Szukaj

Informacje o Peugeot 306 II Kombi 1.6 90KM 66kW 1997-2001

Lata produkcji: 1997 – 2001
Segment: Niższa klasa średnia
Drugą generację 306 zaprezentowano w 1997 roku. Nadwozie auta zostało poddane niewielkim zmianom, po których zyskało ono nieco bardziej opływowy wygląd. Modernizacja objęła między innymi światła, atrapę chłodnicy i zderzaki. Oprócz dotychczasowych wersji, model był dostępny również w odmianie kombi. Choć w 2001 roku gotowy był już następca 306-tki, model 307, samochód produkowano jeszcze przez dwa lata. Dotyczyło to jednak wyłącznie wersji kombi i kabrio.
Produkowany od 1997 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1587 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 135 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 78,5 x 82 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 0% / przeciw: 100%

Zalety

+ Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

2,9
~Tomek R.
Peugeot 306 II
Kombi 1.6 90KM 66kW
Samochód może cieszyć, jeżeli ktoś jeździł wczesniej maluchem, bo ciągłe usterki będą jedynie przedłużeniem tej znajomości. Dla kogoś kto jeździł japończykami lub nawet jakimś niemieckim wrakiem to istny koszmar. Ciągle coś się psuje, najczęśniej rzeczy drobne. Jeszcz nie nabrałem do tego samochodu takiego zaufania aby pojechać nim z rodziną na wakacje. Pewnie za 3-4 miesięcy go sprzedam i zapomnę o francuskiej technologi do końca moich dni. Wracam do japończyków! Nie polecam samochodu nikomu. Może tylko mój jest jakiś felerny, ale wyjątki potwierdzają regułę.
3,2
~czaro
Peugeot 306 II
Kombi 1.6 90KM 66kW
Peugeot 306 1,6 to samochód przyjazny człowiekowi, ale raczej dla osób rzadko z niego korzystających, lubiących elastyczne, łagodnie, choć nie ospale, przyspieszające samochody, jest w miarę oszczędny, choć wiele drobnych usterek utrudnia przyjemność korzystania z niego. Poziom serwisu ciągle za niski, choć poprawia się. Dość komfortowe zawieszenie (ale bez niekończącego się sprężynowania) pozwala nie stracić zębów na beznadziejnych polskich drogach, jednak szybko się zużywa i nieco przeszkadza w gwałtownych manewrach i b. ostrych zakrętach branych z duża prędkością. To nie jest samochód sportowy, ale wsprincie spod świateł nie będzie ostatni i może zdziwić niejednego właściciela Hondy civic.
2,8
~km
Peugeot 306 II
Kombi 1.6 90KM 66kW
Psuje się całe mnóstwo drobiazgów i nietylko (od końcówki spryskiwacza, która się zwyczajnie rozpadła, przez wentylator chłodnicy włączający się i wyłączający co kilka sekund - nie wiadomo dlaczego, do sprzęgła i półosi, które padły nadzwyczaj szybko przy normalnej jeździe). Z naprawą choćby najmniejszej usterki są ogromne problemy - mechanicy nie wiedzą co się dzieje...
Peugeot 306 II Kombi