Szukaj

Informacje o Peugeot 406 Coupe 2.0 16V 136KM 100kW 1999-2004

Lata produkcji: 1999 – 2004
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany w latach 1995-2004. 406 jest następcą udanego Peugeota 405, któremu bardzo szybko dorównał pod względem popularności. Szczególnym powodzeniem cieszyły się 406-tki z silnikiem Diesla (były jednymi z najlepiej sprzedających się w Europie modeli). Auto zbudowano na tej samej platformie podłogowej co Citroena Xantię (obie marki należą do koncernu PSA). 406-tka była dostępna w wersjach: sedan, kombi i coupe, które zaprojektowało biuro Pininfarina. Następcą modelu jest Peugeot 407.
czytaj więcej
Produkowany od 1999 do 2004 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 190 Nm przy 4100 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 85 x 88 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,1
~Patryk
Peugeot 406
Coupe 2.0 16V 136KM 100kW
Samochód naprawdę cudowny i posiadający charakter. Nie trzeba dodawać gazu, aby na światłach stojąc, czy przejeżdzając spokojnie w ciasnej uliczce wszyscy się oglądali za nim i go podziwiali. Nawet na stacjach benzynowych ludzie podchodzą i pytają co to za cudo. W końcu zaprojektowane przez Pininfarinę, przy biurowcach tylko człowiek zwalnia, aby podziwiać go w odbiciu, frajda z jazdy również jest. Zrobiłem nim już blisko 20 tysięcy i jak na razie, zadowolenie te samo, jak w dniu, w którym go kupiłem.
4,3
~MYCEK
Peugeot 406
Coupe 2.0 16V 136KM 100kW
Posłużę sie cytatem znalezionym w internecie: "Ten Peugeot jest jak człowiek,ma dobre i złe dni.Ma duszę. I to duszę kobiety. Pięknej i eleganckiej,za którą oglądają się wszyscy na mieście ale jednocześnie kapryśniej i nieprzewidywalnej. Jedni zagryzą zęby i będą się upajać zazdrosnymi spojrzeniami innych mężczyzn, drudzy podziękują jej i poszukają miłej i bezproblemowej biblitekarki. Tak samo będzie z tym Peugeotem. Jedni będą dostojnie sunąć nim bulwarami po mieście godząc się na częste odwiedziny w serwisie,drudzy znikną w nudnych masowych japończykach, mając satysfakcję z bezawaryjności swoich pudełeczek."
4,1
~WujcioAA
Peugeot 406
Coupe 2.0 16V 136KM 100kW
Uff co to było za auto. Nietuzinkowe wyróżniające się z tłumu. Nie pierwsze lepsze coupe jak e36 do wyrwania gimnazjalistek, o nie. To auto dostojne i piękne. O wiele częściej będą za wami oglądać się inni faceci z błyskiem zazdrośći w oku. To auto do niedzielnych podróży z kochającą kobietą obok. Jedyny słuszny silnik to 3.0 bezapelacyjnie.
Średnie spalanie dla Peugeot 406 Coupe 2.0 16V 136KM 100kW 1999-2004
9,9
l/100 km
10,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,7
Peugeot 406
Coupe 2.0 16V 136KM 100kW
Jestem zadowolony z wyboru auta. Zastanawiałem się pół roku nad wyborem i patrzac na obecna ekspolatacje jestem milo rozczarowany. Sprawdzam sobie czesto spalanie i srednio wychodzi mi 10 litrow. Jeżdzę spokojnie - trasa 90 - 120 km/h, miasto nie przekraczajac 4 tys obrotow. 70% robie na trasie. Części stosunkowo tanie - filtry, uszczelki za grosze, wymieniłem pasek wieloklinowy (continental) z napinaczem i rolką za 200 zł, sonda lambda za 230 zł (niemiecka firma ale nie pamietam dokladnie jaka). Oczywiscie glowny problem - zawieszenie. zaczelo stukac 2 mce po zakupie. ale tez juz znam ceny i nie wyglada to przerazajaco. auto wyglada super, podoba sie ludziom, dzieki niemu udaje sie nawiazywac nowe znajomosci, bo wielu pyta sie co to za samochod. Jedyne co mi przeszkadza to zbyt twarde zawieszenie, ale w koncu na naszych drogach nic nie jest super.
10,1
Peugeot 406
Coupe 2.0 16V 136KM 100kW
Większość części mechanicznych pasuje od innych pojazdów grupy PSA z tamtych lat, ale ceny karoserii wołają o pomstę do nieba. Jest to cena za ponadczasowy projekt Pininfariny, na którą można się zgodzić.
13,1
Peugeot 406
Coupe 2.0 16V 136KM 100kW
Silnik jak na swoją moc ma duże zapotrzebowanie na paliwo. Możliwe jest zejście poniżej 10l/100km tylko na autostradzie jadąc 80km/h. Realnie zawsze będzie palił powyżej 10l. W cyklu miejskim jedynie, przy dynamicznej jeździe średnia na komputerze to nawet 16l/100km.
Peugeot 406 Coupe