Szukaj

Informacje o Seat Alhambra II (7N) Van 2.0 TDI 150KM 110kW 2015-2016

Lata produkcji: 2015 – 2016
Segment: VANy

Alhambra to taki VW Sharan, dlatego pod maską niespodzianki nie będzie. Przynajmniej w pewnym sensie. Poprzednia Alhambra była produkowana tak długo, że ludzie na jej widok ziewali na ulicach. II generacja może nie jest designerskim arcydziełem, ale jej silniki to już wyższa półka. Z benzynowych dostępne są dwie jednostki – obie „na sterydach”. Ta podstawowa ma tylko 1.4l, ale dzięki podwójnemu doładowaniu wyciąga aż 150KM i choć auto jest spore, to moc jest rozwijana płynnie i w praktyce wystarcza. Jeśli to mało – 2.0TSI ma 197KM i śmiało można powiedzieć, że dzięki niemu wóz staje się lekki oraz zrywny – prawie jak zwykła „osobówka”. Do tego praktycznie od najniższych obrotów czuć rosnącą dawkę mocy, dlatego na drodze niejeden kierowca innego auto może się po prostu zdziwić. Diesle oczywiście też są – właściwie to jeden o pojemności 2.0l i dwóch wariantach mocy – 140KM i 170KM. Ich kulturze pracy nie można nic zarzucić – do tego są oszczędne, całkiem ciche i nawet poniżej 2000obr./min. zrywne. Szczególnie ten mocniejszy, który pozwala przynajmniej na w miarę bezstresowe wyprzedzanie z kompletem pasażerów na pokładzie. Jak dużo jeździcie, to mogą się opłacić.

czytaj więcej
Powagosław
Seat wyjątkowo długo kazał czekać na ten samochód. Aż w końcu okazało się, że kopia (Alhambra) jest ładniejsza od swojego pierwowzoru (VW Sharan). Z drugiej strony, na rynku znalazłoby się z 10 ładniejszych vanów innych marek. Na pewno chcesz nowe auto, które nie wygląda lepiej od starszej konkurencji? ~Powagosław
Luzacjusz
Marka Seat ma momenty, w których staje się, jak mycie rąk w toalecie w pociągu PKP. Czyli bez sensu (nie chcę wiedzieć, skąd bierze się woda w tamtych kranach). Alhambra to wciąż przeciętnie ładny, przemalowany Sharan, który udaje inny model. Hiszpański temperament chyba traci temperaturę. ~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2016 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 340 Nm przy 1750-3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny Start&Stop
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny Start&Stop
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny Start&Stop
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Wyciszenie - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~andrewj
Seat Alhambra II (7N)
Van 2.0 TDI 150KM 110kW
Gdy pojawiło się trzecie dziecko to automatycznie pojawił problem z zapakowaniem do auta. Stwierdziliśmy, że kupimy duży samochód rodzinny czyli vana i będzie to Seat Alhambra. I tak oto na wyprzedaży rocznika 2016 kupiliśmy wersję Style Advanced w kolorze Indium Gray z silnikiem diesla 150KM oraz DSG 6 biegów, wersja 7 miejscowa w tym z dwoma zintegrowanymi fotelikami i full linkiem. Argumenty, które nas przekonały do zakupu takiego auta to pojemność i możliwości aranżacji wnętrza, bezpieczeństwo dzieci, przesuwane boczne drzwi i duży bagażnik. Polecam obejrzenie filmu Zachara "Jakie auto rodzinne wybrać?" gdzie jest pokazany ten samochód oraz oraz jego wady i zalety. Seat Alhambra jest klonem VW Sharana. Wizualne różnice to przedni pas (ładniejszy w Seacie), brak LED do jazdy dziennej, inna kierownica, inny tył, brak możliwości zamówienia adaptacyjnego tempomatu. A poza tym te same siniki, wersje wyposażenia, wyciszenie, kokpit itd. Jeżeli to nie przeszkadza to mamy 10 tys. taniej. W 2017 roku nastąpi koniec produkcji Alhambry, co zapowiedział prezes Seata i dlatego teraz mozna kupić auto z dużym upustem. Zalety i wady tego modelu. ZALETY: 1. wszechstronność - 3-4 dzieci + teściowa, wakacje, przeprowadzka, zakupy w Ikei to teraz nie problem, 2. bezpieczeństwo - trzy niezależne fotele w drugim rządzie (w tym dwa skrajne zintegrowane z fotelikami), aż 5 isofiksów, dodatkowo poduszki boczne 3. spory bagażnik - 658 litrów do rolety i prawie drugie tyle nad (zawsze można złożyć 6 siedzeń), 4. świetne wyciszenie zewnętrzne 66dB np. przy 150 km/h można normalnie rozmawiać, 5. fajne połączenie diesel 150 km + DSG 6b z trybem żeglowania, 6. zbiornik paliwa 70 litrów co daje w zależności od drogi 900-1200 km zasięgu 7. dobra jakość wykończenia, ale to prawie Sharan, 8. sztywne zawieszenie - przy szybkiej jeździe pomimo gabarytów samochodu wpływa na bezpieczeństwo i pewność prowadzenia 9. niezłe i kompletne pakiety wyposażenia - adaptacyjne biksenony, elektryczne drzwi boczne i klapa, dobra tapicerka skórzana z Alcantarą, kamera cofania itd., 10. Maksymalny uciąg przyczepy DMC (F3) 4795 kg, co przy dopuszczalnej masie własnej 2540 kg (F2) pozwala holować przyczepę ponad 2 tony WADY: 1. większe spalanie niż zwykłe auto kombi - 7-8 litrów na ekspresówce/autostradzie, w mieście 8-9, 2. skomplikowany "nieoszukany" diesel - wypalanie DPF (dosyć częste gdy jeździ się na krótkich odcinkach), EGR, Adblue (awaryjne w wersji przed FL, nie wiem czy to poprawili), 3. siedzenia mogły być bardziej wygodne, 4. przeciętne wysiczenie silnika 5. niektóre systemy elektroniczne nie do końca działają poprawnie (np. asystent świateł drogowych, zniżanie prawego lusterka przy cofaniu) 6. kiepski dostęp do wlewu AdBlue (od bagażnika, pomimo 17 litrów już przy 12 tys. km pojawi się irytujacący komunikat, który zmusza do dolania). 7. zawieszenie mogło by być bardzie komfortowe, choć nie jest źle 8. kiepska nawigacja (błędy na mapie, wyszukiwanie głosowe w nawigacji, irytujące komunikaty głosowe - ale można użyć FullLink (można zamówić za 700 PLN lub dokupić później) i mieć mapy google z korkami online na wyświetlaczu). 10. brak możliwości zamówienia LED z przodu i niepełne LED z tyłu - samochód wygląda ciut nienowoczeście, zwłaszcza, ze jest już 7 lat na rynku. Więcej w szczegółach.
4,8
~Janusz
Seat Alhambra II (7N)
Van 2.0 TDI 150KM 110kW
Średnie spalanie dla Seat Alhambra II (7N) Van 2.0 TDI 150KM 110kW 2015-2016
7,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
Seat Alhambra II (7N)
Van 2.0 TDI 150KM 110kW
Witam, moj silnik jest na common rejlu i ma 150 KM, skrzynia DSG 6 biegow. Jezdze tylko autostrada A4 DE-PL, co tydzien 400 km, kupilem rocznego z 20 000 km przebiegiem, teraz mam 65 000. Wymiany oleju co 15 000, bo chce tym autem troszke pojezdzic. Kupilem z malym przebiegiem z salonu w PL, bo widze ze niemcy nie dbaja o swoje auta i wymieniaja oleje co 30 000 km , co w perspektywie czasu nie wplywa dobrze na silnik i osprzet. Mam kumpla niemieckiego mechanika, ktory mowi, ze wymiana oleju max co 15000 nie wiecej, niestety nie jest to w DE popularne. Acha i dodal, ze silniki TSI, czyli benzyny Vaga to totalny szrot, chodzi o jakosc materialow z jakich silniki sa zrobione. Dla tych co malo jezdza poleca japonskie benzyny - obiektywnie. Ku mojemu zdziwieniu fura ciagnie olej, tak 0,5 L na 15 000, tylko moze ja jezdze szybka, stad to, bo na A4 cisne po 147 km/h (tempomat ustawiony na 150). Spalanie przy tej predkosci to 7,4 l/100 i powiem ze to jakas rewelacja, bo nie widzialem, zeby jakis SUV (to jest MPV) tak malo polil. Do tej pory jezdzilem tylko benzynami na gaz, ale dojrzalem do diesla. Teraz przy 150 km/h mam 2500 obrotow i w miare cisze w aucie. Wczesniej mialem Smaxa 2010 i on jak i zadne benzynowe auto mi oleju nie bralo, a seat bierze, no ale niby tak ma byc. Wymiana oleju w DSG na 60 000 , ale teraz juz bede robil na 50 000. Niestety jest twarde, wczesniej moj s max byl bardzo przyjemny i plynal po drodze, niestety padla pompa CR. Od tego momentu dolewam olej 2T , tak literek co drugie tankowanie. Smaruje to pompe CR jak i membrany wtryskiwaczy. Tajemna wiedza od regeneratorow pompy :):) Ato godne polecenia. Nie wymagajace duzych wkladow finansowych, etc.
7,4
Seat Alhambra II (7N)
Van 2.0 TDI 150KM 110kW
Trochę pali.
7,3
Seat Alhambra II (7N)
Van 2.0 TDI 150KM 110kW
ciezka noga , nawyki do jazdy motorem benzynowym.
Seat Alhambra II (7N) Van