Szukaj

Lista ocen Seat Ibiza IV (103) - Skrzynia biegów

Na liście zabraknie 54 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
5,0
~ja
Seat Ibiza IV
Hatchback 5d 1.4 MPI 85KM 63kW
Kolejna ważna zaleta tego auta. Na poszczególnych biegach mamy spore zakresy prędkości, przy których można komfortowo jeździć. Np. IV bieg pozwala zacząć przyspieszać już od nawet 30 km/h. Autem w korkach można śmiało płynnie podjeżdżać na I, II, III oraz IV biegu bez dodawania gazu. Dźwignia zmiany biegów jest bardzo przyjemna w dotyku i świetnie leży w dłoni. Skok lewarka przy zmianie jest bardzo krótki. Biegi wchodzą bardzo precyzyjnie...
5,0
~golotheman
Seat Ibiza IV
Hatchback 5d 1.4 MPI 85KM 63kW
Idealna - wygodny lewarek, krótkie sportowe przełożenia, precyzyjna. Nic dodać nic ująć. No może poza tym, że bieg 1 i wsteczny lubi \"wchodzić\" do połowy, ale można się przyzwyczaić - mocniej wrzucać biegi albo po prostu na pół sprzęgle odrobinę ruszyć i lewarek sam wskakuje do końca. 1,2, - torpeda w przyspieszeniu. Dodatkowo 1 ma dłuższe przełożenie umożliwiające jazdę nawet do 40 km/h jak musimy ruszyć z kopyta, ale bez zażynania silnika...
4,0
~Adam
Seat Ibiza IV
Hatchback 5d Facelifting 1.2 TSI 90KM 66kW
Świetny lewarek, krótki i doskonale leży w dłoni. Skoki przełożeń też bardzo dobrze dopasowane do charakteru auta. Obcinam gwiazdkę, ponieważ czasami skrzynia potrafi "haczyć"(zwłaszcza szybki przeskok z jedynki na dwójkę przy przyspieszaniu- zdarzyło mi się źle wrzucić bieg, strasznie szkoda auta i wstyd na drodze :) ), czasami nie od razu wskakuje wsteczny- trzeba puścić pedał sprzęgła i jeszcze raz ruszyć (w innym wypadku znowu...
2,0
~zadowolony
Seat Ibiza IV
Hatchback 5d 1.2 TDI CR 75KM 55kW
Góki za ostrym zakrętem to katastrofa powiedzmy III na dojeżdzie za zakrętem I lub II z szarpnięciem lub zwolnic przed zakrętem do 5 km/h zredukowac tamując ruch Wjeżdzając na mmiejsze rondo powiedzmy na III biegu okazuję się, że trzeba będzie znajdując się jeszcze na rondzie zmienic bieg na II bo przy wyjściu totalnie braknie nam mocy aż strach żeby nam nie zgasł. Muldy na drogach w niewielkich odległościach od siebie to ten sam problem....
4,0
~ArekB
Seat Ibiza IV
Hatchback 5d Facelifting 1.2 TSI 105KM 77kW
W końcu samochód w którym przełożenia są idealnie dobrane do charakterystyki silnika, a zwłaszcza drugi bieg. I co najważniejsze - tylko "długich" 5 biegów. Minusem jest wsteczny, z którego włączeniem trzeba chwilę poczekać po wciśnięciu sprzęgła, bo inaczej zgrzyta. Drugi minus, to biegi raz wchodzą ciężej, raz lżej. Zależy to od temperatury skrzyni. Przy czym najgorzej wchodzą, jak skrzynia się trochę rozgrzeje. Jak gorąca - znowu jest ok.
4,0
~rklos2@gmail.com
Seat Ibiza IV
SportCoupe 1.9 TDI 105KM 77kW
Dłuuuuuuuugie przełożenia. Sprawdza się w jeździe mieszanej. Nie ma co liczyć że uda się skręcić na skrzyżowaniu na 3 biegu (jak np. w Volvo s60 D5 2005). Brakuje również charakterystycznego dla turbodiesli zrywu gdy włącza się turbosprężarka. Przy przyspieszaniu nie dostaje się w plecy oparciem jak w przypadku starszej Ibizy 6l 1,9 130 KM. Lewarek zmiany biegów jest dość precyzyjny chociaż porusza się trochę zbyt gumowo ( dużo brakuje do BMW...
5,0
~Sławek
Seat Ibiza IV
Hatchback 5d 1.6 MPI 105KM 77kW
W skrzyni biegów pozytywnie zaskoczyło mnie jak lekko działa wajcha. Dosłownie dwuletnie dziecko byłoby w stanie jednym palcem wrzucić bieg. Z początku wydawało mi się to trochę nienaturalne, ale w czasem, jak się przyzwyczaiłem, nie wyobrażam sobie jeździć np. citroenem, gdzie żeby zmienić bieg trzeba użyć siły niemal jak przepychając się po telewizor z promocji w biedronce ;) .
4,0
~ab
Seat Ibiza IV
Hatchback 5d 1.2 MPI 70KM 51kW
Skrzynia biegów jest dobrze zestrojona, a przełożenia dobrane tak, aby auto bez kłopotu swobodnie rozpędzać. Sama praca skrzyni jest lekka, biegi wrzucać można dosłownie "muśnięciem" ręki. Kilkakrotnie miałem sytuację, że za pierwszym razem z niewiadomego mi powodu "nie weszła" jedynka, dlatego w tej kategorii nie dam maksymalnej oceny.
3,0
~Johny
Seat Ibiza IV
SportTourer Facelifting 1.4 85KM 63kW
Skrzynia jest specyficzna. Niby ma ten specyficzny VW-nowski opór przy wbijaniu biegów ale nie ma 100% powtarzalności. Efekt jest taki, że kilka razy zdarzyło się haczenie przy wrzucaniu biegów. Skrzynia jest dość dobrze zestopniowana jak na 5 biegów. Przy 100 km/h jest 2800 obrotów, przy 140 km/h - 3800 obr.

Usterki Seat Ibiza IV

Liczba wpisów: 13

Seat Ibiza IV – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

4,0
~pitu
Seat Ibiza IV
Hatchback 5d 1.4 MPI 85KM 63kW
Ogólnie działanie bez zarzutów oprócz jednej awarii po 30 tyś. Już trochę nie pamiętam co dokładnie było powodem ale szorowało koło dwumasowe i trzeba było całkiem rozebrać skrzynie. koszt 2 tyś u znajomego mechanika. Samochód kupiłem już uderzony z przodu i podejrzewam że mogło być to pokłosiem tego zdarzenia.
Seat Ibiza IV