Historia Cadillaca
Gdy w 1701 roku Antoine de la Mothe Cadillac, francuski kawaler na dworze króla Ludwika XIV zakładał miasto Detroit, ludzkość nie śniła jeszcze o motoryzacji. Zapewne on sam nie śnił również, że ponad trzysta lat później jego nazwiskiem opatrzona zostanie jedną z najsłynniejszych amerykańskich marek samochodów.
W sierpniu 1902 roku w warsztacie Henry’ego Martina Lelanda w Detroit zjawili się William Murphy i Lemuel W. Bowen, dwaj inwestorzy w firmie Henry’ego Forda. Obaj nie byli zadowoleni z dotychczasowej współpracy z Fordem, chcieli wycofać się z interesu, dlatego potrzebowali wyceny jego fabryki i maszyn.
Ich konsultantem miał być Leland. Ten zainteresował jednak swoich gości zaprojektowanym przez siebie silnikiem, którego wcześniej bezskutecznie próbował sprzedać Oldsmobilowi. A prezentację wzbogacił o pomysł na stworzenie własnej marki motoryzacyjnej. Nazwał ją Cadillac.
Logo firmy było wzorowane na rodzinnym herbie wspomnianego wcześniej de la Mothe Cadillaca. Trochę je zmodyfikowano, a na koniec upiększono wieńcem.
Pierwsze pojazdy z tym znaczkiem na masce powstały jeszcze w 1902 roku. Rok później na rynku pojawił się model A. Bliźniaczy samochód nazwany identycznie wyprodukował również wtedy Ford. Oba auta nawet kosztowały tyle samo i oba sprzedawały się znakomicie. W 1908 Cadillac K zdobył pierwsze w historii „Dewar Trophy", nagrodę przyznaną przez brytyjski Royal Automobile Club.
Rok później marka stała się częścią koncernu General Motors. W 1912 roku w jej samochodach zaczęto montować elektryczny rozrusznik i elektryczne oświetlenie zamiast acetylenowego. Za to firma po raz drugi została uhonorowana przez Królewski Automobilklub w Wielkiej Brytanii.
Już w latach trzydziestych Cadillaki były uznawane za jedne z najbardziej komfortowych limuzyn produkowanych w Stanach Zjednoczonych. Po drugiej wojnie światowej firma na dobre ugruntowała swoją pozycję w segmencie luksusowych wozów, a takie modele jak DeVille, Eldorado, Fleetwood, czy Seville zyskały status kultowych. Limuzynami DeVille i Fleetwood jeździli amerykańscy prezydenci. Od 2006 roku prezydent George W. Bush porusza się Cadillakiem DTS.
W Stanach Zjednoczonych samochody tej firmy są od lat synonimem wysokiej jakości. Stwierdzenie, że dany towar jest Cadillakiem w swojej dziedzinie (np. Cadillak wśród zegarków) oznacza, że cieszy się on uznaną marką i dużym prestiżem.
W 2005 roku koncern General Motors przedstawił pierwszego Caddy zaprojektowanego specjalnie na rynek europejski. To model BLS produkowany w fabrykach Saaba w Szwecji.