Szukaj

Informacje o Peugeot 406 Sedan 2.0 HDi 109KM 80kW 1998-2004

Lata produkcji: 1998 – 2004
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany w latach 1995-2004. 406 jest następcą udanego Peugeota 405, któremu bardzo szybko dorównał pod względem popularności. Szczególnym powodzeniem cieszyły się 406-tki z silnikiem Diesla (były jednymi z najlepiej sprzedających się w Europie modeli). Auto zbudowano na tej samej platformie podłogowej co Citroena Xantię (obie marki należą do koncernu PSA). 406-tka była dostępna w wersjach: sedan, kombi i coupe, które zaprojektowało biuro Pininfarina. Następcą modelu jest Peugeot 407.
czytaj więcej
Produkowany od 1998 do 2004 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 109 KM (80 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 85 x 88 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(97%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,4
~staszek
Peugeot 406
Sedan 2.0 HDi 109KM 80kW
Zawsze byłem zwolennikiem aut japońskich ,czasami włoszczyzna nigdy franzuskie.Moja przygoda z Peugeotem to jak często bywa przypadek.Jeździłem Toyotą Camry 96 ,auto wygodne,kanapa,trochę surowe w środku,teraz nawet określił bym że prymitywne i rdzewiejące ale bardzo przeze mnie lubiane.Niestety wypadek wyeliminował je z użycia.Kolejny wybór też oczywiście japończyk-Honda Accord 1,8 99'.....zgroza.Okazało się że to pułapka.Auto palące więcej niż Toycynka z silnikem 2,2,nieprawdopodobnie,ale to nieprawdopodobnie mułowate,vtec to ściema bo auto nie jedzie do 3tys obrotów do tego z zawieszenia wóz drabiniasty nawet na kołach 15'W porównaniu z Camry - zero.kompletne zero.Szybko sprzedane z niewielką stratą.I tu pojawił się z nie ukrywam lekką niechecią Peugeot.Do tego diesel - fuj.Po stylu jazdy TDI VW kompletnie mnie to odrażało.Cena okazyjna ,od znajomego,przebieg symboliczny,mysle kupię na próbę bo auto pewne.Jest do dzisiaj.Auto niezabijalne,komfortowe jak Camry i do tego palące połowę z tego co Toyota.Po drodze jeszcze inne auta ale ten zawsze w rodzinie i tak jest do dzisiaj.Przy takim przebiegu nijak go sprzedać a hula jak nowy.Syn juz nim jeździł -nie zabił,dorósł do swojego nowego,zona,ja i co ciekawe często jest wybierany odruchowo jak trzeba gdzieś podjechać pomimo paru aut do wyboru.
4,9
~Zaqwsx
Peugeot 406
Sedan 2.0 HDi 109KM 80kW
Byłem zmuszony sprzedać swoją cytryne i kupić coś budżetowego, przypadkowo padło na Peugeota. Kupiłem go bardzo leciutko uszkodzonego, sam go naprawiłem (koszty to 350pln), wymieniłem filtry, olej, płyn, nabiłem klimę i heja. Teraz z perspektywy dwuch lat eksploatacji mogę powiedzieć że jest to naprawdę świetny samochód. Tydzień temu zrobiłem pierwszą inwestycję- nowe łączniki stabilizatorów bo zaczęły pukać. Aby napisać tak pozytywną opinie o czternastoletnim samochodzie trzeba trafić dobry egzemplarz, tzn. z rozsądnym przebiegiem (nie więcej jak 500000) i bez "druciarstwa". Mój peugeocik pochodzi z południa Francji, miał tam jednego właściciela co też dobrze o nim świadczy, nie ma grama rdzy to też plus.
4,5
~manutd1993
Peugeot 406
Sedan 2.0 HDi 109KM 80kW
Świetne auto, jeden z najlepszych Peugeotów w historii. Trwały (Widziałem 406-tke z przebiegeiem 600 tys km). Zalety: silnik- dobrze się zbiera, ale nie od pierwszych biegów; wnętrze- ja mam wersję z manualem i z pełną elektroniką (klimatronik, wszystkie szyby, lusterka, multimedialna kierownica itp) i jeżdzi się nim świetnie. Komfortowe siedzenia, dużo miejsca, wygodny a przyciski na kokpicie bardzo intuicyjne, ale np. łopatki wycieraczek i kierunków mogą przyspożyć problemów, bo szybko się wyrabiają. Zawieszenie- jednak w zaletach, ponieważ nie jest tak trwałe jakbyśmy sobie życzyli ale daje niesamowity komfort jazdy. Świetnie wybiera nienówności. Koszty jego napraw są na przyzwoitym poziomie. Spalanie- wystarczająca moc a przy tym niewielkie spalanie. Genialne ogrzewanie i schładzanie temp wewnątrz auta. Klimatronik działa niemalże od momentu odpalenia auta- kwestia minuty. Dużo miejsca wewnatrz oraz w bagażniku. Wady: ogniska korozji w nie bitym aucie z 2004 roku to denerwująca sprawa. Elektronika- jest jej dużo i jeszcze troszkę i często coś siada, kuleje: tylne szyby, wskaźnik paliwa, spryskiwacze. Wspomniana wcześniej wątpliwa trwałość zawieszenia. Brak tylnej wycieraczki. Niektóre elementy wykończenia: uszczelki drzwi na progach po prostu z wiekiem odpadają. Całokształt: świetne na dojazdy do pracy jak i w trasę, ale tylko ktoś kto zadba o to auto i je doinwestuje będzie z niego zadowolony.
Åšrednie spalanie dla Peugeot 406 Sedan 2.0 HDi 109KM 80kW 1998-2004
6,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,6
Peugeot 406
Sedan 2.0 HDi 109KM 80kW
Nie wierzę w bajki że auto jest w stanie zejsc poniżej 4,8 chyba że będziemy jechali poniżej 90 km/h, jednocześnie dając się wyprzedzac każdemu autu po drodze. 4,8 dla trasy (90-110km/h), 5,4 (110-130km/h) 6,3 dla miasta ale przy jeździe Bardzo oszczędnej, przy normalnej silnik zasysa 7 Średnie spalanie(miasto/trasa) wynosi 5,8-6,3 w zależności od stylu jazdy. Jezeli chodzi o moją opinię to na pewno odradzam kupno tego auta z niewiadomego źródła. Auto jest bardzo podatne na uszkodzenia zwiazane z układem elektrycznym i ciężko jest znaleźc dobrego elektronika, który wykryję właściwie usterkę.
5,4
Peugeot 406
Sedan 2.0 HDi 109KM 80kW
Nie wiem czy mam jakąś lepszą wersję samochodu, ale na jednym baku jestem w stanie zrobić 1600 - 1700 km jakoś specjalnie się nie wysilając. Spalanie pokazywane na komputerze praktycznie nie różni się od spalania faktycznego (max 0.2l różnicy) - przy 90km/h 3,8l; przy 110km/h około 4,3l; przy 150km/h 6,7l. W mieście (Trójmiasto) spalanie około 6,8l.
7,3
Peugeot 406
Sedan 2.0 HDi 109KM 80kW
Samochód po mieście nie jest zbyt ekonomiczny ale dosyć komfortowy. Jeżeli ktoś zna się minimalnie na mechanice niektóre elementy może wymienić sam. Ceny części są różne. Drogie może okazać się koło dwumasowe ze sprzęgłem( tak słyszałem). Oraz Cieknąca maglowanica. Przy poszanowaniu i regulanym serwisie samochód zrobi wiele tys. km. z
Peugeot 406 Sedan