Szukaj

Informacje o Seat Arosa I 1.4 TDI 75KM 55kW 1998-2000

Lata produkcji: 1998 – 2000
Segment: Auta najmniejsze
Produkowany od 1998 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1422 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 195 Nm przy 2200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Całokształt

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi)

Usterki Seat Arosa I

Liczba wpisów: 12
Spadające obroty przy ciepłym silniku
  • Seat Arosa I 1.0 50KM 37kW 1997-2000
  • silnik
Witam. Mój problem polega na tym, iż gdy jest silnik zimny np. zaraz po odpaleniu (na ssaniu) chodzi bez zarzutów, natomiast gdy złapie temperaturę i np wcisnę sprzęgło podczas zmiany biegów silnik potrafi zgasnąć. Zaraz go odpalam i wszystko jest ok, ale jest to kłopotliwe na skrzyżowaniach. Nadmieniam, że obroty na biegu jałowym mi nie falują i są ok. Problem jest tylko podczas jazdy, gdy się wciśnie sprzęgło - wtedy gaśnie. Ktoś mi mówił, że to przepływomierz, ale nie jestem pewien czy napewno, a po drugie nawet nie wiem gdzie on się znajduje i czy można go wymienić, a może wyczyścić...?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Zatykajaca sie zima odma silnika.
  • Seat Arosa I
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 1
W silniku 1.0 należy zimą uważać na zatykająca się odmę silnika - gumowy wąż z lewej strony pod obudową filtra pow. biegnący do skrzyni korbowej. Na krótkich odcinkach jazdy po mieście - zwłaszcza przy mineralnym oleju - który jest na podst. wyposażeniu tego auta, następuje wymieszanie wilgoci i oleju w postaci masła odkładającego się na korku wlewu oleju i w odmie. Zatkanie odmy powoduje podciśnienie w skrzyni korbowej i możliwość - przy całkowitym zatkaniu, wypychania oleju z silnika przez najsłabszy punkt - czyli bagnet oleju. Użytkownicy Arosy - sprawdzajcie zimą czy macie masło pod korkiem... udrażniajcie odmę. lekarstwem na całe zło byłoby podgrzewanie odmy, co jest standardem w wyższych modelach vw. Tutaj macie do wyboru - przeróbkę czy raz w tygodniu przy mroźnej pogodzie wycieczkę za miasto, aby ten syf spłynął i nie zatykał wspomnianej odmy. Poza tym auto nie do zajechania. Zrobiłem 255.000 km i zal było się rozstawać ale jak wiadomo stare są dobre skrzypce i wino a nie auta i kobiety:)
3 komentarze
Odpalanie
  • Seat Arosa I 1.0 50KM 37kW 1997-2000
  • inne
  • 165 tys. km
Jak zgaśnie na biegu przy ruszaniu nie idzie już go odpalić przy próbie odpalenia wszystkie wskazówki się trzęsą i się resetuje dopiero po 20min odpala na pchanie i działa już później normalnie. Co to może być?
Oczekuje na rozwiązanie
Seat Arosa I