Szukaj

Informacje o Peugeot 5008 I

Lata produkcji: 2009 – 2016
Segment: VANy
Produkowana w latach 2009-2016, pierwsza generacja Peugeota 5008 uzupełniła ofertę francuskiego koncernu w segmencie minivanów, znajdując miejsce obok większego 807, małego 1007 (mini MPV) oraz mniejszego 3008. Z tym ostatnim modelem Peugeot 5008 był blisko powiązany zarówno pod względem technicznym, jak i stylistycznym. Powstał na tej samej platformie podłogowej PSA PF2 Platform (lecz w wersji przedłużonej, na której zbudowano także m.in. Peugeota 408 oraz Citroena DS5). Jego modelem bliźniaczym w marce Citroen był Citroen C4 Grand Picasso pierwszej generacji (Peugeot i Citroen są częścią jednego koncernu – PSA). Peugeot 5008 przeszedł facelifting w roku 2013. Samochód oferowany był w wariantach 5- i 7-osobowym.
czytaj więcej
Powagosław

Znacznie ładniejszy od swojego mniejszego brata (3008), ale to akurat żadna sztuka, bo 3008 nie jest pięknym autem. Sztuką w przypadku 5008 jest realne konkurowanie z naprawdę ciekawym Citroenem Grand C4 Picasso. Powiem więcej, w tej chwili to chyba jeden z ładniejszych Peugeotów na rynku

~Powagosław
Luzacjusz

Powiedzenie „śmiech to zdrowie” średnio sprawdza się w przypadku Peugeota, który z uporem Jokera ozdabiał przód swoich kolejnych aut rozdziawioną morduchną. Na szczęście 5008 wyszedł raczej na rodzinnego Batmana z Francji. A Batman głupkowato się nie uśmiecha. I dobrze.

~Luzacjusz

Peugeot 5008 I – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Peugeot 5008 I

Liczba ocen: 66
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Wyciszenie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Układ jezdny - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,6
~Gajowy
Peugeot 5008 I
Minivan 1.6 e-HDi FAP 115KM 85kW
Nie rozumiem tak niskich ocen tego modelu. Generalnie uważam że jest to bardzo udane auto, może nie pozbawione wad ale które auto ich nie ma.... Samochód kupiłem z pewnego źródła z przebiegiem 220 tyś km do dnia dzisiejszego zrobiłem 17 tyś km. Porównuje ten samochód do moich poprzednich minivanów: VW Touranem 1,9 tdi oraz Fordem Galaxy 2.2 tdci. Według mojej oceny Peugeot jest tak pośrodku, lepszy od VW odrobinę gorszy od Forda ale jest to moja subiektywna ocena może gdyby Ford był z gorszym silnikom postawił bym znak równości przy obu modelach ale od początku. Peugeot jest tani w utrzymaniu bardzo mało piali oraz ma bardzo tanie części w porównaniu do w/w modeli. Świetnie się nim podróżuje w trasie. Idealne autko na wspólne rodzinne wypady. Jeżeli ktoś potrzebuje taniego rodzinnego samochodu do zdecydowanie polecam z tym silnikiem może nie jest demonem prędkości ale rekompensuje to spalaniem i fajną kulturą pracy. Nawet ładnie się zbiera do 100 km/h jak na taką moc. Peugeot świetnie się prowadzi ma bardzo precyzyjny układ kierowniczy, nie buja samochodem na boki jak w niektórych minivanach. Posiadam wersje e-hdi z filtrem FAP i jest pod wrażeniem jak bezproblemowy jest to system w końcu zapomniałem o filtrze częstego stałych. W Touranie i w Galaxy musiałem pamiętać żeby nie gasić auta w trakcie wypalania i co jakiś czas o ok 400-500 km przegonić samochód na wysokich obrotach. Peugeot 5008 to bardzo dobry rodzinny samochód, zdecydowania polecam wszystkim, którzy chcą mieć taniego w eksploatacji minivana.
4,4
~Daniel
Peugeot 5008 I
Minivan 2.0 HDi FAP 150KM 110kW
Drugi właściciel, auto zakupione przy przebiegu 195 tys. Sam zrobiłem nim przeszło 100 tys. w 4 lata. Wspaniałe auto rodzinne. Przestronne, osobne fotele oraz brak pod nogami w środkowym siedzeniu wystającej komory, co czyni środkowy fotel również użyteczny dla dorosłej osoby. Dobrze sprawuje się na długiej trasie. Moc silnika 150 KM jest adekwatna do masy samochodu. W jednostkach z silnikiem 1,6 wydaje mi się, że za słaby przy pełnym obciążeniu. Pierwszy problem pojawił się przy przebiegu 250 tys. w skrzyni biegów do wymiany łożysko przenoszące napęd. Skończyło się autoholowaniem. Koszt wymiany łożyska w miarę przystępny. Niestety po przekroczeniu 300 tys. zaczęły się wydatki. Zgodnie z przewidywaniami mechanika po tym przebiegu do wymiany dwumasa i filtr DPF do czyszczenia, oraz wymiana zbiornika płynu DPF taniej wyniosła w oryginale niż bez gwarancji zbiornik "po regeneracji". Przy okazji wymiany dwumasy warto oczywiście wymienić sprzęgło przy takim przebiegu to też uczyniłem. Na chwile obecną autko mam nadzieję zrobi następne 300 tys. już bez większego wkładu finansowego. Silnik 2.0 jest znakomity i po 8 latach eksploatacji nie "bierze" oleju.
4,5
~Mariusz
Peugeot 5008 I
Minivan 2.0 HDi FAP 150KM 110kW
Idealny na trasy, jako auto rodzinne, po mieście słabo( duży promień skrętu,większe spalanie, FAP). U mnie jako drugie auto 95% trasa sprawuje się idealnie. Uważam że idealnym silnikiem dla tego auta to 2,0HDI. Po przejechaniu 80 tyś typowe wymiany,(łączniki stabilizatora, tarcze, klocki hamulcowe nie uważam że to usterki tylko eksploatacja). Puki jest takie hasło na temat francuzów("Fiat i ford g..no wort i fszystkie francuskie ja korzystam") bo 3-4 letnie auto kupuje o 10tyś taniej niż inne z tego rocznika. To mój czwarty francuz i puki co nie zawiodłem się na nich. Ostatnią 406-ką zrobiłem 540tyś km i jeszcze sprzedałem od ręki.Ma pewne niedomagania (radio przy minusowych temp. żyje swoim życiem,) ale nigdy mnie nie zawiodło, żeby się rozkraczyło. Spalanie w granicach 6,1l/100 przy prędkości przelotowej 120-130km/h (5 osób +bagaż po dach trasa polska-korsyka-polska)
Peugeot 5008 I