Szukaj

Informacje o Seat Leon IV Sportstourer 1.5 EcoTSI 150KM 110kW od 2020

Lata produkcji: 2020 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 1999, kompaktowy model segmentu C (niższa klasa średnia), posiadający cechy sportowe. Pierwsza generacja auta była sportową odmianą hatchback Seata Toledo, projektu Giorgetto Giugiaro. Pod względem technicznym Seat Leon powiązany był także z Volkswagenem Golfem. W roku 2005 stworzono drugą generację samochodu, już jako autonomiczny model o nowej stylistyce, zaprojektowany przez Waltera de Silvę. Seat Leon drugiej generacji stał się bardzo popularny, w wielu krach był najchętniej kupowanym modelem hiszpańskiej marki. Auto zdobywało tytuły Samochodu Roku – m.in. w Finlandii, Danii i Grecji. Trzecią generację Seata Leona wprowadzono na rynek w roku 2013.
czytaj więcej
Powagosław
Największa, a być może jedyna szansa Seata na rynkowy sukces w dzisiejszych czasach. I Leon, mimo pewnej stylistycznej niespójności, może się podobać. Ładniejszy od poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
Niczego dobrego się po Seacie (i po modelach tego typu z koncernu VW) w obecnej kondycji nie spodziewałem. Może to właśnie efekt zaskoczenia, bo nowy Leon przynajmniej wygląda lepiej niż większość konkurencji. Jeśli już komuś w tej marce kibicować, to właśnie panu L. ~Luzacjusz

Nowy Seat Leon

Cena od: 120 400 PLN
Produkowany od 2020 roku
Pojemność skokowa 1498 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1500-3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 12,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 74,5 x 85,9 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Karoseria

Wady

- Ergonomia - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

2,9
~Michał
Seat Leon IV
Sportstourer 1.5 EcoTSI 150KM 110kW
Wizualnie, z całej grupy VAG, SEAT prezentuje się najbardziej dynamicznie. Natomiast mankamenty, które wychodzą podczas codziennej eksploatacji wyprowadzają z równowagi. Zaczęło się przy ok 3000km, gdzie konieczna okazała się wymiana skrzyni biegów. Następnie "trzeszczący" pedał hamulca, z którym serwis nie umiał sobie poradzić. Odchylające się oparcie fotela kierowcy, które trzeba regulować w zasadzie codziennie. Do tego non-stop stukająca na każdym, najmniejszym nawet wyboju roleta, czy inny kawałek plastiku w tylnej części auta. Ale już "mistrzostwem badziewia" jest komputer pokładowy. Nie dosyć, że działa z prędkością żółwia na aviomarinie, to z niewiadomych przyczyn potrafi: - nie połączyć się z zapisanym telefonem - rozłączyć rozmowę - wyłączyć się - nie reagować na naciśnięcia poszczególnych przycisków - pokazywać błędy, które po chwili gasną - kazać wybierać przycisk SOS (halo???) - nie załączyć w pełni system nagłośnienia (Beats Audio) Do tego dochodzi nadwrażliwy lane assistant, który przy odłączeniu, pomarańczowym trójkątem sugeruje kolejny błąd, czym skutecznie drażni kierowcę. No i nie ma się co czarować - jest głośno w środku, już przy prędkości ok 140km/h. Porównując z Golfem VII czy Audi A4 2019r, to przepaść. Aha...dzisiaj przestała działać kamera cofania... Miłego dnia właściciele Seatów.
4,8
~Jakub
Seat Leon IV
Sportstourer 1.5 EcoTSI 150KM 110kW
Po przesiadce z 5f czuję się, jakbym wskoczył do samochodu o klasę wyżej. Wysoki komfort podróży - mimo wersji FR i felg 18". Świetny kompromis pomiędzy komfortem a dynamiczną jazdą. Nie słychać pracy zawieszenie. Dobrze wyciszone nadkola. To co w 5f było bolączką, zostało poprawione. Spasowanie wnętrza znacznie poprawione w stosunku do rocznika 2021. Navi system w końcu dziala płynnie i włącza się natychmiastowo po włączeniu silnika. Dla 4 osobowej rodziny auto prawie idealne.
4,4
~opresed
Seat Leon IV
Sportstourer 1.5 EcoTSI 150KM 110kW

Usterki Seat Leon IV

Liczba wpisów: 13
Panel infotainment i błędy
  • Seat Leon IV Hatchback 1.5 EcoTSI 130KM 96kW od 2020
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 30
Nie 4
1. Panel nie zawsze się włącza, wtedy niedostępne wszystkie funkcje np. dot. klimatyzacji i ogrzewania, nie działający bluetooth czy Android Auto, cisza, brak radia, nie działające programy asystentów, niemożność korzystania z kamery cofania. 2. Liczne błędy na panelu przy kierownicy np. SOS, udaj się do serwisu, nie działająca poduszka powietrzna, brak możliwości hamowania podczas manewrowania, nie działające czujniki parkowania, błędy trakcji, wykrzykniki. 3. Przy działającym panelu, problemy z radiem, zawieszenia radia i niemożność słuchania radia, samoistne przełączanie muzyki z radia na muzykę z telefonu podłączonego przez bluetooth. Obecnie 3 nieskuteczne naprawy gwarancyjne, dealer zasłania się Covidem przy niedotrzymaniu terminów napraw. Dotychczasowy czas napraw samochodu ponad 2 miesiące, samochód zakupiony 4,5 miesiąca temu. Odradzam zakup Seata Leona Nowego Hatchback Excellence rocznik 2020, jeżeli nie chcecie mieć problemów!!!
9 komentarzy
Infotaiment jest niedopracowany
  • Seat Leon IV Sportstourer
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 10
Nie 1
Infotaiment jest niedorobiony, a to masakra, bo nie ma żadnych przycisków - wszystko z panelu dotykowego. 1) Tuż po włączeniu zapłonu wszystko działa bardzo wolno. Muszę np. czekać minutę, zanim uda mi się włączyć ogrzewanie foteli 2) Często się wiesza, serwis poradził mi restart - trzeba przytrzymać przycisk power na 20s - czasem muszę to robić w czasie jazdy 3) Nie działa HotSpot, mimo że mam wykupiony pakiet 4) Nawigacja na tablicy zegarów przestaje działać w trasie 5) Zdarzają się dziwne rzeczy jak piszczenie alarmu mimo że nic się nie dzieje, nie działanie wksaźnika poziomu paliwa. Kontrolka pokazuje, że działa podgrzewanie foteli, mimo że jest wyłączone. Bluetooth w 8 na 10 przypadków muszę włączać z menu bo nie łączy się sam z telefonem 6) Gdy nawigacja przelicza trasę, albo kładę telefon do ładowania, komunikaty na kilka sekund zasłaniają cały ekran i nic nie można na nim robić 7) W Android Auto nie działa wyszukiwanie głosowe
1 komentarz
Awaria skrzyni biegów
  • Seat Leon IV Hatchback
  • układ napędowy
  • 52 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Całkowity rozpad skrzyni biegów. Po 52 tysiącach skrzynia się rozpadła, trzeba było ściągnąć samochód z trasy. Na szczęście był na gwarancji i wymieniono ją na nową bezpłatnie, ale szacunkowy koszt ok 20 tysięcy złotych. Współczuję tym, których ta usterka spotka później.
Seat Leon IV Sportstourer