto uwaza... na nierozgrzanym silniku odcinki po 2 km pokazuje 12 litrow, na ciepłym krotkie odcinki w miewcie z zachowaniem eco drivingu jakies 7 l. Generalnie jestem zadowolony. P.S. nie kupuje sie 170 konnego diesla w superbie zeby jeździć 70 jak emeryt i chwalić sie spalaniem 4.4...
8,2
Skoda Superb II
Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW
Mam napęd 4x4, nie wiem jak dużą różnicę w spalaniu robi to względem ośki, ale wynik 6,5 udało mi się zrobić tylko raz jadąc płynnie 100km/h na trasie. Normalna, przepisowa jazda, ale też bez zamulania to wynik 8 litrów. Poruszanie się w mieście to 10/100. Jeżdżę na szerokich oponach 225, może to też swoje robić. Auto odwdzięcza się komfortem i bezawaryjnością.

Usterki Skoda Superb II

Liczba wpisów: 14
Niedogrzany silnik
  • Skoda Superb II Kombi 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW 2010-2013
  • układ chłodzenia
Problem dotyczy niedogrzania silnika w trasie. W mieście nie ma problemu silnik dochodzi do 90 stopni. Problem zaczyna się w trasie. Nie chce osiągnąć więcej niż 70 stopni a najczęściej jest to 50stopni, temperatura oleju 63stopnie. Przez to pali więcej niż powinien bo wychodzi na trasie gdzie nie przekraczam 90 km/h spalanie 6,7l a komputer pokazuje 5,5l. Dodam że auto jest z dsg i maa niezależne ogrzewanie webasto. Mechanik wymienił mi już termostat i czujnik g62 ale to nic nie pomogło. Czy ktoś jest na tyle mądry i wie o co chodzi co jest popsute. Pozdrawiam
Problem rozwiązany
7 komentarzy
Nadmierne zużycie oleju
  • Skoda Superb II Kombi 1.8 TSI 160KM 118kW od 2010
  • silnik
  • 120 tys. km
Zużycie oleju od początku użytkowania S2 2010r (na poziomie 0,1 - 0,5l /1000 km) było bagatelizowane przez ASO, zasłaniając się "normą" która wynosi w Skoda Auto 0,5l /1000 km !!! po osiągnięciu przebiegu 100 kkm zużycie oscylowało w okolicy 0,8-1,0 l/1000 km. Próba olejowa i procedura naprawy w ASO potwierdziły zużycie pierścieni które są elementem niewymiennym (w oryginale), uszkodzenie napinacza łańcucha rozrządu który jeszcze nie spowodował spustoszenia w silniku.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Trzaszczenie w okolicy słupków środkowych przy przyspieszaniu lub hamowaniu
  • Skoda Superb II
  • wnętrze
Występowanie usterki:
Tak 11
Nie 3
Po przejechaniu około 15000 najpierw z lewego, potem też z prawego słupka zaczęły dochodzić bardzo denerwujące dźwięki (trzeszczenie). Dzieje się to podczas hamowania lub przyspieszania. Po dwóch wizytach w serwisie, i dokręcaniu tuneli dolotu powietrza usterki nie udało się usunąć. W końcu wszedłem na forum i dowiedziałem się że nie jestem w tym temacie odosobniony, wystarczy nasmarować wszystkie zamki drzwi oraz zawiasy i temat znika.
2 komentarze
Skoda Superb II Kombi Facelifting