Szukaj

Informacje o Skoda Rapid II Liftback 1.6 TDI 90KM 66kW 2012-2015

Lata produkcji: 2012 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia
Skoda Rapid to kompaktowy liftback segmentu C (niższa klasa średnia) produkowany od 2012 roku. Nowy model wypełniający w ofercie Skody lukę pomiędzy Fabią i Octavią jest trzecim samochodem czeskiej marki nazwanym w ten sposób. Skoda produkowała model Rapid w latach 1935-47 oraz 1981-1990 i w obu przypadkach było to coupe o sportowym charakterze. Zapowiedzią nowego Rapida, auta o bardziej rodzinnym charakterze, był prototyp MissionL z 2011 r. Wersję produkcyjną Skody Rapid zbudowano na płycie podłogowej VW PQ25, którą dzieli m.in. z bliźniaczym modelem Toledo IV. Konstrukcyjnie spokrewniony jest też ze Skodą Roomster i Fabią.
czytaj więcej
Powagosław
Potencjalny hit na polskim rynku, kolejny hit Skody, której auta nad Wisłą przyjmuje się z dużą atencją. No i majstersztyk konstrukcyjny – niby to delikatnie powiększona Fabia, a jak bardzo widać różnicę. Desing? Nad wyraz atrakcyjny jak na auto tej klasy. ~Powagosław
Luzacjusz
Wygląda umiarkowanie przyzwoicie, jak na rodzinny kompakt, całkiem przyzwoicie. Fajnie, że Skoda sięga do swojej historii w nazewnictwie nowych modeli, choć nie rozumiem, co rodzinny kompakt ma wspólnego z „czechosłowackim Porsche”, jak nazywano Rapida w latach 80. ~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 1500-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 80,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Karoseria + Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik

Wady

- Całokształt - Wyciszenie - Układ jezdny

Wybrane oceny

4,6
~Raf
Skoda Rapid II
Liftback 1.6 TDI 90KM 66kW
Jak się czyta te nieprofesjonalne opinie to człowiek się zastanawia kto je pisał i dlaczego i czym właściwie chciał się podzielić. Podsumowanie: dużo auta za te pieniądze, samochód pojemny, bardzo oszczędny, nie posiada koła dwumasowego, dpf nigdy nie dał znać o sobie (trasy), silnik cichy i oszczędny, a przy tym to wystarczająco dynamiczny w trasie (170 osiąga bardzo łatwo) łatwy do pomylenia a octavią, wady: promień skrętu i światła mijania ( nie najmocniejsze) . Więcej wad nie ma - kocha się go na stacji benzynowej. Wyjazd z Warszawy nad morze + powrót bez tankowania bez najmniejszego problemu.
4,6
~Raf
Skoda Rapid II
Liftback 1.6 TDI 90KM 66kW
Jak się czyta te nieprofesjonalne opinie to człowiek się zastanawia kto je pisał i dlaczego i czym właściwie chciał się podzielić. Podsumowanie: dużo auta za te pieniądze, samochód pojemny, bardzo oszczędny, nie posiada koła dwumasowego, dpf nigdy nie dał znać o sobie (trasy), silnik cichy i oszczędny, a przy tym to wystarczająco dynamiczny w trasie (170 osiąga bardzo łatwo) łatwy do pomylenia a octavią, wady: promień skrętu i światła mijania ( nie najmocniejsze) . Więcej wad nie ma - kocha się go na stacji benzynowej. Wyjazd z Warszawy nad morze + powrót bez tankowania bez najmniejszego problemu.
4,0
~Sceptyk
Skoda Rapid II
Liftback 1.6 TDI 90KM 66kW
Tytułem wstępu muszę przyznać , że podczas zakupu wszystkich moich dotychczasowych samochodów kierowałem się opiniami użytkowników tego portalu, więc myślę sobie wrzuć coś chłopie od siebie, może i komuś twój bełkot rozświetli sytuację. Ale od początku. Mimo, że broniłem się przed marką sąsiadów z południa jak przed ogniem to w końcu przeliczając skrzętnie bilety narodowego banku polskiego zdecydowałem się na Rapida. Po jazdach próbnych zdecydowałem się na silnik diesla, choć sprzedawcy zachwalali wersję benzynową ( 105 KM ) jak by ze złota była ( zupełnie nie rozumiem dlaczego). Po kilku miesiącach użytkowania pokuszę się o pierwszą ocenę. Jak na dość niski poziom ceny auto ok. Wnętrze nie zaskakuje. Skoda już wszystkich przyzwyczaiła do braku rozwiązań awangardowych. Po prostu szaro, prosto, minimalistycznie. I dobrze , bo w tym segmencie rozwiązania rodem z filmów SF wyglądają śmiesznie. Narzekalskich, którzy z powodu źle dobranych okularów nie zauważyli z jakich materiałów jest wykonane wnętrze tego samochodu przed jego zakupem, zachęcam do głębszego sięgnięcia do kieszeni i dorzucenia kolejnych 40tys złotych na samochód odpowiadający ich wysublimowanym gustom. Auto do krótkich nie należy ale trzeba przyznać, że jest dość wąskie. Cecha szczególnie odczuwalna dla pasażerów z tyłu . Trzy osoby dorosłe na tylnej kanapie w podróży trwającej dłużej niż 2 godziny to już masochizm. Miejsca na nogi zaś zaskakująco dużo, zarówno z przodu jak i z tyłu, a i bagażnik całkiem spory i funkcjonalny. Pozytywnie zaskoczył mnie silnik. Może nie jest "zwijacz asfaltu" ale w mieście zbiera się ze świateł bardzo przyzwoicie, a i przy wyprzedzaniu na trasie różańca w dłoni ściskać nie trzeba. Co ważne, na stacji benzynowej nie czyści portfela bo spalanie w zależności od stylu jazdy i zabudowania terenu waha się pomiędzy 4,2 a 6 l / 100km co uważam za wynik bardziej niż przyzwoity. Audiofile będą zawiedzeni bo jakość dźwięku nie powala, tandem radia i głośników jest dość przeciętny. Na dłuższych trasach samochód nie męczy, głowa nie eksploduje od poziomu hałasu, fotel nie gryzie w zadek i po przejechaniu kilkuset kilometrów człowiek nie uczy się na nowo chodzić. Trzeba przyznać, że zawieszenie nie jest zbyt twarde ani głośne i nieźle wybiera nierówności. Niestety jest i łyżka dziegciu w tej beczce miodu. Mowa o prowadzeniu. I nie żebym się specjalnie czepiał jazdy w zakrętach czy precyzji układu kierowniczego bo tu jest nieźle, ale podmuchy bocznego wiatru przy prędkości podróżowania 90 - 140km/h ,nieprzyzwyczajonych mogą nieźle nastraszyć. Miałem w swoim życiu wiele różnych samochodów i z taką przypadłością się nie spotkałem . Niestety spora długość nadwozia w połączeniu z niedużym rozstawem kół i niską masą robią swoje. Warto również zwrócić uwagę na spory promień skrętu. Wąskie parkingi w centrach handlowych zdecydowanie nie są środowiskiem naturalnym Rapida. No cóż trzeba się przyzwyczaić i kropka . Ogólnie samochód jest wart dokładnie tyle ile kosztuje i nie ma się wrażenia źle wydanych pieniędzy, a to chyba najważniejsze.
Skoda Rapid II Liftback