Szukaj

Informacje o Peugeot Boxer III 3.0 HDi 180KM 132kW od 2014

Lata produkcji: 2014 – teraz
Segment: Dostawcze

Druga, obecnie produkowana generacja modelu (debiut w 2006 roku), która od 2014 roku dostępna jest w wersji po gruntownej modernizacji. Podobnie jak jego poprzednicy, Boxer III jest wspólnym projektem koncernu PSA (Citroen i Peugeot) oraz Fiata. Boxer, jak i jego bliźniacze modele: Citroen Jumper i Fiat Ducato, został odmieniony stylistycznie (np. nowy pas przedni). Oferowany w 3 rozstawach osi (3, 3,45 i 4,04 m), jako furgon - w 4 długościach (L1, L2, L3 i L4) i 3 wysokościach (H1, H2 i H3), co daje 8 konfiguracji o objętości od 8 do 17 m3 (ładowność 2,8-4 tony). Dostępny też w wersji osobowej (od 6 do 9-miejscowej).

czytaj więcej
Powagosław

Jeśli chodzi o popularność i sprzedaż, Fiata Ducato na pewno nie dogoni. W naszym kraju Renault Master też jest raczej poza zasięgiem. Ale gdy wybór będzie pomiędzy Boxerem i Iveco Daily, dostawczak Peugeota nie jest bez szans na podium.

~Powagosław
Luzacjusz

Ocena to trochę z przymrużeniem oka, bo trojaczki PSA i Fiata są niemal identyczne. Po indywidualizacji, Boxer wygląda najbardziej „budżetowo”. Stawiam jednak dolary przeciw orzechom, że nie będzie się przez to sprzedawał gorzej niż do tej pory.

~Luzacjusz
Produkowany od 2014 roku
Pojemność skokowa 2998 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 180 KM (132 kW) przy 3600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 17000 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Ergonomia - Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,2
~Siara
Peugeot Boxer III
Furgon 3.0 HDi 180KM 132kW
Chciałem dodać opinię dla kierowców zainteresowanych użytkowaniem Boxera w swojej firmowej flocie. W naszej firmie mamy 3 sztuki boxer'ów z silnikami 3 litrowymi od iveco L4H2. Łącznie na tych autach w ciągu dwóch lat zrobiliśmy przeszło milion kilometrów. Każde auto robi miesięcznie od 13.000km - 30.000km. Jeśli chodzi o usterki. W jednym aucie padła skrzynia przy 140kkm, być może wina kierowcy. Skrzynie są delikatne a moment w tych silnikach ogromny. W innym samochodzie wymieniliśmy skrzynie po 300kkm. Ciekawą sytuacją było to, że chcieliśmy zrobić skrzynię na gwarancji na co przystał Peugeot. Poinformowali nas, że skrzynia po rozebraniu nie wygląda tak tragicznie i wystarczy zmienić kilka trybek. Nie ma problemu. Po czym auto stało 3 miesiące w serwisie bo nie ma szans na sprowadzenie części z Francji. Paranoja... Skończyło się, na tym iż Peugeot Polska zgodził się na wymianę całej skrzyni. Problemy z turbosprężarkami zaczynają się od 300kkm. Jedna została wymieniona na gwarancji a dwie się przegrzewają i przycina moc samochodu podczas jazdy. W najmłodszym Boxerze zaciął się ręczny, uszkodzenie mechanizmu. Naprawa tania jak barszcz. Lampy przednie mają tendencję do pękania. Robi się taka siateczka na przodzie klosza. Wymieniono nam na gwarancji. Ogólnie jak na tyle kilometrów uważam, że jest bardzo dobrze. Nigdy żaden z samochodów nie odmówił posłuszeństwa. Jeszcze jedna informacja. Z tego co się dowiedziałem to wycofali ze sprzedaży modele z silnikami Iveco 3.0L. Być może są jeszcze dostępne we Fiacie jako iż Iveco to ich firma. W związku z tym nasza firma nie kupi już żadnego Peugeota Boxera. Teraz powoli przesiadamy się na Sprintery i tego się trzymamy.
4,1
~Raporter
Peugeot Boxer III
Furgon 3.0 HDi 180KM 132kW
Zalety: Wysoki komfort użytkowania, mocny silnik, ciekawa stylistyka wewnątrz i zewnątrz, genialne radio wbudowane (system audio) jakość dźwięku przyzwoita, dobry klimatornic. Wady: Zwariowana czasem elektronika, jeden minus za ergonomię (mało schowków poza deską rozdzielczą i miejsca na kubek)
Peugeot Boxer III