Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Verso Minivan Facelifting

Sylwek, 4 lata temu
Silnik 2.0 D-4D 124KM 91kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 135 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Toyota Verso Minivan Facelifting 2.0 D-4D 124KM 91kW 2013-2018 - Oceń swoje auto
4,57
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : przestrzeń w środku - jeździliśmy już w długie trasy (Holandia) w 6 osób + bagaże !
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : brak
5,0
Całokształt
to mój 3 komentarz dotyczący tego samochodu - poprzednie znajdziesz bez problemu, komentarzy dla 2.0 D4D/124KM jest tu tylko kilka. W zasadzie podtrzymuję poprzednie - zdecydowałem się dopisać ten kom. tylko ze względu na DPF - sam szukałem kiedyś info na ten temat i znajdowałem albo przemądrzałe pseudo-naukowo-techniczne wydziwiania na temat "5 wtrysku" albo nic nie wnoszące dywagacje, lub wręcz mogące zaszkodzić Tobie albo Twojemu portfelowi, typu: "jeśli wypalanie sadzy załącza się częściej (co znaczy częściej) niż zazwyczaj, musisz jechać do serwisu" i zapłacić za coś co nie jest Ci potrzebne :) Jeżdżę dzień w dzień w warszawskich korkach rano 10km dom - praca i po 16:00 10 km praca - dom i … i nic! W lato wypalanie DPF w ogóle się nie załącza i dla tego w pierwszą zimę mnie nieco przestraszyło ;-) dobrze że mój mechanik okazał się uczciwy i nie naciągnął mnie na czyszczenie DPF gdy po lekturze "mądrych" w internecie i zwiększonej (bo nie było, a tu nagle każdego ranka …) częstotliwości wypalania zgłosiłem się do niego po pomoc :) Pytanie proste: "coś się dzieje poza tym że wchodzi na jakiś czas na wyższe obroty?" Odpowiedź - nic, "To Pan jeździ". I jeżdżę :)) Bez awaryjnie i bez obsługowo. Wypalanie sadz w DPF-ie w lato w moim modelu/egzemplarzu w ogóle nie występuje (pomimo jazdy w korkach). W zimę praktycznie zawsze jak jest poniżej zera rano obroty skaczą na 1100-1200 i tak trzyma jakiś czas … czasem nawet połowę drogi do pracy :( po południu już wracam zazwyczaj bez "dopalacza" :) Ma to na pewno wpływ na spalanie, które nie jest małe w mieście i w korkach ale poza tym nic! NIC się nie dzieje. Więcej kosztownych problemów miałem w ostatnim "bezawaryjnym" benzyniaku Toyoty 1.6 132 KM w Corolli - który mocno mnie rozczarował - palił duuużo więcej niż wcześniejsze 1.4 (wzrost dynamiki nie był odpowiedni do wzrostu spalania) i zdarzyła mu się kosztowna wpadka - czego wcześniej nigdy w Toyotach nie miałem :(
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jak silnik do tego auta i jego masy wystarczający - nie jest to fura rajdowa tylko MPV. Automatyczne wypalanie sadz w DPF -ie działa bez zarzutu (!) pomimo wiecznych korków jest OK - szkoda tylko, że konstruktorzy nie pokusili się o jakąś kontrolkę, która by informowała kierowcę o włączeniu systemu/funkcji aby nie martwił się, że to jakaś usterka ...
5,0
Skrzynia biegów
jak w każdej Toyocie
4,0
Układ jezdny
Prosty i przystosowany do 7 osób (!) - czyli bezawaryjny ale jak jedziesz sam nie dziw się że w niedociążonym aucie tyłek podskakuje
4,0
Karoseria
Lakier bardzo podatny na zarysowania
Komfort
4,0
Widoczność
Jak w każdym innym aucie
4,0
Ergonomia
brak schowków przy kierowcy przy naprawdę sporych powierzchniach dookoła :(
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
przód OK (nauczyłem się włączać dual i inną temperaturę dla siebie a inną dla II strefy - dzięki temu jak jadę sam nie odmrażam sobie kostek a temperaturę w kabinie mam jaką chcę) ale 2 i 3 rząd foteli … z braku dodatkowych nawiewów kiepsko :( u konkurencji bywa lepiej
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Powyżej normy, na wyjazdy wakacyjne SUPER - powiem tak: odkąd mamy Verso podróżujemy 2x więcej po Europie - W 2 rzędzie odrębnie regulowane 3 fotele i pochylane ich oparcia rewelacja !!! 3 rząd foteli dla dzieci lub filigranowych pań - ale siedzisz jak w klatce albo z jak tyłu w CH-R ;-) czyli tylko przy malutkim szklanym trójkąciku - trochę kiepsko :(
4,0
Wyciszenie
jak w innych tej klasy
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
dwa lata i wyłącznie koszty eksploatacji - ropa / filtry + oleje / klocki hamulcowe
5,0
Stosunek jakość/cena
cena wygórowana ale jakość wzorowa
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 D-4D 124KM 91kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Verso Minivan Facelifting